Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 2. csütörtök, 7:16

Ez történt a Digitális Nemzedék konferencián

Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán

Milyen módszertani ötleteket tartalmaz a Digitális Módszertár? Hogyan segítheti a pedagógusok osztálytermi munkáját, a digitális nemzedék tanulását, tanítását?

Miért és hogyan érdemes animációkészítéssel feldolgozni tananyagrészeket?

Mi szükséges az animációkészítés, mint módszertani segédeszköz alkalmazásához? Hol találnak segítséget a módszer iránt érdeklődő pedagógusok?

A fenti kérdésekre kaphattak választ a Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán szekciófoglalkozás résztvevői, amelynek során – a rövid bevezető előadásokat követően – a gyakorlatban ki is próbálhatták az animációkészítést. Az összesen három órás műhelyfoglalkozások végére remek animációk születtek az animációkészítésben teljesen kezdő résztvevők által.

Az animációk ide kattintva tekinthetők meg.

A gyakorlat előzményeképpen B. Tier Noémi, a Tempus Közalapítvány Tudásközpontjának digitális pedagógiával foglalkozó munkatársa bemutatta a Közalapítvány 2012-ben útjára indított fejlesztését. A Digitális Módszertár mintegy 120 módszertani ötletből álló gyűjteményében az IKT eszközök tanórai és tanórán kívüli alkalmazásához találhatnak praktikus segítséget a pedagógusok, több szempont alapján történő keresési lehetőséggel és részletes, gyakorlatorientált leírásokkal, illusztrációkkal, letölthető csatolmányokkal. A módszertár elemeit pedagógusok készítik, a jó gyakorlatok feltöltése folyamatos.

A Digitális Módszertár itt érhető el.

B. Tier Noémi előadása ide kattintva tekinthető meg.

Az animációkészítés, mint oktatási módszerről Mihályi Krisztina, a Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Központ PhD hallgatója, illetve a Tempus Közalapítvány korai iskolaelhagyással foglalkozó munkatársa tartott rövid felvezető előadást. Bevezetőjében hangsúlyozta, hogy a megváltozott munkaerőpiaci elvárások hatással vannak az iskolában zajló folyamatokra: a 21. századi kompetenciák (együttműködés, kreativitás, kritikus gondolkodás, kommunikáció) fejlesztéséhez 21. századi pedagógiai módszerek és a megváltozott tanári szerep (facilitátor) elfogadása, megtanulása és alkalmazása szükséges. Ezzel összhangban a rövid bevezető után a résztvevők rögtön belevághattak az animációkészítésbe és a különböző technikákat kipróbálva, a munkafolyamatot saját élmény során megtapasztalva jutottak el az első kisfilmek elkészítéséig.

A szekcióvezető bemutatta az Animated Classwork Leonardo projekt keretében végzett kísérlet tapasztalatait és eredményeit, amelynek keretén belül az iskolai alkalmazást segítő módszertani anyagok is készültek.

Mihályi Krisztina prezentációját itt érhetik el.

Az AnimClass projekt honlapja, ahol a módszer iránt érdeklődők további információkat, praktikus segítséget kaphatnak: www.animclass.org.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.28.
Takáts Előd, a Corvinus rektora: \"A legtehetségesebb diákok elvándorlása egy csendes nemzeti katasztrófa”
A végzősök nyelvvizsga-kötelezettségének eltörlése differenciálni fogja a diplomák értékét – értenek egyet azok az egyetemi rektorok, akiket egyebek között arról kérdeztünk, milyen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.28.
Mától a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium 28 tanára is \"gördülő\" sztrájkba kezd
A 28 aláíró tanár november 28-tól vesz részt a más iskolákban is meghirdetett gördülő sztrájkban. Hozzáteszik, amint a 9 követelésük végrehajtását megkezdik, azonnal felfüggesztik...
(Forrás: Eduline)
--
2022.11.28.
Vera Jourová magyar tanárokat és hallgatókat fogad Brüsszelben holnap
Az Európai Bizottság értékekért felelős alelnöke egy nappal azelőtt folytat eszmecserét a magyar pedagógusok és hallgatók képviselőivel, hogy az Ursula von der Leyen vezette testület á...
(Forrás: ATV)
--
2022.11.28.
L. Ritók Nóra: A gyermekvédelmi és a szociális törvény miatt rosszabb a helyzet, mint a 80-as években
Mert ha mindent megoldunk az állam helyett adományokból, akkor az állam hátra dől és nem is fordít erőforrásokat a megoldásra, hiszen nélküle is rendeződik minden. Lehet azt is mondani,...
(Forrás: Népszava)
--
2022.11.28.
Fóti Péter: Képzés a kiképzésen túl
A kiképzés (tréning) mindig valamilyen előre ismert cél elérésére törekszik. A kiképzendő, mintegy bemenete egy olyan gyártási folyamatnak, aminek végén egy ismert, és már sokszor elé...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep