Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 2. csütörtök, 7:16

Ez történt a Digitális Nemzedék konferencián

Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán

Milyen módszertani ötleteket tartalmaz a Digitális Módszertár? Hogyan segítheti a pedagógusok osztálytermi munkáját, a digitális nemzedék tanulását, tanítását?

Miért és hogyan érdemes animációkészítéssel feldolgozni tananyagrészeket?

Mi szükséges az animációkészítés, mint módszertani segédeszköz alkalmazásához? Hol találnak segítséget a módszer iránt érdeklődő pedagógusok?

A fenti kérdésekre kaphattak választ a Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán szekciófoglalkozás résztvevői, amelynek során – a rövid bevezető előadásokat követően – a gyakorlatban ki is próbálhatták az animációkészítést. Az összesen három órás műhelyfoglalkozások végére remek animációk születtek az animációkészítésben teljesen kezdő résztvevők által.

Az animációk ide kattintva tekinthetők meg.

A gyakorlat előzményeképpen B. Tier Noémi, a Tempus Közalapítvány Tudásközpontjának digitális pedagógiával foglalkozó munkatársa bemutatta a Közalapítvány 2012-ben útjára indított fejlesztését. A Digitális Módszertár mintegy 120 módszertani ötletből álló gyűjteményében az IKT eszközök tanórai és tanórán kívüli alkalmazásához találhatnak praktikus segítséget a pedagógusok, több szempont alapján történő keresési lehetőséggel és részletes, gyakorlatorientált leírásokkal, illusztrációkkal, letölthető csatolmányokkal. A módszertár elemeit pedagógusok készítik, a jó gyakorlatok feltöltése folyamatos.

A Digitális Módszertár itt érhető el.

B. Tier Noémi előadása ide kattintva tekinthető meg.

Az animációkészítés, mint oktatási módszerről Mihályi Krisztina, a Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Központ PhD hallgatója, illetve a Tempus Közalapítvány korai iskolaelhagyással foglalkozó munkatársa tartott rövid felvezető előadást. Bevezetőjében hangsúlyozta, hogy a megváltozott munkaerőpiaci elvárások hatással vannak az iskolában zajló folyamatokra: a 21. századi kompetenciák (együttműködés, kreativitás, kritikus gondolkodás, kommunikáció) fejlesztéséhez 21. századi pedagógiai módszerek és a megváltozott tanári szerep (facilitátor) elfogadása, megtanulása és alkalmazása szükséges. Ezzel összhangban a rövid bevezető után a résztvevők rögtön belevághattak az animációkészítésbe és a különböző technikákat kipróbálva, a munkafolyamatot saját élmény során megtapasztalva jutottak el az első kisfilmek elkészítéséig.

A szekcióvezető bemutatta az Animated Classwork Leonardo projekt keretében végzett kísérlet tapasztalatait és eredményeit, amelynek keretén belül az iskolai alkalmazást segítő módszertani anyagok is készültek.

Mihályi Krisztina prezentációját itt érhetik el.

Az AnimClass projekt honlapja, ahol a módszer iránt érdeklődők további információkat, praktikus segítséget kaphatnak: www.animclass.org.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Sorra fújják le a szóbeli felvételi vizsgákat a középiskolák a járványhelyzet miatt
Több budapesti és vidéki középiskolában törölték a szóbeli felvételi vizsgákat a fokozódó járványhelyzet miatt, erről az elmúlt napokban értesítették a szülőket és a diákokat....
(Forrás: eduline)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep