Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 2. csütörtök, 7:16

Ez történt a Digitális Nemzedék konferencián

Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán

Milyen módszertani ötleteket tartalmaz a Digitális Módszertár? Hogyan segítheti a pedagógusok osztálytermi munkáját, a digitális nemzedék tanulását, tanítását?

Miért és hogyan érdemes animációkészítéssel feldolgozni tananyagrészeket?

Mi szükséges az animációkészítés, mint módszertani segédeszköz alkalmazásához? Hol találnak segítséget a módszer iránt érdeklődő pedagógusok?

A fenti kérdésekre kaphattak választ a Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán szekciófoglalkozás résztvevői, amelynek során – a rövid bevezető előadásokat követően – a gyakorlatban ki is próbálhatták az animációkészítést. Az összesen három órás műhelyfoglalkozások végére remek animációk születtek az animációkészítésben teljesen kezdő résztvevők által.

Az animációk ide kattintva tekinthetők meg.

A gyakorlat előzményeképpen B. Tier Noémi, a Tempus Közalapítvány Tudásközpontjának digitális pedagógiával foglalkozó munkatársa bemutatta a Közalapítvány 2012-ben útjára indított fejlesztését. A Digitális Módszertár mintegy 120 módszertani ötletből álló gyűjteményében az IKT eszközök tanórai és tanórán kívüli alkalmazásához találhatnak praktikus segítséget a pedagógusok, több szempont alapján történő keresési lehetőséggel és részletes, gyakorlatorientált leírásokkal, illusztrációkkal, letölthető csatolmányokkal. A módszertár elemeit pedagógusok készítik, a jó gyakorlatok feltöltése folyamatos.

A Digitális Módszertár itt érhető el.

B. Tier Noémi előadása ide kattintva tekinthető meg.

Az animációkészítés, mint oktatási módszerről Mihályi Krisztina, a Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Központ PhD hallgatója, illetve a Tempus Közalapítvány korai iskolaelhagyással foglalkozó munkatársa tartott rövid felvezető előadást. Bevezetőjében hangsúlyozta, hogy a megváltozott munkaerőpiaci elvárások hatással vannak az iskolában zajló folyamatokra: a 21. századi kompetenciák (együttműködés, kreativitás, kritikus gondolkodás, kommunikáció) fejlesztéséhez 21. századi pedagógiai módszerek és a megváltozott tanári szerep (facilitátor) elfogadása, megtanulása és alkalmazása szükséges. Ezzel összhangban a rövid bevezető után a résztvevők rögtön belevághattak az animációkészítésbe és a különböző technikákat kipróbálva, a munkafolyamatot saját élmény során megtapasztalva jutottak el az első kisfilmek elkészítéséig.

A szekcióvezető bemutatta az Animated Classwork Leonardo projekt keretében végzett kísérlet tapasztalatait és eredményeit, amelynek keretén belül az iskolai alkalmazást segítő módszertani anyagok is készültek.

Mihályi Krisztina prezentációját itt érhetik el.

Az AnimClass projekt honlapja, ahol a módszer iránt érdeklődők további információkat, praktikus segítséget kaphatnak: www.animclass.org.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.06.25.
Súgógép
A becsületes diákok heteket, hónapokat készülnek egy-egy megméretésre, az élelmesebbek viszont inkább a segédeszközök beszerzésével töltik az időt. Bizonyos tárgyak esetében megértő...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.06.25.
„Ha ez valóban szándékos rendszerépítés, akkor nem hiszem, hogy a Fidesz megállna az átnevezéseknél”
Tudatos stratégia a főispánok és vármegyék visszahozása, amely egyúttal arra is alkalmas, hogy fontos, húsba vágó kérdésekről elterelje a figyelmet – mondja Miklósi László, a Törté...
(Forrás: Népszava)
--
2022.06.25.
A tanároknak és az egészségügyben dolgozóknak is üzent Pintér Sándor (hanganyaggal)
Az oktatás területén elsősorban a gyerekek érdekét kell figyelembe venni. A tanároknak például meg kell mondaniuk, hogy szerintük mekkora az optimális osztálylétszám.– szögezte le Pint...
(Forrás: Infostart)
--
2022.06.23.
Sok pedagógus dolgozik árufeltöltőként a nyári szünetben
Az alacsony fizetés miatt egyre több pedagógus kényszerül arra, hogy a vakáció alatt is munkát vállaljon – erről beszélt az Indexnek a Pedagógusok Szakszervezetének két vezetője. Szab...
(Forrás: index)
--
2022.06.23.
Elfogadták a gyermekvédelmi szabályozást Romániában
A román parlament kedden elfogadta a gyermekek szexuális felvilágosításáról – hivatalos megfogalmazásban: egészségügyi neveléséről – szóló törvényt, amelynek végleges formájár...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.06.23.
Pintér Sándor „racionalizálást” hirdetett, több száz iskola kezdhet félni
Tíz év alatt több mint másfélszeresére nőtt azoknak az általános iskolásoknak az aránya, akik száz főnél kisebb létszámú iskolákba járnak az állami oktatásban. Nem véletlen tehá...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep