Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 2. csütörtök, 7:16

Ez történt a Digitális Nemzedék konferencián

Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán

Milyen módszertani ötleteket tartalmaz a Digitális Módszertár? Hogyan segítheti a pedagógusok osztálytermi munkáját, a digitális nemzedék tanulását, tanítását?

Miért és hogyan érdemes animációkészítéssel feldolgozni tananyagrészeket?

Mi szükséges az animációkészítés, mint módszertani segédeszköz alkalmazásához? Hol találnak segítséget a módszer iránt érdeklődő pedagógusok?

A fenti kérdésekre kaphattak választ a Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán szekciófoglalkozás résztvevői, amelynek során – a rövid bevezető előadásokat követően – a gyakorlatban ki is próbálhatták az animációkészítést. Az összesen három órás műhelyfoglalkozások végére remek animációk születtek az animációkészítésben teljesen kezdő résztvevők által.

Az animációk ide kattintva tekinthetők meg.

A gyakorlat előzményeképpen B. Tier Noémi, a Tempus Közalapítvány Tudásközpontjának digitális pedagógiával foglalkozó munkatársa bemutatta a Közalapítvány 2012-ben útjára indított fejlesztését. A Digitális Módszertár mintegy 120 módszertani ötletből álló gyűjteményében az IKT eszközök tanórai és tanórán kívüli alkalmazásához találhatnak praktikus segítséget a pedagógusok, több szempont alapján történő keresési lehetőséggel és részletes, gyakorlatorientált leírásokkal, illusztrációkkal, letölthető csatolmányokkal. A módszertár elemeit pedagógusok készítik, a jó gyakorlatok feltöltése folyamatos.

A Digitális Módszertár itt érhető el.

B. Tier Noémi előadása ide kattintva tekinthető meg.

Az animációkészítés, mint oktatási módszerről Mihályi Krisztina, a Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Központ PhD hallgatója, illetve a Tempus Közalapítvány korai iskolaelhagyással foglalkozó munkatársa tartott rövid felvezető előadást. Bevezetőjében hangsúlyozta, hogy a megváltozott munkaerőpiaci elvárások hatással vannak az iskolában zajló folyamatokra: a 21. századi kompetenciák (együttműködés, kreativitás, kritikus gondolkodás, kommunikáció) fejlesztéséhez 21. századi pedagógiai módszerek és a megváltozott tanári szerep (facilitátor) elfogadása, megtanulása és alkalmazása szükséges. Ezzel összhangban a rövid bevezető után a résztvevők rögtön belevághattak az animációkészítésbe és a különböző technikákat kipróbálva, a munkafolyamatot saját élmény során megtapasztalva jutottak el az első kisfilmek elkészítéséig.

A szekcióvezető bemutatta az Animated Classwork Leonardo projekt keretében végzett kísérlet tapasztalatait és eredményeit, amelynek keretén belül az iskolai alkalmazást segítő módszertani anyagok is készültek.

Mihályi Krisztina prezentációját itt érhetik el.

Az AnimClass projekt honlapja, ahol a módszer iránt érdeklődők további információkat, praktikus segítséget kaphatnak: www.animclass.org.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.20.
Színvonalasabb oktatással és béremeléssel küzdene az ellenzék a szegénység ellen, de az adópolitikában nem lesz nagy változás
„Az embereket jobban érdekli a külpolitika, mint a szegénység” – viccelődött Kész Zoltán, amikor megnyitotta az Ellenzéki Kerekasztal beszélgetéssorozat csütörtöki felvonását. Tí...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.20.
A magyar iskolák közel felében már ma sincs elég matektanár
Magyarországon a pedagógusellátottságra, illetve az esetleges tanárhiány mértékére nehéz konkrét választ adni, mert az elérhető adatok ellentmondásosak – derül ki az Európai Bizotts...
(Forrás: hvg,hu)
--
2022.01.20.
„Igazgató asszony maga köteles böngészni az EESZT-t és az ott megjelenő pozitív teszteredményeket jelenteni”
Több iskolában is azt a feladatot kapták az intézményvezetők, hogy folyamatosan figyeljék az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT) a pedagógusok, diákok pozitív koronav...
(Forrás: Népszava)
--
2022.01.20.
Pedagógus-krízis: harmadannyi pályakezdő, nagy lemorzsolódás, idősödő tanárkar
Az alig több mint kétezer pályakezdő tanár az elmúlt évek legalacsonyabb száma, ráadásul a 2017-2019-es évekhez képest harmadára esett vissza. (A 2019/2020-as tanév adatai fájóan hiányoznak...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.01.20.
Totyik Tamás: Egy sztrájk, és ami mögötte van
A pedagógus szakszervezetek tervezett januári és márciusi tiltakozó sztrájkjának résztvevői a versenyképes pedagógusbérekért és a munkaterhek csökkentéséért küzdenek, ám a harc val...
(Forrás: Mérce)
--
2022.01.20.
MA MÁR A „NEM TUDOM, HOGY TOLOM VÉGIG EZT A HETET” LETT A NORMA – SZÜLŐK, MUNKÁLTATÓK ÉS PEDAGÓGUSOK A JÁRVÁNY BERMUDA-HÁROMSZÖGÉBEN
Nehéz helyzetben van most szinte mindenki: az óvodások, akik – mint minden évben – idén is szinte mindig náthásak, csak éppen most egészen mást jelentenek a tüneteik. A szüleik, akiknek...
(Forrás: wmn.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep