Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. július 2. csütörtök, 7:16

Ez történt a Digitális Nemzedék konferencián

Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán

Milyen módszertani ötleteket tartalmaz a Digitális Módszertár? Hogyan segítheti a pedagógusok osztálytermi munkáját, a digitális nemzedék tanulását, tanítását?

Miért és hogyan érdemes animációkészítéssel feldolgozni tananyagrészeket?

Mi szükséges az animációkészítés, mint módszertani segédeszköz alkalmazásához? Hol találnak segítséget a módszer iránt érdeklődő pedagógusok?

A fenti kérdésekre kaphattak választ a Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán szekciófoglalkozás résztvevői, amelynek során – a rövid bevezető előadásokat követően – a gyakorlatban ki is próbálhatták az animációkészítést. Az összesen három órás műhelyfoglalkozások végére remek animációk születtek az animációkészítésben teljesen kezdő résztvevők által.

Az animációk ide kattintva tekinthetők meg.

A gyakorlat előzményeképpen B. Tier Noémi, a Tempus Közalapítvány Tudásközpontjának digitális pedagógiával foglalkozó munkatársa bemutatta a Közalapítvány 2012-ben útjára indított fejlesztését. A Digitális Módszertár mintegy 120 módszertani ötletből álló gyűjteményében az IKT eszközök tanórai és tanórán kívüli alkalmazásához találhatnak praktikus segítséget a pedagógusok, több szempont alapján történő keresési lehetőséggel és részletes, gyakorlatorientált leírásokkal, illusztrációkkal, letölthető csatolmányokkal. A módszertár elemeit pedagógusok készítik, a jó gyakorlatok feltöltése folyamatos.

A Digitális Módszertár itt érhető el.

B. Tier Noémi előadása ide kattintva tekinthető meg.

Az animációkészítés, mint oktatási módszerről Mihályi Krisztina, a Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Központ PhD hallgatója, illetve a Tempus Közalapítvány korai iskolaelhagyással foglalkozó munkatársa tartott rövid felvezető előadást. Bevezetőjében hangsúlyozta, hogy a megváltozott munkaerőpiaci elvárások hatással vannak az iskolában zajló folyamatokra: a 21. századi kompetenciák (együttműködés, kreativitás, kritikus gondolkodás, kommunikáció) fejlesztéséhez 21. századi pedagógiai módszerek és a megváltozott tanári szerep (facilitátor) elfogadása, megtanulása és alkalmazása szükséges. Ezzel összhangban a rövid bevezető után a résztvevők rögtön belevághattak az animációkészítésbe és a különböző technikákat kipróbálva, a munkafolyamatot saját élmény során megtapasztalva jutottak el az első kisfilmek elkészítéséig.

A szekcióvezető bemutatta az Animated Classwork Leonardo projekt keretében végzett kísérlet tapasztalatait és eredményeit, amelynek keretén belül az iskolai alkalmazást segítő módszertani anyagok is készültek.

Mihályi Krisztina prezentációját itt érhetik el.

Az AnimClass projekt honlapja, ahol a módszer iránt érdeklődők további információkat, praktikus segítséget kaphatnak: www.animclass.org.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep