Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. május 8. vasárnap, 19:09

Közel száz beteg diákon segítettek egy év alatt a Kórházsuli önkéntesei

Mobilinternet, táblagépek, digitális tananyagok és rengeteg önkéntes – ezek mozdították előre a Kórházsuli kezdeményezést az elmúlt egy évben. A program során csaknem ezer tanuló és tanáraik fejlesztettek egyedi tananyagot közel száz tartósan kórházi ellátásra szoruló diák számára, akik a Telenorral kötött együttműködés révén a Hipersuli digitális oktatási anyagai segítségével a osztályteremtől távol tudnak felkészülni tantárgyaikból.

Több ezer olyan fiatal él ma Magyarországon, akik tartós kórházi ellátásra, vagy éppen otthoni ápolásra szorulnak, így nem tudnak részt venni a hagyományos oktatási rendszerben. Az ő fejlődésüket, valamint a kórházakban dolgozó kórházpedagógusok munkáját könnyíti meg egyedi tananyagok fejlesztésével a Kórházsuli program. Az önkéntes diákok és mentoraik olyan interaktív leckéket állítanak össze, amelyekben videók és interaktív tesztek teszik érdekesebbé a tanulást a kórház falai között. A programban a Skype-os korrepetálás sem ritka, a tanár szakos hallgatók jó gyakorló terepként tekintenek erre a lehetőségre.

A programhoz a fél éve a Telenor is csatlakozott, a vállalat digitális oktatási programja, a Hipersuli mellett keresi azokat a lehetőségeket, ahol digitális oktatási megoldások növelhetik a képzés hatékonyságát. A tartós kórházi ellátásra szoruló gyermekek képzésében alkalmazott tananyagok bővítésére már közösen írtak ki pályázatot a Kórházsuli program vezetőivel. Olyan digitális tananyagokat vártak, amelyek élvezetesebbé, interaktívabbá teszik a tanulást a tartós kórházi ellátásra szoruló diáktársak számára. A pályázatot a Szegedi Szakképzési Centrum József Attila Szakiskolája iskola diákjai nyerték meg, akik több tananyagot is fejlesztettek többek között a labdarúgás és az időjárás témakörében az E-studygroup tartalomfejlesztő keretrendszerének segítségével. A győztes csapat a Telenortól korlátlan Hipernet-előfizetést nyert, és a hatékony közös munka jegyében pedig a 4G-s mobilinternetet számos eszközön elérhetővé tevő mobil hot-spotot is kaptak a csomaghoz a Huawei felajánlásával.

Díjazták azokat a diákokat is, akik az elmúlt egy év során a legtöbb tananyagot fejlesztették: a budapesti Madách Imre Gimnázium és a szintén budapesti Eötvös József Gimnázium tanulói vehettek át Hipernet-csomagot és Huawei mobil hot-spotot munkájukért. Mindkét gimnázium nyertesei felajánlották ajándékaikat nyolc, Kórházsuli programban résztvevő kórház számára. A díjátadóra az Kórházsuli program részeként megrendezett „ÉN” című képzőművészeti kiállításon került sor, amelyre több mint 200 pályázati munka érkezett fiataloktól. A kiállítás júliusban és augusztusban a budapesti Deák 17 Gyermek- és Ifjúsági Galériában megtekinthető.

„Nagyon sikeres volt az elmúlt egy év, és a Telenornak köszönhetően egy olyan támogatóval, partnerrel bővültünk, amely lehetővé teszi számunkra a hosszú távú tervezést, és a dinamikus bővülést. Célunk, hogy a jövőben ötszáz főre bővítsük az elért gyerekek számát, illetve tervezzük egy online iskola beindítását virtuális osztályokkal, akiknek egyszerre lehetne akár különböző tantárgyakból virtuális tanórákat tartani. Ezt személyes mentorálással és digitális tananyaggal egészítenénk ki” – mondta el Prievara Tibor, a Kórházsuli program alapítója, aki két társával, Berczelédi Rékával és Tóthné Almássy Mónikával irányítja a projektet.

(A Telenor sajtóközleménye)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep