Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 8:59
Címkék:

Ajánló bibliográfia

az egészség, mentálhigiéné témaköréből

Aszmann Anna: Iskolás gyermekek egészségmagatartása 1986-1993. Anonymus, 1997.


Aszmann Anna (szerk.)
: Egészségvédelem az oktatásban. Tájékoztató az oktatási-nevelési intézmények vezetői és pedagógusai számára. Anonymus, 2000.


Aszmann Anna (szerk.)
: Serdülők egészségi állapota, egészségmagatartása. Új-Aranyhíd Kft . Budapest, 1995.


Az EGÉSZséges ÉLET program magyarországi kipróbálásának tapasztalatai (1999)
: Módszertani Lapok: Biológia, 3.sz.


Az iskola-egészségügy kézikönyve.
: Szerk.: Aszmann Anna. Anonymus, Budapest, 1998.


Bagdy Emőke
: A relaxációra épülő tanári mentálhigiénés és pszichoszomatikus prevenció. Új Pedagógiai Szemle, 1996. 2. sz. 39-50. o.


Benkő Zsuzsanna
: Az egészségfelfogás változása. Kísérlet az egészség és az egészségfejlesztés értelmezésére. In: Benkő Zsuzsanna (szerk.): „Mert életem millió gyökerű.” Egészségfejlesztés – Mentálhigiéne. Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Kiadó, Szeged, 1997.

Benkő Zsuzsanna – Lippai László: Teljességigény egy egészségműhelyben. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 36-54. o.


Bergmann Erzsébet
: A megelőzés szolgálatában. Problémás esetek a főváros oktatási intézményeiben. Iskolakultúra, 1995. 13-14. sz.


Bierhoff, H. W.-Klein, R.
: A proszociális viselkedés. In: Hewstone, M.-Stroebe,W.-Codol, J.P.-Stephenson, G. M. (szerk.): Szociálpszichológia, 1995. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.


Buda Béla
: Iskola és mentálhigiéné. In: Veres Judith (szerk.): A primer prevenció iskolai feladatai. Nemzeti Egészségvédelmi Intézet, Budapest, 1990.


Buda Béla
: Mentálhigiéné. Tanulmánygyűjtemény. Animula, Budapest, 1994.


Buda Béla
: A lelki egészségmegőrzés és személyiségfejlesztés (mentálhigiéné) lehetőségei az iskolában. Pszichoterápia, 1995. 3. sz.


Buda Béla
: Az iskolai korosztály mentálhigiénés problémái. In: Elmélet és alkalmazás a mentálhigiénében. TÁMASZ – Országos Alkohológiai Intézet, Budapest, 1998.


Buda Béla
: A mentálhigiéné szemléleti és gyakorlati kérdései. TÁMASZ, 1995.


Csendes Éva
: Életvezetési ismeretek és készségek. Calibra Kiadó, 1998.


Csendes Éva
: Életvezetési ismeretek és készségek. I., II. osztályos program. 2P Oktatási Bt., 1997.


Esély az iskolai szorongások oldására.
Szerkesztőségi beszélgetés az Arany János Tehetséggondozó Program személyiség- és önismeret-fejlesztő funkcióiról. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 25-36. o.


Fekete György
: Mentálpedagógia – neveléstudomány – pedagógusok. Új Pedagógiai Szemle, 2000. 11. sz. 29-36. o.


Felvinczi Katalin
: A mentálhigiéné és az egészségmegőrzés lehetőségei a közoktatásban. Iskolakultúra, 1998. 5. sz. 17-30. o.


Felvinczi Katalin
: Iskola-egészségügyi Program. Tantárgyfejlesztési kísérlet. Egészségnevelés, 1998. 5-6. sz.


Fiatalok egészségi állapota és egészségmagatartása.
A magyar nyelvű összefoglalót szerkesztette dr. Aszmann Anna. Kiadta az Országos Tisztifőorvosi Hivatal 2000. (Health and Health Behaviour among Young People. WHO Policy Series: Health policy for children and adolescents Issue 1. INTERNATIONAL REPORT)


Földes Zoltán (1998)
: Egy kudarchárító oktatási stratégia. Új Pedagógiai Szemle, 3. sz. 100-113. o.


Frenkl Róbert (1997)
: Ne engedjük el egymás kezét! Látlelet, 2. sz.


Gerevich József
: Iskolai mentálhigiéné. Animula Kiadó, 1997.


Grezsa Ferenc – S. Takács Zsuzsanna – Demetrovics Zsolt
: www.necc.hu – Ifjúsági Mentálhigiénés szolgálat az Interneten. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 115-121. O.


Dr. Gyenge Eszter
: Iskolai mentálhigiéné a gyermekpszichiáter szemszögéből. In: Iskolai mentálhigiéne, Pannónia Könyvek, 1998.


Horányi Annabella – Hoffmann Gertrúd
: Pszichológiai és pedagógiai szolgálat a Nevelési Tanácsadóban. OKKER, Budapest, 1999.


Kopp Mária – Skrabski Árpád
: Magyar lelkiállapot. Végeken, 1996.


Kósáné Ormai Vera
: Pszichológus az iskolában. OKKER, Budapest, 1999.


Luszt Iván
: Személyiségzavar – magatartászavar – beilleszkedési zavar. In: Veres Judith (szerk.): A primer prevenció iskolai feladatai. Nemzeti Egészségvédelmi Intézet, Budapest, 1990.


Madácsi Mária (1998)
: Az iskolai mentálhigiéne. Pedagógiai Műhely, 2. sz.


Meleg Csilla
: Az egészséggel kapcsolatos beállítódás – az egészségről való gondolkodás. Pedagógiai Szemle, 1986. 4. sz. 310-319. o.


Meleg Csilla
: Egészségérték és intézményes befolyásolás, Társadalomkutatás, 1991. 2-3. sz.


Meleg Csilla
: Mentálhigiénére alapozott iskolafejlesztés. Egészségnevelés, 1996. 4. sz. 159-161.o.


Meleg Csilla
: Iskolai közérzet. Pillanatképek egy mentálhigiénés szervezetfejlesztést alkalmazó iskolából. Egészségnevelés, 1997. 3. sz. 113-117. o.


Meleg Csilla
: Egészségnevelés és egészségfejlesztés. Új Pedagógiai Szemle, 1997. 6. sz. 54-61.o.


Meleg Csilla
: EGÉSZ-SÉG (Lelki egészségvédelem és iskolafejlesztés), Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2001.


Mentálhigiénés kézikönyv
: Szerk.: Krasznai Éva-Balogh Xénia. Mentálhigiénés Programiroda, Budapest, 1996.


Mészáros Judit-Simon Tamás
: Egészségnevelés. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (Tanárképző Főiskolák jegyzete.) 1997.


N. Kollár Katalin, Martonné Tamás Márta, Porkolábné Balogh Katalin, Gyenei Melinda
: Iskolás gyerekek terhelési szintje, pszichoszomatikus egészségi állapota és társas kapcsolatai. Pszichológia és nevelés. Pszichológiai Szemle, 1999. Könyvtár 3. Akadémiai Kiadó


Orlay Judit–Cseres Judit
: D. A. D. A. A Magyar Rendőrség Általános Iskolai Drogmegelőző Programja. Iskolakultúra, 1995. 13-14. sz.


Pavlicsek Zsolt
: Tanulóink félelmei 1994 tavaszán. Új Pedagógiai Szemle, 1994. 11. sz. 68-74. o.


Rácz József
: Iskolai mentálhigiénés programok. Egészségesebb Iskolákért Hálózat Magyarországi Egyesülete, Budapest, 1994.


Rácz József
: Iskolai egészségmagatartást fejlesztő programok. Iskolakultúra, 1995. 13-14. sz.


Ranschburg Jenő
: Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban. Nemzeti Tankönyvkiadó, 1998.


Sallai Éva
: „Amíg kihullik az, ami hülyeség, és összejön az, ami érték, eltelik pár év…” Beszélgetés Schődl Líviával. Új Pedagógiai Szemle, 1997. 7-8- sz.


Schmidt Sára
: Szakemberek a gyerekek lelki egészségéért. Család, gyermek, ifjúság, 1996. 5. sz.


Schüttler Tamás (szerk.)
: A pedagógiai mentálhigiéné mint a nevelés új értelmezési kerete. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 5-17. o.


Szekszárdi Júlia
: Az iskolák belső világa. In: Halász – Lannert (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról, 2000. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 239-273. o.


Tomcsányi Teodóra – Csáky-Pallavicini Roger
: Tanulható-e a lelki egészség? Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 54-71. o.


Veér András
: Mentálhigiéne. Valóság, 1995. 7.sz.


Winkler Violetta (1999)
: A Pedagógus Lelki Segély Telefonszolgálat. Szakdolgozat, Budapest, 1999.


Wender, P.
: A hiperaktív gyermek, serdülő és felnőtt. Medicina, 1993.


Zelenák József
: Kortárssegítő-kortárcsoport. Iskolakultúra, 1995. 13-14. sz.


Zelenák József
: Kortárssegítő egészségvédelmi streetworker-képzés a 15-21 éves serdülők egészséges életmódjának fejlesztésére. Egészségnevelés, 1997. 1. sz.


Zentainé Kriszt Rita
: Lelki segélyvonal pedagógusoknak. Köznevelés, 1997. 11. sz.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep