Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. szeptember 17. hétfő, 15:23
Címkék:

Segítő kamera – a kapcsolatok minőségének fejlesztése

Továbbképzés családokkal, pedagógusokkal, segítőkkel dolgozó szakemberek számára

A Magyar Videotréning Egyesület meghívja a családokkal, pedagógusokkal, segítőkkel dolgozó szakembereket „Segítő kamera – a kapcsolatok minőségének fejlesztése” című kurzusára. Az egyesület 2007. október 19-20-21-én tartja következő alapkurzusát.

A módszer reményeink és külföldi iránymutató tapasztalatok szerint a 2007-2011. év időszakának
meghatározó segítő módszere lehet, mivel a kapcsolatépítés és az „empowerment” témáira épül, melyek alapjai minden sikeres segítő munkának. Az új, innovatív segítő programokban nagy hangsúlyt kap a szülőkkel való munka, az ő tanításuk, annak elismerése, hogy ők a saját gyermekeik első számú szakértői. Ebben a videotréning módszer a vezető módszerek egyike lehet. Hollandiában vagy Skóciában például a klasszikus családterápiás módszerhez hasonlóan ismert és elterjedt, sőt, a segítő szakmákban intenzitása és hatékonysága miatt talán még népszerűbb, mint más kapcsolatsegítő módszerek.
Ezért különösen ajánljuk figyelmükbe képzésünket.

A Magyar Videotréning Egyesület 7 éve szervezi akkreditált kurzusait segítő
szakmák művelői számára.

Különböző kapcsolatokban – szülők és gyerekek, pedagógusok és tanulók, segítő
és segített, munkatárs és munkatárs között – fontos a kapcsolat minősége. A videotréning
az emberi interakció elemzése, tudatosítása és gyakorlása révén hozzájárul
ahhoz, hogy kapcsolatainkban a helyzetnek megfelelő módon és hatékonyan
kommunikáljunk partnereinkkel.

A szülői nevelés és a segítő kapcsolat hatékonyságát meghatározza az,
mennyire vagyunk képesek kapcsolatot teremteni és fenntartani. Ennek a
képességnek a fejlesztése a célja képzési programunknak.

A módszer jól alkalmazható

  • szülő–gyerek kapcsolat erősítésére nevelési nehézségek esetén,
  • pedagógusok osztálytermi kommunikációjának fejlesztésére,
  • segítői kommunikációs készség fejlesztésére,
  • csoportos beszélgetésvezetési készségek fejlesztésére.

A módszert ajánljuk azoknak a szakembereknek, akik sokféle gyerekkel és
felnőttel, családdal találkoznak munkájuk során, akik számára fontos a
partneri együttműködés másokkal, akik hisznek az együttműködés erejében
gyerekekkel, családokkal, közösségekkel.

Ajánljuk gyermekjóléti és családsegítő szolgálatok, nevelési tanácsadók,
óvodák, iskolák, gyermekotthonok munkatársainak és mindenki másnak, akinek
fontos, hogy kapcsolata a körülötte lévő személyekkel jobb legyen.

A képzés ideje: 2007. október 19-20-21. (p-szo., munkanapok: 9-17 h, v: 9-15 h)
Helyszíne: Magyar Videotréning Egyesület Irodája
1075 Budapest, Holló u. 1. 2/26.

A kurzus címe: „Videotréning alkalmazása a családsegítés,

a gyermekvédelem és gondozás, valamint az oktatás területén”.

A tréning bevezető ismereteket nyújt a videotréning módszeréről, a hatékony kommunikációról, a „jó” szülő–gyerek, szakember–szülő, szakember–gyerek

kapcsolatokról és a lehetséges alkalmazási módokról.

A képzést a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet Továbbképzési és

Szakvizsga osztálya akkreditálta, a szociális továbbképzésben 35 pont értékkel.

Részvételi díj: 40 000,-Ft

A befizetés módjai:

átutalás: OTP 11742001-20057004 számlára, illetve

készpénzbefizetés a helyszínen, ahol számlát adnak a befizetésről.

Átutalás esetén az átutalási igazolást, kérjük, hozzák magukkal.

Érdeklődni az egyesület budapesti irodájában lehet:

tel./fax: 787-0678, mobil: (06-20) 542-90-85

e-mail: videotraining[kukac]freemail.hu, natalia.rakar[kukac]kronet.hu.

További információk: a videotraining.hu weboldalon.

Jelentkezési lapot a lenti határidőig kérjük e-mailen, postán vagy faxon eljuttatni; azt igényelni pedig a fenti elérhetőségeken lehet.

A jelentkezési határidő: 2007. október 11.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep