Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. szeptember 17. hétfő, 15:23
Címkék:

Segítő kamera – a kapcsolatok minőségének fejlesztése

Továbbképzés családokkal, pedagógusokkal, segítőkkel dolgozó szakemberek számára

A Magyar Videotréning Egyesület meghívja a családokkal, pedagógusokkal, segítőkkel dolgozó szakembereket „Segítő kamera – a kapcsolatok minőségének fejlesztése” című kurzusára. Az egyesület 2007. október 19-20-21-én tartja következő alapkurzusát.

A módszer reményeink és külföldi iránymutató tapasztalatok szerint a 2007-2011. év időszakának
meghatározó segítő módszere lehet, mivel a kapcsolatépítés és az „empowerment” témáira épül, melyek alapjai minden sikeres segítő munkának. Az új, innovatív segítő programokban nagy hangsúlyt kap a szülőkkel való munka, az ő tanításuk, annak elismerése, hogy ők a saját gyermekeik első számú szakértői. Ebben a videotréning módszer a vezető módszerek egyike lehet. Hollandiában vagy Skóciában például a klasszikus családterápiás módszerhez hasonlóan ismert és elterjedt, sőt, a segítő szakmákban intenzitása és hatékonysága miatt talán még népszerűbb, mint más kapcsolatsegítő módszerek.
Ezért különösen ajánljuk figyelmükbe képzésünket.

A Magyar Videotréning Egyesület 7 éve szervezi akkreditált kurzusait segítő
szakmák művelői számára.

Különböző kapcsolatokban – szülők és gyerekek, pedagógusok és tanulók, segítő
és segített, munkatárs és munkatárs között – fontos a kapcsolat minősége. A videotréning
az emberi interakció elemzése, tudatosítása és gyakorlása révén hozzájárul
ahhoz, hogy kapcsolatainkban a helyzetnek megfelelő módon és hatékonyan
kommunikáljunk partnereinkkel.

A szülői nevelés és a segítő kapcsolat hatékonyságát meghatározza az,
mennyire vagyunk képesek kapcsolatot teremteni és fenntartani. Ennek a
képességnek a fejlesztése a célja képzési programunknak.

A módszer jól alkalmazható

  • szülő–gyerek kapcsolat erősítésére nevelési nehézségek esetén,
  • pedagógusok osztálytermi kommunikációjának fejlesztésére,
  • segítői kommunikációs készség fejlesztésére,
  • csoportos beszélgetésvezetési készségek fejlesztésére.

A módszert ajánljuk azoknak a szakembereknek, akik sokféle gyerekkel és
felnőttel, családdal találkoznak munkájuk során, akik számára fontos a
partneri együttműködés másokkal, akik hisznek az együttműködés erejében
gyerekekkel, családokkal, közösségekkel.

Ajánljuk gyermekjóléti és családsegítő szolgálatok, nevelési tanácsadók,
óvodák, iskolák, gyermekotthonok munkatársainak és mindenki másnak, akinek
fontos, hogy kapcsolata a körülötte lévő személyekkel jobb legyen.

A képzés ideje: 2007. október 19-20-21. (p-szo., munkanapok: 9-17 h, v: 9-15 h)
Helyszíne: Magyar Videotréning Egyesület Irodája
1075 Budapest, Holló u. 1. 2/26.

A kurzus címe: „Videotréning alkalmazása a családsegítés,

a gyermekvédelem és gondozás, valamint az oktatás területén”.

A tréning bevezető ismereteket nyújt a videotréning módszeréről, a hatékony kommunikációról, a „jó” szülő–gyerek, szakember–szülő, szakember–gyerek

kapcsolatokról és a lehetséges alkalmazási módokról.

A képzést a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet Továbbképzési és

Szakvizsga osztálya akkreditálta, a szociális továbbképzésben 35 pont értékkel.

Részvételi díj: 40 000,-Ft

A befizetés módjai:

átutalás: OTP 11742001-20057004 számlára, illetve

készpénzbefizetés a helyszínen, ahol számlát adnak a befizetésről.

Átutalás esetén az átutalási igazolást, kérjük, hozzák magukkal.

Érdeklődni az egyesület budapesti irodájában lehet:

tel./fax: 787-0678, mobil: (06-20) 542-90-85

e-mail: videotraining[kukac]freemail.hu, natalia.rakar[kukac]kronet.hu.

További információk: a videotraining.hu weboldalon.

Jelentkezési lapot a lenti határidőig kérjük e-mailen, postán vagy faxon eljuttatni; azt igényelni pedig a fenti elérhetőségeken lehet.

A jelentkezési határidő: 2007. október 11.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep