Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. szeptember 17. hétfő, 15:23
Címkék:

Segítő kamera – a kapcsolatok minőségének fejlesztése

Továbbképzés családokkal, pedagógusokkal, segítőkkel dolgozó szakemberek számára

A Magyar Videotréning Egyesület meghívja a családokkal, pedagógusokkal, segítőkkel dolgozó szakembereket „Segítő kamera – a kapcsolatok minőségének fejlesztése” című kurzusára. Az egyesület 2007. október 19-20-21-én tartja következő alapkurzusát.

A módszer reményeink és külföldi iránymutató tapasztalatok szerint a 2007-2011. év időszakának
meghatározó segítő módszere lehet, mivel a kapcsolatépítés és az „empowerment” témáira épül, melyek alapjai minden sikeres segítő munkának. Az új, innovatív segítő programokban nagy hangsúlyt kap a szülőkkel való munka, az ő tanításuk, annak elismerése, hogy ők a saját gyermekeik első számú szakértői. Ebben a videotréning módszer a vezető módszerek egyike lehet. Hollandiában vagy Skóciában például a klasszikus családterápiás módszerhez hasonlóan ismert és elterjedt, sőt, a segítő szakmákban intenzitása és hatékonysága miatt talán még népszerűbb, mint más kapcsolatsegítő módszerek.
Ezért különösen ajánljuk figyelmükbe képzésünket.

A Magyar Videotréning Egyesület 7 éve szervezi akkreditált kurzusait segítő
szakmák művelői számára.

Különböző kapcsolatokban – szülők és gyerekek, pedagógusok és tanulók, segítő
és segített, munkatárs és munkatárs között – fontos a kapcsolat minősége. A videotréning
az emberi interakció elemzése, tudatosítása és gyakorlása révén hozzájárul
ahhoz, hogy kapcsolatainkban a helyzetnek megfelelő módon és hatékonyan
kommunikáljunk partnereinkkel.

A szülői nevelés és a segítő kapcsolat hatékonyságát meghatározza az,
mennyire vagyunk képesek kapcsolatot teremteni és fenntartani. Ennek a
képességnek a fejlesztése a célja képzési programunknak.

A módszer jól alkalmazható

  • szülő–gyerek kapcsolat erősítésére nevelési nehézségek esetén,
  • pedagógusok osztálytermi kommunikációjának fejlesztésére,
  • segítői kommunikációs készség fejlesztésére,
  • csoportos beszélgetésvezetési készségek fejlesztésére.

A módszert ajánljuk azoknak a szakembereknek, akik sokféle gyerekkel és
felnőttel, családdal találkoznak munkájuk során, akik számára fontos a
partneri együttműködés másokkal, akik hisznek az együttműködés erejében
gyerekekkel, családokkal, közösségekkel.

Ajánljuk gyermekjóléti és családsegítő szolgálatok, nevelési tanácsadók,
óvodák, iskolák, gyermekotthonok munkatársainak és mindenki másnak, akinek
fontos, hogy kapcsolata a körülötte lévő személyekkel jobb legyen.

A képzés ideje: 2007. október 19-20-21. (p-szo., munkanapok: 9-17 h, v: 9-15 h)
Helyszíne: Magyar Videotréning Egyesület Irodája
1075 Budapest, Holló u. 1. 2/26.

A kurzus címe: „Videotréning alkalmazása a családsegítés,

a gyermekvédelem és gondozás, valamint az oktatás területén”.

A tréning bevezető ismereteket nyújt a videotréning módszeréről, a hatékony kommunikációról, a „jó” szülő–gyerek, szakember–szülő, szakember–gyerek

kapcsolatokról és a lehetséges alkalmazási módokról.

A képzést a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet Továbbképzési és

Szakvizsga osztálya akkreditálta, a szociális továbbképzésben 35 pont értékkel.

Részvételi díj: 40 000,-Ft

A befizetés módjai:

átutalás: OTP 11742001-20057004 számlára, illetve

készpénzbefizetés a helyszínen, ahol számlát adnak a befizetésről.

Átutalás esetén az átutalási igazolást, kérjük, hozzák magukkal.

Érdeklődni az egyesület budapesti irodájában lehet:

tel./fax: 787-0678, mobil: (06-20) 542-90-85

e-mail: videotraining[kukac]freemail.hu, natalia.rakar[kukac]kronet.hu.

További információk: a videotraining.hu weboldalon.

Jelentkezési lapot a lenti határidőig kérjük e-mailen, postán vagy faxon eljuttatni; azt igényelni pedig a fenti elérhetőségeken lehet.

A jelentkezési határidő: 2007. október 11.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.12.01.
Rossz álom és józan ész – „A puszta hatalmi őrjöngésen kívül semmilyen alapja nincs a félév érvénytelenítésének”
Az egészségügyi helyzet miatt kihirdetett statárium árnyékában, sunyi módon meghozott \"lex SZFE\" pontosan illeszkedik a hatalom durva és folyamatos támadásainak sorába, 155 éves egyetem...
(Forrás: Népszava)
--
2020.12.01.
“Nem mondjuk ki hangosan: ég a ház!” – egy diák véleménye az oktatásról
A tanár választhat: vagy a kerettantervben foglaltakat tanítja meg, vagy az életre készít fel. Ez a választás, ahogy sok minden más kimeríti őt: amikor a fő tantárgyat tanító pedagógus...
(Forrás: Adom diákmozgalom)
--
2020.12.01.
Az iskolát be kell záratni, annyi fertőzött tanár volt- mutatjuk a tanárszűrés tapaszlatait
A lap megkereste a Pedagógusok Szakszervezetét (PSZ) a tesztelés kapcsán, Gosztonyi Gábor alelnök szerint vegyes a kép: sok helyen akadtak olyan tanárok, akik nem vállalták az önkéntes tesztel...
(Forrás: Hírhugó)
--
2020.12.01.
Hajnal Gabriella: Büszke vagyok a pedagógusaink helytállására
Az utóbbi időben számottevően javult az iskolák informatikai felszereltsége, az eszközpark több tíz milliárd forintos támogatásból bővülhetett – mondta lapunknak Hajnal Gabriella. A Klebelsberg...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.12.01.
Fullajtár Andrea egy különös SZFE-s tárgyalásról: „Azóta is hányingerem van”
A Színház- és Filmművészeti Egyetem tanárai szerint fenyegető trükkel érték el az új vezetők, hogy tárgyalóasztalhoz üljenek velük az oktatók: azokat rendelték be elbeszélgetésre,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.12.01.
\"Miközben ellenállunk, adjunk is valamit\" – az SZFE-sek tévéjével elviselhetőbb a bezártság
Az ellenállás és a sztrájk egyik formája lett az online nézhető Sztrájktévé, amelyen hazai filmes nagyágyúk, esztéták, újságírók szabad egyetemi előadásait nézhetjük meg. Ha már...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep