Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. szeptember 17. hétfő, 15:23
Címkék:

Segítő kamera – a kapcsolatok minőségének fejlesztése

Továbbképzés családokkal, pedagógusokkal, segítőkkel dolgozó szakemberek számára

A Magyar Videotréning Egyesület meghívja a családokkal, pedagógusokkal, segítőkkel dolgozó szakembereket „Segítő kamera – a kapcsolatok minőségének fejlesztése” című kurzusára. Az egyesület 2007. október 19-20-21-én tartja következő alapkurzusát.

A módszer reményeink és külföldi iránymutató tapasztalatok szerint a 2007-2011. év időszakának
meghatározó segítő módszere lehet, mivel a kapcsolatépítés és az „empowerment” témáira épül, melyek alapjai minden sikeres segítő munkának. Az új, innovatív segítő programokban nagy hangsúlyt kap a szülőkkel való munka, az ő tanításuk, annak elismerése, hogy ők a saját gyermekeik első számú szakértői. Ebben a videotréning módszer a vezető módszerek egyike lehet. Hollandiában vagy Skóciában például a klasszikus családterápiás módszerhez hasonlóan ismert és elterjedt, sőt, a segítő szakmákban intenzitása és hatékonysága miatt talán még népszerűbb, mint más kapcsolatsegítő módszerek.
Ezért különösen ajánljuk figyelmükbe képzésünket.

A Magyar Videotréning Egyesület 7 éve szervezi akkreditált kurzusait segítő
szakmák művelői számára.

Különböző kapcsolatokban – szülők és gyerekek, pedagógusok és tanulók, segítő
és segített, munkatárs és munkatárs között – fontos a kapcsolat minősége. A videotréning
az emberi interakció elemzése, tudatosítása és gyakorlása révén hozzájárul
ahhoz, hogy kapcsolatainkban a helyzetnek megfelelő módon és hatékonyan
kommunikáljunk partnereinkkel.

A szülői nevelés és a segítő kapcsolat hatékonyságát meghatározza az,
mennyire vagyunk képesek kapcsolatot teremteni és fenntartani. Ennek a
képességnek a fejlesztése a célja képzési programunknak.

A módszer jól alkalmazható

  • szülő–gyerek kapcsolat erősítésére nevelési nehézségek esetén,
  • pedagógusok osztálytermi kommunikációjának fejlesztésére,
  • segítői kommunikációs készség fejlesztésére,
  • csoportos beszélgetésvezetési készségek fejlesztésére.

A módszert ajánljuk azoknak a szakembereknek, akik sokféle gyerekkel és
felnőttel, családdal találkoznak munkájuk során, akik számára fontos a
partneri együttműködés másokkal, akik hisznek az együttműködés erejében
gyerekekkel, családokkal, közösségekkel.

Ajánljuk gyermekjóléti és családsegítő szolgálatok, nevelési tanácsadók,
óvodák, iskolák, gyermekotthonok munkatársainak és mindenki másnak, akinek
fontos, hogy kapcsolata a körülötte lévő személyekkel jobb legyen.

A képzés ideje: 2007. október 19-20-21. (p-szo., munkanapok: 9-17 h, v: 9-15 h)
Helyszíne: Magyar Videotréning Egyesület Irodája
1075 Budapest, Holló u. 1. 2/26.

A kurzus címe: „Videotréning alkalmazása a családsegítés,

a gyermekvédelem és gondozás, valamint az oktatás területén”.

A tréning bevezető ismereteket nyújt a videotréning módszeréről, a hatékony kommunikációról, a „jó” szülő–gyerek, szakember–szülő, szakember–gyerek

kapcsolatokról és a lehetséges alkalmazási módokról.

A képzést a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet Továbbképzési és

Szakvizsga osztálya akkreditálta, a szociális továbbképzésben 35 pont értékkel.

Részvételi díj: 40 000,-Ft

A befizetés módjai:

átutalás: OTP 11742001-20057004 számlára, illetve

készpénzbefizetés a helyszínen, ahol számlát adnak a befizetésről.

Átutalás esetén az átutalási igazolást, kérjük, hozzák magukkal.

Érdeklődni az egyesület budapesti irodájában lehet:

tel./fax: 787-0678, mobil: (06-20) 542-90-85

e-mail: videotraining[kukac]freemail.hu, natalia.rakar[kukac]kronet.hu.

További információk: a videotraining.hu weboldalon.

Jelentkezési lapot a lenti határidőig kérjük e-mailen, postán vagy faxon eljuttatni; azt igényelni pedig a fenti elérhetőségeken lehet.

A jelentkezési határidő: 2007. október 11.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep