Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. november 21. szerda, 11:39

Kongresszusi köszöntő

„… a hetedik te magad légy!” (J.A.)

2008 augusztusára több különböző, az oktatásban tevékenykedő szervezet összehívta a VII. Nevelésügyi Kongresszust. Megoszlanak a vélemények arról, hogy ez világra szóló dolog lesz-e, vagy csak egy a nevelésről szót cséplő szakmai rendezvények közül. A rendezvény szlogenjével („Az oktatás közügy”) mindenesetre tudunk azonosulni. Ezért a februári felhívás után az OFOE jelezte is csatlakozási szándékát. Most gyakorlatilag partnerszervezete vagyunk a kongresszusnak, még az is lehet, hogy aktívan beleszólhatunk abba, hogy mi legyen, persze az is lehet, hogy nem. Tehát kongresszus lesz, és abban reménykedünk, hogy ha már lesz, lesz haszna és értelme.

Őszintén bevalljuk, hogy nem érezzük rózsásnak az oktatásügy jelenlegi helyzetét, sőt még azt is, hogy nemigen látunk javulásra utaló jeleket sem. Mint civil szervezet eddig is törekedtünk teret adni a konstruktív párbeszédnek. A mi beszélgetőpartnereink elsősorban a pedagógusok és a szakmai civil szervezetek. Azért ők, mert – legalábbis mostanáig – elsősorban ők figyeltek és reflektáltak az általunk felvetett gondolatokra. Ez sokkal kevésbé igaz a pedagógiai kutatókra, és az oktatáspolitika alakítóira.

Várhatnánk augusztusig, de miért ne vágnánk bele hamarabb. A virtuális tér adott, a problémák tagadhatatlanok, van miről beszélni. Minél előbb kezdjük, annál hamarabb túljuthatunk a panasz és reménytelenség fázisán, és kikristályosodhat a párbeszédből valami, ami előbbre visz. Legyen ez – Takács Géza szavaival – „kis kongresszusi felajánlás”, vagy legyen egyszerűen gondolkodó emberek párbeszéde. Csak kezdődjön már el!

A Virtuális kongresszus hozzászólásait (leveleket, naplórészleteket, esszéket stb.) 1-2 heti rendszerességgel tesszük közzé. A hozzászólók számára teljes szabadságot kívánunk biztosítani, és reménykedünk abban, hogy különböző vélemények közzétételével sikerül eljutnunk a konstruktív, a problémákat tisztázni és meghaladni kívánó vitáig. Természetes, hogy mindenki más nézőpontból, saját élettapasztalatai, élményei, sikerei és kudarcai tükrében látja a közoktatás dolgait. Bízunk abban, hogy ha minél több oldalról sikerül ránéznünk az előttünk tornyosuló problémahalomra, világosabban fogunk látni, és talán még egymáshoz is közelebb jutunk.

Természetesen az olvasónak is lehetősége van hozzászólni. Még az is lehet, hogy egy-egy kommentárból is egy újabb cikk kerekedik…

A szerkesztők

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep