Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. szeptember 15. kedd, 14:48

Változáshozók – Elindult a DIA új, egész tanéven átívelő projektje.

A DIA 20 éve dolgozik azon, hogy maradandó tanulási élményeket nyújtson azok számára, akiknek erre a legnagyobb szüksége van: a tanulási nehézségekkel küzdő fiataloknak, a jövőkép-választás előtt álló középiskolásoknak, az útkereső egyetemi hallgatóknak, az innovatív pedagógiai módszerekre szomjazó tanároknak.

A Helyben vagy! és a Youth2youth projektjeinkkel korábban is a problémamegoldási készségek fejlesztését céloztuk úgy, hogy a résztvevők a kreatív válaszaikkal, innovatív megoldásaikkal fontos közösségi és társadalmi ügyek jobbá tételét szolgálják. Így születhetett meg például Győrben a kollégiumi közösségi kert  vagy Gyomaendrődön a folyamatosan újra festhető buszmegálló ötlete, illetve egy szegedi csapat videói, amelyek fogyatékkal élők számára tesznek értelmezhetővé hétköznapi helyzeteket.

“Gondoltam, hogy lesznek ötleteim, de hogy ilyen sok és a legtöbbjük kézzelfogható és hasznos, azt nem gondoltam volna!”; “Tudom, hogy hogyan fogjak hozzá olyan dolgokhoz, amik elsőre talán távolinak tűnhetnek. Tudom, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy megoldjak egy olyan problémát, ami engem is érint .” – ilyen és ehhez hasonló visszajelzéseket kaptunk egy-egy projektfolyamat végén.

A Változáshozók a DIA legújabb projektje, amelyben ismét alkalmat adunk a diákoknak arra, hogy a számukra fontos problémákról egyenrangú partnerként kezdeményezzenek párbeszédet. A folyamat alatt – többek között – olyan döntéshozókkal találkozhatnak, akikkel kölcsönösen hatást gyakorolhatnak egymás véleményére és nézőpontjára. A program során a fiatalok kreatív és változatos eszközökkel térképezhetik fel a számukra legfontosabb problémákat, és – szakemberekkel, valamint mentorokkal konzultálva – ötleteket dolgozhatnak ki azok megoldására.

Hiszünk a változás erejében, így a fiatalok mellett a velük dolgozó pedagógusok is kulcsfontosságú szereplőink. Csak is az ő elkötelezett munkájukkal tud megvalósulni a változás. Szakmai eszköztáruk bővítése mellett feltöltődést is jelentő workshopot kínálunk a számukra, majd ezt követően 2020. novembere és decembere folyamán  a DIA trénerei ötletversenyeket tartanak a résztvevő iskolákban. Ez idő alatt abban segítjük a diákokat, hogy egy jó ötletből, egy sokakat érintő problémából, kiindulva eljuthassanak a megoldásig. Mindezt úgy, hogy merjenek egymással vitázni, érveket ütköztetni, és legfőképp: a döntéshozókkal érdemi párbeszédet folytatni. A 2021-es év első harmadában a résztvevő iskolák tanárainak vezetésével elindulnak az iskolai workshopok, melyek középpontjában az innovatív problémamegoldás mellett az érvelés, a vita, a nyilvános beszéd és a prezentációs készségek fejlesztése áll.

A tanév további része sem telik majd esemény nélkül, hiszen iskolai ötletversenyek, online döntő és a III. Kamaszkonferencia is megrendezésre kerül. Ennek témája a “MERJ!” lesz. (A honlapon megtekinthetőek a 2018-as és 2019-es Kamaszkonferencia előadói és program is.)

Szeptember 18-án pénteken megtartjuk a Változáshozó napunkat (Changemakers Day), egy interaktív nyitott eseményt, ahol ízelítőt adunk a projekt módszertanából és lehetőséget biztosítunk a pedagógusok, fiatalokkal foglalkozó szakemberek számára az egymás közti párbeszédre. Bővebben ezen a linken lehet informálódni, illetve jelentkezni.

A DIA munkatársai a háttérben folyamatosan azon dolgoznak, hogy az egészségügyi körülményeket szem előtt tartva, a lehető legbiztonságosabb módon dolgozhassanak együtt a diákokkal, pedagógusokkal és a szakértőkkel a tanév során.

Hiszünk abban, hogy a fiatalok egy összetartó közösség részeként aktív szerepet vállalhatnak környezetük és jövőjük alakításában.

Legyél Te is Változáshozó! Jelentkezz a programra szeptember 22-ig ezen az űrlapon.

Kovács Gergely – Lencse-Csík Orsi– Korenyák Zsófia

#dia_org #egyhajóbanevezünk #fordítsegyetavilágon #újprojekt #változáshozók

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.10.30.
Későn derült ki a koronavírus, két és fél órára helyezett karanténba egy gyereket a kormányhivatal
Nincs mese, vagy ez, vagy bezárjuk a sulikat. Azok a megoldások, amelyek eddig az iskolai védekezést jellemezték, mint például a szünetekben a tanteremben maradás már nem elégségesek. És...
(Forrás: Propeller)
--
2020.10.29.
Padláson, büfében, lépcsőkön is tartanak órákat az SZFE-sek
A padlástérben, a büfében, lépcsőkön és az aulában is tartanak órákat a Színház- és Filmművészeti Egyetemen azóta, hogy két hete a hallgatók az egyetem több termének kulcsát magukhoz...
(Forrás: telex)
--
2020.10.29.
A magyar iskolákat sem kímélik a digitális bűnözők
Összesen 27 magyar közoktatási intézmény, közel 2700 végpontjának statisztikái alapján az adatok azt tükrözik, hogy igen komoly veszélynek vannak kitéve az oktatási intézmények háló...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.10.29.
Az egyetemistákat is kirendelték a koronavírus-tesztelésekhez
A Semmelweis Egyetem 120 orvos- és 40 fogorvostan hallgatóját is bevonják a koronavírus-tesztelésbe, áll egy szerdai rektori utasításban. E szerint az operatív törzs a mintavételi kapacitá...
(Forrás: eduline)
--
2020.10.28.
Négy pontban arról, mire van szüksége a sajátos nevelési igényű tanulóknak a koronavírus idején
A Lépjünk, hogy léphessenek! Közhasznú Egyesület több másik szervezettel együtt nyílt levélben fordult Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkárhoz: közleményükben arra hívják fel a...
(Forrás: mérce)
--
2020.10.28.
A környező országok zárják az iskoláikat, de Magyarországnak egyelőre szeme se rebben
Egyre gyorsabban terjed a koronavírus Magyarországon, és a második hullám statisztikái is egyre súlyosabbak, így sok szülő azt találgatja, elrendel-e a kormány most is a tavaszihoz hasonló...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep