Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. február 3. kedd, 5:45
Címkék:

Elnöki beszámoló a 2008. évről

A 2008-as évben folytattuk az előzőekben megkezdett tevékenységet (a honlap működtetése, helyi műhelyek kiépítése és működtetése, továbbképzések tartása, a szociális kompetenciák fejlesztésének céljából létrejött civil hálózat tevékenységében való részvétel). A rendkívül sikeres Tanácsadó rovatot anyagi feltételek híján április óta kénytelenek vagyunk szüneteltetni.

Az ELTE felkérésére kidolgoztuk a szakvizsgás képzés osztályfőnöki specializációjának tematikáját. A képzésen belül az osztályfőnöki tevékenységre 100 órát fordítunk. A kurzusok a 2008/2009-es tanévben indulnak el.

Kapcsolatokat építettünk ki a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetségével és az Észak-bácskai Pedagógus Szövetséggel. Az utóbbi felkérésére osztályfőnöki tanfolyamokat indítunk ez év szeptemberétől Szabadkán.

Az augusztusban rendezett VII. Nevelésügyi Kongresszus kísérőrendezvényeként indítottuk el az egyesületi honlapon az elmúlt év novemberében a Virtuális Nevelésügyi Kongresszust, amely 2008 júniusában zárult. Ennek keretében heti rendszerességgel került fel a honlapra az a 25 naplórészlet, melyek szerzői igyekeztek személyes látleletet adni az iskola világáról. A naplók között szép számmal akadtak komoly vitát provokáló írások, melyeknek – s a mindinkább aktivizálódó olvasói körnek is – hála, színes, sokrétű, az iskolákban felmerülő problémákkal tabuk nélkül foglalkozó beszélgetés bontakozott ki a virtuális kongresszuson.

A Virtuális kongresszus számokban

A virtuális kongresszus cikkeinek a 2007. november 21. és 2008. június 19. közötti időszakban 22 943 egyedi látogatója volt. Ugyanezen időszakban 4 794-en keresték fel a Virtuális kongresszus rovatoldalát.

A vitaindítókhoz összesen 514 hozzászólás érkezett, a zárszóhoz további 97. (A hozzászólásokat jóformán nem kellett moderálni, a többségük konstruktív volt; szinte senki nem próbálkozott személyeskedő, trágár vagy alkotmányt sértő megnyilvánulásokkal tönkretenni az eszmecserét.)

Az osztályfőnök.hu adatai a kongresszus időszakában

Összes látogató: 322 953.
Cikkeket letöltő egyedi látogatók: 169 246 (a honlapon összesen kb. 540 cikk található).

Összes hozzászólás: 1 443 (a Tanácsadó hozzászólásai nélkül 663).

Összes lapletöltés: 1 549 394.
A nyitólapnak 61 249, a legnézettebb szolgáltatásnak (Tanácsadó) 49 917, a legnézettebb cikknek (Rendhagyó megemlékezés 1848. március 15-ről) 8 063; a legnézettebb rovatoldalnak (Óratervek) 6 564 egyedi látogatója volt.

Virtuális rendezvényünket főként azért tekintjük sikeresnek, mert spontán módon megszerveződött egy elkötelezett és igényes kisközösség, amellyel a következő tanévben – más formában – folytatjuk a közös munkát az iskolai valóság jobbítása érdekében.

A vitaindító írásokból Az iskola dolga címmel az ÖNKONET Kiadó gondozásában egy 10 íves kötet is megjelent.

A virtuális kongresszus tapasztalatai alapján és 50 szakember bevonásával elkezdtük a hazai közoktatást erősségeinek és gyengeségeinek feltárását. Az elemzés eddigi eredményeit az Iskolakultúra közli.

Anyagi feltételeink minimálisak, az idei évben mindössze 300 ezer forintnyi működési költséget kaptunk az NCA-tól. A honlapszerkesztés és a könyvelés díját a tagdíjakból egyesület munkatársai által végzett szakmai tevékenységek ellenértékéből fedezzük. Az általunk nyújtott pedagógiai szolgáltatások ingyenesek, és a virtuális kongresszus szervezői, szerzői és szerkesztői sem kaptak anyagi ellenszolgáltatást a tevékenységükért. A kötet kiadásának nyomdai költségeit az ÖNKONET Kiadó vállalta.

December végén az OKM pályázatán nyertünk 400 ezer Ft támogatást, amelyet a honlapszerkesztők és a könyvelő díjazására, valamint a közgyűlés költségeire fordítottunk.
A pontos pénzügyi elszámolást a májusban elkészítendő közhasznúsági jelentésben tesszük majd közzé. A 2007. évi közhasznúsági jelentés elolvasható a honlapon.

Budapest, 2009. január 17.

Szekszárdi Ferencné Dr. Koszó Julianna

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep