Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. május 25. hétfő, 19:25
Címkék:

Milyen volt?

Mármint milyen volt az a tankönyv, taneszköz, amit a diákok és pedagógusok ebben a tanévben használtak? Erre keresik a választ a Tankönyvbázis diákok és tanárok számára meghirdetett pályázatán.

Milyen volt? – Pályázati felhívás diákoknak

Hamarosan véget ér a tanév. Most nyerhetsz a tankönyveiddel! Csak le kell írnod, milyen volt belőlük tanulni: melyek voltak a legjobban megírt, legtanulhatóbb, legszórakoztatóbb, legjobban átlátható, legérdekesebb részek; és voltak-e olyanok, amelyek megnehezítették a tanulásod, unalmasak, pontatlanok, nehezen érthetőek voltak.

Értékeld a tankönyveket, amelyekből tanultál! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki.

Tippek az elemzéshez: Milyen eszközökkel segített a könyved a tananyag megtanulásában? Otthon is tudtál belőle tanulni, vagy csak az órán vetted elő? Mi a véleményed a leckéken belüli egyes részekről (pl. képek, kérdések, feladatok, apró betűs részek, kiegészítő olvasmányok)? Mi tette érdekessé a tananyagot? Milyen eszközök tették átláthatóvá a szöveget? Írj konkrét példákat! Volt-e olyan szöveg vagy kép, amin nevettél?

Ne feledd: a tankönyveket a diákoknak írják, ezért döntő a Te véleményed a tankönyv készítői számára.

Pályázati feltételek

  1. A terjedelem 2000–3000 karakter lehet (szóközökkel).
  2. A Tankönyvbázis oldalon az adott mű aloldalán a „Hozzászólás” mezőbe kell bejegyezni a véleményt.
  3. Ezután az értékelés teljes szövegét, az értékelt tankönyv címét, szerzőjét, kiadóját és az aloldal linkjét is feltüntetve e-mail-ben is el kell küldeni a palyazat[kukac]tankonyvbazis[pont]hu címre.
  4. Az értékelést név nélkül vagy jeligével is fel lehet tölteni a Tankönyvbázisra, de a pályázathoz küldött e-mailnek tartalmaznia kell a szerző nevét, és elérhetőségeit, hogy értesíteni tudjuk a nyerteseket.
  5. Egy pályázó több mű értékelésével is pályázhat.

Milyen volt? – Pályázati felhívás tanároknak

Hamarosan véget ér a tanév. Itt az alkalom, hogy tapasztalatait megossza másokkal: írja le, milyennek találta a tankönyveket, amelyekkel dolgozott. Emelje ki a legjobban megírt, legtaníthatóbb részeket; utaljon azokra az elemekre, amelyek megkönnyítették munkáját! Alkalmas-e a mű arra, hogy felkeltse a diákok érdeklődését? Melyek voltak a kevésbé használható, a diákok és az Ön munkáját megnehezítő elemek?

Értékelje a Tankönyvbázis oldalon szereplő műveket! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki.

Néhány javaslat az elemzéshez: Milyen eszközökkel segítette a könyv a tananyag megtanítását? Otthoni feladatokat adott belőle, vagy órán használta inkább? Érthető-e a mű szövege a diákok számára? Megfelelő-e a tördelése; célszerűek-e a kiemelések? Használhatóak-e a képek tanórai elemzésekhez, vagy csupán szemléltető jellegük van? Írjon példát olyan tankönyvi részekre, amelyeket kiemelkedően jól, élményszerűen tudott tanítani? Mely anyagrészek azok, melyeket inkább más forrásból tanított?

Ne felejtse, a tankönyvek gyakorlati használatáról a tanárok tudnak a legtöbbet! Az ön ismertetése segítheti kollégáit a következő tankönyvválasztásnál, s hozzájárulhat a tankönyvek további pontosításához.

Pályázati feltételek

  1. A terjedelem 3000–4000 karakter lehet (szóközökkel).
  2. A Tankönyvbázis oldalon az adott mű aloldalán a „Hozzászólás” mezőbe kell bejegyezni a véleményt.
  3. Ezután az értékelés teljes szövegét, az értékelt tankönyv címét, szerzőjét, kiadóját és az aloldal linkjét is feltüntetve e-mail-ben is el kell küldeni a palyazat[kukac]tankonyvbazis[pont]hu címre.
  4. Az értékelést név nélkül vagy jeligével is fel lehet tölteni a Tankönyvbázisra, de a pályázathoz küldött e-mailnek tartalmaznia kell a szerző nevét, és elérhetőségeit, hogy értesíteni tudjuk a nyerteseket.
  5. Egy pályázó több mű értékelésével is pályázhat.

Határidő: 2009. szeptember 30.

A pályázati plakát és a pályázati kiírások letölthetők a Tankönyvbázisról.

Támogatók:
Kossuth Klub
Mokép
L’Harmattan

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.22.
Maruzsa Zoltán: a felvételin a szülők nem léphetnek az iskolákba – exkluzív interjú
Az ismert biztonsági óvintézkedések maradéktalan betartása végett, a korábbi évekkel ellentétben jóval több helyre lettek beosztva a jelentkezők – általános iskolákat is bevonva –,...
(Forrás: infostart)
--
2021.01.22.
Lázméréssel kezdődik a holnapi felvételi
Az érettségik során már alkalmazott és bevált járványügyi szabályok szigorú betartása mellett tartják meg holnap a középiskolai felvételi vizsgákat – közölte lapunkkal az Emberi Er...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.22.
Felvételi a vírus árnyékában
Az Oktatási Hivatal tájékoztatója szerint a koronavírus-járvány miatt elrendelt intézkedések megegyeznek a tavalyi érettségin bevezetett szabályokkal: mindenhol biztosítani kell a kézfert...
(Forrás: Népszava)
--
2021.01.22.
Távoktatással indulhat a következő félév az egyetemeken
A kormány dönteni fog a február 1-je utáni szabályokról, de jelen pillanatban változtatás nem várható. Tehát nagy valószínűséggel az egyetemek a korábbi távoktatás szerint kell, hogy...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.01.21.
Belebetegszenek, belefáradnak a tanárok a Covid alatti oktatásba
Súlyos mentális, és bürokratikus munkaügyi terheltség, romló kapcsolat a diákokkal és szüleikkel, kevés érdemi intézményes segítség. Ezek voltak azok a leggyakrabban leírt körülmények...
(Forrás: mérce)
--
2021.01.21.
TANÍTÁSHIÁNYOS FELKÉSZÜLÉSSEL ÉS JÁRVÁNYÜGYI KÉRDŐJELEKKEL INDULNAK SZOMBATON A KÖZÉPISKOLAI FELVÉTELIK
A mostani 10, 12 és 14 éves felvételizőknek ráadásul nemcsak a digitális oktatás hiányosságai miatti ismerethiánnyal, hanem a világjárvány mentális következményeivel is meg kell birkó...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep