Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. május 25. hétfő, 19:25
Címkék:

Milyen volt?

Mármint milyen volt az a tankönyv, taneszköz, amit a diákok és pedagógusok ebben a tanévben használtak? Erre keresik a választ a Tankönyvbázis diákok és tanárok számára meghirdetett pályázatán.

Milyen volt? – Pályázati felhívás diákoknak

Hamarosan véget ér a tanév. Most nyerhetsz a tankönyveiddel! Csak le kell írnod, milyen volt belőlük tanulni: melyek voltak a legjobban megírt, legtanulhatóbb, legszórakoztatóbb, legjobban átlátható, legérdekesebb részek; és voltak-e olyanok, amelyek megnehezítették a tanulásod, unalmasak, pontatlanok, nehezen érthetőek voltak.

Értékeld a tankönyveket, amelyekből tanultál! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki.

Tippek az elemzéshez: Milyen eszközökkel segített a könyved a tananyag megtanulásában? Otthon is tudtál belőle tanulni, vagy csak az órán vetted elő? Mi a véleményed a leckéken belüli egyes részekről (pl. képek, kérdések, feladatok, apró betűs részek, kiegészítő olvasmányok)? Mi tette érdekessé a tananyagot? Milyen eszközök tették átláthatóvá a szöveget? Írj konkrét példákat! Volt-e olyan szöveg vagy kép, amin nevettél?

Ne feledd: a tankönyveket a diákoknak írják, ezért döntő a Te véleményed a tankönyv készítői számára.

Pályázati feltételek

  1. A terjedelem 2000–3000 karakter lehet (szóközökkel).
  2. A Tankönyvbázis oldalon az adott mű aloldalán a „Hozzászólás” mezőbe kell bejegyezni a véleményt.
  3. Ezután az értékelés teljes szövegét, az értékelt tankönyv címét, szerzőjét, kiadóját és az aloldal linkjét is feltüntetve e-mail-ben is el kell küldeni a palyazat[kukac]tankonyvbazis[pont]hu címre.
  4. Az értékelést név nélkül vagy jeligével is fel lehet tölteni a Tankönyvbázisra, de a pályázathoz küldött e-mailnek tartalmaznia kell a szerző nevét, és elérhetőségeit, hogy értesíteni tudjuk a nyerteseket.
  5. Egy pályázó több mű értékelésével is pályázhat.

Milyen volt? – Pályázati felhívás tanároknak

Hamarosan véget ér a tanév. Itt az alkalom, hogy tapasztalatait megossza másokkal: írja le, milyennek találta a tankönyveket, amelyekkel dolgozott. Emelje ki a legjobban megírt, legtaníthatóbb részeket; utaljon azokra az elemekre, amelyek megkönnyítették munkáját! Alkalmas-e a mű arra, hogy felkeltse a diákok érdeklődését? Melyek voltak a kevésbé használható, a diákok és az Ön munkáját megnehezítő elemek?

Értékelje a Tankönyvbázis oldalon szereplő műveket! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki.

Néhány javaslat az elemzéshez: Milyen eszközökkel segítette a könyv a tananyag megtanítását? Otthoni feladatokat adott belőle, vagy órán használta inkább? Érthető-e a mű szövege a diákok számára? Megfelelő-e a tördelése; célszerűek-e a kiemelések? Használhatóak-e a képek tanórai elemzésekhez, vagy csupán szemléltető jellegük van? Írjon példát olyan tankönyvi részekre, amelyeket kiemelkedően jól, élményszerűen tudott tanítani? Mely anyagrészek azok, melyeket inkább más forrásból tanított?

Ne felejtse, a tankönyvek gyakorlati használatáról a tanárok tudnak a legtöbbet! Az ön ismertetése segítheti kollégáit a következő tankönyvválasztásnál, s hozzájárulhat a tankönyvek további pontosításához.

Pályázati feltételek

  1. A terjedelem 3000–4000 karakter lehet (szóközökkel).
  2. A Tankönyvbázis oldalon az adott mű aloldalán a „Hozzászólás” mezőbe kell bejegyezni a véleményt.
  3. Ezután az értékelés teljes szövegét, az értékelt tankönyv címét, szerzőjét, kiadóját és az aloldal linkjét is feltüntetve e-mail-ben is el kell küldeni a palyazat[kukac]tankonyvbazis[pont]hu címre.
  4. Az értékelést név nélkül vagy jeligével is fel lehet tölteni a Tankönyvbázisra, de a pályázathoz küldött e-mailnek tartalmaznia kell a szerző nevét, és elérhetőségeit, hogy értesíteni tudjuk a nyerteseket.
  5. Egy pályázó több mű értékelésével is pályázhat.

Határidő: 2009. szeptember 30.

A pályázati plakát és a pályázati kiírások letölthetők a Tankönyvbázisról.

Támogatók:
Kossuth Klub
Mokép
L’Harmattan

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.28.
Takáts Előd, a Corvinus rektora: \"A legtehetségesebb diákok elvándorlása egy csendes nemzeti katasztrófa”
A végzősök nyelvvizsga-kötelezettségének eltörlése differenciálni fogja a diplomák értékét – értenek egyet azok az egyetemi rektorok, akiket egyebek között arról kérdeztünk, milyen...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.28.
Mától a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnázium 28 tanára is \"gördülő\" sztrájkba kezd
A 28 aláíró tanár november 28-tól vesz részt a más iskolákban is meghirdetett gördülő sztrájkban. Hozzáteszik, amint a 9 követelésük végrehajtását megkezdik, azonnal felfüggesztik...
(Forrás: Eduline)
--
2022.11.28.
Vera Jourová magyar tanárokat és hallgatókat fogad Brüsszelben holnap
Az Európai Bizottság értékekért felelős alelnöke egy nappal azelőtt folytat eszmecserét a magyar pedagógusok és hallgatók képviselőivel, hogy az Ursula von der Leyen vezette testület á...
(Forrás: ATV)
--
2022.11.28.
L. Ritók Nóra: A gyermekvédelmi és a szociális törvény miatt rosszabb a helyzet, mint a 80-as években
Mert ha mindent megoldunk az állam helyett adományokból, akkor az állam hátra dől és nem is fordít erőforrásokat a megoldásra, hiszen nélküle is rendeződik minden. Lehet azt is mondani,...
(Forrás: Népszava)
--
2022.11.28.
Fóti Péter: Képzés a kiképzésen túl
A kiképzés (tréning) mindig valamilyen előre ismert cél elérésére törekszik. A kiképzendő, mintegy bemenete egy olyan gyártási folyamatnak, aminek végén egy ismert, és már sokszor elé...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep