Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. május 25. hétfő, 19:25
Címkék:

Milyen volt?

Mármint milyen volt az a tankönyv, taneszköz, amit a diákok és pedagógusok ebben a tanévben használtak? Erre keresik a választ a Tankönyvbázis diákok és tanárok számára meghirdetett pályázatán.

Milyen volt? – Pályázati felhívás diákoknak

Hamarosan véget ér a tanév. Most nyerhetsz a tankönyveiddel! Csak le kell írnod, milyen volt belőlük tanulni: melyek voltak a legjobban megírt, legtanulhatóbb, legszórakoztatóbb, legjobban átlátható, legérdekesebb részek; és voltak-e olyanok, amelyek megnehezítették a tanulásod, unalmasak, pontatlanok, nehezen érthetőek voltak.

Értékeld a tankönyveket, amelyekből tanultál! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki.

Tippek az elemzéshez: Milyen eszközökkel segített a könyved a tananyag megtanulásában? Otthon is tudtál belőle tanulni, vagy csak az órán vetted elő? Mi a véleményed a leckéken belüli egyes részekről (pl. képek, kérdések, feladatok, apró betűs részek, kiegészítő olvasmányok)? Mi tette érdekessé a tananyagot? Milyen eszközök tették átláthatóvá a szöveget? Írj konkrét példákat! Volt-e olyan szöveg vagy kép, amin nevettél?

Ne feledd: a tankönyveket a diákoknak írják, ezért döntő a Te véleményed a tankönyv készítői számára.

Pályázati feltételek

  1. A terjedelem 2000–3000 karakter lehet (szóközökkel).
  2. A Tankönyvbázis oldalon az adott mű aloldalán a „Hozzászólás” mezőbe kell bejegyezni a véleményt.
  3. Ezután az értékelés teljes szövegét, az értékelt tankönyv címét, szerzőjét, kiadóját és az aloldal linkjét is feltüntetve e-mail-ben is el kell küldeni a palyazat[kukac]tankonyvbazis[pont]hu címre.
  4. Az értékelést név nélkül vagy jeligével is fel lehet tölteni a Tankönyvbázisra, de a pályázathoz küldött e-mailnek tartalmaznia kell a szerző nevét, és elérhetőségeit, hogy értesíteni tudjuk a nyerteseket.
  5. Egy pályázó több mű értékelésével is pályázhat.

Milyen volt? – Pályázati felhívás tanároknak

Hamarosan véget ér a tanév. Itt az alkalom, hogy tapasztalatait megossza másokkal: írja le, milyennek találta a tankönyveket, amelyekkel dolgozott. Emelje ki a legjobban megírt, legtaníthatóbb részeket; utaljon azokra az elemekre, amelyek megkönnyítették munkáját! Alkalmas-e a mű arra, hogy felkeltse a diákok érdeklődését? Melyek voltak a kevésbé használható, a diákok és az Ön munkáját megnehezítő elemek?

Értékelje a Tankönyvbázis oldalon szereplő műveket! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki.

Néhány javaslat az elemzéshez: Milyen eszközökkel segítette a könyv a tananyag megtanítását? Otthoni feladatokat adott belőle, vagy órán használta inkább? Érthető-e a mű szövege a diákok számára? Megfelelő-e a tördelése; célszerűek-e a kiemelések? Használhatóak-e a képek tanórai elemzésekhez, vagy csupán szemléltető jellegük van? Írjon példát olyan tankönyvi részekre, amelyeket kiemelkedően jól, élményszerűen tudott tanítani? Mely anyagrészek azok, melyeket inkább más forrásból tanított?

Ne felejtse, a tankönyvek gyakorlati használatáról a tanárok tudnak a legtöbbet! Az ön ismertetése segítheti kollégáit a következő tankönyvválasztásnál, s hozzájárulhat a tankönyvek további pontosításához.

Pályázati feltételek

  1. A terjedelem 3000–4000 karakter lehet (szóközökkel).
  2. A Tankönyvbázis oldalon az adott mű aloldalán a „Hozzászólás” mezőbe kell bejegyezni a véleményt.
  3. Ezután az értékelés teljes szövegét, az értékelt tankönyv címét, szerzőjét, kiadóját és az aloldal linkjét is feltüntetve e-mail-ben is el kell küldeni a palyazat[kukac]tankonyvbazis[pont]hu címre.
  4. Az értékelést név nélkül vagy jeligével is fel lehet tölteni a Tankönyvbázisra, de a pályázathoz küldött e-mailnek tartalmaznia kell a szerző nevét, és elérhetőségeit, hogy értesíteni tudjuk a nyerteseket.
  5. Egy pályázó több mű értékelésével is pályázhat.

Határidő: 2009. szeptember 30.

A pályázati plakát és a pályázati kiírások letölthetők a Tankönyvbázisról.

Támogatók:
Kossuth Klub
Mokép
L’Harmattan

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.10.16.
Lelki problémája van a gyereknek? Várhatja, hogy ellássák!
Jelenleg félelmetesen hosszú sorok kígyóznak a gyermekpszichológusokat foglalkoztató pedagógiai szakszolgálatok előtt, akárcsak a gyerekpszichiátriai ambulanciákon. Miközben az állami mellett...
(Forrás: index)
--
2021.10.16.
Mit tegyél, ha bántják és kiközösítik a gyerekedet?
Kevés szívfájdítóbb dolog létezik szülő számára, mint amikor azt tapasztalja, hogy a suliban bántják, kiközösítik a gyerekét. Az áldozat szégyenkezik, gyakran titkolja mindazt, amit...
(Forrás: családi net)
--
2021.10.16.
A pedagógusok szerint a kormány slendriánsága miatt fulladt kudarcba az első sztrájktárgyalásuk
A Pedagógus Szakszervezet (PSZ) felháborítónak tartja, hogy a közös sztrájkbizottságban nem volt nevesítve, csak a PDSZ. Így a levél Kisfaludy Lászlót csak a PDSZ-szel való tárgyalásra...
(Forrás: Mérce)
--
2021.10.16.
Minden francia iskolában megemlékeztek a meggyilkolt történelemtanárról
A pedagógust egy évvel ezelőtt egy csecsen terrorista azért ölt meg kegyetlenül, mert a szólásszabadságról tartott óráján Mohamed profétáról készült karikatúrákat is bemutatott. Az...
(Forrás: Infostart)
--
2021.10.16.
Tizenhat Pest megyei iskola fejlesztését gyorsította fel a kormány
Összesen tizenhat, a budapesti agglomerációhoz tartozó település iskolafejlesztési programját nyilvánították nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé csütörtökön. A kiadott...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.10.16.
Hol kezdődik az autonómia a pedagógiában?
A tapasztalatok azt igazolják, hogy temérdek probléma halmozódik fel az oktatás, még inkább a nevelés világában. Ám a legnagyobb gond éppen az, hogy a nevelés társadalmi tekintélye és...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep