|
Sajtófigyelő
2022.06.29. Válaszolt a Belügyminisztérium a tanároknak: kevesebb óra nem lesz, nagyobb fizetésemelés csak akkor, ha jól teljesít a gazdaság A szakszervezetek a nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatott oktatási dolgozók béremelését is kérték, egész pontosan azt, hogy az ő garantált alapilletményük ne legyen kevesebb, mint a... (Forrás: hvg.hu) --
2022.06.29. Az Orbán-kormány sem a tanárok érdemi bérrendezésre, sem munkaterheik csökkentésére nem tett javaslatot a sztrájkbizottsági tárgyaláson A kormány nevében tárgyaló Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár szerint 10 százaléknál nagyobb mértékű emelés is lehetséges, amennyiben “a gazdaság jól teljesít”. Szabó Zsuzsa... (Forrás: Népszava) --
2022.06.29. Üres kézzel távoztak a tanárok a második sztrájkbizottsági egyeztetésről Botos Tamás OKTATÁS június 28., kedd 20:17 5 Az érdekvédelmi képviselet vitatja, hogy ez bérfejlesztés, szerintük ágazati-szakmai pótlék, amit be kellene építeni a tanárok bérébe. Szabó hozzátette: várják a kormány ezenfelüli... (Forrás: 444.hu) --
2022.06.27. A MAGYAR ISKOLARENDSZERBEN KUTYAVILÁG VÁR A KÜLFÖLDRŐL HAZATÉRŐ GYEREKEKRE „A magyar oktatási rendszer merevsége nagyon erős gátja tud lenni a migrációs motivációnak. Egy magyar szülő tízszer meggondolja, hogy kitegye a gyerekét annak, hogy elmenjenek, aztán k... (Forrás: Qubit) --
2022.06.27. Csendben több mint a duplájára emelik az egyik diákhitel kamatát Július 1-től 1,99%-ról 4,99%-ra emelkedik a szabad felhasználású Diákhitel 1 kamata, derül ki annak hivatalos honlapjáról, erre olvasónk hívta fel a figyelmünket. A felsőoktatási önkö... (Forrás: hvg.hu) --
2022.06.27. Egyre több a felekezeti iskola, van már olyan tankerület, ahol több diák jár egyházi általánosba, mint államiba Az egyházi oktatás-nevelés térnyerése nem a felekezeti oktatás iránti növekvő igények, és nem is szakmai szempontok alapján alakult ki: az a 2010 óta tartó “oktatáspolitika“ része,... (Forrás: Népszava) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
hát ettől a nagyszabású OECD felméréstől nem lettem okosabb. alighanem más sem. egyszer részt vettem egy hatalmas nagy nemzetközi OECD felmérésben: 35000 diák, sokezer tanár, kitudja hány iskola, satöbbi. akkor láttam belülről, hogy kik és hogyan terveznek és hajtanak végre ilyen kutatást. meg láttam azt is, hogy milyen módon adatelemeznek. azóta nem nagyon várom az OECD-től, hogy bármi tényleg fontosat vegyenek észre.
Ami a továbbképzéseken résztvevők korösszetételét illeti, tragikus a fiatalabb kollégák hozzáállása, jómagam 43 évesen is szívesen veszek részt – értelmes – továbbképzéseken. Ami az igényelt témákat illeti, a kilencvenes évek második felétől rengeteg informatikai témájú, illetve számítógépes ismereteket közvetítő képzés volt. Talán nem kellet volna a tisztelt kollégáknak megvárni, amíg a digitális táblák elárasztják az iskolákat. Akkor most nem kellene sikítva menekülni az osztálytermekből.