Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. november 2. hétfő, 3:52
Címkék:

Lezárult a Mentor-díjra a jelölési határidő

A beérkezett 86 pályázatból 61 ajánlás felelt meg a „Az Év Mentora Díj – 2009” címmel májusban közzétett felhívás kiírási feltételeinek – olvasható a szervezőbizottság közleményében. A felhívást a Mentor Magazin és három országos szakmai civil szervezet, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, a Független Pedagógiai Fórum, valamint a Tanárképzők Országos Szövetsége hirdette meg.

A kezdeményezés mozgósító erejének köszönhetően nagy merítésből választhatja ki október végén a neves tudósokból, művészekből, sportolókból és oktatási szakemberekből álló bírálóbizottság a három Mentor-díjast és a különböző cégek, intézmények, szervezetek által alapított különdíjak nyerteseit. Az ünnepélyes díjátadásra november 23-án, a Közoktatás napján, a Magyar Tudományos Akadémia Nagytermében kerül sor a „Kreativitás és Innováció Európai Éve 2009” egyik kiemelt hazai eseményeként. A kezdeményezés szakmai főtámogatója a Magyar Innovációs Szövetség és a Magyar Tudományos Akadémia, fővédnöke Oláh György, világhírű Nobel-díjas kémikus.

A Mentor-díj az első olyan átfogó elismerés az oktatás területén, amely „ledönti” a válaszfalakat az oktatási-nevelési szintek között, és egy egységes koncepció jegyében, azonos nevű díjjal jutalmaz minden pedagógust. Teszi ezt azért, mivel valamennyien ugyanazért küzdenek: a személyiség fejlesztéséért, ezért az oktatásban nem lehet hierarchia! A minden szinten jelen lévő, összekötő láncszemek: a tehetség, kreativitás és innováció, a hatni tudás, motiválás, példaadás – a magas szintű szakmaiság, oktatás-nevelés.

Az alapítók az oktatás minden szintjéről és területéről azokat a kiemelkedően tehetséges, kreatív és innovatív pedagógusokat szeretnék megtalálni és a társadalom számára felmutatni évről évre, akik környezetük hajtómotorjai, és munkásságuk – követhető mintát adva – túlmutat intézményük határain, országos vagy akár nemzetközi jelentőségű. Akik tudásuk, tehetségük, személyiségük és alkotóerejük révén képesek motiválni a gyerekeket, kisebb-nagyobb diákjaikat, hallgatóikat önmaguk és a világ jobb megismerésére. Képesek lebontani a gyerekek fejlődését gátló szociális és kulturális falakat, és mentori hozzáállásukkal életre kelteni vagy továbbfejleszteni a bennük rejlő tehetséget.

„A Mentor-díj felhívásának visszhangja bizonyíték arra, hogy bármennyire is megosztott társadalmunk, mégis sokan értenek egyet azzal, hogy gyerekeink sorsa és a jövőnk a pedagógusok munkájától és az oktatás minőségétől függ” – áll a közleményben. „Ennek a felismerésnek köszönhető, hogy a kezdeményezés – támogatói vagy együttműködői minőségben – képes volt mozgósítani az oktatásügy hivatalos szervezeteit épp úgy, mint a nonprofit és profitorientált cégeket, oktatási intézményeket, pedagógusokat, illetve diákokat, szülőket, akik többsége – pénz híján – eszmei és munkaerőben kifejezhető támogatásukat ajánlották fel. Mindezért köszönet illeti a támogatókat, de a felhívás csak akkor válhat sikeressé, közös üggyé, az oktatás egyik legnagyobb civil kezdeményezésévé, ha ahhoz anyagi támogatást is sikerül szerezni. Elsősorban azokra a szervezetekre, intézményekre, cégekre számítunk, amelyek saját felelősségüket a jövőért a jelenlegi nehéz helyzetben is átérzik, s ezért tenni is készek és képesek. Várjuk csatlakozásukat!”

MentorPress

Eddig támogatóként csatlakozott a kezdeményezéshez a Microsoft Magyarország Kft., a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, az Oktatási és Kulturális Minisztérium, az ELTE, a Miskolci Egyetem, az MH-Líceum Alapítvány, a Pedagógusok Szakszervezete, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, a Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület, a Kutató Tanárok Országos Szövetsége, a Kutató Diákok Országos Egyesülete, a Magyarországi Szülők Országos Egyesülete. Egyénként: Dr. Szántay Csaba és Szántay Judit.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep