Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2023. január 28. szombat, 11:45

Mentálhigiénés program indul pedagógusoknak

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot indít, hogy segítse az iskolákat a mentális egészség elérésében, megőrzésében.

Önreflexió, digitális jóllét, fejlődési szemléletmód, stresszkezelés, hatékony kommunikáció, az érzelmi intelligencia fejlesztése. Csak néhány azon készségek közül, amelyek segítenek megküzdeni a mindennapok kihívásaival. Habár rengeteg különböző elképzelés létezik arról, milyen jövőt képzelünk magunknak és az utánunk következő generációnak, a társadalom jóllétével kapcsolatban a legtöbben egyetértenek. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezetnek (OECD) a tanulás jövőjével kapcsolatos iránymutatása 2030-ra a jóllét elérését célozza meg. Ehhez nélkülözhetetlen azon kompetenciák elsajátítása, amelyek abban segítenek, hogyan reagáljunk jól az élet ma már elkerülhetetlen velejárójára, a változásra. Ugyancsak döntő fontosságú az érzelemkezelés, valamint az oktatás folyamatként történő értelmezése.

A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli, Mentális Egyensúly Programot indít, amelynek célja, hogy támogassa az iskolákat a lelki egyensúly elérésében, megőrzésében.

„A mentális egyensúly megtalálása nem csupán a digitális tudatosság szempontjából fontos. Abban szeretnénk módszertani segítséget nyújtani a pedagógusoknak, hogy olyan készségeket és gyakorlatokat szerezzenek, amelyekkel képesek maguk és a diákok érzelmi jóllétét erősíteni. Úgy gondoljuk, a tanárok ilyen formában történő támogatása az eredményességhez és a következő nemzedék sikeréhez is hozzájárulhat” – mondta el Varga Krisztina pedagógus, a ProSuli mentálhigiénés szakértője.

ProSuli Mentális Egyensúly Programja a következő időszakban folyamatosan épül és bővül. A program alapvetően három pilléren alapszik.

Az első az iskolák rendszeres tájékoztatása olyan rendezvényekről és programokról, ami számukra hasznos lehet. Ehhez kapcsolódva a 2022/2023-as tanév májusában rendezik meg az első ProSuli Mentális Egyensúly Szakmai Napot, ahol neves szakemberek előadásai és műhelyfoglalkozások segítik a pedagógusokat abban, hogy saját és tanítványaik lelki egyensúlyát eredményesen megtalálják és megőrizzék.

 A második a helyi szintű támogatás: az iskolák a nevelőtestület, illetve osztályaik részére gyakorlati foglalkozásokat (teamcoaching, műhelymunka) igényelhetnek, ahol kifejezetten a mentális jóllét helyreállításán, megőrzésén, továbbá a szemléletformáláson van a hangsúly, és az elsődleges cél a pedagógusok, gyerekcsoportok jóllétének, az ehhez szükséges készségeknek a fejlesztése.

 A harmadik a pedagógusok módszertani felkészítése a diákok támogatására. Ehhez olyan – az oktató-nevelő munkába illeszthető – ismereteket, módszereket és technikákat ismerhetnek meg a tanárok, melyek többek között érintik a tanulói önreflexió, a digitális jóllét, a fejlődési szemléletmód (growth mindset), a stresszkezelés, a hatékony kommunikáció, valamint az érzelmi intelligencia fejlesztésének témaköreit is.

 További információ a Mentális Egyensúly Programról: https://prosuli.hu/a-kiegyensulyozott-elet-egy-jobb-elet-az-oktatasban-is/

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep