Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. január 4. kedd, 20:19

Neveléspszichológiai módszerek az iskola belső értékelésében

Kósáné Ormai Vera A mi iskolánk című könyvének új kiadása

Megjelent Kósáné Ormai Vera népszerű kötetének második, átdolgozott kiadása, amely módszereket kínál az osztálylégkör, a nevelőtestület, a tanár-tanuló viszony, a baráti kapcsolatok, a motiváció, a tanulás, az értékelés-osztályozás, a lelki egészség, a konfliktusok, a tanulási és a viselkedési problémák, valamint az egyéni sajátosságok elemzéséhez.

A mi iskolánk. Nevelési módszerek az iskola belső értékelésében című könyv 1998-ban jelent meg először, és azóta több ezer példány kelt el belőle. Most a második, átdolgozott kiadást ajánljuk a pedagógusok és pszichológusok figyelmébe. A kötet ezúttal az Elte Eötvös Kiadó gondozásában jelent meg.

Részlet a szerző könyvajánlójából

Pedagógiai munkánk során szeretnénk, hogy az iskolában tanítványaink jól érezzék magukat, motiváltak legyenek, tudásuk gyarapodása, értelmi és társas képességeik fejlődése minél kedvezőbb legyen. Szeretnénk, hogy mind kevesebb nehézséggel kelljen megküzdenünk. És kíváncsiak vagyunk arra is, vajon mennyire vagyunk jó pedagógusok, mi lehet sikereink és kudarcaink magyarázata.

Könyvünk neveléspszichológiai módszerek gyűjteménye, a pedagógusok és a gyerekek életében zajló események megismeréséhez ad segítséget. Gyakorlati kézikönyv, amely módszereket kínál az osztálylégkör, a nevelőtestület, a tanár-tanuló viszony, a baráti kapcsolatok, a motiváció, a tanulás, az értékelés-osztályozás, a lelki egészség, a konfliktusok, a tanulási és a viselkedési problémák, valamint az egyéni sajátosságok elemzéséhez. A megfigyelési szempontok, interjúk, attitűdvizsgálatok és kérdőívek felhasználása hozzájárul saját munkánk megismeréséhez.

A kézikönyvet tanítóknak, tanároknak, iskolavezetőknek, a pedagógusképző intézetek oktatóinak és hallgatóinak ajánljuk. Ajánljuk könyvünket a szaktanácsadóknak, mentoroknak, közoktatási szakértőknek, pedagógiai kutatóknak, és az iskolai munkát segítő szakembereknek, a fejlesztő pedagógusoknak és az iskolapszichológusoknak is.

Kósáné Ormai Vera

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.16.
Mennyit keres ma egy tanár, és mennyit keresett a Monarchia alatt?
Gondolta volna, hogy utoljára a tágabb értelemben vett Rákosi-korszakban volt olyan alacsony a pedagógusok fizetése, mint amilyen szintre 2013-ra, az életpályamodell bevezetése előtti időpontra...
(Forrás: Mandiner)
--
2022.01.16.
Újabb tíz százalékot ad a pedagógusoknak a kormány januártól
Jövő év januárjától egy 10 százalékos béremelés lesz a pedagógusoknál, ennek a többletfedezete mintegy 63 milliárd forint – jelentette be Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Miniszt...
(Forrás: Index)
--
2022.01.16.
Dinamikus ének-zene tanítás. Farnadi Tamarával Buda Sára beszélgetett 2021 decemberében
Engem Kodály Zoltán szellemisége Kokas Klára megismerése után ért el. E két mester művészi és tudományos találkozásában nyert értelmet minden dolog, amit tanultam addig a zenetanulásr...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.01.16.
Az iskolai felvilágosításokat tartó civilek a homofób népszavazásig még regisztrálni sem tudnak a kormánynál
Legalábbis elvileg, mivel jelenleg – hiába fogadta el a törvényt a fideszes többség (a Jobbik közreműködésével) már bő fél éve – azt sem tudni, hogy a szervezeteknek hol kellene regisztr...
(Forrás: Mérce)
--
2022.01.16.
A középiskolába felvételizőknek nyújtanak segítséget
A kialakult járványhelyzet miatt az általános iskolás 4. osztályos, 6. osztályos, 8. osztályos, végzős tanulók nem, vagy csak részben tudnak eljutni olyan tematikus pályaorientációs napokra...
(Forrás: Infostart)
--
2022.01.16.
„A Klebelsberg Központot és a tankerületi rendszert meg kell szüntetni”
Új Nemzeti alaptanterv és közoktatási törvény, a tankerületi rendszer felszámolása és a pedagógusbérek rendezése – többek között ezeket ígéri az egységes ellenzék oktatáspolitikai...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep