Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. január 4. kedd, 20:19

Neveléspszichológiai módszerek az iskola belső értékelésében

Kósáné Ormai Vera A mi iskolánk című könyvének új kiadása

Megjelent Kósáné Ormai Vera népszerű kötetének második, átdolgozott kiadása, amely módszereket kínál az osztálylégkör, a nevelőtestület, a tanár-tanuló viszony, a baráti kapcsolatok, a motiváció, a tanulás, az értékelés-osztályozás, a lelki egészség, a konfliktusok, a tanulási és a viselkedési problémák, valamint az egyéni sajátosságok elemzéséhez.

A mi iskolánk. Nevelési módszerek az iskola belső értékelésében című könyv 1998-ban jelent meg először, és azóta több ezer példány kelt el belőle. Most a második, átdolgozott kiadást ajánljuk a pedagógusok és pszichológusok figyelmébe. A kötet ezúttal az Elte Eötvös Kiadó gondozásában jelent meg.

Részlet a szerző könyvajánlójából

Pedagógiai munkánk során szeretnénk, hogy az iskolában tanítványaink jól érezzék magukat, motiváltak legyenek, tudásuk gyarapodása, értelmi és társas képességeik fejlődése minél kedvezőbb legyen. Szeretnénk, hogy mind kevesebb nehézséggel kelljen megküzdenünk. És kíváncsiak vagyunk arra is, vajon mennyire vagyunk jó pedagógusok, mi lehet sikereink és kudarcaink magyarázata.

Könyvünk neveléspszichológiai módszerek gyűjteménye, a pedagógusok és a gyerekek életében zajló események megismeréséhez ad segítséget. Gyakorlati kézikönyv, amely módszereket kínál az osztálylégkör, a nevelőtestület, a tanár-tanuló viszony, a baráti kapcsolatok, a motiváció, a tanulás, az értékelés-osztályozás, a lelki egészség, a konfliktusok, a tanulási és a viselkedési problémák, valamint az egyéni sajátosságok elemzéséhez. A megfigyelési szempontok, interjúk, attitűdvizsgálatok és kérdőívek felhasználása hozzájárul saját munkánk megismeréséhez.

A kézikönyvet tanítóknak, tanároknak, iskolavezetőknek, a pedagógusképző intézetek oktatóinak és hallgatóinak ajánljuk. Ajánljuk könyvünket a szaktanácsadóknak, mentoroknak, közoktatási szakértőknek, pedagógiai kutatóknak, és az iskolai munkát segítő szakembereknek, a fejlesztő pedagógusoknak és az iskolapszichológusoknak is.

Kósáné Ormai Vera

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.27.
Rétvári Bence a magyar oktatáspolitikáról dicsekedett, csak pár dolgot elfelejtett megemlíteni
Rétvári egy fontos dolgot elmulasztott megemlíteni: Magyarországon még így is igen keveset költ az állam az oktatásra. Ugyanebből az anyagból kiderül például, hogy az egy tanuló teljes (á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.26.
MIT TEHETSZ, HA A MUNKAHELYED NEM BIZTONSÁGOS?
Sajnos a kormány és a felelős minisztérium magukra hagyta a munkavállalóit. Csak abban bízhatunk, hogy a nagy focimeccs végeztével talán hajlandóak lesznek szembe nézni a valósággal, és...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.09.26.
Vajda Zsuzsanna: Az erő kultusza: gumibotos rendfenntartók az iskolában
Más országokban, ahol alacsonyabb a büntethetőségi korhatár (például Svájcban vagy Hollandiában) megfelelő infrastruktúra, a gyerekek és fiatalok korrekciós nevelését szolgáló intézetek...
(Forrás: mérce)
--
2020.09.26.
Ami az iskolákban történik, sokkal inkább emberkísérlet, mint a szuperkupadöntő
Mivel nem jelent meg egységes, minden iskolára kötelező előírás, zavaros helyzet alakult ki az oktatási intézményekben. Mindezt Totyik Tamás, a Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke egy...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.09.26.
Fellépnek a homoszexuális Hamupipőke ellen
Petíciót kezdeményezett a CitizenGO érdekvédelmi szervezet a Meseország mindenkié címmel a Labrisz Leszbikus Egyesület kiadásában megjelent mesekönyv terjesztése ellen. Alig két nap alatt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.09.26.
Meggyógyultak, mégsem engedik vissza őket az iskolába
Miközben a kormány, az operatív törzs, illetve a népegészségügyi központ is többször hivatkozott arra, hogy a járvány kezelésénél a WHO protokoll szerint járnak el, a lapunk által megismert...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep