Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. június 10. péntek, 7:56

Megjelent a Modern Iskola 2011/3. száma

„Mindig elszomorítóak az iskolabezárások, nem kevésbé megrendítő, amikor a pedagógusok nem egészen így kiszámított életpályája megbicsaklik. Ezzel együtt, ha sokkal jobban nem is érezném magam, jóval nyugodtabb lennék a jövőt illetően, ha mindez egységes szabályrendszer alapján, követhető elvek mentés és kicsi átláthatóbban történne”– fejezi ki Tóth Klára, főszerkesztő sokunk óhaját az első oldalon.

Mi mindenről olvashatunk a legfrissebb lapszámban? (A tartalomjegyzék itt érhető el.)

Mit gondolnak a hazai pedagógusok a tanár-diák kapcsolat és a kommunikáció tiltásáról a közösségi oldalakon? (A legnagyobb brit tanári szervezet a magánélet és a munka szétválasztását javasolja, és a sorozatos Facebook-botrányok miatt több helyen megtiltották a pedagógusoknak, hogy a közösségi oldalakon üzengessenek a diákjaiknak.) A mi tanáraink véleménye megoszlik.

Mert van, aki így vélekedik:

„Szerintem vannak olyan esetek, amikor kimondottan hasznoa é gyors segítséget jelentenek aközösségi oldalak, hiszen minden tanítványunk fenn van rajtuk, állandóan rajtuk lógnak, így az információ-áramoltatás nem ütközik akadályokba.”

De olvashatunk ilyen véleményt is:

„Érthető, hogy sok pedagógus óvakodik a Facebook oktatási célokra való felhasználásától, vagy egyáltalán attól, hogy a közösségi oldalon „barátkozzon” a tanítványaival, hiszen a virtuális felület nem megfelelő használata visszaéléseket, de legalábbis kínos helyzeteket eredményezhet a tanár-diák kapcsolatban.”

A megkérdezett diák nem is érti a problémát, hiszen „olyan világban élünk, ahol a közösségi portálok nézegetése, az ottani kommunikáció teszi ki az emberek napjának közel a felét, miért lenne pont a tanár kivétel?”

„A pedagógusok nincsenek könnyű helyzetben – véli Körösné dr. Mikis Márta az Informatika-Számítástechnikai Tanárok Országos Egyesületének elnöke. Az információs kor gyermekeit számos információ éri, a média ontja a villódzó képeket, zajokat, eseményeket, figyelmüket nehéz tartósan lekötni. Az IKT jó lehetőség az érdeklődés fenntartására, mert eszközeinek kezelése hamar sikert ad a kicsi és nagyok számára is. Miért ne állítanánk tehát az ismeretszerzés és képességfejlesztés szolgálatába?”

A gyerekek másként játszanak, állítja egy másik interjúban Fromann Richárd szociológus. „A szemünk előtt egy olyan netgeneráció nő fel, amelynek kommunikációs és kapcsolati szerkezete és működése gyökeresen eltér a korábbi generációkétól. Talán pont ennek az okán születnek ma olyan szélsőséges sztereotípiák az online kultúra megítélését illetően.”

„Másfajta módszertani kultúrára van szükség – jelenti ki Szebedi Tas a Városmajori Gimnázium igazgatója–, annál is inkább, mert idő közben alkalmazkodni kell az únió által is megfogalmazott kompetencia-elvárásokhoz. Ez pedig sokkal időigényesebb munkafolyamat, mint amilyen az ismeretátadás volt.”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.05.
Demonstrációt tartanak a tanárokért
A mai napra országos sztrájkot, élőláncos demonstrációt, flashmobot, délután hídfoglalást és este koncerttel egybekötött tüntetést szerveztek a Kossuth térre, írja a Telex cikke alapj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.10.05.
Kölcsey-igazgató: A döntéshozó súlyosan megsértette diákjaink tanuláshoz való jogát
„A döntéshozó súlyosan megsértette diákjaink tanuláshoz való jogát” – írta Facebook-bejegyzésében a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatója, Fazekas Csaba azzal kapcsolatban, hogy a Bels...
(Forrás: Népszava)
--
2022.10.05.
Még mindig szép számmal akadnak olyan tanárok, akik a digitális eszközökben ellenséget látnak
20 éve még nem volt Facebook, 25 évvel ezelőtt még internet is alig. 15 évvel ezelőtt nem létezett egy sor szakma, melyek ma a legkeresettebbek között vannak (pl. UX designer, Business Analyst...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.10.05.
Waldorfosok állították le a forgalmat a Külső Szilágyi úton
A Göllner Mária Regionális Waldorf Gimnázium tanárai és az önként csatlakozó diákjai ma délelőtt 10 órakor egy rövid flashmob keretében kivonultak az iskolából és a Külső Szilágyi...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.10.05.
Törley Katalin: A hatalom retorziója fordítva is elsülhet
Polgári engedetlenség miatt Törley Katalint is kirúgták a Kölcsey Ferenc Gimnáziumból. Nem csak az ott tanítókat érte retorzió, egy másik budapesti gimnáziumban is kiosztottak felmondóleveleket...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.10.05.
Sztrájk, élőlánc, hídfoglalás – szerdán az egész ország a pedagógusokra figyel
Október 5-én szerdán, az oktatás világnapján valóban egész nap a tanárok ügye lesz a középpontban. Reggel országos sztrájk, élőláncos demonstrációk vidéken és a fővárosban, flashmob...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep