Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. június 10. péntek, 7:56

Megjelent a Modern Iskola 2011/3. száma

„Mindig elszomorítóak az iskolabezárások, nem kevésbé megrendítő, amikor a pedagógusok nem egészen így kiszámított életpályája megbicsaklik. Ezzel együtt, ha sokkal jobban nem is érezném magam, jóval nyugodtabb lennék a jövőt illetően, ha mindez egységes szabályrendszer alapján, követhető elvek mentés és kicsi átláthatóbban történne”– fejezi ki Tóth Klára, főszerkesztő sokunk óhaját az első oldalon.

Mi mindenről olvashatunk a legfrissebb lapszámban? (A tartalomjegyzék itt érhető el.)

Mit gondolnak a hazai pedagógusok a tanár-diák kapcsolat és a kommunikáció tiltásáról a közösségi oldalakon? (A legnagyobb brit tanári szervezet a magánélet és a munka szétválasztását javasolja, és a sorozatos Facebook-botrányok miatt több helyen megtiltották a pedagógusoknak, hogy a közösségi oldalakon üzengessenek a diákjaiknak.) A mi tanáraink véleménye megoszlik.

Mert van, aki így vélekedik:

„Szerintem vannak olyan esetek, amikor kimondottan hasznoa é gyors segítséget jelentenek aközösségi oldalak, hiszen minden tanítványunk fenn van rajtuk, állandóan rajtuk lógnak, így az információ-áramoltatás nem ütközik akadályokba.”

De olvashatunk ilyen véleményt is:

„Érthető, hogy sok pedagógus óvakodik a Facebook oktatási célokra való felhasználásától, vagy egyáltalán attól, hogy a közösségi oldalon „barátkozzon” a tanítványaival, hiszen a virtuális felület nem megfelelő használata visszaéléseket, de legalábbis kínos helyzeteket eredményezhet a tanár-diák kapcsolatban.”

A megkérdezett diák nem is érti a problémát, hiszen „olyan világban élünk, ahol a közösségi portálok nézegetése, az ottani kommunikáció teszi ki az emberek napjának közel a felét, miért lenne pont a tanár kivétel?”

„A pedagógusok nincsenek könnyű helyzetben – véli Körösné dr. Mikis Márta az Informatika-Számítástechnikai Tanárok Országos Egyesületének elnöke. Az információs kor gyermekeit számos információ éri, a média ontja a villódzó képeket, zajokat, eseményeket, figyelmüket nehéz tartósan lekötni. Az IKT jó lehetőség az érdeklődés fenntartására, mert eszközeinek kezelése hamar sikert ad a kicsi és nagyok számára is. Miért ne állítanánk tehát az ismeretszerzés és képességfejlesztés szolgálatába?”

A gyerekek másként játszanak, állítja egy másik interjúban Fromann Richárd szociológus. „A szemünk előtt egy olyan netgeneráció nő fel, amelynek kommunikációs és kapcsolati szerkezete és működése gyökeresen eltér a korábbi generációkétól. Talán pont ennek az okán születnek ma olyan szélsőséges sztereotípiák az online kultúra megítélését illetően.”

„Másfajta módszertani kultúrára van szükség – jelenti ki Szebedi Tas a Városmajori Gimnázium igazgatója–, annál is inkább, mert idő közben alkalmazkodni kell az únió által is megfogalmazott kompetencia-elvárásokhoz. Ez pedig sokkal időigényesebb munkafolyamat, mint amilyen az ismeretátadás volt.”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.24.
Átadták a civil szektor szakmai díjait
A NIOK Alapítvány idén ötödik alkalommal adta ki a Civil Díjakat, kilenc kategóriában díjazták 2019 legsikeresebb kezdeményezéseit a szűk körben, szabadtéren, a budapesti Hunyadi téren...
(Forrás: nonprofit.hu)
--
2020.09.24.
„Nóri nélkül? Az Igazgyöngy? Nem tudom elképzelni!”
A berettyóújfalui Igazgyöngy Alapítvány által működtetett Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskola húsz évvel ezelőtt 60 diákkal indult, jelenleg hat településen 650 gyereket tanítanak,...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.09.24.
Több mint 3 milliárdból épül-szépül tovább a Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Ismét pénzeső hull a miniszterelnök kedvenc oktatási intézményére. Mint az a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatból kiderül, az idei évben több, mint 1,5 milliárdot, és a 2021...
(Forrás: Népszava)
--
2020.09.23.
Kásler múlt héten teljes táppénzt ígért a tanároknak, nem lett belőle semmi
A miniszter szavaival szemben a valóság az, hogy csak abban az esetben kapják meg a tanárok a teljes összeget, ha a tankerület vagy intézményvezető is úgy akarja. A Pedagógusok Demokratikus...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Teljesen megbénítja a házi gyermekorvosok munkáját az iskolákban bevezetett járványügyi szabályozás
Két egyszerű mondat a köznevelési intézményekre vonatkozó járványügyi eljárásrendből, aminek következményeként lehetetlen helyzet alakult ki a háziorvosi rendszerben. A nevelési-oktat...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Tanítás nélküli munkanapok is lehetnek az őszi érettségi idején
A szokásosnál több lesz az emelt szintű érettségi, és most vizsgáznak azok is, akik előre hozott érettségit akartak tenni tavasszal, de akkor nem lehetett azokat megtartani. A nagy vizsgáz...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep