Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. június 10. péntek, 7:56

Megjelent a Modern Iskola 2011/3. száma

„Mindig elszomorítóak az iskolabezárások, nem kevésbé megrendítő, amikor a pedagógusok nem egészen így kiszámított életpályája megbicsaklik. Ezzel együtt, ha sokkal jobban nem is érezném magam, jóval nyugodtabb lennék a jövőt illetően, ha mindez egységes szabályrendszer alapján, követhető elvek mentés és kicsi átláthatóbban történne”– fejezi ki Tóth Klára, főszerkesztő sokunk óhaját az első oldalon.

Mi mindenről olvashatunk a legfrissebb lapszámban? (A tartalomjegyzék itt érhető el.)

Mit gondolnak a hazai pedagógusok a tanár-diák kapcsolat és a kommunikáció tiltásáról a közösségi oldalakon? (A legnagyobb brit tanári szervezet a magánélet és a munka szétválasztását javasolja, és a sorozatos Facebook-botrányok miatt több helyen megtiltották a pedagógusoknak, hogy a közösségi oldalakon üzengessenek a diákjaiknak.) A mi tanáraink véleménye megoszlik.

Mert van, aki így vélekedik:

„Szerintem vannak olyan esetek, amikor kimondottan hasznoa é gyors segítséget jelentenek aközösségi oldalak, hiszen minden tanítványunk fenn van rajtuk, állandóan rajtuk lógnak, így az információ-áramoltatás nem ütközik akadályokba.”

De olvashatunk ilyen véleményt is:

„Érthető, hogy sok pedagógus óvakodik a Facebook oktatási célokra való felhasználásától, vagy egyáltalán attól, hogy a közösségi oldalon „barátkozzon” a tanítványaival, hiszen a virtuális felület nem megfelelő használata visszaéléseket, de legalábbis kínos helyzeteket eredményezhet a tanár-diák kapcsolatban.”

A megkérdezett diák nem is érti a problémát, hiszen „olyan világban élünk, ahol a közösségi portálok nézegetése, az ottani kommunikáció teszi ki az emberek napjának közel a felét, miért lenne pont a tanár kivétel?”

„A pedagógusok nincsenek könnyű helyzetben – véli Körösné dr. Mikis Márta az Informatika-Számítástechnikai Tanárok Országos Egyesületének elnöke. Az információs kor gyermekeit számos információ éri, a média ontja a villódzó képeket, zajokat, eseményeket, figyelmüket nehéz tartósan lekötni. Az IKT jó lehetőség az érdeklődés fenntartására, mert eszközeinek kezelése hamar sikert ad a kicsi és nagyok számára is. Miért ne állítanánk tehát az ismeretszerzés és képességfejlesztés szolgálatába?”

A gyerekek másként játszanak, állítja egy másik interjúban Fromann Richárd szociológus. „A szemünk előtt egy olyan netgeneráció nő fel, amelynek kommunikációs és kapcsolati szerkezete és működése gyökeresen eltér a korábbi generációkétól. Talán pont ennek az okán születnek ma olyan szélsőséges sztereotípiák az online kultúra megítélését illetően.”

„Másfajta módszertani kultúrára van szükség – jelenti ki Szebedi Tas a Városmajori Gimnázium igazgatója–, annál is inkább, mert idő közben alkalmazkodni kell az únió által is megfogalmazott kompetencia-elvárásokhoz. Ez pedig sokkal időigényesebb munkafolyamat, mint amilyen az ismeretátadás volt.”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep