Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. június 10. péntek, 7:56

Megjelent a Modern Iskola 2011/3. száma

„Mindig elszomorítóak az iskolabezárások, nem kevésbé megrendítő, amikor a pedagógusok nem egészen így kiszámított életpályája megbicsaklik. Ezzel együtt, ha sokkal jobban nem is érezném magam, jóval nyugodtabb lennék a jövőt illetően, ha mindez egységes szabályrendszer alapján, követhető elvek mentés és kicsi átláthatóbban történne”– fejezi ki Tóth Klára, főszerkesztő sokunk óhaját az első oldalon.

Mi mindenről olvashatunk a legfrissebb lapszámban? (A tartalomjegyzék itt érhető el.)

Mit gondolnak a hazai pedagógusok a tanár-diák kapcsolat és a kommunikáció tiltásáról a közösségi oldalakon? (A legnagyobb brit tanári szervezet a magánélet és a munka szétválasztását javasolja, és a sorozatos Facebook-botrányok miatt több helyen megtiltották a pedagógusoknak, hogy a közösségi oldalakon üzengessenek a diákjaiknak.) A mi tanáraink véleménye megoszlik.

Mert van, aki így vélekedik:

„Szerintem vannak olyan esetek, amikor kimondottan hasznoa é gyors segítséget jelentenek aközösségi oldalak, hiszen minden tanítványunk fenn van rajtuk, állandóan rajtuk lógnak, így az információ-áramoltatás nem ütközik akadályokba.”

De olvashatunk ilyen véleményt is:

„Érthető, hogy sok pedagógus óvakodik a Facebook oktatási célokra való felhasználásától, vagy egyáltalán attól, hogy a közösségi oldalon „barátkozzon” a tanítványaival, hiszen a virtuális felület nem megfelelő használata visszaéléseket, de legalábbis kínos helyzeteket eredményezhet a tanár-diák kapcsolatban.”

A megkérdezett diák nem is érti a problémát, hiszen „olyan világban élünk, ahol a közösségi portálok nézegetése, az ottani kommunikáció teszi ki az emberek napjának közel a felét, miért lenne pont a tanár kivétel?”

„A pedagógusok nincsenek könnyű helyzetben – véli Körösné dr. Mikis Márta az Informatika-Számítástechnikai Tanárok Országos Egyesületének elnöke. Az információs kor gyermekeit számos információ éri, a média ontja a villódzó képeket, zajokat, eseményeket, figyelmüket nehéz tartósan lekötni. Az IKT jó lehetőség az érdeklődés fenntartására, mert eszközeinek kezelése hamar sikert ad a kicsi és nagyok számára is. Miért ne állítanánk tehát az ismeretszerzés és képességfejlesztés szolgálatába?”

A gyerekek másként játszanak, állítja egy másik interjúban Fromann Richárd szociológus. „A szemünk előtt egy olyan netgeneráció nő fel, amelynek kommunikációs és kapcsolati szerkezete és működése gyökeresen eltér a korábbi generációkétól. Talán pont ennek az okán születnek ma olyan szélsőséges sztereotípiák az online kultúra megítélését illetően.”

„Másfajta módszertani kultúrára van szükség – jelenti ki Szebedi Tas a Városmajori Gimnázium igazgatója–, annál is inkább, mert idő közben alkalmazkodni kell az únió által is megfogalmazott kompetencia-elvárásokhoz. Ez pedig sokkal időigényesebb munkafolyamat, mint amilyen az ismeretátadás volt.”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.20.
A PDSZ ÁLLÁSPONTJA AZ ÉRETTSÉGIVEL KAPCSOLATBAN
A PDSZ álláspontja az, hogy az érettségire történő felkészülés, felkészítés egyáltalán nem annyira zökkenőmentes és ideális, mint ahogy azt az államtitkár és más kormányzati szerepl...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2021.01.20.
A rektoroknak a minisztériumban mondták meg, mi legyen a kérelmükben
Január első napjaiban behívták az Innovációs Minisztériumba (ITM) a szegedi, a pécsi és a debreceni egyetemek rektorait, ahol Palkovics László ismertette velük a minisztériumi forgatókö...
(Forrás: telex)
--
2021.01.20.
PSZ Ifjúsági Tagozat: A kormány a dolgozók leszalámizására készül az SZTE privatizációja során
Közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) Ifjúsági Tagozata, ebben kifejtik, hogy a kormány a Szegedi Tudományegyetemet (is) érintő alapítványi á...
(Forrás: mérce)
--
2021.01.20.
„Megint rabszolgák lettünk” – ezt teszi az iskolákkal a növekvő pedagógushiány
Tulajdonképpen egyfolytában helyettesítünk – mondta Neubauer Tamás informatikatanár, a Pedagógusok Szakszervezete Győr-Moson-Sopron megyei elnöke a 24.hu-nak azzal kapcsolatban, mit jelent...
(Forrás: 24.hu)
--
2021.01.20.
Nehéz lesz a számítógépek mellől visszatérni az iskolába
Keith Humphreys, a Stanford Egyetem pszichológia tanszékének függőségekre szakosodott professzora szerint „epikus„ elvonási tünetekre lehet számítani a gyerekek egy táboránál: nem tudnak...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.20.
„Mostantól inkább hagyjanak élni minket!”
Fél év telt el azóta, hogy a gyöngyöspatai iskola egykori roma diákjai közül hatvanan kártérítést kaptak a magyar államtól az évekig elszenvedett szegregáció miatt. A helyszínen járva...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep