Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. június 19. vasárnap, 20:48

Film, vetítés, beszélgetés – új program a hatékonyabb iskolai konfliktuskezeléshez

Közösségi konfliktuskezelés az iskolában – filmes segédletet és felkészítő műhelyt biztosít a Foresee Kutatócsoport programja. A Klíma+ program egy középiskolások bevonásával készült filmmel és az erre épülő beszélgető-vetítő foglalkozás lebonyolításához szükséges tudással segíti az iskolai konfliktusok kezelésében, megoldásában tevékenykedő felnőttek és kortárs segítők munkáját.

A Belügyminisztérium valamint az Országos Bűnmegelőzési Bizottság támogatásával megvalósult projektben kilenc partnerszervezet dolgozott együtt két és fél hónapon át.

A projekt keretében diákok, pedagógusok és különböző iskolai segítő szakmák képviselőinek közvetlen bevonásával, Van dolgunk egymással címmel, egy 27 perces kisfilm készült, hozzá kapcsolódó képzési segédlettel. Az angol felirattal is ellátott, az interneten ingyenesen elérhető film az iskolai agresszió és egyéb konfliktusok kezelésére, valamint megelőzésére alkalmas, alternatív konfliktuskezelési és kommunikációs eljárásokat mutat be működés közben.


Van dolgunk egymással – közösségi konfliktuskezelés az iskolában, foresee on Vimeo.

Készítőinek szándéka szerint az önmagában is beszélgetésre, továbbgondolásra inspiráló film valamint az arra épülő, a képzési anyagként elkészült ún. „beszélgetési segédlet” hatékony felvilágosító-, és a módszertan elterjesztését segítő eszközzé válik az őket használók kezében, lehetővé téve, hogy az érintett iskolai közösségekben konstruktív konzultáció kezdődjön a témában.

A projektben kidolgozott, akkreditálásra kerülő hat órás felkészítő műhely keretében segítő szakemberekből és kortárs segítőkből álló vetítőpárok oktatása valósult meg. A képzett vetítőpárok által megtartott iskolai beszélgető-vetítő foglalkozások utat nyithatnak a ma még félelemmel vagy tehetetlenséggel jellemzett iskolai erőszak-téma kortárs feldolgozásához, elindíthatják a megelőzéshez és kezeléshez szükséges lépéseket, valamint bevonhatják az érintetteket a konfliktusok közvetlen megoldásába.

A Klíma+ program célja az is, hogy segítse a felkészített szakemberek és kortárs segítők hálózattá szerveződését valamint online együttműködésük és szakmai konzultációjuk megvalósulását. Mindezt, valamint a naprakész tájékoztatást szolgálja a program saját weboldala, szakmai blogja valamint az ősz folyamán tervezett újabb felkészítő műhelyek is, ez utóbbiakra folyamatosan jelentkezhetnek az érdeklődők.

További információk:

Klíma+ Projekt: Dr. Győrfi Éva, szakmai vezető
e-mail: eva.gyorfi@foresee.hu

Felkészítő műhely: Benedek Gabriella, képzési vezető
e-mail: gabriella.benedek@foresee.hu

Foresee Kutatócsoport: Dr. Fellegi Borbála, ügyvezető
e-mail: borbala.fellegi@foresee.hu, tel.: +36 70 365 0630

Linkek:

Klíma+ weboldal
Jelentkezés vetítőpárosok képzésére
„Van dolgunk egymással” film
Vetítőpárosok szakmai blogja
Klíma+ Fórum
A programban részt vevő partner szervezetek

Foresee Kutatócsoport

Az alternatív vitarendezés

Az alternatív vitarendezés fogalomköre konfliktuskezelési és tárgyalástechnikai módszereket foglal magába. A módszerek közös jellemzője, hogy egy harmadik semleges fél, egy konfliktuskezelő szakember segítségével a konfliktusban álló felek úgy zárják le a konfliktusaikat, hogy érdekeik nagymértékben érvényesülnek, negatív érzelmeik semlegesítődnek, a kapcsolatok általában stabilizálódnak. A módszerek alkalmazásával mód nyílik arra, hogy a vitából mindenki nyertesként kerüljön ki.

A mediáció az alternatív vitarendezés egy formája. Az eljárásban, melyben a felek önként vesznek részt, egy pártatlan közvetítő segíti az érintetteket, hogy tisztázzák konfliktusuk mibenlétét és problémájukra maguk találják meg az összes érintett számára előnyös megoldást. A mediáció hatása abban áll, hogy képes a feleket egymás felé fordítani, köztük új viszonyulást kialakítani. Kapcsolatuk újszerű és közös felfogásának megteremtésével nyitja meg az utat arra, hogy a felek közös érdekeik mentén egyezségre jussanak.

A Foresee Kutatócsoport Nonprofit Közhasznú Kft.

A 2008 májusban alapított közhasznú szervezet kutató, képző, programfejlesztő, tanácsadó és nemzetközi hálózatépítő tevékenységével hozzá kíván járulni a társadalmi egyenlőtlenségek és előítéletek kialakulásának megelőzéséhez, csökkentéséhez valamint az alternatív konfliktuskezelési technikák szemléletének és gyakorlatának elterjesztéséhez. Kiemelt alapelve a szakterületen működő szervezetek és intézmények partnerségének elősegítése és a szakmaközi együttműködés fejlesztése. További információ: www.foresee.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.20.
L. Ritók Nóra: Ami beleég az emberbe
Ezek a történetek nem múlnak. És mindig jönnek újabbak. Küzdünk, harcolunk, végre az egyik helyen már nem jellemzők, de akkor felbukkan egy másik faluban. Vagy egy odaköltöző családban...
(Forrás: hvg.hu/a nyomor széle )
--
2020.09.19.
Az alsósok szülei is bemehetnek gyerekükkel a lázmérésre
Az érdekképviselet vezetője megkésettnek látja a hőmérőzést. A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke, Szabó Zsuzsa nemrég azt nyilatkozta lapunknak, nemhogy iskolaorvosokból, még...
(Forrás: Népszava)
--
2020.09.19.
ásler: Kizárt, hogy minden osztályban megjelenjen a koronavírus
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetője hozzátette, számoltak azzal, hogy a vírus megjelenik az iskolákban, azt azonban kizárta, hogy mindegyik osztályban feltűnik a koronavírus....
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.19.
Több helyen az iskolaőrök lettek a maszkfelelősök, portások
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy pozitívan fogadták a tanárok és a diákok a szeptember elsején munkába állt iskolaőröket, igaz, a jelenlétük nem mindenkinek tetszik – tudta meg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.18.
A tanári elköteleződésről. Fontos-e, és mitől függ? Gönczöl Enikő írása
Aki ismeri az iskolák világát, az tudja, hogy az oktatásban semmilyen külső szándék nem válik valóra az ott dolgozók elköteleződése nélkül. Ezt akár szerencsének is tekinthetjük, amikor...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.09.18.
„Bőgtem az első tanítási napon” – Halácsy Péter az Indexnek
A gyerekeit szerette volna egy újragondolt iskolai struktúrában taníttatni Halácsy Péter, a Prezi társalapítója, de miután nem találta a neki legjobban tetsző iskolát, a barátaival sajá...
(Forrás: index)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep