Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. június 19. vasárnap, 20:48

Film, vetítés, beszélgetés – új program a hatékonyabb iskolai konfliktuskezeléshez

Közösségi konfliktuskezelés az iskolában – filmes segédletet és felkészítő műhelyt biztosít a Foresee Kutatócsoport programja. A Klíma+ program egy középiskolások bevonásával készült filmmel és az erre épülő beszélgető-vetítő foglalkozás lebonyolításához szükséges tudással segíti az iskolai konfliktusok kezelésében, megoldásában tevékenykedő felnőttek és kortárs segítők munkáját.

A Belügyminisztérium valamint az Országos Bűnmegelőzési Bizottság támogatásával megvalósult projektben kilenc partnerszervezet dolgozott együtt két és fél hónapon át.

A projekt keretében diákok, pedagógusok és különböző iskolai segítő szakmák képviselőinek közvetlen bevonásával, Van dolgunk egymással címmel, egy 27 perces kisfilm készült, hozzá kapcsolódó képzési segédlettel. Az angol felirattal is ellátott, az interneten ingyenesen elérhető film az iskolai agresszió és egyéb konfliktusok kezelésére, valamint megelőzésére alkalmas, alternatív konfliktuskezelési és kommunikációs eljárásokat mutat be működés közben.


Van dolgunk egymással – közösségi konfliktuskezelés az iskolában, foresee on Vimeo.

Készítőinek szándéka szerint az önmagában is beszélgetésre, továbbgondolásra inspiráló film valamint az arra épülő, a képzési anyagként elkészült ún. „beszélgetési segédlet” hatékony felvilágosító-, és a módszertan elterjesztését segítő eszközzé válik az őket használók kezében, lehetővé téve, hogy az érintett iskolai közösségekben konstruktív konzultáció kezdődjön a témában.

A projektben kidolgozott, akkreditálásra kerülő hat órás felkészítő műhely keretében segítő szakemberekből és kortárs segítőkből álló vetítőpárok oktatása valósult meg. A képzett vetítőpárok által megtartott iskolai beszélgető-vetítő foglalkozások utat nyithatnak a ma még félelemmel vagy tehetetlenséggel jellemzett iskolai erőszak-téma kortárs feldolgozásához, elindíthatják a megelőzéshez és kezeléshez szükséges lépéseket, valamint bevonhatják az érintetteket a konfliktusok közvetlen megoldásába.

A Klíma+ program célja az is, hogy segítse a felkészített szakemberek és kortárs segítők hálózattá szerveződését valamint online együttműködésük és szakmai konzultációjuk megvalósulását. Mindezt, valamint a naprakész tájékoztatást szolgálja a program saját weboldala, szakmai blogja valamint az ősz folyamán tervezett újabb felkészítő műhelyek is, ez utóbbiakra folyamatosan jelentkezhetnek az érdeklődők.

További információk:

Klíma+ Projekt: Dr. Győrfi Éva, szakmai vezető
e-mail: eva.gyorfi@foresee.hu

Felkészítő műhely: Benedek Gabriella, képzési vezető
e-mail: gabriella.benedek@foresee.hu

Foresee Kutatócsoport: Dr. Fellegi Borbála, ügyvezető
e-mail: borbala.fellegi@foresee.hu, tel.: +36 70 365 0630

Linkek:

Klíma+ weboldal
Jelentkezés vetítőpárosok képzésére
„Van dolgunk egymással” film
Vetítőpárosok szakmai blogja
Klíma+ Fórum
A programban részt vevő partner szervezetek

Foresee Kutatócsoport

Az alternatív vitarendezés

Az alternatív vitarendezés fogalomköre konfliktuskezelési és tárgyalástechnikai módszereket foglal magába. A módszerek közös jellemzője, hogy egy harmadik semleges fél, egy konfliktuskezelő szakember segítségével a konfliktusban álló felek úgy zárják le a konfliktusaikat, hogy érdekeik nagymértékben érvényesülnek, negatív érzelmeik semlegesítődnek, a kapcsolatok általában stabilizálódnak. A módszerek alkalmazásával mód nyílik arra, hogy a vitából mindenki nyertesként kerüljön ki.

A mediáció az alternatív vitarendezés egy formája. Az eljárásban, melyben a felek önként vesznek részt, egy pártatlan közvetítő segíti az érintetteket, hogy tisztázzák konfliktusuk mibenlétét és problémájukra maguk találják meg az összes érintett számára előnyös megoldást. A mediáció hatása abban áll, hogy képes a feleket egymás felé fordítani, köztük új viszonyulást kialakítani. Kapcsolatuk újszerű és közös felfogásának megteremtésével nyitja meg az utat arra, hogy a felek közös érdekeik mentén egyezségre jussanak.

A Foresee Kutatócsoport Nonprofit Közhasznú Kft.

A 2008 májusban alapított közhasznú szervezet kutató, képző, programfejlesztő, tanácsadó és nemzetközi hálózatépítő tevékenységével hozzá kíván járulni a társadalmi egyenlőtlenségek és előítéletek kialakulásának megelőzéséhez, csökkentéséhez valamint az alternatív konfliktuskezelési technikák szemléletének és gyakorlatának elterjesztéséhez. Kiemelt alapelve a szakterületen működő szervezetek és intézmények partnerségének elősegítése és a szakmaközi együttműködés fejlesztése. További információ: www.foresee.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.22.
Magyar ezüstérem az első Európai Lány Informatikai Diákolimpián
2021-ben első alkalommal rendezték meg az Európai Lány Informatikai Diákolimpiát (EGOI) Svájcban, amelyen a négyfős magyar csapatból Éles Júlia, a szatmárnémeti Kölcsey Ferenc Főgimná...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
TE ÉSZREVENNÉD A GYEREKEDEN, HA SZEXUÁLIS ERŐSZAK ÁLDOZATÁVÁ VÁLT? VAN TANÁR, AKI IGEN!
Idén a 13 éves kalocsai fiú esetének kapcsán merült fel az iskola és a tanárok szerepe a családon belüli erőszak felfedezésében, az áldozat segítésében. Hogy mi történt? A kamasz tan...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
Nem akar fizetni a tankerület, elbukta a zeneiskola az épületet, amiről lemondott a Freeszfe
Az ügy miatt a Freeszfe-sek lemondtak az épület bérleti jogáról, amit egy új pályázat keretében már a zeneiskola fenntartója, a Belső-Pesti Tankerületi Központ nyert meg. Bár az önkorm...
(Forrás: telex)
--
2021.06.21.
Nem, a gyermek szexuális nevelése nem kizárólag a szülőre tartozik
Mert nem az az elsődleges, hogy mi volt a szülő elgondolása a gyermeke „helyes szexuális neveléséről”, hanem a rá bízott kiskorú fizikai és mentális jólléte. A magyar társadalom tö...
(Forrás: Mérce)
--
2021.06.21.
„Hát jöjjenek rám a rendőrök, ha én beszélgetek a tanítványaimmal arról, hogy szabad egymást szeretni”
A múlt kedden elfogadott törvény többek közt megtiltja, hogy a 18 év alattiak számára „népszerűsítsék” és megjelenítsék a homoszexualitást és a transzneműséget, és az iskolai szexu...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.21.
Ilyen körülmények között csak a legelszántabbak mennek kémiatanárnak
Fontos szót ejteni arról is, hogy a diploma kézhez kapása után a pályakezdő tanárok nagyon változatos körülmények között kezdik meg a munkát. Egy részük elitiskolákba, vagy legalábbis...
(Forrás: 24.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep