2005. július 31. vasárnap, 8:59
Ajánló bibliográfia
az egészség, mentálhigiéné témaköréből
Aszmann Anna: Iskolás gyermekek egészségmagatartása 1986-1993. Anonymus, 1997.
Aszmann Anna (szerk.): Egészségvédelem az oktatásban. Tájékoztató az oktatási-nevelési intézmények vezetői és pedagógusai számára. Anonymus, 2000.
Aszmann Anna (szerk.): Serdülők egészségi állapota, egészségmagatartása. Új-Aranyhíd Kft . Budapest, 1995.
Az EGÉSZséges ÉLET program magyarországi kipróbálásának tapasztalatai (1999): Módszertani Lapok: Biológia, 3.sz.
Az iskola-egészségügy kézikönyve.: Szerk.: Aszmann Anna. Anonymus, Budapest, 1998.
Bagdy Emőke: A relaxációra épülő tanári mentálhigiénés és pszichoszomatikus prevenció. Új Pedagógiai Szemle, 1996. 2. sz. 39-50. o.
Benkő Zsuzsanna: Az egészségfelfogás változása. Kísérlet az egészség és az egészségfejlesztés értelmezésére. In: Benkő Zsuzsanna (szerk.): „Mert életem millió gyökerű.” Egészségfejlesztés – Mentálhigiéne. Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Kiadó, Szeged, 1997.
Benkő Zsuzsanna – Lippai László: Teljességigény egy egészségműhelyben. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 36-54. o.
Bergmann Erzsébet: A megelőzés szolgálatában. Problémás esetek a főváros oktatási intézményeiben. Iskolakultúra, 1995. 13-14. sz.
Bierhoff, H. W.-Klein, R.: A proszociális viselkedés. In: Hewstone, M.-Stroebe,W.-Codol, J.P.-Stephenson, G. M. (szerk.): Szociálpszichológia, 1995. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.
Buda Béla: Iskola és mentálhigiéné. In: Veres Judith (szerk.): A primer prevenció iskolai feladatai. Nemzeti Egészségvédelmi Intézet, Budapest, 1990.
Buda Béla: Mentálhigiéné. Tanulmánygyűjtemény. Animula, Budapest, 1994.
Buda Béla: A lelki egészségmegőrzés és személyiségfejlesztés (mentálhigiéné) lehetőségei az iskolában. Pszichoterápia, 1995. 3. sz.
Buda Béla: Az iskolai korosztály mentálhigiénés problémái. In: Elmélet és alkalmazás a mentálhigiénében. TÁMASZ – Országos Alkohológiai Intézet, Budapest, 1998.
Buda Béla: A mentálhigiéné szemléleti és gyakorlati kérdései. TÁMASZ, 1995.
Csendes Éva: Életvezetési ismeretek és készségek. Calibra Kiadó, 1998.
Csendes Éva: Életvezetési ismeretek és készségek. I., II. osztályos program. 2P Oktatási Bt., 1997.
Esély az iskolai szorongások oldására. Szerkesztőségi beszélgetés az Arany János Tehetséggondozó Program személyiség- és önismeret-fejlesztő funkcióiról. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 25-36. o.
Fekete György: Mentálpedagógia – neveléstudomány – pedagógusok. Új Pedagógiai Szemle, 2000. 11. sz. 29-36. o.
Felvinczi Katalin: A mentálhigiéné és az egészségmegőrzés lehetőségei a közoktatásban. Iskolakultúra, 1998. 5. sz. 17-30. o.
Felvinczi Katalin: Iskola-egészségügyi Program. Tantárgyfejlesztési kísérlet. Egészségnevelés, 1998. 5-6. sz.
Fiatalok egészségi állapota és egészségmagatartása. A magyar nyelvű összefoglalót szerkesztette dr. Aszmann Anna. Kiadta az Országos Tisztifőorvosi Hivatal 2000. (Health and Health Behaviour among Young People. WHO Policy Series: Health policy for children and adolescents Issue 1. INTERNATIONAL REPORT)
Földes Zoltán (1998): Egy kudarchárító oktatási stratégia. Új Pedagógiai Szemle, 3. sz. 100-113. o.
Frenkl Róbert (1997): Ne engedjük el egymás kezét! Látlelet, 2. sz.
Gerevich József: Iskolai mentálhigiéné. Animula Kiadó, 1997.
Grezsa Ferenc – S. Takács Zsuzsanna – Demetrovics Zsolt: www.necc.hu – Ifjúsági Mentálhigiénés szolgálat az Interneten. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 115-121. O.
Dr. Gyenge Eszter: Iskolai mentálhigiéné a gyermekpszichiáter szemszögéből. In: Iskolai mentálhigiéne, Pannónia Könyvek, 1998.
Horányi Annabella – Hoffmann Gertrúd: Pszichológiai és pedagógiai szolgálat a Nevelési Tanácsadóban. OKKER, Budapest, 1999.
Kopp Mária – Skrabski Árpád: Magyar lelkiállapot. Végeken, 1996.
Kósáné Ormai Vera: Pszichológus az iskolában. OKKER, Budapest, 1999.
Luszt Iván: Személyiségzavar – magatartászavar – beilleszkedési zavar. In: Veres Judith (szerk.): A primer prevenció iskolai feladatai. Nemzeti Egészségvédelmi Intézet, Budapest, 1990.
Madácsi Mária (1998): Az iskolai mentálhigiéne. Pedagógiai Műhely, 2. sz.
Meleg Csilla: Az egészséggel kapcsolatos beállítódás – az egészségről való gondolkodás. Pedagógiai Szemle, 1986. 4. sz. 310-319. o.
Meleg Csilla: Egészségérték és intézményes befolyásolás, Társadalomkutatás, 1991. 2-3. sz.
Meleg Csilla: Mentálhigiénére alapozott iskolafejlesztés. Egészségnevelés, 1996. 4. sz. 159-161.o.
Meleg Csilla: Iskolai közérzet. Pillanatképek egy mentálhigiénés szervezetfejlesztést alkalmazó iskolából. Egészségnevelés, 1997. 3. sz. 113-117. o.
Meleg Csilla: Egészségnevelés és egészségfejlesztés. Új Pedagógiai Szemle, 1997. 6. sz. 54-61.o.
Meleg Csilla: EGÉSZ-SÉG (Lelki egészségvédelem és iskolafejlesztés), Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2001.
Mentálhigiénés kézikönyv: Szerk.: Krasznai Éva-Balogh Xénia. Mentálhigiénés Programiroda, Budapest, 1996.
Mészáros Judit-Simon Tamás: Egészségnevelés. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. (Tanárképző Főiskolák jegyzete.) 1997.
N. Kollár Katalin, Martonné Tamás Márta, Porkolábné Balogh Katalin, Gyenei Melinda: Iskolás gyerekek terhelési szintje, pszichoszomatikus egészségi állapota és társas kapcsolatai. Pszichológia és nevelés. Pszichológiai Szemle, 1999. Könyvtár 3. Akadémiai Kiadó
Orlay Judit–Cseres Judit: D. A. D. A. A Magyar Rendőrség Általános Iskolai Drogmegelőző Programja. Iskolakultúra, 1995. 13-14. sz.
Pavlicsek Zsolt: Tanulóink félelmei 1994 tavaszán. Új Pedagógiai Szemle, 1994. 11. sz. 68-74. o.
Rácz József: Iskolai mentálhigiénés programok. Egészségesebb Iskolákért Hálózat Magyarországi Egyesülete, Budapest, 1994.
Rácz József: Iskolai egészségmagatartást fejlesztő programok. Iskolakultúra, 1995. 13-14. sz.
Ranschburg Jenő: Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban. Nemzeti Tankönyvkiadó, 1998.
Sallai Éva: „Amíg kihullik az, ami hülyeség, és összejön az, ami érték, eltelik pár év…” Beszélgetés Schődl Líviával. Új Pedagógiai Szemle, 1997. 7-8- sz.
Schmidt Sára: Szakemberek a gyerekek lelki egészségéért. Család, gyermek, ifjúság, 1996. 5. sz.
Schüttler Tamás (szerk.): A pedagógiai mentálhigiéné mint a nevelés új értelmezési kerete. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 5-17. o.
Szekszárdi Júlia: Az iskolák belső világa. In: Halász – Lannert (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról, 2000. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 239-273. o.
Tomcsányi Teodóra – Csáky-Pallavicini Roger: Tanulható-e a lelki egészség? Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. sz. 54-71. o.
Veér András: Mentálhigiéne. Valóság, 1995. 7.sz.
Winkler Violetta (1999): A Pedagógus Lelki Segély Telefonszolgálat. Szakdolgozat, Budapest, 1999.
Wender, P.: A hiperaktív gyermek, serdülő és felnőtt. Medicina, 1993.
Zelenák József: Kortárssegítő-kortárcsoport. Iskolakultúra, 1995. 13-14. sz.
Zelenák József: Kortárssegítő egészségvédelmi streetworker-képzés a 15-21 éves serdülők egészséges életmódjának fejlesztésére. Egészségnevelés, 1997. 1. sz.
Zentainé Kriszt Rita: Lelki segélyvonal pedagógusoknak. Köznevelés, 1997. 11. sz.