2018. május 3. csütörtök, 20:54
Neuroandragógiával a kirekesztés ellen
Továbbképzés és tréning
Időpont: 2018. május 24-25.
Helyszín: Szinyei Merse Pál Gimnázium – Felnőttoktatási Intézményegység,
1063 Budapest, Szinyei Merse utca 7-9.
Szervező: Laterna Magica, www.laterna.hu
A projektről: A két éves Erasmus+ projekt 6 európai ország részvételével valósul meg a lengyelországi SAN-Lodzi Társadalomtudományi Egyetem vezetésével. A projekt célja, hogy alkalmazza a neurodidaktika felnőttoktatásra vonatkozó legújabb ismereteit a hátrányos helyzetű csoportok támogatására, hogy ösztönözzék őket az egész életen át tartó tanulás folyamatában. A neuroandragógia a felnőttoktatásban egy olyan oktatási szemlélet, amely az agy kognitív folyamataival és a felnőtt személyiség pszichofizikai működésével kapcsolatos ismeretekre és megfigyelésekre támaszkodik. A neuroandragógia fontosnak tartja a tanulás érzelmi aspektusát, a belső motiváció erősítését a tanulásban, valamint a készségek és kompetenciák önnálló fejlesztését, ami különösen fontos a felnőtt tanulók számára.
További információ: www.neuroandragogy.eu
Projekttevékenységek:
– A „Neuroandragógia a felnőttoktatásban a kirekesztés ellen” című továbbképzési program, illetve oktatási segédanyagok készítése
– Képzési anyagok a hátrányos helyzetű felnőttek számára, hogy hatékonyabban legyenek képesek tanulni a neuroandragógia módszerei alkalmazásával
– Egy új interaktív oktatási platform létrehozása
-Egy többnyelvű kiadvány publikálása
Kiknek ajánljuk a részvételt:
A továbbképzésen a következő témákra fókuszálunk elsősorban: felnőttekkel foglalkozó tanároknak, oktatóknak és képzőknek, civil szervezetek munkatársainak, szociális segítőknek.
– a felnőttek tanulási folyamatai az agy működésére vonatkozó legújabb ismeretek alapján
– a hatékony oktatási környezet megteremtése az agy és az idegtudományok megfigyeléseinek felhasználásával
– a felnőtt tanulók motiválása, az önálló tanulás képességének fejlesztése, a tanulási folyamatok személyre szabása
– a felnőtt tanulók már meglévő munka és élettapasztalatainak felhasználása az oktatási folyamatokban
– a felnőtt tanulók oktatási anyagainak összeállítása/rendszerése a neuroandragógiai elvek figyelembevételével
REGISZTRÁCIÓ
Online jelentkezési lap kitöltése
Jelentkezési határidő: 2018. május 21.
A továbbképzésen való részvétel ingyenes.
PROGRAM
2018. május 24.
– 10:00-10:15. Bíró Dániel projektmenedzser, Laterna Magica.
Résztvevők köszöntése és a projekt rövid összefoglalása
– 10:15-11:00. Kraiciné Szokoly Mária PhD címzetes egyetemi docens, ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet
Bevezető előadás: Az élethosszig tartó tanulás kora és a felnőttkori tanulás sajátosságai, lehetőségei, különös tekintettel a hátrányos helyzetű társadalmi csoportokra
– 11:00-11:15. Szünet
– 11:15-12:00. Kraiciné Szokoly Mária PhD címzetes egyetemi docens, ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet
A hátrányos helyzetű felnőttek tanulásának és tanításának sajátosságai a résztvevők tapasztalatai alapján – gondolati térkép készítése az oktatás-képzés és a tanulók tanulási folyamatának nehézségeiről, a tanulástámogatás lehetőségeiről
– 12:00-12:30. Dr. Baracskay Péter, neurobiológus, Institute of Science and Technology, Klosterneuburg, Ausztria
A memórianyomok alvásfüggése
Hogyan tárolódik agyunkban egy memórianyom? Hogyan jön létre a téri memória az idegsejthálózatokban? Mi történik egy memórianyommal az alvás alatt? Kell-e az alvás a memóriafolyamatokhoz? Szinte biztos, hogy sokakban felmerültek már ilyen vagy ezekhez hasonló kérdések. Előadásomban ezeket a kérdéseket boncolgatjuk, mikozben néhány impressziót szeretnék nyújtani arról, hogy miképp közelíthetjük meg technikailag ezekhet a kérdéseket.
– 12:30-13:30. Ebédszünet
A rendezvényen büféebéd biztosított
– 13:30-15:00. Bíró Dániel és Szári Norbert, Laterna Magica.
A neuroandragógia alapelvei és szemlélete
2018. május 25.
– 10:00-10:30. Dr. Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektan szakpszichológus – MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Kutatóintézete tudományos főmunkatársa.
Neurológiai harmónia zsonglőrködéssel
A mozgás minden életkorban segít a tanulás és általában az idegrendszeri harmónia alapjainak kialakításában. A zsonglőrködés ősidők óta része volt az ember életének. A szenzomotoros rendszer erősítésére céltudatosan is lehet használni a zsonglőr eszközöket. A cél nem a zsonglőrré válás, hanem a belső tempó és az automatizmusok kialakulásának erősítése, az egyensúlyrendszeren keresztül a mozgás és az észlelés összehangolása, a kontroll funkciók fejlesztése, és így a kognitív működés megalapozása.
– 10:30-12:00. Bíró Dániel és Szári Norbert, Laterna Magica
A neuroandragógia gyakorlati alkalmazása a felnőttoktatásban
– 12:00-13:00. Ebédszünet
A rendezvényen büféebéd biztosított
– 13:00-14:30. Bíró Dániel és Szári Norbert, Laterna Magica
Praktikus mintafeladatok és példák bemutatása
– 14:30-15:00. Kérdések, visszajelzések a rendezvényről
– 15:00. Oklevelek átvétele
Kapcsolattartó: Bíró Dániel, tel: 06 30 842-1210, e-mail: info@laterna.hu
>Érdemes felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a hátrányos helyzetű csoportokból érkezők sajátos hiányosságokat mutathatnak az érzelmi funkcióik területén (a családi összeütközésekből, a környezetük által okozott hosszú távú diszkriminációból, a rendszeres negatív visszacsatolásból, az alulértékelt önbecsülésből, stb.). Abban az esetben, ha megismerkednek az érzelmek kialakulásáért és a döntések meghozataláért, a problémák megoldásáért és az információk megőrzéséért felelős neurobiológiai és biokémiai mechanizmusokkal, megkönnyítik saját maguk számára az élettapasztalatok sokféleségének megértését.
-Mondta már azt valaha valaki, hogy "Sokat segített élettapasztalataim sokféleségének megértésében, hogy megértettem az agy neurobiológiai és biokémiai mechanizmusait?"