Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. november 11. szerda, 16:36

Értékeink és sérüléseink mentén – az elfogadóbb társadalomért.”

Missziónk: „Közös ALKOTÓI TÉR létrehozása – a TÁNC és a terápia eszközeivel – ÉRTÉKEINK és sérüléseink mentén – az ELFOGADÓBB társadalomért.”

Az ARTMAN MOZGÁSTERÁPIÁS MŰVÉSZETI KÖZHASZNÚ EGYESÜLET azzal a céllal alakult, hogy oktatási, művészeti és terápiás programok létrehozásával segítse a különböző fogyatékossággal élő emberek társadalmi felzárkóztatását. Tevékenységük révén egyrészt elősegítik a fogyatékos emberek testi és lelki állapotának javulását (lehetőséget biztosítva saját teljességük megélésére), valamint felmutatják azokat a speciális értékeket, melyeket a különböző sérülésekkel élő emberek a többségi társadalom számára nyújtani tudnak.

Az egyesület működésének egyik alappillére a mozgásszínházi előadások, melyeket teljes, sajátos, vagy sérült képességekkel rendelkező előadók immár húsz éve hoznak létre évről évre. A másik a mozgásos önismereti, sajátélményű csoportok vezetése. Ezen csoportok mindegyike inklúzívan működik, ép és fogyatékkal élő résztvevők közös, önfejlesztő terepeként. 

1. Tánceánia Együttes

Ez a legrégebben működő mozgáscsoport, melyet Bóta Ildikó alapított 1999-ben. Rendszeres alkotói munkával és fellépésekkel vegyes képességű táncegyüttesként is működik. A mozgássérülteknek működtetett csoportban főként nem, vagy nehezen beszélő és mozgó, súlyos halmozottan fogyatékos, vagyis kommunikációjukban erősen gátolt emberekkel dolgoznak heti egy alkalommal. Csoport vezetője Gál Eszter, Kálmán Ferenc és Farkas Dorka.

2. “Inkluzív Jam”

Egy olyan alkalom, ahol fogyatékos és ép emberek közösen táncolhatnak, aminek eredménye az a felszabadult légkör, amely a vegyes képességű alkotó tereket jellemzi: biztonság és alkotás –  akadálymentes környezetben.

3. Művészeti Program

Az ArtMenőkkel Magyarországon először indult olyan inkluzív előadóművészeti- alkotói program, amelyben különböző fogyatékossággal élő és ép fiatalok együtt vehetnek részt. A programban résztvevő fiatalok megismerhetik az előadóművészeti folyamatokat, kortárs közösségben dolgozhatnak a próbateremben, a színpadon, és gazdagodhatnak egymás tapasztalataiból.

Csoportvezetőink több éves tapasztalattal rendelkeznek különböző fogyatékossággal élő résztvevőkkel való csoport és alkotási folyamatokban. Mészöly Andrea csoportvezető – szomatopedagógus, koreográfus; Jobbágy Bernadett – csoportvezető, koreográfus, rekreációs mozgáscsoport vezető; Tóth Károly – csoportvezető, érintett tapasztalati szakember, színháztörténész, táncművész.  Programvezető: Kopeczny Katalin, az ArtMan Egyesület elnökségi tagja, táncművész, rekreációs mozgáscsoport vezető.

A program a kamaszkori identitás témáját járja körül a tánc és a mozgás nyelvén megfogalmazva.

Nagy örömünkre a program online formában továbbra is tud működni, de még új élmény számukra, jelenleg a csoportot vezetők is tanulják, hogy hogyan lehet ezt az új helyszínt optimálisan működtetni.

Van lehetőség a csatlakozásra?

Jelenleg a pandémia miatt online formában működünk tovább két csoportunkkal is. Az első csoport 6-8 fő kamasz, a második csoportunk 5-6 fő fiatal  felnőtt részvételével működik. A személyes találkozás hiánya a csatlakozási lehetőséget is kérdésessé teszi. Jelenleg nincs még kialakított megoldási mechanizmusunk, hogyan csatlakozhatnak a már futó csoporthoz új jelentkezők.

Támogatóink:

4. „Tánc korlátok nélkül”

A One Day FUNDAY egy olyan egész napos művészeti program, ahol a tanulók egy fogyatékossággal élő és egy ép művész vezetése mellett visznek végig egy kreatív alkotó folyamatot. A nap során az érzékenyítés a szabad mozgás, illetve a kreatív tánc eszközeivel történik, miközben az érintett fogyatékossággal élő művész oktatói szerepkörbe kerül ugyanúgy, mint a munkáját segítő másik oktató  (táncművész).

A program eredeti formája szerint egy résztvevő csoporttal egy teljes tanítási napot töltünk el az iskolában, melyet egy-két hét múlva egy feldolgozó-visszajelző óra követ. A projektet az Erasmus + nemzetközi program támogatja, így az iskolának nem kell anyagi áldozatot hoznia.  Ha Ön, vagy valamelyik munkatársa szeretne élni a lehetőséggel, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot, amint a körülmények lehetővé teszik, örömmel visszük el a programunkat akár az Ön osztályába.

Iskolák figyelmébe ajánljuk

Ha szeretnék egész napos foglalkozásunkat intézményükbe meghívni, még van rá lehetőség! Érdeklődjön az artman.dance@gmail.com-on!

Az Artman Egyesület honlapja

Dobay Júlia

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep