2 610 üzenetHozzászólás a(z) juco bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Drága Zsuzsa, az én erkölcsi érzékem is háborog. Nyugodtan és keményen meg lehet mondani a gyerekeknek a véleményünket, ki lehet kérni magunknak bizonyos sértéseket, hivatkozni lehet személyiségi jogainkra, emberi méltóságunkra stb.De az internet szabályozását még nem oldották meg (hogy ez jó-e avagy egyértelműen rossz, az egy másik vita témája lehetne). Mint ahogyan szinte reménytelen silány tévé műsorokat betiltani, meg az izlésromboló, otromba óriásplakátokat leszedetni a falról stb. A világot magunk körül sajna nem tudjuk leváltani, bármennyire is szeretnénk, meg kell próbálni ezek között a feltételek között hatni a gyerekeinkre, tanítványainkra.Annál azért több eszközünk van, mint amennyit használunk.
#441:
egy másik változat szerint a történet folytatódik:
az egyik diák odamegy és beletölt az üvegbe egy doboz sört is.
ja, a tanulság? az életem nem lehet annyira tele, hogy egy sör még ne férjen bele 🙂
FIGYELEM! Ha vkinek van Egri csillagok olvasónaplója legyenszíves küldje el, 1000 hála
annamariee@citromail.hu
szuper az oldal nektek köszönhetően sikeres esszét írtam és örülök hisz ti vagytok az egyetlen oldal ahol vannak érdekességeg máskor is jövök!!!!
Egy szelektív mutista kisfiú került az osztályomba és segítséget szeretnék kérni, hogyan bánjak vele. Az iskolában egy szót sem szól és az órákon sem csinál semit. Köszönöm
Egy szelektív mutista kislány jár az osztályomba és segítséget szeretnék kérni, hogyan bánjak vele. Az iskolában a felnőttekhez egy szót sem szól, az osztálytársaival kissé erőszakos. Köszönöm
„Fatika” jeligét választó kedves Kérdezőnk!
Küldenénk a választ titkos kérdésére, de vagy hibás a megadott cím, vagy megtelt a postafiókja…
Üdvözlettel:
A szerk.
Zsuzsának
A http://www.domain.hu oldalon megnézheted, hogy ki a „tulajdonosa” egy weboldalnak. [A baloldalon találsz egy keresés menüt, ahol kérhetsz egy részletes keresést.]
Kedves Maryclaire és Marinna! A Fordulópont folyóirat 29-es száma (A hallgatás ára?) foglalkozik a szelektív mutizmussal.
Osztályfőnöki beszélgetés téma is lehet az, amiről a HVG-ben olvastam!
Eszerint az élet célja, a boldogság (siker? karrier?) összetevői a következők: • Pénz • Hatalom • Befolyás • Tudás • Család • Szórakozás • Egészség • Természetközeliség • Hagyományőrzés • Családi tradíciók továbbvitele • Hírnév • Szakmai megbecsültség •
Természetesen egyénileg változik, hogy kinek mi fontos, kit mire tanítanak eddigi tapasztalatai, merre űzik a vágyai stb.
Ld.: A boldog karriernek nem feltétele a sok pénz (www. hvg.hu, 2006. február 16.).
Kedves Julia!
Egy olyan témában szeretném a segítségét kérni, amely nem tartozik a nyilvánosságra, illetve esetleg az a része, melyet megbeszélésünk után megjelentethetünk!
Szeretném a tanácsát és véleményét kikérni egy igen kényes ügyben. Hogyan lehetséges ez, úgy hogy megmaradjon a diszkréció.
Nagyon várom válaszát. Julika
Kedves Marianna és Maryclaire!
nekem is van az osztályomban 1 sz.mutuzmusban szenvedő kislány immár 3 éve, az első évben csak nézett,figyelt,ha nem figyeltem rá csak titkon a csoport munkában aktívan résztvett.időnként mesimogattam, dícsértem, irásbeli feladatait fölülértékeltem-ha dolgozott-. semmit nem erőltettem, kb. félév telt el mire a barátság ujjamat-kisujj- ő is önként elfogadta. Sok segítséget kaptam 1 osztálytársától akit elfogadott, alapvető dolgokról sugdolózott, amit én évelejétől alkalmaztam, ezt akisfiú tolmácsolt. Neki olvasott, megsúgta neki. Hosszú ideig a kommunikációnk egy szemrebbentés volt, de már fogta a kezem. írni a mai napig 1-2 mondatot képes 1-1 órán. a felmérést napokig írjuk, de a kivárás 100% tudást eredményez. Semmi erőltetés, mert az visszafelé sül el, kivárás,türelem, hidd el meghozza gyümölcsét.Rengeteg tolerancia, az én gyerkőceim megértik, szeretik, segítik, minden pozitívumnak velem örülnek. ma 3-os már, a folyosón is hangosan beszél, repetát mer kérni stb. Intenziven dolgozik a tesi órán, ahol 1 évig meg nem moccant. Beállítottuk a tornasorba és ott állt végig, ha csak a gyerekek kézen nem fogták és nem vonszolták magukkal, amit hagyott és olykor még mosolygott is. Összefoglalva képesek némán megtanulni olvasni, írni stb. Tudást lemérheted kép és szó egyeztetéssel, mondat kiegészítéssel. Tankönyvként javaslom a Meixner féle Játékház tk családot. Késleltetett, lassabb tempójú , változatos feldolgozás. türelem sikerülni fog. pszichológust jav. a szülőnek:ok keresés. Sok sikert!
Kedves Julika! Megtalálsz közvetlenül a következő e-mail címen: szekja@t-online.hu. Üdvözlettel Szekszárdi Júlia
Kedves Judit!!
Azt kívánom, hogy minden kisgyereknek jusson ilyen tanítónéni, mint amilyen TE vagy!!!!!!!!!
Sziasztok!!!!
Én nagyon birom a tanárokat,(!!!!!) de lenne egy kérdésem miért lett az Egri csillagoknak Egri csillagok a neve???????????