2 610 üzenetHozzászólás a(z) juco bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Ofő!
Nagyon köszönöm a tesztekkel kapcsolatos „intelmeket”! Nem is gondoltam, hogy Julin kívül más is hozzá fog ehhez szólni, de így még izgalmasabb a dolog és természetesen meg is fogadom a jótanácsokat!
Köszönöm!
Kérdésem a következő: 2 és fél éve tanítok szakközépiskolában informatikát, július 1-étől határozatlan idejű kinevezésem van és egy tanulmányi szerződésem is, mert 1 éve egyetemre járok. Ebben vállalták, hogy foglalkoztatnak, amíg el nem végzem az egyetemet és kifizetik az összes tanulmányi költségem 80%-át. De most fordult a helyzet, ettől a tanévtől kezdve csak fél állású rendszergazdaként akarnak foglalkoztatni. Ez szabályos? Hova lehet ilyenkor fotdulni? Köszönöm.
Kedves Klári! Kérjük, hogy kérdésedet a Tanácsadóban tedd fel. OFOE
Igen Tsiztelt OFOE!!!!!
Nagyon tetszik a megújult Tanácsadó rovat! Már több órája csak ezt olvasgatom, és mindent megtalálok, amit keresek! Szuper!!!! Gartaulálok! Tisztelettel: Zsóka
Kedves Mindenki!
Az idén lesz először ötödikes osztályom, ráadásul egy olyan osztály, melynek tanuói két osztályból kerültek ki (azaz újra osztották az alsós osztályokat). Szóval új közösség formálódik majd, remélem, sikerrel:-). Már vannak ötleteim, milyen játékokkal, feladatokkal indítom az első napot velük, de ha valakinek van valami jól bevált módszere, tapasztalata az első osztályfőnök óráról, örülnék, ha megosztaná velem:-)Előre is köszi és jó tanévkezdés minden honlaplátogatónak és készítőnek!
Kedves Zsóka!
Köszönjük a gratulációt! Jó tudni, hogy volt értelme a leállásnak.
Kedves Kollégák!
Elsős matemetikánál használatos színesrúd készlethez keresek kis fehér kockát! Sajnos csak ez hiányzik! Ha bárki tud jó megoldást (nem akarunk egész készletet!)írjon! Minden megoldás érdekel! Köszi
Kedves Panka,
Olyan jó olvasni, látni:), hogy osztályfőnökként lelkesen várod az új tanítványokat és a tanévkezdést!
Mindenképpen jó ötlet, hogy keretet adsz az osztályfőnöki óráknak, és nem csak a „lehetséges”, adott esetben erőltetett nyári beszámolókra hagyatkozol. A csapatépítő játékokon túl izgalmasnak tartom, amikor a gyerekek az osztályfőnökkel/pedagógussal kapcsolatos elvárásaikat, a tanévvel/felső tagozattal kapcsolatos vágyaikat, félelmeiket mondhatják el (vagy leírják és egy dobozba teszik-ezt akár később is lehet alkalmazni és témát adhat az óráknak)és persze te is ugyanezt teszed. Fontos, hogy emellett megjelenjen, mit tudnak ők és te nyújtani/vállani. Ezt később is érdekes lehet megismételni, a korábbit újra elolvasni…
Sikeres és örömteli tanévet!
Üdvözlettel:
Peer Krisztina
kedves krisztina, köszönöm az ötleteket! tényleg sok értékes információt megtudhatok ezekből a dolgokból (én is, ők is), mindenképp beépítem az első napba. Szerencsére 3 közös órával kezdünk, így jut mindenre (azaz sok mindenre:-) idő.
oktatófilmek érdekelnének kommunikációs készségfejlesztéshez és szociális kompetenciák fejlesztéséhez.
köszönettel: Andrea
Gratulálok ,nagyon jó,hogy van ilyen tanácsadó rovat,szeretném megkérdezni,hogy csak névre szólóan miért nem lehet kérdezni.Köszi és jó munkát,üdvözlettel: Judit
Kedves Judit! Nem egészen világos, amit kérdezel. Miért ne lehetne névre szólóan kérdezni? A változás csupán annyi az előző működéshez képest, hogy minden kérdés és válasz publikus. Csak rajtad múlik, hogy a kérdésednél megadod-e az egész nevedet, vagy jeligét használsz. Jó tanévkezdést kívánunk
Kedves Judit! Ti tudtok-e olyan jogszabályi változásról, rendeletről, mely arra utasítaná az iskolaigazgatókat, hogy a tanítási szünetekben (őszi, téli, tavaszi) be kell rendelniük a pedagógusokat „dolgozni”? Nálunk ez történik, kiváncsi vagyok, mi kerülte el a figyelmemet?! Köszönöm.
Kedves Zöldbéka!
Ti eddig mit csináltatok ezeken a napokon? Szabadságon voltatok? Vagy munkanapnak jelentettétek? az őszi szünet 3 munkanap, a téli szünet 5 munkanap, a tavaszi szünet 2 munkanap= 10 munkanap. Erre szabadságot vettél ki eddig? nem értem a kérdést. Az összes szabadságotokból tartalékoltok annyit, hogy erre a 10 napra maradjon? tényleg kíváncsi lennék erre? Köszönöm!
Kedves Zsóka!
Ezt én is tudom, de a szabadságával nem a pedagógus rendelkezik. Éppen ezért nekem fogalmam sincs, hogy mikorra mennyit írnak ki, de amióta a pályán vagyok még nem volt arra példa, hogy például a téli szünetben az üres iskolában „dolgozzak”!