2 610 üzenetHozzászólás a(z) juco bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves mindenki! A segítségeteket kérem. Főiskolai művelődés szervező végzettséggel és felsőfokú angol vizsgával tanítottam eddig egy középiskolában angol nyelvet. Jelenleg utolsó előtti évemet taposom az egyetemen angol nyelv és irodalom szakon. Tudtok valamit az új törvényről, hogy hogyan szabályozza az alkalmazható tanárok végzettségét? Milyen bűntetést von maga után, ha az iskola nem tartja be és továbbra is nekem ad angol órákat? sos válaszra volna szükségem.
Kedves Amália! Kérdésedet, légy szíves,a Tanácsadó rovatban tedd fel, ott fogsz rá választ kapni.
Hol lehet kapni Hortobágyi Katalin Projekt kézikönyvét?
Az osztályfőnöki munkaterhez kérek segítséget (nyolcosztályos és középiskolai). Köszönöm!
Kedves Anyca! Hortobágyi Katalin Projekt kézikönyvét az Iskolafejlesztési Alapítvány árusítja. Megrendelhető Fülep Sándornénál. E-mail címe: fulepe@t-online.hu
Kedves Zöldbéka!
Mindig meglepődöm, ha valaki a saját ügyeivel kapcsolatban ilyen tájékozatlan. Azt írod, hogy fogalmad sincs, hogy mikorra mennyi szabadságot írnak ki számodra. Ez hogy lehet? El nem tudom képzelni.
Egyébként törvény irja, hogy az őszi, téli, tavaszi szünet iskolában tanítás nélküli munkanap.Tehát ezen a napon vagy dolgozol, vagy szabadságot írnak. (nálunk szabadságot írnak a téli szünetre, a többi nevelés nélküli munkanapon pedig az intézményen belül szoktunk dolgozni.)
A szabadságod nagy részével pedig te rendelkezel, de ha itt a Tanácsadó rovatban megkeresed a szabadság cimkét, akkor naprakész leszel ebben az ügyben.
Köszi, Zsóka! Tudod, én ilyen hülye vagyok, csak tanítok!A többi nem érdekel.
Az új év alkalmából minden kedves Kollégámnak kívánom, hopgy legyen lehetősége évnyitóra menni, Nyugodtan dolgozhasson, és csak a gyerekekkel foglalkozhasson,a felnőttek szamárságaival ne kelljen törődnie.
Kedves Zöldbéka! Lehet, hogy már nem is bánom, hogy nem dolgozunk egy helyen;)
Fogadd meg a tanácsomat, mindennek nézz utána alaposan, és ne hagyd magad!!!! (Amúgy a rossz hír, hogy a 25 nap pótszabiból 15-tel rendelkezhetnek!!)
Nekem ráment néhány órám a gép előtt, de egy havi fizetésemet így legalább nem sumákolhatták el így a búcsú pillanatában!
További JÓ munkát!
Kösz Viki, kedves vagy! Sok sikert neked is!:)
Tisztelt OFOE!
> Kolléga általános iskolai tanári végzettséggel rendelkezett, amikor intézményünk alkalmazta. Az F kategóriába soroltuk be. Három évvel ezelőtt beiratkozott egyetemre, környezetvédő szakra. Engedélyeztük a továbbtanulását, sőt a lehetőségek szerint az államilag biztositott továbbképzési pénzből juttattunk a számára. Utazási költségeit, tankönyveit, szállását saját maga állta. A helyettesi dijakat szintén a továbbképzére rendelkezésre álló pénzből biztositottuk. A középiskolai végzettség és a szaktárgy nem szükséges az általános iskolában. Információm szerint a középiskolák 38%-ában hasznositják a szakot. Köteles vagyok-e H kategóriába besorolni a kollegát akkor, amikor az intézményben órarend szerint nincs a megszerzett szaknak megfelelő tantárgy, és a kategória finanszirozására nincsen pénz. A Kerettanterv és annak a módosítása nem tartalmazza a szaktárgy tanításának kötelezettségét.
Hogyan járjak el?
Tóth Károly igazgató
8514 Mezőlak, Ady u. 41.
Tel.:0689/348-001
Kedvesek!
Van új osztályom!!!
Talán még sosem voltam ilyen depressziós, mint ezen a nyáron. Messze elkerültem iskolámat, összeszorult a gyomrom, ha rá gondoltam. Órákig bambultam magam elé. Meglebegtették, hogy nem is lesz osztályom: a júniusban beiratkozott kilencedikeseimet hozzácsapják a már meglévő hatosztályosokhoz, egy mamutosztályt hozva létre. Minden porcikám irtózott az évkezdéstől. Aztán csütörtökön csak eldőlt, hogy hagyják nálam. Tegnap évnyitó, ma négy(!) ofői – persze három szigorúan csak adminisztráció – teljesen föl vagyok dobva. Persze nyilván majd zuhanni is fogok, az sem kizárt, hogy télen megtanulom az „éhség” és a „fázás” szó eredeti jelentését is, de ez a néhány nap nagyon jó!!
Takács Géza! Köszönjük a cikket. Sok remény nincs, de azért az valahol vígasztal, hogy tudom, M. B.-ka, H. I.-ka sosem élte át azt az örömöt, amit egy új osztály jelenthet nekünk. Egyetlen esélyünk, hogy az efféle alakok nem látják, hogy lógatjuk orrunkat. Hát, nem túl sok esély…
Bocsánat, holnapután már megint küldöm a depis szövegeimet.
Jó „csak azért is!” tanévet kívánok mindenkinek!!
A. K.
„Tanárok,..ne hagyjuk..!”
Takács Géza írása figyelmeztetett, aztán meg A.K -é, hogy tartozásom vagyon.
Bár régi a levél, amit közzéteszek – pedagógusnap utáni-, idekívánkozik!
Szerzőjétől ama bp-i „megmozdulás” másnapján kaptam, rám hagyta mit teszek vele. -Szeretném, ha nem veszne el:
m.j.
Íme:
Tegnap megint szégyelltem magam. „Nem kicsit. Nagyon…” Be lett ám bizonyítva, mit is ér a pedagógusok úgynevezett szakszervezete, … vezetőségestül, tagságostul, öntudatostul. Pedagógusnapostul. Az a pedagógus szakszervezet, amelyik egy meglehetősen feltüzelt légkörben – a budapesti iskolabezárások, az elrendelt kötelező ingyenmunka s az ezzel járó bércsökkenések – nem képes 200 főnél többet az utcára vinni az MTA ominózus épülete elé, az szart se ér!!! (A kifejezés pontos és az öszödi elhíresült „igazmondás” óta elfogadott is e honban, mely, ha másról nem is, de különösen kifinomult nyelvéről ismert Európa-szerte.)
Először is: ha csak azoknak az iskoláknak a tanárai mentek volna ki az utcára, amelyeket bezárásra ítélt egy hazugságoktól félrevezetett fővárosi közgyűlés. Ha csak azok a pedagógusok mentek volna ki az utcára, akik biztos, hogy szeptembertől elveszítik állásukat… Ha csak azok a szülők, akiknek gyermekei új, általuk nem választott iskolában folytatják majd tanulmányaikat… Ha csak azok a tanítványaink lettek volna ott, akik ha mást nem is, de Alma Materüket veszítik éppen el… Ez a sok-ha… Különben nincsen-ha.
Az ötvenötödik pedagógusnapon ennyi van: egy Hiller Istvánnak nevezett új-böszme, aki valamilyen soha nem látott oktatási fejlesztési programról vizionál ország-világ szemébe hazudozva a szépet, meg 200 elégedetlen pedagógus. Közte meg a nagy reform-kábulatba merevedett semmi: tanár, diák, szülő. „Beleszarunk mi ebbe az egészbe…” – mondotta volt egy ottan ácsorgó tanárember, aki már csak elhivatottságának okán is tüntetni méltóztatott, s megtudta Tamás Gáspástól, hogy ő éppen utódvédharcol, s a szocializmusnak védelmezi ő megmaradott vívmányát. (Ettől persze el is ment az ő kedve azonnal, de maradt…) És való igaz. Az elhangzott beszédek is hemzsegtek sérelmektől, képzelt üldöztetésektől, képzelt félelmektől, bár arról némi kevés szó ejtődött, hogy nevezetesen az oktatással foglalkozó minisztérium miért kussol ez ügyben, s hogy a februárban oly eltökélten nyilatkozó John Emese, vagy éppen az önkormányzatot hazugságaival és beteges vízióival átverő Germánné miféle felelősséget érez (s visel!) mostan. Mert felelősség az van, különösen így év végén… Egy előkészítetlen új tanév előtt, melyről már most biztosra vehető, hogy szeptember elsején káoszba fullad, s a 2007-2008-as tanév csak azért nem marad el, mert tanár s diák bemegyen az iskolába, s ha már ott vannak, kezdeniük is kell egymással valamit.
Tehát tanár, diák, szülő vagy nem látja ezt a helyzetet, vagy nem így látja. Lelke rajta. A tüntetésnek nevezett elégedetlenkedők bölcs gyülekezete „törpe minoritás” csupán az érdektelen vagy éppen önös érdektől vezérelt többséggel szemben. És éppen ez bizonyítja, hogy ez az oktatási rendszer mostanra nem más, mint a túlélésre berendezkedés. Egyéni kalózakciók halmaza, melyben tanár, diák, szülő – eleresztett laza káromkodások mellett – teszi, amit éppen tesz, mindenféle távolabbi cél nélkül. Ezzel az érdektelen tömeggel aztán azt tesz az oktatásügy, amit akar, mert hisz az övé! Az oktatás folyamatában részt vevők – bizonyítottan – nem érzik magukénak ezt az egészet. (Csinálják a milliárdokért rájuk lőcsölt „minőségbiztosítást”, összehazudják a jelenléti íveket és kamu ingyenórákkal adminisztrálják a kényszert.)
Másodszor: ha az iskolák tanárai komolyan vennék, hogy a jövő tanévtől elbocsátják őket… Tulajdonképpen ez az, ami talán a legkevésbé érdekes. Meg hát a legtragikusabb is… Mert éppen azok a tanárok elkeseredettek, akik már húsz-harminc éve vannak a pályán, végigcsináltak egypár reformnak álcázott pénzmosást, díszletei voltak a közpénzeket magánzsebekbe átpasszírozó továbbképzésnek, felkészítésnek, tréningnek meg tanulmányútnak. Ők valószínűleg semmit sem kapnak az évtizedes közszolgai munkájukért, átképzésük értelmetlen, csalódásaik pedig visszavonhatatlanul megkeserítik őket. A többséget különben nem nagyon érdekli ez az egész. Az, hogy nem kapják majd meg a megalázóan alacsony pedagógus-fizetésüket, nem nagyon érdekes! Valószínűleg a többség el fog helyezkedni valahol, és lényegesen többet fog keresni, mint tanárként. „Ennyi pénzért nem fogok lihegni tanári állásért…” – mondta egy tavaly végzett szerződéssel alkalmazott kolléga, s elment egy íjászboltba eladónak. Meg hát valaki úgyis fogja majd használni a közpénzen, jó drágán beszerzett digitális táblákat, s aki ennyi pénzért vállalja ezt a munkát, tegye. A „csendes többség” már csak ilyen. Nem tetszik ám neki se a dolog, de nem is érdekli. Se a munkája, se a tanítványai, se a kollégái, se a fizetése… Elvan ő magának ebben a langyos katyvaszban. Ő korunk pedagógusa: az önmegvalósító ember. Ha jó órát tart, azt is maga miatt teszi. Meg hát különben is: mindegy. Demokráciában meg csak annyira érdekelt, amennyiben benne van. Ha nincs, az se baj. Nem az övé az sem…
Harmadikként pediglen megemlítendő, hogy az a nagy vízió, mellyel pedagógus, szülő s diák traktálva vagyon, nem igaz. A jobb minőségű szakképzéstől nem lesz ám több munkahely, a milliókért beszerzett oktatási eszközöktől nem lesz jobb tanulóink tragikusan alacsony szövegértő képessége, az elkészített tanulmányok okosságai által pedig nem megyen előre egy jottányit sem a pedagógia. Sajnos, tanárok nélkül a rendszer nem működik! Eddig is a legjobb kollégák mentek kutyakozmetikusnak, s a jelenlegi reformnak hazudott intézkedések is eme nemes irányba mutatnak. Mert hát édes hazánkban nagy hagyománya van a kontraszelekciónak. Az egyéni nyűg nem áll össze kollektív nyomorrá, a káromkodó nép meg legfeljebb berúg, de önérdekét képviselni lusta. Nos, ha a pedagógus a nemzet napszámosa, hát ilyen az ő nemzete. Ahogy a napszámos immár évtizedek óta ilyen nemzetet nevelt, megérdemli hát, hogy nemzete cserbenhagyja.
S hogy ne feledjük: különben tényleg be kell zárni iskolákat, tényleg el kell bocsátani egy csomó pedagógust, és tényleg emelni kell az óraszámot, mert úgy racionális ám a dolog. A központi intézkedések pedig végre lesznek hajtva. Különben is: nem mindegy…
Majd folytatom… üdvözlettel: R.Gy.
Kedves Mindenki!
Fantasztikus kiállítás nyílt a Mezőgazdasági Múzeumban. A VILÁGŰR (NatGeo) interaktív játék és ajándék… Járjanak arra, megéri :).
Részletek: mezogazdasagimuzeum.hu
Bölcsészettudományi Egyetem Tanári Szak (egyetemi szintű) és Műszaki Informatikus Egyetemi diplomával lehet-e informatikát tanítani? Egyenértékü-e ez a Informatika Középiskolai Tanárival?