2 610 üzenetHozzászólás a(z) juco bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Imre!
Megértem Önt, mint pedagógust. Elfogadom, hogy nemcsak az egyén, hanem a közösség érdekeit is nézni kell. De azt is tudom, ha 16 éveseket ki lehetne rúgni a gimánziumokból, akkor sok jobb sorsra érdemes gyerek kerülni ki az iskola padjából.Pedig csupán érteni kellene hozzájuk. A hormonvágtatásról: a 16 éves korig szuperkitünő, tanulmányi versenyeket nyerő, tanárok álma gyerekemből a tanárok réme, félévkor megbukott, rengeteg lógás, kezelhetetlennek tűnő gyerek lett. Az igaz, hogy kimondhatatlanul hálás vagyok, hogy nem rúgták ki, de tehetetlen is vagyok, mert segítséget sem kaptam az iskolától. Pedig sokszor kértem… Jártam szülőire, fogadóórákat kértem, leveleket írtam, sűrűbb tájékoztatást kértem,nevelésben segítséget kértem. Nem találtam partnerre az iskola oldaláról. Pedig szükségem lenne segítségre. Tehát hálás vagyok egyrészt, hogy türelemmel elviselik a gyerekem hülyeségeit, de tehetetlennek érzem magam, mert nem tudom mit kell tennem, hogy kell kezelnem a kamasz gondokat.Nem tudok nem szülőként reagálni, nem tudom a közösség érdekét nézni. Azt is tudom, hogy az iskolában ilyenkor a családra mutogatnak (és nyilván a családom sem hibátlan, és nem lehet felmenteni). De azt gondolom, hogy a szakemberek az iskolában vannak, és a szülő jogosan reménykedik abban, hogy nem kirúgják, hanem értő segítséggel kezelik a problémát.
Senkinek a lelkébe nem akartam beletenyerelni kedves Imre, de nincsenek jó tapasztalataim. (harmadik gyermekem gimis, az első kettő már az egyetemet is elvégezte.)
Bizony, ezek a beszélgetések klasszikus ködszurkálások. Nem tudunk semmi konkrétat az adott iskoláról, gyerekről, szülőről, családról.
Ami biztos: vannak viselkedések, amit nem lehet elintézni a „lökött, hormonvágtás kamaszok” jóindulatú mosollyal.
Igazad van, Pista. Az általánosítás szintjén kijelenthető, hogy a gyereket, legyen bármennyire is „hormonvágtás” korban, rá kell bírni arra, hogy felelősséget vállaljon saját dolgaiért. Tehát, ha nem akar megbukni, akkor teljesítse az előírt követelményeket. Persze van egy másik oldal is: a pedagógus állítson világos, egyértelmű és korrekt követelményeket, adja meg a lehetőséget ezek teljesítésére. De minél közelebb megyünk a konkrét esetekhez, annál változatosabb és komplexebb a kép. Az adott személyek,a családi és az iskolai közeg pontos ismerete nélkül nem lehet és nem is szabad egyértelmű állást foglalni, megfellebbezhetetlen véleményt mondani. Marad tehát a ködszurkálás és a saját tapasztalatok, érzelmek kivetítése egy idegen helyzetre. És máris érlelődhet az újabb konfliktus, ezúttal az „Osztályfőnök” és „Zsóka” között.
🙂 Mindenkinek igaza van!
Én nagyon szép nyarat kívánok a pedagógusoknak! Üdvözlettel és tisztelettel: Zsóka
hogyan indul el
Gyes után továbbra is fizetés nélküli szabadságra szeretnék menni (3 kiskorú 8 éven aluli gyermekem van). Az eddig összegyűjtött szabadságot most kell kivenni, vagy pedig elég – öt év után -, ha visszajövök dolgozni. Köszönöm
Kedves Margó! Megismételjük korábbi kérésünket: ne küldjetek nekünk munkajogi kérdéseket se a kapcsolat űrlapon, se az Üzenőn keresztül, mert ezekre nincs módunk válaszolni.A Tanácsadó rovat határozatlan ideig történő szüneteltetésének okairól korábban már adtunk tájékoztatást (http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=523) Sajnos a helyzet azóta is változatlan.
Gyerekjogok és a vérszem címmel olvashattok a mi honlapunkról közvetlenül is elérhető APRÓ-CSEPRŐ portálon arról, hogy gyermekjogi honlapot indított az ombudsmani hivatal.
Ha dicséretes ötöst kap egy tanuló negyedik osztály év végén, az új fajta bizonyítványba hogyan kell ezt beírni? (Ezekben már nincs benne, mint a régiben, a kitűnő szó, mint lehetőség.) Le van ennek írva valahol a szabályozása? Ki tud segíteni? Sürgős!!!
Pirinek! A megjegyzések rovatba be kell írni, hogy …. tantárgyból dicséretet kapott.
Most hallom, hogy minden érettségiző megkapja a magyar kormánytól a „Modern képmesék” című fergeteges DVD-t ajándékba.
Mit szóltok?
Alig várom! A modern képmesék volt a kedvenc tévéműsorom, boldog vagyok, hogy most DVD-n meglesz az egész. Ennél szebb érettségi ajándékot el sem tudok képzelni. Köszönöm!
Számomra is hatalmas öröm: segít megoldani a közoktatás súlyos gondjait.
Kedves Igazgatók, Osztályfőnökök!
Segítséget kérek! 16 éves gimnazista fiam részére keresek Budapesten befogadó szellemiségű gimnáziumot. Fiam kifejezetten jó képességű (ált.isk.-ban kitűnő), ám a gimnáziumban kisiklott. Most év végén eltanácsolták, 2 tantárgyból pótvizsgáznia is kell. Gimnáziumot keresünk, nem tudom merre induljunk. Kérem, segítsenek!
Kedves Szülő!
Egyetlen baj van: kicsit messze vagyunk, két óra vonattal Budapest, de az éppen a kilencediket befejezett osztályom érzésem szerint igen jó szellemiségű, és ha a 16 éves kor esetleg pont ezt az évfolyamot takarja, akkor szívesen látnánk egy ilyen fiút!!!
Üdvözlettel:
Achs Károly
Mezőtúr