2 610 üzenetHozzászólás a(z) juco bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves Achs Károly!
Nagyon köszönöm segítő szándékát – reményt adott. Ám valóban nagyon messze vannak, napi 4 óra utazás rengeteg. Köszönöm válaszát, sajnos nem mehetünk Önhöz. Köszönettel: Szülő
Kedves Igazgatók, Osztályfőnökök!
Segítséget kérek! 16 éves gimnazista fiam részére keresek Budapesten befogadó szellemiségű gimnáziumot. Fiam kifejezetten jó képességű (ált.isk.-ban kitűnő), ám a gimnáziumban kisiklott. Most év végén eltanácsolták, 2 tantárgyból pótvizsgáznia is kell. Gimnáziumot keresünk, nem tudom merre induljunk. Kérem, segítsenek!
Lenne egy kérdésem, gimnáziumi tanárok biztosan tudnak válaszolni? Eltávolítható egy 16 éves gyerek a gimnáziumból? Tény és való, hogy több tárgyból bukás lesz, 3 igazolatlan órája van, amiről 2 hete értesítést kaptam. Más disznoságáról nem tudok, legalább is hivatalosan nem értesítettek. Az első félévben sokat lógott, a 2. félévben ezt már nem tette. Tudom, hogy link volt, tudom,hogy hanyag volt, nem tanult. Órákon gyakran nem figyelt, beszélgetett. De ennyi valóban elég ahhoz, hogy kirakják? Az a baj, hogy a gyerekem nem akar elmenni az iskolából, azt mondja inkább évet ismétel, és bebizonyítja hogy mire képes. De nem megy el lehajtott fejjel, vesztesként. Mit tegyek? Mi a lehetőségem? Kirakhatják egy másik gimnáziumba akarata ellenére? Mellé álljak? Vagy minden erőmmel próbáljam meggyőzni, hogy nem szabad ott maradni, ahol egy igazgató nem támogatja az ott létét? Még egyszer: nem tudok semmi nagy stiklijéről. Nem tanult, ez igaz.
Kedves Szülő! Próbált már nyugodtan, indulatok nélkül beszélni az osztályfőnökkel, az igazgatóval? Mit mond a gyerek? Elképzelhetetlen egy olyan beszélgetés velük, ahol a gyerek is jelen van, őt is bevonják? Keveset tudunk ahhoz a szituációról, hogy határozott véleményt tudjunk formálni. Egy biztos: ezt a problémát, ha valóban meg szeretnék oldani, nem szabad csak a jog oldaláról megközelíteni. Nekem a gyerek Ön által leírt hozzáállása azt sugallja, hogy mivel maradni szeretne, és bizonyítani, van tárgyalási alap. Milyen feltételekhez kötik a pedagógusok, az igazgató az ott maradást? Annyira elmérgesedett a helyzet, hogy ki van zárva egy nyugodt,a probléma megoldására irányuló beszélgetés?
Kedves Szülő! Próbált már nyugodtan, indulatok nélkül beszélni az osztályfőnökkel, az igazgatóval? Mit mond a gyerek? Elképzelhetetlen egy olyan beszélgetés velük, ahol a gyerek is jelen van, őt is bevonják? Keveset tudunk ahhoz a szituációról, hogy határozott véleményt tudjunk formálni. Egy biztos: ezt a problémát, ha valóban meg szeretnék oldani, nem szabad csak a jog oldaláról megközelíteni. Nekem a gyerek Ön által leírt hozzáállása azt sugallja, hogy mivel maradni szeretne, és bizonyítani, van tárgyalási alap. Milyen feltételekhez kötik a pedagógusok, az igazgató az ott maradást? Annyira elmérgesedett a helyzet, hogy ki van zárva egy nyugodt,a probléma megoldására irányuló beszélgetés?
Kirakni nem rakhatják ki, kirúgás, mint intézmény nem látezik. Súlyos esetben fegyelmi büntetés lehet az áthelyezés másik iskolába. De akkor kell fegyelmi tárgyalást tartani. Arra meg a rossz tanulás nem elegendő indok, de a 3 igazolatlan sem.
Én is eléggé értetlenül állok a helyzet előtt. Ugyanis azt tudtam, hogy nem jól tanul. Voltam félévkor fogadóórán az igazgatónál, az osztályfőnöknél. Nagyon jóindulatúak és segítőszándékúak voltak. Akkor azt beszéltük meg, hogy bármi rossz dolog történik, az ofö értesít. Legyen az hiányzás, rossz viselkedés, bármi.
Soha nem kaptam értesítést, én ugyan 3-szor is írtam, érdeklődtem. Megnyugodtam, hogy nagy baj nincs, hisz, ha lenne – akkor válaszolt volna az osztályfőnök. Ezt beszéltük meg.Az ellenőrzőbe soha nem volt beírva rossz jegy. (ez nyilván a fiam zsiványsága)
Év vége előtt egy héttel felhívott az ofö, hogy menjek be az igazgatóhoz. A fiammal együtt mentünk be, ahol az derült ki, hogy több tárgyból (3) bukásra áll. Megbeszéltük az igazgatóval, hogy engedélyezi a pótvizsgát.Kedves volt, beszélgetett a fiammal. Azt mondta, ő támogatja, hogy pótvizsgázhasson. Még azt is mondta az igazgató, hogy elvárja a fiamtól, hogy a pótvizsgán brillirozzon, hisz láthatóan nagyon jó képességű. Megynyugodva jöttem haza. Másnap volt az osztályozó értekezlet – újból telefont kaptam, hogy hívjam az igazgatót. Az igazgató telefonon azt mondta, hogy nem kezdheti az következő évet az ő iskolájában, mert 4-ből bukik, és a magatartásával is baj volt, de semmi egetrengető dolgot nem tudott mondani. Csak hogy nem figyel órán, nem készül, néha beszélget. Hiába mondtam, hogy én semmiről nem tudok a mai napig sem, azt tudom, hogy nem tanult. Kértem, szinte könyörögtem, hogy engedje évet ismételni az iskolában, mert a fiam ott akar maradni, bizonyítani akar, és nem akar vesztesként lehajtott fejjel elkullogni. Hallani sem akart róla. Nem tudom mitörtént.
Ez az egész ráadásul teljesen jogszerűtlennek is látszik. Végső soron akár az oktatási jogok biztosához is lehet fordulni, de a procedúra hosszadalmas, és várhatóan tovább rontja a kapcsolatot. Mivel a dolog egyre személyesebb jelleget ölt, folytassuk e-mailen az erről való eszmecserét. Az egyesület kapcsolatán keresztül megtalál (ez rajta van a honlap alján).
Kedves Szekszárdi Juli!
Remélem jó címre küldtem a levelemet! Köszönöm a lehetőséget! Üdv: Szülő
nekem nincs kinek mit mondani?
Nyári kikapcsolódásra vágysz?
Ezt nézd meg!
http://www.hehalom.hu/~papai/
Szekszárdi Júliának köszönettel küldöm az alábbi gondolatot, amiért kitalálta, hogyan mondjuk el virtuálisan, amit egy igazi kongresszuson kellene, valahol, ahol együtt vannak mind, akik tehetnek valamit a közoktatásért. A jövőért – ha ez nem is mindig jut eszü(n)kbe az iskoláról!
„Ha az igazság nem is szokott győzni – vagy nagyon ritkán -, azért még minden igazságtalanságon fel kell háborodni, mert ha mindenki vállat von, nem áll meg a lábán a világ” Ancsel Éva
Összeomlott az érettségi informatikai rendszere…
Nem biztos, hogy azok a legjobb informatikusok, akik a megrendeléseket kapják.
Jogi segítséget szeretnék kérni abban az ügyben,hogy idén májusban beírattam a 3 éves fiamat óvodába és visszadobták. Én viszont úgy érzem, hogy szüksége lenne a közösségre, mivel itthon vagyok a testvérével aki három hónapos és sajnos nem tudok annyit foglalkozni vele, mint amennyit szeretnék és látványos visszaesést látok.
Nagyon igényelné a közösségi szellemet. Sajnos nekem van ez miatt lelkiismeret furdalásom.
Sürgős lenne. Segítséget előre is köszönöm.