Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2019. október 11. péntek, 18:58
Címkék:

Lehet más az iskola?

Tanulmányok és beszélgetések a magániskolák jelenéről és jövőjéről

Az Alapítványi és Magániskolák Egyesületének 2018. májusi konferenciáján elhangzottakat adjuk közre e-book formájában. Bár a konferencia óta eltelt másfél év, továbbra is igen aktuálisak az ott elhangzottak. Azt a kérdést próbáljuk megválaszolni, hogy milyen lesz a jövő iskolája – ha lesz egyáltalán a jövőben iskola -, valamint azzal, hogy milyen szerepe lesz, milyen szerepe lehet a jövőben a magyar magániskoláknak.

Nemzetközi kitekintést adunk arról, hogy világviszonylatban mi a helyzet a magán fenntartású iskolákkal, és ezekhez viszonyítva hol tartunk most, majd a konferencián elhangzott kerekasztal beszélgetések leiratában gyakorló „iskolacsinálók” tapasztalataival ismerkedhet meg az olvasó.

A kötet célja, hogy olyan új témákat hozzon be a közbeszédbe, amelyek a mai magyar oktatáspolitikát vagy oktatási helyzetet más-más szempontból közelítik meg, más-más nézőpontot adnak a szakmai beszélgetéseinkhez.

Lehet más az iskola? – Tanulmányok és beszélgetések a magániskolák jelenéről és jövőjéről e-book megrendelése 1000 forintért
Az űrlap elküldése után a megadott e-mail címre küldjük a megrendeléssel kapcsolatos további információkat. (A fizetés jelenleg csak banki átutalással lehetséges.)
Név:
E-mail cím:
Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.31.
Hibrid tanításra kell felkészülni szeptembertől az iskolákban
A műsorban felidézték, hogy Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár korábban azt mondta, remélhetőleg hagyományosan, normál munkarendben lehet elkezdeni az új tanévet, de arra...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
A család és a nemzet értékeire épít a tananyag
A család, a nemzet és a szülőföld fontosságáról tanulhatnak a diákok az új kerettantervhez igazodó kötelező olvasmányokon keresztül. Az ötödikesek számára előírt irodalmi művekben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
Újabb nemzetközi siker: most a kémia diákolimpián szereztek érmeket a magyar diákok
A koronavírus-járvány miatt idén online rendezték meg a versenyt, így elméletre szorítkozó dolgozat alapján hirdették ki a nyerteseket. A dolgozatot a diákok személyes tanári felügyelet...
(Forrás: eduline)
--
2020.07.26.
A kormány elmagyarázza, miért nagyszerű hír, hogy 20 éve nem jelentkeztek ilyen kevesen egyetemre
A számok mögött súlyos tendencia van: mintegy 20 ezerrel kevesebben jelentkezett felsőoktatási intézménybe, ez 19 éve nem látott negatív rekord, ráadásul a felvettek száma is durván cs...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.07.26.
Segítsen az állam a közös digitális oktatási platform kialakításában!
Azért kell közös platform, hogy minden tanár ugyanazzal dolgozzon – mondta Kunhalmi Ágnes, hozzátéve: „Legyen mindenhol eszköz, legyen mindenhol laptop, (…) ne a zsebből fizesse a pedag...
(Forrás: mszp.hu)
--
2020.07.26.
Kálmán László: Mi a fenét akarnak tőlünk az iskolában, amikor valamit elemezni kell?
Az irodalmi művekhez persze egészen másképpen kell közelítenünk, mint mondjuk természeti jelenségekhez (vegyük most ide a nyelvi mondatokat is) vagy a matematikai problémákhoz, ezért nyilv...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep