Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. november 25. péntek, 14:49
Címkék:

Diákönkormányzati vetélkedő budapesti, Pest megyei középiskolásoknak

„JOGosítvány” regionális diákönkormányzati-diákjogi verseny

A verseny célja, hogy a régió középiskoláiban, kollégiumaiban működő diákönkormányzatok számot adhassanak korábbi sikereikről, a közösségért tett erőfeszítéseikről, diákjogi tudásukról. Az első, írásbeli fordulóból továbbjutott csapatok kétnapos bentlakásos rendezvényen tehetik próbára előadói tehetségüket, tárgyalástechnikai ismereteiket, konfliktuskezelő képességüket.

A Közép-Magyarországi Regionális Ifjúsági Iroda és az Ifjúsági Közélet Fejlesztéséért Alapítvány „JOGosítvány” címmel több fordulós, regionális diákönkormányzati-diákjogi versenyt rendez, mely része az Európa Tanács Miniszteri Bizottsága által meghirdetett „2005 a Demokráciára Nevelés Európai Éve” programsorozatnak.

A verseny célja, hogy a régió középiskoláiban, kollégiumaiban működő diákönkormányzatok korábbi sikereikről, saját tevékenységükről, a közösségért tett erőfeszítéseikről, illetve diákjogi tudásukról, felkészültségükről számot adhassanak, példát és lehetőséget teremtve ezáltal arra, hogy egymástól tanuljanak, ötleteket merítsenek, és bővítsék, gyarapítsák saját képességeiket, állampolgári tudásukat.

Nevezhetnek mindazon diákönkormányzatok, akik Budapest vagy Pest megye valamely középfokú intézményének nappali tagozatos tanulóit képviselik. Jelentkezni kizárólag a diákönkormányzat által jelölt 3 fős csapat formájában lehet.

A verseny fordulói

0. forduló (2005. december 15-ig) – A nevezéshez szükséges beküldendő pályamű

A diákönkormányzatok az elmúlt 14 hónapban megvalósított saját rendezvény vagy esemény beszámolóját küldhetik be kiegészítő kellékekkel. A rendezvénynek ténylegesen megvalósultnak kell lennie, megrendezésének időpontja nem lehet korábbi, mint 2004. szeptember 1., és nem lehet későbbi, mint 2005. december 10.

A beszámoló lehet:

  • „A”: 3-5 perces médiaklipp (spot) a megvalósult rendezvényről CD-n, DVD-n, VHS kazettán, mellékelve hozzá írásban a rendezvény bemutató leírását, projekttervét is. A pályaművet a jeletkezési lappal együtt 2005. december 15-ig kell a MOBILITÁS KMRISzI, 1052 Budapest, Városház u. 7. postacímre elküldeni.
  • „B”: 2-3 A/4 oldalas írott esszé beküldése (doc. formátumban, 12 betűnagysággal, Times New Roman betűtípussal, normál sorközzel) az alábbi címmel: „Diákönkormányzatunk legsikeresebb rendezvénye az elmúlt 14 hónapban”. A „B” kategóriával történő nevezéshez a jelentkezési adatlapot és pályaművet kizárólag e-mailen lehet benyújtani a jogositvany[kukac]mobilitas[pont]hu címre.

I. forduló (2006. február 10.)

Az első forduló (írásbeli forduló) egy 2-3 órás írásbeli feladatsor, amelyet a 3 fős csapat tagjai külön-külön írnak meg. A feladatsor a versenyzők egyéni felkészültségét, diákjogi tudását, a diákönkormányzati munkával összefüggő jogszabályok és rendelkezések ismeretét méri fel a megadott szakirodalom alapján.

Az első fordulóra 2006. február 10-én pénteken kerül sor Budapesten. Január 25-ig a szervezők írásban értesítik a csapatokat a verseny helyszínéről és a kezdési időpontról. Ezen a fordulón minden nevezett csapat részt vesz.

II. forduló (2006. április 12-13.)

A második fordulóba (szóbeli forduló) a 3 fős iskolai csapatok közül a legjobb 5 csapat jut tovább. A csapatok a felkészítő tanárokkal együtt egy kétnapos rendezvényen vehetnek részt, ahol a zsűri előtt személyesen adnak számot tudásukról. E fordulóban a jogi ismeretek mellett a versenyzők a diákönkormányzati munkához kapcsolódó perszonális képességeikről adnak számot, előadói tehetségüket, tárgyalástechnikai ismereteiket, konfliktuskezelő képességüket próbára tevő feladatokat kell megoldaniuk, valamint esetenként együtt kell működniük más iskolák csapataival is egy lehetséges jó megoldás elérése érdekében. A felkészítő tanárok a csapat munkájában nem vehetnek részt.

A verseny szervezői a szóbeli forduló idejére szállást, meleg étkeztetést és alapfelügyeletet biztosítanak, illetve egyéb közösségi programokat szerveznek a résztvevőknek.

A második forduló tervezett időpontja: 2006. április 12-13. szerda-csütörtök. Április 1-ig a szervezők írásban értesítik a csapatokat a verseny helyszínéről és a részletes programról.

A részletes versenyfelhívás, a jelentkezési adatlap és a szakirodalom letölthető a http://www.mobilitas.hu weboldalról.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep