Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. szeptember 8. kedd, 11:03

Biznisz ide vagy oda, az oktatást meg kell oldani – gyorssegély

Itt egy egyszerű grafikon a COVID-19 megbetegedések számáról.

Tavasszal a bezárások éppen időben megfogták a járványt. Most a határokat zárta le a kormány, de biztosan nem járványügyi szempontok alapján, mert a COVID-19 már az országon belül terjed. Mi történhetne nyitott határokkal? Elvinnék a vírusainkat?

Az adatok alapján a felsőoktatás megnyitása érthetetlen, de a közoktatás sem tartható fenn sokáig. Legfeljebb a szabad ég alatt.

A COVID szkeptikusok és COVID tagadók szerint ez az egész COVID biznisz, de nem ez a gond, hanem hogy ezek a kormány adatai, vagyis a megbetegedési statisztika szerint messze rosszabb a a helyzet, mint tavasszal volt. Mégis, továbbra is engedi a kormány a rendezvényeket és mindent, ami biznisz gazdasági érdek. A közvélemény is a bezárások ellen van, mert nagy nehézségeket okoz mindenkinek.

Sokkal jobb lenne, ha nem kellene bezárni az intézményeket, de úgy fogunk járni, mint tavasszal a többi ország, hogy úgyis be kell zárni, de már elszállt járvánnyal. Így vagy úgy, az oktatási rendszernek működőképesnek kell maradnia. Ha a kormány nem dolgozott ki stratégiát, akkor nekünk kell megoldani.

Egy gyors beavatkozásra javaslat, amit már augusztus végén ki kellett volna adni:

Szűcs Édua rajza

Az óvodásoknak és alsósoknak helyet kell adni, hogy ne 30 cm-re üljenek egymástól, és egy csoportban legfeljebb 12-15-en legyenek, hogy egy gyerek ne 30-at fertőzzön meg. Az óvó- és tanítóképzőkből végzős diákokat lehet pedagógiai asszisztensként alkalmazni, hogy a pedagógushiány ne hátráltassa a biztonságosabb megosztott csoportozást. Így ezeknek a diákoknak a gyakorlata is biztosítható.

Az idősebb gyerekeket hatékony távoktatásba kell vinni. Először a középiskolásokat, és a felszabaduló osztálytermeket át kell adni az 5. és 6. osztályoknak – területileg megszervezhető. Így ha a 7. és 8. osztályok távoktatásban tanulnak, lesz elég hely az alsósoknak.

A középiskolai tanárok ebben az esetben mind távoktatnak, az általános iskolai tanárok egy része átáll távoktatásra, a másik része személyes tanítást végez, mert kétféleképpen tanítani különböző osztályokat nagyon nagy megterhelés lenne.

Az SNI és BTMN tanulók fejlesztését tovább lehet folytatni, mert egyszerre kevesen vannak együtt. Ahol megoldható, ezeknek a gyerekeknek 5-6 fős tanulócsoportokat lehet szervezni.

A hátrányos helyzetű régiókban az idősebb gyerekeknek a tanodákban lehet foglalkozásokat biztosítani, mert ezeknek a tanulóknak a távoktatás kevésbé megoldás, mint a szerencsésebb hátterű diákoknak.

A fentiek mind a járványügyi szabályok minél pontosabb betartásával oldandók meg. A gyerekek mindenképpen közel fognak kerülni egymáshoz, de a kis létszámok miatt csak kevesen kerülnek karanténba vagy betegszenek meg. Így a kettős cél elérhető, hogy a gyerekek megkapják a helyzetnek megfelelő lehető legjobb tanulási lehetőséget, ugyanakkor a szülők tehermentesebbek, mert csak a nagyobb gyerekek maradnak otthon.

Gyarmathy Éva

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep