Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. szeptember 8. kedd, 11:03

Biznisz ide vagy oda, az oktatást meg kell oldani – gyorssegély

Itt egy egyszerű grafikon a COVID-19 megbetegedések számáról.

Tavasszal a bezárások éppen időben megfogták a járványt. Most a határokat zárta le a kormány, de biztosan nem járványügyi szempontok alapján, mert a COVID-19 már az országon belül terjed. Mi történhetne nyitott határokkal? Elvinnék a vírusainkat?

Az adatok alapján a felsőoktatás megnyitása érthetetlen, de a közoktatás sem tartható fenn sokáig. Legfeljebb a szabad ég alatt.

A COVID szkeptikusok és COVID tagadók szerint ez az egész COVID biznisz, de nem ez a gond, hanem hogy ezek a kormány adatai, vagyis a megbetegedési statisztika szerint messze rosszabb a a helyzet, mint tavasszal volt. Mégis, továbbra is engedi a kormány a rendezvényeket és mindent, ami biznisz gazdasági érdek. A közvélemény is a bezárások ellen van, mert nagy nehézségeket okoz mindenkinek.

Sokkal jobb lenne, ha nem kellene bezárni az intézményeket, de úgy fogunk járni, mint tavasszal a többi ország, hogy úgyis be kell zárni, de már elszállt járvánnyal. Így vagy úgy, az oktatási rendszernek működőképesnek kell maradnia. Ha a kormány nem dolgozott ki stratégiát, akkor nekünk kell megoldani.

Egy gyors beavatkozásra javaslat, amit már augusztus végén ki kellett volna adni:

Szűcs Édua rajza

Az óvodásoknak és alsósoknak helyet kell adni, hogy ne 30 cm-re üljenek egymástól, és egy csoportban legfeljebb 12-15-en legyenek, hogy egy gyerek ne 30-at fertőzzön meg. Az óvó- és tanítóképzőkből végzős diákokat lehet pedagógiai asszisztensként alkalmazni, hogy a pedagógushiány ne hátráltassa a biztonságosabb megosztott csoportozást. Így ezeknek a diákoknak a gyakorlata is biztosítható.

Az idősebb gyerekeket hatékony távoktatásba kell vinni. Először a középiskolásokat, és a felszabaduló osztálytermeket át kell adni az 5. és 6. osztályoknak – területileg megszervezhető. Így ha a 7. és 8. osztályok távoktatásban tanulnak, lesz elég hely az alsósoknak.

A középiskolai tanárok ebben az esetben mind távoktatnak, az általános iskolai tanárok egy része átáll távoktatásra, a másik része személyes tanítást végez, mert kétféleképpen tanítani különböző osztályokat nagyon nagy megterhelés lenne.

Az SNI és BTMN tanulók fejlesztését tovább lehet folytatni, mert egyszerre kevesen vannak együtt. Ahol megoldható, ezeknek a gyerekeknek 5-6 fős tanulócsoportokat lehet szervezni.

A hátrányos helyzetű régiókban az idősebb gyerekeknek a tanodákban lehet foglalkozásokat biztosítani, mert ezeknek a tanulóknak a távoktatás kevésbé megoldás, mint a szerencsésebb hátterű diákoknak.

A fentiek mind a járványügyi szabályok minél pontosabb betartásával oldandók meg. A gyerekek mindenképpen közel fognak kerülni egymáshoz, de a kis létszámok miatt csak kevesen kerülnek karanténba vagy betegszenek meg. Így a kettős cél elérhető, hogy a gyerekek megkapják a helyzetnek megfelelő lehető legjobb tanulási lehetőséget, ugyanakkor a szülők tehermentesebbek, mert csak a nagyobb gyerekek maradnak otthon.

Gyarmathy Éva

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.20.
Palkovics Lászlótól Csák Jánoshoz került a Fudan Egyetem
A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely miniszter által benyújtott, a kormány új szerkezetével összefüggő módosításokat tartalmazó salátatörvényben az állt, hogy a Fudan továbbra...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Nem is az önálló minisztérium hiányzik legjobban a közoktatás megmentéséhez, hanem a politikai szándék
„Ha végignézzük az oktatást, akkor volt már pap, aki próbálkozott vele, volt mérnök, aki próbálkozott vele, volt onkológus, aki próbálkozott vele, most pedig egy rendőr fog vele prób...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Pedagógusok Szakszervezete: Nem hagyjuk szó nélkül, hogy elvegyék a jogainkat!
\"Semmiképpen sem hagyjuk szó nélkül ezt, de amíg az új kormány nem alakul meg, nincs kinek benyújtani a sztrájkkövetelésünket. A sztrájktárgyalásokat sem tudjuk folytatni addig, amíg...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.05.20.
Závecz: Az ellenzékiek inkább kötnék iskolázottsághoz a szavazati jogot, mint a fideszesek
A konkrét nyomásgyakorlást érzékelők relatíve magas aránya egybevághat azokkal az értelmezésekkel, amelyek a szegény és tanulatlan emberek befolyásolásában, adott esetben „megvásárl...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
„Másként kellene tanítani a fiúkat és a lányokat, hogy vonzóbb legyen nekik a fizika és a kémia”
Jelenleg a diákok tömegei nincsenek birtokában alapszintű természettudományi kompetenciának – ezt mondta Németh Szilvia oktatáskutató, a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
PSZ: a tanárok megfélemlítésével és a jogaik elvételével kezdődhet az újabb kormányzati ciklus
A PSZ különösen barátságtalannak tartja a parlament Törvényalkotási bizottsága elé került kormánypárti törvénymódosító javaslatot, amely állandóan fenntartaná az oktatásban dolgoz...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep