Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. szeptember 8. kedd, 11:03

Biznisz ide vagy oda, az oktatást meg kell oldani – gyorssegély

Itt egy egyszerű grafikon a COVID-19 megbetegedések számáról.

Tavasszal a bezárások éppen időben megfogták a járványt. Most a határokat zárta le a kormány, de biztosan nem járványügyi szempontok alapján, mert a COVID-19 már az országon belül terjed. Mi történhetne nyitott határokkal? Elvinnék a vírusainkat?

Az adatok alapján a felsőoktatás megnyitása érthetetlen, de a közoktatás sem tartható fenn sokáig. Legfeljebb a szabad ég alatt.

A COVID szkeptikusok és COVID tagadók szerint ez az egész COVID biznisz, de nem ez a gond, hanem hogy ezek a kormány adatai, vagyis a megbetegedési statisztika szerint messze rosszabb a a helyzet, mint tavasszal volt. Mégis, továbbra is engedi a kormány a rendezvényeket és mindent, ami biznisz gazdasági érdek. A közvélemény is a bezárások ellen van, mert nagy nehézségeket okoz mindenkinek.

Sokkal jobb lenne, ha nem kellene bezárni az intézményeket, de úgy fogunk járni, mint tavasszal a többi ország, hogy úgyis be kell zárni, de már elszállt járvánnyal. Így vagy úgy, az oktatási rendszernek működőképesnek kell maradnia. Ha a kormány nem dolgozott ki stratégiát, akkor nekünk kell megoldani.

Egy gyors beavatkozásra javaslat, amit már augusztus végén ki kellett volna adni:

Szűcs Édua rajza

Az óvodásoknak és alsósoknak helyet kell adni, hogy ne 30 cm-re üljenek egymástól, és egy csoportban legfeljebb 12-15-en legyenek, hogy egy gyerek ne 30-at fertőzzön meg. Az óvó- és tanítóképzőkből végzős diákokat lehet pedagógiai asszisztensként alkalmazni, hogy a pedagógushiány ne hátráltassa a biztonságosabb megosztott csoportozást. Így ezeknek a diákoknak a gyakorlata is biztosítható.

Az idősebb gyerekeket hatékony távoktatásba kell vinni. Először a középiskolásokat, és a felszabaduló osztálytermeket át kell adni az 5. és 6. osztályoknak – területileg megszervezhető. Így ha a 7. és 8. osztályok távoktatásban tanulnak, lesz elég hely az alsósoknak.

A középiskolai tanárok ebben az esetben mind távoktatnak, az általános iskolai tanárok egy része átáll távoktatásra, a másik része személyes tanítást végez, mert kétféleképpen tanítani különböző osztályokat nagyon nagy megterhelés lenne.

Az SNI és BTMN tanulók fejlesztését tovább lehet folytatni, mert egyszerre kevesen vannak együtt. Ahol megoldható, ezeknek a gyerekeknek 5-6 fős tanulócsoportokat lehet szervezni.

A hátrányos helyzetű régiókban az idősebb gyerekeknek a tanodákban lehet foglalkozásokat biztosítani, mert ezeknek a tanulóknak a távoktatás kevésbé megoldás, mint a szerencsésebb hátterű diákoknak.

A fentiek mind a járványügyi szabályok minél pontosabb betartásával oldandók meg. A gyerekek mindenképpen közel fognak kerülni egymáshoz, de a kis létszámok miatt csak kevesen kerülnek karanténba vagy betegszenek meg. Így a kettős cél elérhető, hogy a gyerekek megkapják a helyzetnek megfelelő lehető legjobb tanulási lehetőséget, ugyanakkor a szülők tehermentesebbek, mert csak a nagyobb gyerekek maradnak otthon.

Gyarmathy Éva

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep