2020. november 23. hétfő, 16:02
A Digitális Tér Konferencia szekciói 2.
A TÁVMEGOLDÁSOK szekcióba olyan programokat hívtunk meg, akik a kapcsolat és/vagy a kultúra szempontjából releváns, pótolhatatlan tevékenységet transzformáltak sikeresen a digitális térbe, és mások számára is adaptálható, másokat is inspiráló tapasztalatokkal rendelkeznek. A szekcióban a programok 15-15 percben mutatkoznak be, majd rövid szekcióbeszélgetést tartunk.
Filmtörténet és oktatási program online
Erdős Emese, Nemzeti Filmintézet – Filmarchivum munkatársa
Löwensohn Enikő, az Alapfilmek projekt vezetője
Az alapfilmek.hu (Links to an external site.)Links to an external site. felhasználóbarát tartalmakat kínál a magyar filmtörténet jelentős alkotásaihoz kapcsolódóan. A filmeket – a szabadszavas keresés mellett – címkék segítségével is le lehet kérdezni műfajok, rendezők és témák szerint; a tájékozódást filmtörténeti timeline és fogalommagyarázatok segítik. Az Alapfilmekre épülő Klassz program ötleteket és segédanyagokat kínál a filmeknek az oktatásban és a tanulásban történő hatékony felhasználásához. Prezis óratervek, tantárgyakhoz kapcsolódó összeállítások, kvízek, toplisták, online játékok, feladatlapok állnak rendelkezésre egyre bővülő számban. A tanári segédanyagok, online játékok, filmrészletek és mozgóképes kapcsolódó anyagok az Alapfilmek.hu oldalon bárki számára elérhetők. A teljes filmek és a segédanyagokhoz felhasznált filmrészletek az iskolákban bejelentkezést követően tekinthetők majd meg a KIFÜ Videotoriumában.
„Csak abból a kancsóból tudunk önteni, amit előtte feltöltöttünk” – Gyakorlatok a reziliencia erősítésére az (online) osztályteremben
Vercseg Zsuzsa, Community Impact Manager – United Way Magyarország
A 2020-as világjárvány fokozatosan életünk szinte minden területét, így oktatási gyakorlatunkat is gyökeresen megváltoztatta. Az iskolák egyik napról a másikra kényszerültek átállni az online oktatásra, a pedagógusok pénteken még a megszokott keretek között látták el feladataikat, hétfőn pedig már távoktatásban kellett helytállniuk. A szülők feladatai is gyarapodtak, sokszor részt vállalva az otthoni oktatásból saját munkájuk és az otthoni teendők mellett. S akkor még nem beszéltünk a gyerekekről, akik hirtelen el lettek vágva legfontosabb kapcsolataiktól, ingerektől, barátoktól, távolabbi rokonoktól és az iskolától. Társadalmi szervezetként meggyőződésünk, hogy a 2020/2021-es tanév példátlan figyelmet, a pedagógusok és iskolai segítők külön támogatást igényelnek. A United Way Magyarországnál civil partnereinkkel közösen az iskolai falain belül segítjük a megerősítő tanévkezdést, a közös élettérbe való magabiztos visszatérést és az iskolai boldogulást. „Végre együtt! – 51 gyakorlat az újrakezdéshez” kézikönyvünkkel és az azt kiegészítő hatalkalmas webinár sorozattal szemléletformáló támogatást és gyakorlati megoldásokat nyújtunk a tudatos tanév megvalósításának támogatására. A bemutatóban a kézikönyv és az online sorozat megvalósításának tapasztalatait mutatom be, mely új megvilágításba helyezi az oktatásban szereplők támogatásának lehetőségeit.
A tanulás jövője – pedagógusközösségek az online térben
Farkas Bertalan Péter csoportvezető és Györgyi-Ambró Kristóf referens, a Tempus Tudásmenedzsment csoport munkatársai
Hazánk legnagyobb, tanároknak szóló tömeges nyílt online kurzusa: A tanulás jövője MOOC 2020. február végén indult el ismét. Tanárok, óvónők, felsőoktatási oktatók és számtalan egyéb szakember ismerhetett meg új eszközöket és módszereket a modern, innovatív oktatáshoz. A kurzus megmutatta azt is, hogy a digitális munkarend nemcsak kihívásokat, hanem rengeteg megoldást, tanulási és együttműködési lehetőséget rejt a résztvevők számára. Szekciónk fókusza, hogy milyen szerepet tud játszani egy pedagógusoknak szóló tömeges online kurzus, online szakmai tér a felgyülemlett tudás megosztásában, áramoltatásában.
Távtanácsadás és online pályaorientáció a digitális munkarendben
Dr. Fazakas Ida, főiskolai docens, Eszterházy Károly Egyetem, PKK
Tajtiné Lesó Györgyi, pályaválasztási tanácsadó, Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Előadásunkban bemutatjuk azokat a pályaorientációs módszertani megoldásokat, amelyeket a kötelezően megszervezendő pályaorientációs napra terveztünk és valósítottunk meg, a veszélyhelyzet miatt kihirdetett digitális munkarend alatti időszakban, 1-12. évfolyamig. A módszertani anyag kipróbálására 2020. május 2. és június 12. között 4 járás, 9 általános iskolájában és egy gimnáziumban került sor. Az online munkáról kértünk visszajelzést a tapasztalatokról, a munkamódjukról (eszköz és együttműködés típusa), az esetleges nehézségekről és a jövőbeni hasznosíthatóságról.
Továbbá bemutatjuk azokat a számítógépen futtatható önértékelő eljárásokat és e-learning tananyagot amelyet az EKE Pályatervezési Irodája fejlesztett és amelyeket beillesztettünk a tanárok pályaorientációs felkészítésébe.
3 hónap, 3000 örömteli tanóra az online térben: Kórházsuli
Tóthné Almássy Mónika, a Kórházsuli Alapítvány vezetője
A világ a feje tetejére állt: kérdések, kétségek, elszigetelődés, új megoldások keresése.– KórházSuli – „Online tanítok” program (Links to an external site.)Links to an external site.: 300 önkéntes egyetemista mentor, 200-nál több segítséget kérő tanítvány, egy minden résztvevő számára biztonságot nyújtó keretrendszer, a Zoom felület, egyetemi együttműködések, sikeres tanév végi osztályzatok.– Ismét bebizonyosodott, hogy a közösségnek és a tanulásnak testet-lelket gyógyító ereje van.
Időpont: csütörtök, 11.26. 17.10 – 19.00
Szekcióvezető: Földes Petra
Kapcsolódó linkek:
Digitális tér konferencia 2020
Együttműködés a digitális térben a járványon innen és túl. A konferencia részletes programja
A Digitális Tér Konferencia szekciói 1.