Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. november 23. hétfő, 16:02

A Digitális Tér Konferencia szekciói 2.

A TÁVMEGOLDÁSOK szekcióba olyan programokat hívtunk meg, akik a kapcsolat és/vagy a kultúra szempontjából releváns, pótolhatatlan tevékenységet transzformáltak sikeresen a digitális térbe, és mások számára is adaptálható, másokat is inspiráló tapasztalatokkal rendelkeznek. A szekcióban a programok 15-15 percben mutatkoznak be, majd rövid szekcióbeszélgetést tartunk.

 

Filmtörténet és oktatási program online

Erdős Emese, Nemzeti Filmintézet – Filmarchivum munkatársa
Löwensohn Enikő, az Alapfilmek projekt vezetője

Az alapfilmek.hu (Links to an external site.)Links to an external site. felhasználóbarát tartalmakat kínál a magyar filmtörténet jelentős alkotásaihoz kapcsolódóan. A filmeket – a szabadszavas keresés mellett – címkék segítségével is le lehet kérdezni műfajok, rendezők és témák szerint; a tájékozódást filmtörténeti timeline és fogalommagyarázatok segítik. Az Alapfilmekre épülő Klassz program ötleteket és segédanyagokat kínál a filmeknek az oktatásban és a tanulásban történő hatékony felhasználásához. Prezis óratervek, tantárgyakhoz kapcsolódó összeállítások, kvízek, toplisták, online játékok, feladatlapok állnak rendelkezésre egyre bővülő számban. A tanári segédanyagok, online játékok, filmrészletek és mozgóképes kapcsolódó anyagok az Alapfilmek.hu oldalon bárki számára elérhetők. A teljes filmek és a segédanyagokhoz felhasznált filmrészletek az iskolákban bejelentkezést követően tekinthetők majd meg a KIFÜ Videotoriumában.

 

„Csak abból a kancsóból tudunk önteni, amit előtte feltöltöttünk” – Gyakorlatok a reziliencia erősítésére az (online) osztályteremben

Vercseg Zsuzsa, Community Impact Manager – United Way Magyarország

A 2020-as világjárvány fokozatosan életünk szinte minden területét, így oktatási gyakorlatunkat is gyökeresen megváltoztatta. Az iskolák egyik napról a másikra kényszerültek átállni az online oktatásra, a pedagógusok pénteken még a megszokott keretek között látták el feladataikat, hétfőn pedig már távoktatásban kellett helytállniuk. A szülők feladatai is gyarapodtak, sokszor részt vállalva az otthoni oktatásból saját munkájuk és az otthoni teendők mellett. S akkor még nem beszéltünk a gyerekekről, akik hirtelen el lettek vágva legfontosabb kapcsolataiktól, ingerektől, barátoktól, távolabbi rokonoktól és az iskolától. Társadalmi szervezetként meggyőződésünk, hogy a 2020/2021-es tanév példátlan figyelmet, a pedagógusok és iskolai segítők külön támogatást igényelnek. A United Way Magyarországnál civil partnereinkkel közösen az iskolai falain belül segítjük a megerősítő tanévkezdést, a közös élettérbe való magabiztos visszatérést és az iskolai boldogulást. „Végre együtt! – 51 gyakorlat az újrakezdéshez” kézikönyvünkkel és az azt kiegészítő hatalkalmas webinár sorozattal szemléletformáló támogatást és gyakorlati megoldásokat nyújtunk a tudatos tanév megvalósításának támogatására. A bemutatóban a kézikönyv és az online sorozat megvalósításának tapasztalatait mutatom be, mely új megvilágításba helyezi az oktatásban szereplők támogatásának lehetőségeit.

 

A tanulás jövője – pedagógusközösségek az online térben

Farkas Bertalan Péter csoportvezető és Györgyi-Ambró Kristóf referens, a Tempus Tudásmenedzsment csoport munkatársai

Hazánk legnagyobb, tanároknak szóló tömeges nyílt online kurzusa: A tanulás jövője MOOC 2020. február végén indult el ismét. Tanárok, óvónők, felsőoktatási oktatók és számtalan egyéb szakember ismerhetett meg új eszközöket és módszereket a modern, innovatív oktatáshoz. A kurzus megmutatta azt is, hogy a digitális munkarend nemcsak kihívásokat, hanem rengeteg megoldást, tanulási és együttműködési lehetőséget rejt a résztvevők számára. Szekciónk fókusza, hogy milyen szerepet tud játszani egy pedagógusoknak szóló tömeges online kurzus, online szakmai tér a felgyülemlett tudás megosztásában, áramoltatásában.

 

Távtanácsadás és online pályaorientáció a digitális munkarendben

Dr. Fazakas Ida, főiskolai docens, Eszterházy Károly Egyetem, PKK
Tajtiné Lesó Györgyi, pályaválasztási tanácsadó, Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat

Előadásunkban bemutatjuk azokat a pályaorientációs módszertani megoldásokat, amelyeket a kötelezően megszervezendő pályaorientációs napra terveztünk és valósítottunk meg, a veszélyhelyzet miatt kihirdetett digitális munkarend alatti időszakban, 1-12. évfolyamig. A módszertani anyag kipróbálására 2020. május 2. és június 12. között 4 járás, 9 általános iskolájában és egy gimnáziumban került sor. Az online munkáról kértünk visszajelzést a tapasztalatokról, a munkamódjukról (eszköz és együttműködés típusa), az esetleges nehézségekről és a jövőbeni hasznosíthatóságról.
Továbbá bemutatjuk azokat a számítógépen futtatható önértékelő eljárásokat és e-learning tananyagot amelyet az EKE Pályatervezési Irodája fejlesztett és amelyeket beillesztettünk a tanárok pályaorientációs felkészítésébe.

 

3 hónap, 3000 örömteli tanóra az online térben: Kórházsuli

Tóthné Almássy Mónika, a Kórházsuli Alapítvány vezetője

A világ a feje tetejére állt: kérdések, kétségek, elszigetelődés, új megoldások keresése.– KórházSuli – „Online tanítok” program (Links to an external site.)Links to an external site.: 300 önkéntes egyetemista mentor, 200-nál több segítséget kérő tanítvány, egy minden résztvevő számára biztonságot nyújtó keretrendszer, a Zoom felület, egyetemi együttműködések, sikeres tanév végi osztályzatok.– Ismét bebizonyosodott, hogy a közösségnek és a tanulásnak testet-lelket gyógyító ereje van.

Időpont: csütörtök, 11.26. 17.10 – 19.00

 

Szekcióvezető: Földes Petra

Kapcsolódó linkek:

Digitális tér konferencia 2020

Együttműködés a digitális térben a járványon innen és túl. A konferencia részletes programja

A Digitális Tér Konferencia szekciói 1.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.27.
Újabb világversenyen szereztek érmeket a magyar diákok, biológiából és matekból is remekeltek
A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Alfa-generáció: kik ők és mit akarnak?
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Ülni kell az iskolában? Öcsém, Tökölön is ülni kell! (videó)
Hogyan kell fejlesztőprogramot indítani cigány gyerekeknek egy roma szegregátumban? Milyen kilátásai vannak egy itt felnövő gyereknek? Mit tud tenni egy alapítvány, ha nemcsak a szegénység...
(Forrás: telex)
--
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep