|
Sajtófigyelő
2022.05.19. Pintér Sándor: A gazdasági helyzettől függ, lesz-e pedagógus-béremelés A pedagógusbéreken szerinte is javítani kell, ez viszont, úgy látja, ez az ország gazdasági helyzetétől függ. Ha az rosszabb lesz, akkor nem tud ígérni fizetésemelést. Viszont amit tud,... (Forrás: Magyar Hang) --
2022.05.19. Pintér Sándor: Továbbra is Maruzsa Zoltán felel a közoktatásért Pintér hangsúlyozta, hogy eddigi munkája is az együttműködésről szólt, több területtel működött együtt, továbbra is ezt szeretné folytatni. Majd bemutatta az oktatásért felelős seg... (Forrás: hvg.hu) --
2022.05.19. Fizetésemelés helyett elbocsátással fenyegetéssel motiválná a tanárokat a kormánypárt Miután Pintér Sándor belügyminiszter – aki immár atipikus belügyi tárcaként a közoktatásért is felelős – bejelentette, hogy nem fogadja el a polgári engedetlenséget, hovatovább jogi... (Forrás: Mérce) --
2022.05.19. Pintér Sándor: rend lesz az iskolákban, ellenőrizni akarják a tanárokat Pintér kijeentette, hogy a pedagógiai kérdésekben inkább a szakértőkre hagyatkozik, ő inkább arra helyezi a hangsúlyt, hogy rend legyen az oktatási intézményekben. Ehhez például kibőví... (Forrás: Népszava) --
2022.05.19. Pintér Sándor: Nem fogadom el a polgári engedetlenséget Pintér Rétvári Bence és Maruzsa Zoltán államtitkárok kíséretében jelent meg a meghallgatáson. A polgárokkal, az intézményekkel, a parlamenti bizottságokkal való együttműködés ígé... (Forrás: telex) --
2022.05.19. L. Ritók Nóra: Lehet, hogy rend lesz, de olyan veszteségek árán, amit nem tudunk kiheverni L. Ritók arra hívta fel a figyelmet a bejegyzésében, hogy „az oktatásnak és az egészségügynek az empátia az alapja. Abból az attitüdből táplálkozik, hogy megértem a másikat, empatikus... (Forrás: hvg.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
internet
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
🙂 illetve szomorú…..
Az osztályfőnöki pótlék emelése (mint a cikkben is olvasható) az Új tudás program keretében tervezik, s a költségvetési tv. 5. sz. mellékletében szerepel. Erről (is) tárgyalt e hét kedden a Közoktatás-politikai Tanács. A szakmai oldal nevében erről többek között azt mondtam, hogy a szándék helyes, támogatandó, az összeg, a mérték jelképes. Összhatása sajnos erősen kérdéses, hiszen (a gazdasági válságra reagáló egyik intézkedésként) a pedagógusok ezzel egy időben vesztik el a 13. havi fizetést. Persze a teljességhez hozzátartozik, hogy e program tervezésekor senki sem tudhatta, hogy világválság lesz.
Az osztályfőnöki pótléknak ilyen értelemben nem sok értelme van, legfeljebb jelképesnek nevezhető akár 6000, akár 9000 bruttóról van szó. Fizetett órakeretet kellene biztosítani minden tanulócsoport számára, és ezt a pedagógusok óraszámába beépíteni. Tehát fizetett munkaidőben foglalkozzanak a pedagógusok a gyerekek aktuális problémáival, tanítási órán kívüli tevékenységének szervezésével, beszéljenek szükség esetén a szülőkkel stb. Az egész osztályfőnöki szerep tisztázatlan, parttalan, illetve esetlegesen megvalósuló. A helyi iskolai programok természetesen beépíthetik ezt a bonyolult feladatkört a munkájukba az adott tanulók szükségleteit szem előtt tartva, de ebben a csak költséghatékonyságra törekvő világban ez csak nagyon kevés intézményben, első sorban az alternatív iskolák egy részében sikerül. S mindennek a világon semmi köze nincs az világválsághoz. Igazából annak idején éppen ennek a hiánynak az ellensúlyozására, egy rendkívül elhanyagolt, háttérbe szoruló szakmaiság védelmére, átmentésére, korszerűsítésére jött létre az OFOE. Nem merném állítani, hogy különösebb áttörést sikerült elérnünk.
Kösz, Laci, az információt! Valóban a költségvetési törvény a megfelelő hely gesztusértékű és egyben az oktatási szabályozás konzisztenciáját tovább csökkentő kivételek bevezetésére.
Iskolánkban nem sok jó van, de az of.-i munkát elismerik. Ez pénz formájában is megvalósul, havi 10 000,-Ft. Ha valaki valamilyen hibát vét, nem ad le időben jelentést, stb, akkor ez az összeg megvonásra kerül, tehát eléggé ösztönző, hogy mindenki jól végezze az of-i munkáját.
Kedves Grigoreff Kolléga! Mit kell csinálniuk Önöknél az osztályfőnöknek ezért a 10 ezer forintért? Illetve mi mindenért kerülhet levonásra ez az összeg? Egy indokot említ: a jelentést nem adja le valaki időre. Csak ilyen adminisztratív jellegű mulasztásokat torolnak meg ilyen módon? Nagyon érdekelnének a részletek.
Költségvetési Törvény(Magyar Közlöny 2008/186. szám)
5. sz melléklet 24.c. pontja: "Az osztályfőnöki feladatot ellátók támogatása" címszó alatt szerepel:
Előirányzat: 2 545 millió forint/év
Ez kb. 65 000 osztályfőnöknek megy?
Ha igen a két szám hányadosa 39 154,-Ft.
Hol a pénz? Bocsánat, ha rosszat kérdeztem.
Bogáth!
Ezt a 39.154 Ft-ot osszad má el 12-vel!
Nem osztani kell, hanem a kérdésekre válaszolni, Meg a nevet kiírni.
Kedves Péter! Ez egy két éves bejegyzés. A honlap akkori szerkesztője Mészáros János (MJ) jegyezte az írást, amelyben fel is hívta a figyelmet bizonyos jogszabályok időközben lehetséges elavulására. Azóta már OKM sincsen. Mandinkának különben igaza van, ez egy éves összeg, azért kell 12-vel elosztani.