?>
|
Sajtófigyelő
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) --
2023.07.15. A státusztörvény miatt elhagyja a tanári pályát Jocó bácsi, az ország kedvelt pedagógusa Elhagyja a tanári pályát Balatoni József, vagy ahogy mindenki ismeri, Jocó bácsi. A közel százezer követővel bíró pedagógus úgy fogalmazott, „a lelkem egy darabja most kicsit belehal ebbe... (Forrás: Index) --
2023.07.09. Kiválóan fejlesztő általános iskolák. Asztalos György írása Egy intézmény akkor kerül fel a kiválóan teljesítők listájára, ha az elmúlt öt kompetenciamérésen legalább egyszer a „sárga pont” felette van a „kék vonalnak”. Vagyis a gyerekek... (Forrás: tani-tani online) --
2023.07.09. Pedagógusoknak, rendőröknek ad havi 150 ezres albérlet-támogatást Terézváros Három éven át havi bruttó 150 ezer forintos albérlet-támogatást nyújt 18 olyan munkavállalónak Terézváros, akik az állami szférában dolgoznak nehéz körülmények között, ezzel is pr... (Forrás: Telex) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
az utolsó mondat a legfontosabb. keresünk-e? akarunk-e találni?
rajtunk múlik.
És van-e képeségünk meglátni a "tündéreket" a gyerekek között? Túlzások nélkül, de csupa-csupa tündérke kerül be az iskolákba, szinte keresni sem kell őket: de tudunk-e bánni velük? Hagyják-e, hogy felfedeztessük őket maguknak? Vannak-e olyanok az iskolákban a körülmények, hogy meg tudjanak maradni, sőt csiszolódva azzá érjenek? Van-e még energia és hit keresni őket, foglalkozni velük, szeretni őket? Ez a MI felelősségünk, ez rajtunk múlik!
Ha olyanok foglalkoznak velük, mint Török Ildikó, akkor nyugodtak lehetünk, mert ekkora szeretettel csak az írhat róluk, aki így is éli mindennapjait! Köszönöm! Köszönöm, hogy megmutattad a MI felelősségünket! Érdemes rajta mindenkinek elgondokodni!
Igen, ez a "van-e rá szemünk?" nagy kérdés. Sokszor előbb vesszük észre a rosszat, a problémát, a gyengeséget, pedig a legnehezebb gyerek is temérdek fogódzóz nyújt, amiben megkapaszkodva közelebb kerülhetünk hozzá. És persze, még a lila hajú kamaszlányok is.
Az nagyon jó, hogy egy erdei séta ilyen fontossá válhat a gyerekeknek, a tanárnak – és még a bogyóknak is!
Fontos kimondani és ünnepelni azt, ha valamit jól csináltunk, ha valamiben jók vagyunk! Ezt sokszor elhallgatnánk…az írásod azt jelenti nekem, hogy merjünk büszkék lenni.
Köszönöm, hogy megerősítettetek abban: észre kell vennünk, és valóban ki kell mondanunk, ha jó történik velünk. Tudjunk örülni, akár ilyen kis dolgoknak is, és ezt a képességet próbáljuk meg átadni a ránk bízott gyerekeknek. Régebben nem mertem ilyen kis történeteket leírni, mert a hasonlók túl idillinek, esetleg negédesnek tűntek a számomra, de ma már elég idős vagyok, hogy a sok problémáról, kudarcról szóló írásom után ezt is vállaljam.
Nagyon jó volt olvasni a rákoskereszttúri "tündérekről"! A 11 évesek a legcsodálatosabb élményekkel képesek magajándékozni a tanáraikat. Azt hiszem, ez az utolsó év, amikor még a József Attila-i értelemben "őszinte ember"-kék. Köszönöm, hogy kolléganőm megerősítettél hitemben: érdemes sokat eltűrni az iskolában, hogy ilyen lélekemelő élmény részesei lehessünk!
Köszönöm, nekem is 11 éves tündérkéim vannak… kérdeznék: mi az én-üzenet? hogyan működik?