Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. május 5. szerda, 8:57

Előzzük meg a bántalmazást – 3.

Gyulai Zsuzsa előadásából megismerhettük a társasjáték alapjául szolgáló karakterkártyák szerkezetét, s ezen keresztül az egész projekt koncepcióját. Példaként a mozgássérült Lili karakterének egy részlete került bemutatásra. (Liliről szólt Gyulai Zsuzsának egy korábban megjelent Hogy ne váljanak áldozattá című írása az egyesületi honlapon.)

Az FSZK eredeti projektjének indulásánál a fogyatékkal élő gyerekek karakterei, illetve az őket érő abúzusok képezték a tervezett szimulációs társasjáték alapját. Ezek közül fejlesztette tovább a mi munkacsoportunk a már említett mozgássérült Lili, az enyhén értelmi fogyatékos Márta, a látássérült Ágnes és a hallássérült Ádám történeteit Az eredetileg autista András karaktere körül viszonylag sok vita volt az egyik nemzetközi meetingen. Felmerült, hogy az autizmus problematikáját lehetetlen megjeleníteni egy szimulációs társasjáték keretében. Ezért a hangsúly ebben az esetben a súlyos beilleszkedési zavarra helyeződött.

Kidolgoztuk továbbá két olyan ép serdülő karakterét, akiket főként az életkorukból adódó problémák tesznek sérülékennyé. A gátlásos és kissé tudálékos Benjámin az a tipikus kamasz, aki többnyire kiszorul a korabeli fiúk csapatából. Kata, aki a kortárásainál érettebb és autonómabb e tulajdonságai miatt ütközik tanáraival, és az őt birtokolni kívánó barátjával.

Két a második munkaszakaszban elkészült karakter valamivel idősebb korosztályból került ki, és a gender probléma felvetését teszi lehetővé. Ezek a fiatalok aktuális élethelyzetük miatt küzdenek problémákkal. Az ő esetükben a gender kérdésen, a hagyományos női, illetve férfiszerep újragondolásán van a hangsúly. Karolina főiskolába járó kisgyerekes anya, akinél a hagyományosan elvárt anyaszerep ütközik a karrierépítés jogos igényével, Péter pedig egész fiatal apaként vállalja, hogy a gyermekgondozási segélyt igénybe véve otthon marad.

Elméleti háttér

Gyulai Zsuzsa előadása

<< Előzzük meg a bántalmazást! – 2.Előzzük meg a bántalmazást – 4. >>

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.12.06.
MIRE KARANTÉNBA KERÜLNEK A GYEREKEK, LEJÁR A KARANTÉN: TELJES FEJETLENSÉG COVID-ÜGYBEN AZ ISKOLÁKBAN
Soha ennyi gyerek nem volt még beteg. Szerencsére a többségük nagyon enyhe, megfázásos tünetekkel átvészeli az egészet. Egy ideje már nagyon sok a hiányzó. Próbálunk minden megtenni annak...
(Forrás: wmn.hu)
--
2021.12.06.
Támogatás Állatos pornóval zaklattak egy 14 éves kunszentmiklósi iskolást, a rendőrség nyomoz
A rendőrség azután kezdett nyomozni, hogy egy, az iskolai évfolyam számára létrehozott Facebook-csoportban terjedni kezdett egy állatos pornófelvétel, amiről a megosztói azt állították,...
(Forrás: telex)
--
2021.12.06.
A digitális kompetencia fejlesztése megkerülhetetlen - konferencia
A szakképzésben is van már digitális tananyagtár, tavasszal pedig elindul a tanárok képzése, hogyan építhetik be ezeket a tanmenetbe - mondta Pölöskei Gáborné, az ITM szakképzésért felel...
(Forrás: Infostart)
--
2021.12.06.
Sztrájkra készülnek a tanárok, kétórás figyelmeztető akció is jöhet
megjelent a rendelet a pedagógusok 2022-es béremeléséről. A jogszabály alapján nem az alapbérek emelkednek, hanem a szakmai ágazati bérpótlék, méghozzá 10 százalékkal.A Pedagógusok Demokratikus...
(Forrás: Eduline)
--
2021.12.06.
Finn sztárpedagógus a magyar oktatásról: „Ha egy nemzet vezetői nem a saját népükbe fektetnek be, akkor mibe?”
Több mint húsz éve kötődik Magyarországhoz, azt mondja, egyéniségének fejlődéséhez nagy mértékben hozzájárultak az itt töltött évek. Második hazájának tartja Magyarországot. A finn...
(Forrás: szabadeuropa..hu)
--
2021.12.05.
Így vannak pontosan a karanténszabályok az iskolákban, amikkel sok szülő nem ért egyet
Az oltott és tünetmentes személyek védettek, részükre a karantén elrendelése indokolatlan, ezért a hetedik évfolyamtól felfelé egy igazolt megbetegedés esetén csak a szoros kontaktnak min...
(Forrás: Blikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep