Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. május 5. szerda, 8:57

Előzzük meg a bántalmazást – 3.

Gyulai Zsuzsa előadásából megismerhettük a társasjáték alapjául szolgáló karakterkártyák szerkezetét, s ezen keresztül az egész projekt koncepcióját. Példaként a mozgássérült Lili karakterének egy részlete került bemutatásra. (Liliről szólt Gyulai Zsuzsának egy korábban megjelent Hogy ne váljanak áldozattá című írása az egyesületi honlapon.)

Az FSZK eredeti projektjének indulásánál a fogyatékkal élő gyerekek karakterei, illetve az őket érő abúzusok képezték a tervezett szimulációs társasjáték alapját. Ezek közül fejlesztette tovább a mi munkacsoportunk a már említett mozgássérült Lili, az enyhén értelmi fogyatékos Márta, a látássérült Ágnes és a hallássérült Ádám történeteit Az eredetileg autista András karaktere körül viszonylag sok vita volt az egyik nemzetközi meetingen. Felmerült, hogy az autizmus problematikáját lehetetlen megjeleníteni egy szimulációs társasjáték keretében. Ezért a hangsúly ebben az esetben a súlyos beilleszkedési zavarra helyeződött.

Kidolgoztuk továbbá két olyan ép serdülő karakterét, akiket főként az életkorukból adódó problémák tesznek sérülékennyé. A gátlásos és kissé tudálékos Benjámin az a tipikus kamasz, aki többnyire kiszorul a korabeli fiúk csapatából. Kata, aki a kortárásainál érettebb és autonómabb e tulajdonságai miatt ütközik tanáraival, és az őt birtokolni kívánó barátjával.

Két a második munkaszakaszban elkészült karakter valamivel idősebb korosztályból került ki, és a gender probléma felvetését teszi lehetővé. Ezek a fiatalok aktuális élethelyzetük miatt küzdenek problémákkal. Az ő esetükben a gender kérdésen, a hagyományos női, illetve férfiszerep újragondolásán van a hangsúly. Karolina főiskolába járó kisgyerekes anya, akinél a hagyományosan elvárt anyaszerep ütközik a karrierépítés jogos igényével, Péter pedig egész fiatal apaként vállalja, hogy a gyermekgondozási segélyt igénybe véve otthon marad.

Elméleti háttér

Gyulai Zsuzsa előadása

<< Előzzük meg a bántalmazást! – 2.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.05.05.
November óta ez az ágy az iskolám
Tavaly, amikor csak az írásbeliket tartották meg, egy teremben csak 10 diák ülhetett, és a folyosón is kötelező volt a maszkviselés, akkor azt mondtuk: ilyen érettségi nem volt a háború ó...
(Forrás: telex.hu)
--
2021.05.04.
AZ OTTHONMARADÁS ÉS A SEGÍTÉS JOGA – NAIH ÁLLÁSFOGLALÁS ÉS ADOM PETÍCIÓ
– NE legyen kötelező a jelenléti oktatás május 10-től! – Fogadják el a szülői igazolást érvényesnek a tanév végéig, és ne számítson bele a 250 óra hiányzásba, ha a diák a ví...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.05.04.
PDSZ: A Nagy Testvér figyelné a tanárokat
A Nedolgozzingyen.hu oldalon hozták nyilvánosságra a tervezetet, amivel a tankerületek felhatalmazást kapnának a magántulajdonú számítástechnikai eszközök ellenőrzésére is. A Pedagógusok...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2021.05.04.
Megválik a rasszista és szexista kijelentései miatt bepanaszolt oktatójától a Szegedi Tudományegyetem
A felmentése már szerdától hatályos, a szorgalmi időszak kezdetéig tartó kurzusait más oktatók veszik át. Gulyás eltávolításának hírét egyelőre nem erősítették meg hivatalosan, de...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.05.03.
KIRÚGHATNAK-E, HA NEM VAGY BEOLTVA?
Azt már nagyon sokszor elmondtuk, hogy egy oltás még nem jelent biztos védettséget, de annak is számtalan oka lehet, hogy valaki még nem kapta meg az első oltást sem. Vannak, akik még valamilyen...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2021.05.03.
Szokott-e ön szegregálni? Ferge Zsuzsa és a társadalmi egyenlőtlenségekről való tudás újratermelődése
Felemelő érzés lenne Ferge Zsuzsa születésnapja apropóján olyan köszöntőt írni, amelyben a magyar szociológiában általa úttörő problémaérzékenységgel felvetett, az oktatási rendszer...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep