Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. május 5. szerda, 8:57

Előzzük meg a bántalmazást – 3.

Gyulai Zsuzsa előadásából megismerhettük a társasjáték alapjául szolgáló karakterkártyák szerkezetét, s ezen keresztül az egész projekt koncepcióját. Példaként a mozgássérült Lili karakterének egy részlete került bemutatásra. (Liliről szólt Gyulai Zsuzsának egy korábban megjelent Hogy ne váljanak áldozattá című írása az egyesületi honlapon.)

Az FSZK eredeti projektjének indulásánál a fogyatékkal élő gyerekek karakterei, illetve az őket érő abúzusok képezték a tervezett szimulációs társasjáték alapját. Ezek közül fejlesztette tovább a mi munkacsoportunk a már említett mozgássérült Lili, az enyhén értelmi fogyatékos Márta, a látássérült Ágnes és a hallássérült Ádám történeteit Az eredetileg autista András karaktere körül viszonylag sok vita volt az egyik nemzetközi meetingen. Felmerült, hogy az autizmus problematikáját lehetetlen megjeleníteni egy szimulációs társasjáték keretében. Ezért a hangsúly ebben az esetben a súlyos beilleszkedési zavarra helyeződött.

Kidolgoztuk továbbá két olyan ép serdülő karakterét, akiket főként az életkorukból adódó problémák tesznek sérülékennyé. A gátlásos és kissé tudálékos Benjámin az a tipikus kamasz, aki többnyire kiszorul a korabeli fiúk csapatából. Kata, aki a kortárásainál érettebb és autonómabb e tulajdonságai miatt ütközik tanáraival, és az őt birtokolni kívánó barátjával.

Két a második munkaszakaszban elkészült karakter valamivel idősebb korosztályból került ki, és a gender probléma felvetését teszi lehetővé. Ezek a fiatalok aktuális élethelyzetük miatt küzdenek problémákkal. Az ő esetükben a gender kérdésen, a hagyományos női, illetve férfiszerep újragondolásán van a hangsúly. Karolina főiskolába járó kisgyerekes anya, akinél a hagyományosan elvárt anyaszerep ütközik a karrierépítés jogos igényével, Péter pedig egész fiatal apaként vállalja, hogy a gyermekgondozási segélyt igénybe véve otthon marad.

Elméleti háttér

Gyulai Zsuzsa előadása

<< Előzzük meg a bántalmazást! – 2.Előzzük meg a bántalmazást – 4. >>

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.05.
Demonstrációt tartanak a tanárokért
A mai napra országos sztrájkot, élőláncos demonstrációt, flashmobot, délután hídfoglalást és este koncerttel egybekötött tüntetést szerveztek a Kossuth térre, írja a Telex cikke alapj...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.10.05.
Kölcsey-igazgató: A döntéshozó súlyosan megsértette diákjaink tanuláshoz való jogát
„A döntéshozó súlyosan megsértette diákjaink tanuláshoz való jogát” – írta Facebook-bejegyzésében a Kölcsey Ferenc Gimnázium igazgatója, Fazekas Csaba azzal kapcsolatban, hogy a Bels...
(Forrás: Népszava)
--
2022.10.05.
Még mindig szép számmal akadnak olyan tanárok, akik a digitális eszközökben ellenséget látnak
20 éve még nem volt Facebook, 25 évvel ezelőtt még internet is alig. 15 évvel ezelőtt nem létezett egy sor szakma, melyek ma a legkeresettebbek között vannak (pl. UX designer, Business Analyst...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.10.05.
Waldorfosok állították le a forgalmat a Külső Szilágyi úton
A Göllner Mária Regionális Waldorf Gimnázium tanárai és az önként csatlakozó diákjai ma délelőtt 10 órakor egy rövid flashmob keretében kivonultak az iskolából és a Külső Szilágyi...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.10.05.
Törley Katalin: A hatalom retorziója fordítva is elsülhet
Polgári engedetlenség miatt Törley Katalint is kirúgták a Kölcsey Ferenc Gimnáziumból. Nem csak az ott tanítókat érte retorzió, egy másik budapesti gimnáziumban is kiosztottak felmondóleveleket...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.10.05.
Sztrájk, élőlánc, hídfoglalás – szerdán az egész ország a pedagógusokra figyel
Október 5-én szerdán, az oktatás világnapján valóban egész nap a tanárok ügye lesz a középpontban. Reggel országos sztrájk, élőláncos demonstrációk vidéken és a fővárosban, flashmob...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep