Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. május 5. szerda, 8:57

Előzzük meg a bántalmazást – 3.

Gyulai Zsuzsa előadásából megismerhettük a társasjáték alapjául szolgáló karakterkártyák szerkezetét, s ezen keresztül az egész projekt koncepcióját. Példaként a mozgássérült Lili karakterének egy részlete került bemutatásra. (Liliről szólt Gyulai Zsuzsának egy korábban megjelent Hogy ne váljanak áldozattá című írása az egyesületi honlapon.)

Az FSZK eredeti projektjének indulásánál a fogyatékkal élő gyerekek karakterei, illetve az őket érő abúzusok képezték a tervezett szimulációs társasjáték alapját. Ezek közül fejlesztette tovább a mi munkacsoportunk a már említett mozgássérült Lili, az enyhén értelmi fogyatékos Márta, a látássérült Ágnes és a hallássérült Ádám történeteit Az eredetileg autista András karaktere körül viszonylag sok vita volt az egyik nemzetközi meetingen. Felmerült, hogy az autizmus problematikáját lehetetlen megjeleníteni egy szimulációs társasjáték keretében. Ezért a hangsúly ebben az esetben a súlyos beilleszkedési zavarra helyeződött.

Kidolgoztuk továbbá két olyan ép serdülő karakterét, akiket főként az életkorukból adódó problémák tesznek sérülékennyé. A gátlásos és kissé tudálékos Benjámin az a tipikus kamasz, aki többnyire kiszorul a korabeli fiúk csapatából. Kata, aki a kortárásainál érettebb és autonómabb e tulajdonságai miatt ütközik tanáraival, és az őt birtokolni kívánó barátjával.

Két a második munkaszakaszban elkészült karakter valamivel idősebb korosztályból került ki, és a gender probléma felvetését teszi lehetővé. Ezek a fiatalok aktuális élethelyzetük miatt küzdenek problémákkal. Az ő esetükben a gender kérdésen, a hagyományos női, illetve férfiszerep újragondolásán van a hangsúly. Karolina főiskolába járó kisgyerekes anya, akinél a hagyományosan elvárt anyaszerep ütközik a karrierépítés jogos igényével, Péter pedig egész fiatal apaként vállalja, hogy a gyermekgondozási segélyt igénybe véve otthon marad.

Elméleti háttér

Gyulai Zsuzsa előadása

<< Előzzük meg a bántalmazást! – 2.Előzzük meg a bántalmazást – 4. >>

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.28.
A pszichológusokat félelemben tartja az LMBTQ-lobbi
Netflix, Instagram, TikTok és Facebook – csak néhány azok közül a felületek közül, amelyek kontrollálatlan használata drasztikus hatással lehet a fiatalok szexuális fejlődésére. Az É...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.28.
Egyre nagyobb a fejetlenség a diákok oltása körül, máris visszavonták az iskolai igényfelmérést
Horváth Péter iskolaigazgató, a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) elnöke szerint az eredeti tervek teljesen életszerűtlenek voltak, szinte teljesen kivitelezhetetlen lett volna a nyári szünet közep...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.28.
A nyári szünet alatt, az iskolaigazgatóknak kell megszervezniük a 12–18 éves diákok oltását
Az oltási kampány több százezer tanulót érinthet még úgy is, hogy májustól már egyszer volt lehetőségük a 16–18 éves középiskolásoknak az oltás igénylésére. A Központi Statisztikai...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep