Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. október 18. vasárnap, 18:54
Címkék:

Mi így ünnepeljük október 23-át

Ünnepi forgatókönyvek

Hadnagy Márta, a balatonfűzfői „Öveges iskola” tanára bocsátotta rendelkezésünkre az alábbi forgatókönyveket. Nem csupán az ünnepi műsorok, hanem a felkészülés módja is figyelemre méltó.

Mindig bosszantottak az öncélú műsorok. Nagy munkával elkészített verses összeállítások, amelyek nagyon szépek lehetnek, de már a második versszaknál mindenki unja: a szereplők ugyanúgy, mint a közönség. Ezért döntöttem néhány éve úgy, hogy mi csináljuk másképpen ezeket a megemlékezéseket. Azóta nálunk mindig tematikus műsorok vannak, amelyekből lehet tanulni valamit, és tekintettel az érintett korosztályra, a témához illő rockzenei betétdalokat is válogatunk.

Két évvel ezelőtt megyénk, Veszprém megye 56-os eseményeit gyűjtöttük össze, tavaly a forradalom előzményei között kutakodtunk, idén pedig azt „tanuljuk meg”, hogy kik voltak a pufajkások.

Minden évben összejön egy 8-10 főből álló lelkes kis csapat. Többen közülük már előző években is szerepeltek, és próbák közben még további 8-10 diák lebzsel ott körülöttük, figyelik a próbát. És ami nem elhanyagolható: ilyenkor mindig nagyon jó hangulat van! Együttesen találjuk ki, hogy miről szóljon a műsor, beütjük az internet keresőjébe a megfelelő kulcsszót, letöltünk 60-70 oldalt, amiből végül összeáll a 4-5 oldalas forgatókönyv. Ezt követően keressük meg az odaillő zenéket. A forgatókönyv ekkor még nem végleges, a szereplők alakíthatják azt a saját ízlésük szerint, És persze vannak kedvenc koreográfiai elemeik, például a műsor elején vagy végén lemennek a közönség közé, vagy barikádot emelnek, és arra felmásznak stb.

A legnagyobb gondot nálunk is a délutáni próbák jelentik. Mivel a szereplők éppen azok közül verbuválódnak, akik amúgy is sok mindenben részt vesznek, komoly probléma az időegyeztetés. Délelőttönként meg a tanítási óráról kellene elkérni az érintetteket, amit viszont csak a legvégső esetben szoktunk megtenni.

A végére azért mindig összeáll a műsor, a gyerekek sikert aratnak, és ez nagyon jó. Ha arra gondolunk, hogy a szereplőink csaknem fele dislexiás, akik az iskolában ritkán jutnak sikerélményhez, különösen értékes az így aratott siker.

Hadnagy Márta

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.02.07.
Intenzív szülősködés: a gyerekek nem lesznek boldogabbak tőle, az egyenlőtlenségeket viszont biztosan fenntartja
A gyereknevelés a 21. században nem magánügy, hanem képzett szakemberek felügyeletére bízott társadalmi tényező. És bár a gyereknevelés pszichologizálása már a 19. század végén elkezd...
(Forrás: Qubit)
--
2023.02.07.
Óriási érzelmi és anyagi terhet ró a családokra az intenzív gyereknevelés, de ha nem tesznek meg mindent a gyerekük jövőjéért, senki más nem fog
A gyerekközpontúsággal is összeköthető, hogy a gyerek jövője, sorsa ennyire fontos lett. A neoliberális szemléletben ez egyfajta befektetés is az államok részéről, hogy később minél...
(Forrás: Népszava)
--
2023.02.07.
Tiltakozások a közoktatásban: honnan jövünk, merre tartunk?
Ha még sokáig tiltakozunk, megoldhatjuk a közoktatás problémáit? Miért nem sikerült eddig elérni a céljainkat, és mit csinálhatnánk másképp? Sokan keressük a választ ezekre a kérdésekre...
(Forrás: Szülői Hang)
--
2023.02.07.
Setényi János: nem kerülhető el a falusi iskolák összevonása
Falusi kisiskolák helyett járásközponti intézmények kellenének, az iskolák élére pedig menedzser típusú igazgatók – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Setényi János. A Mathias...
(Forrás: Infostart)
--
2023.02.06.
Gloviczki Zoltán: Remélem, a közoktatás összeomlik, mert akkor újra kell épülnie
A fizetés rendezése a nulladik feltétel ahhoz, hogy bármi történjen a közoktatásban, és mielőbb észre kell venni, hogy a mesterséges intelligencia fejlődése közben a pedagógus nem arra...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.02.04.
Tátrai Annamária: Szerintem a közmunka is megbélyegző
Az, ha a családfőnek alacsony az iskolai végzettsége, már több is egyszerű szegénységi kockázatnál, csapdahelyzet, amely igen, újratermeli önmagát a gyerekek esetében. Mindez párosul azzal...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep