Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. október 18. vasárnap, 18:54
Címkék:

Mi így ünnepeljük október 23-át

Ünnepi forgatókönyvek

Hadnagy Márta, a balatonfűzfői „Öveges iskola” tanára bocsátotta rendelkezésünkre az alábbi forgatókönyveket. Nem csupán az ünnepi műsorok, hanem a felkészülés módja is figyelemre méltó.

Mindig bosszantottak az öncélú műsorok. Nagy munkával elkészített verses összeállítások, amelyek nagyon szépek lehetnek, de már a második versszaknál mindenki unja: a szereplők ugyanúgy, mint a közönség. Ezért döntöttem néhány éve úgy, hogy mi csináljuk másképpen ezeket a megemlékezéseket. Azóta nálunk mindig tematikus műsorok vannak, amelyekből lehet tanulni valamit, és tekintettel az érintett korosztályra, a témához illő rockzenei betétdalokat is válogatunk.

Két évvel ezelőtt megyénk, Veszprém megye 56-os eseményeit gyűjtöttük össze, tavaly a forradalom előzményei között kutakodtunk, idén pedig azt „tanuljuk meg”, hogy kik voltak a pufajkások.

Minden évben összejön egy 8-10 főből álló lelkes kis csapat. Többen közülük már előző években is szerepeltek, és próbák közben még további 8-10 diák lebzsel ott körülöttük, figyelik a próbát. És ami nem elhanyagolható: ilyenkor mindig nagyon jó hangulat van! Együttesen találjuk ki, hogy miről szóljon a műsor, beütjük az internet keresőjébe a megfelelő kulcsszót, letöltünk 60-70 oldalt, amiből végül összeáll a 4-5 oldalas forgatókönyv. Ezt követően keressük meg az odaillő zenéket. A forgatókönyv ekkor még nem végleges, a szereplők alakíthatják azt a saját ízlésük szerint, És persze vannak kedvenc koreográfiai elemeik, például a műsor elején vagy végén lemennek a közönség közé, vagy barikádot emelnek, és arra felmásznak stb.

A legnagyobb gondot nálunk is a délutáni próbák jelentik. Mivel a szereplők éppen azok közül verbuválódnak, akik amúgy is sok mindenben részt vesznek, komoly probléma az időegyeztetés. Délelőttönként meg a tanítási óráról kellene elkérni az érintetteket, amit viszont csak a legvégső esetben szoktunk megtenni.

A végére azért mindig összeáll a műsor, a gyerekek sikert aratnak, és ez nagyon jó. Ha arra gondolunk, hogy a szereplőink csaknem fele dislexiás, akik az iskolában ritkán jutnak sikerélményhez, különösen értékes az így aratott siker.

Hadnagy Márta

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.28.
A digitális oktatásra való átállástól nem a gyerekek és a szülők félnek, hanem a politika
Abban, hogy a teljes magyar oktatási rendszer a súlyosbodó járványhelyzet ellenére, a tavaszihoz hasonlóan nem állt át digitális oktatásra nem a pedagógiai, hanem a politikai és gazdasági...
(Forrás: hírklikk)
--
2020.11.28.
Mától él az ingyenes hozzáférés a főbb oktatási oldalakhoz a Telenornál
November 27-étől lép érvénybe a Telenor hálózatán a főbb oktatási weboldalak ingyenes, adatforgalmi díj nélküli látogathatósága, és ezt egészen 2021. február 8-ig biztosítja a mobilt...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.11.28.
Koren Balázs: a digitális tanrendben sem ülhet nyolc órát a diák a monitor előtt
Nagyon fontos, hogy meg tudjuk mutatni a diákjainknak, hogy nem tantárgyak vannak, hanem tudomány van, és ebben a tudományban ők fürödjenek – mondta Koren Balázs matematikatanár az InfoRá...
(Forrás: Infostart)
--
2020.11.28.
Vidnyánszkyék érvénytelenítik az SZFE idei első félévét a friss kormányrendeletre hivatkozva
A továbbra is fennálló rendkívüli helyzetre tekintettel a tanulmányi kötelezettségek jogszerű teljesítésének feltételei az Egyetemen nem állnak fenn – jelentette ki a Színház- és Filmm...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.28.
Az oktatási ombudsman szerint jogsértő, hogy az SZFE hallgatóit a tanév felfüggesztésével fenyegetik
Aáry-Tamás Lajos vizsgálata szerint az egyetem polgársága igazolta, hogy az oktatás az intézmény falain belül rendben zajlik, így a fenntartónak semmilyen alapja nincsen a tanév akadályoztat...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.28.
Nádudvari Gergely: Digitális oktatás újra: a birodalom visszavág
Ez a különleges helyzet, ahol az évek óta halálba centralizált közoktatást, amiben még a WC-papír vásárlásról sem dönthetett az iskola, nem hogy arról, hogy például melyik könyvből...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep