Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. december 10. csütörtök, 6:41
Címkék:

„Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában”

Készségfejlesztő tréning Nemesócsán a térség pedagógusainak

A képzést Peer Krisztina és Hegedűs Ibolya vezette. A program célja a csoportban nevelés és az élménypedagógia eszköztárának bemutatása volt, nem utolsósorban azzal a céllal, hogy a több iskolából verbuválódott pedagógusok a közös problémamegoldás során maguk is feltöltődjenek, és így hazatérve sikeresen képviseljék a képzésen tanult és tapasztalt szemléletet kollégáik előtt.

Jegyzetfüzetre és írószerre volt a legkevésbé szükség

„Mindenki kivette a részét a játékos feladatok megoldásából”

A képzésről az egyik résztvevő tudósította a helyi lapot:

Facilitátorok Nemesócsán

A nemesócsai Móra Ferenc Alapiskola idén is kitárta kapuit az új pedagógiai módszerek iránt érdeklődő tanárok előtt. A november 24–26. között megrendezett pedagógia napokon belül a „Csoportban nevelés az élménypedagógia eszközeivel” című szakmai, gyakorlati foglalkozásra került sor. A tréning célja a pedagógusi és az osztályfőnöki munka módszertani tárházának bővítése volt saját élményeken és a tapasztalati tanuláson keresztül.

A rendezvény létrejöttének anyagi feltételeit a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége biztosította. Köszönjük, hogy lehetővé tették ennek a nem hagyományos továbbképzésnek a megvalósítását. Ugyancsak köszönet illet mindenkit, aki részt vett a szervezésben.

A háromnapos foglalkozásokat két budapesti pszichológus, élmény- és kalandpedagógiai facilitátor, Hegedűs Ibolya és Peer Krisztina vezették. A továbbképzésre a környező iskolákból is érkeztek érdeklődők (Tany, Lakszakállas, Nyárasd, Komárom /Eötvös u. AI, Jókai Móra AI), Ekel.

Többen jegyzetfüzetekkel, írószerekkel fölszerelkezve érkeztek. Ők kellemesen csalódtak. Ezekre volt a legkevésbé szükség. Az előadók játékos gyakorlatok keretében mutatták be a csoportok kialakulásának fázisait, a csoportképződés szabályait. Előttünk rajzolódott ki a vezető szerepe, s megismerkedhettünk a vezetői stílusokkal. A második nap az agresszió problémakörét ölelte föl. Részesei voltunk a konfliktusoknak, konfliktuskezelési stratégiákat állítottunk föl, szituációs vezetési technikákat alkalmaztunk. Problémamegoldó beszélgetőkört szerveztünk, kipróbáltuk a szemtől szembe konfliktuskezelő módszert. A harmadik nap a csoportalakítás alkotó fázisába léptünk. Észre sem vettük, hogy már igazi csapatot alkotunk. Mindenki kivette a részét a játékos feladatok megoldásából, amely sokkal több volt, mint játék. Saját bőrünkön tapasztaltuk, milyen folyamatokon megy végbe a csoportalakulás, hogyan jutunk el a sikeres csapat megalakulásához.

A résztvevőket a foglalkozások ötletek sokaságával vértezték föl, melyeket főleg az osztályfőnöki munkában, de a pedagógiai mindennapokban is hasznosíthatnak. A továbbképzés végén mindenki örült, hogy ezúttal nem elméleteket kellett hallgatni, előadásokat végigülni, hanem aktív résztvevői lehettünk a csoportfejlődésnek, mindent át kellett élnünk, élményekhez jutottunk. Hogy ki/mi a facilitátor? El kellett volna jönni Nemesócsára. Aki kimaradt, lemarad!

Angyal Péter
pedagógus, Móra Alapiskola – Nemesócsa

Jegyzetfüzetre és írószerre volt a legkevésbé szükség 2.

Egy üzenet

  1. jozsi szerint:

    je jo latni magukat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.27.
Újabb világversenyen szereztek érmeket a magyar diákok, biológiából és matekból is remekeltek
A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Alfa-generáció: kik ők és mit akarnak?
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Ülni kell az iskolában? Öcsém, Tökölön is ülni kell! (videó)
Hogyan kell fejlesztőprogramot indítani cigány gyerekeknek egy roma szegregátumban? Milyen kilátásai vannak egy itt felnövő gyereknek? Mit tud tenni egy alapítvány, ha nemcsak a szegénység...
(Forrás: telex)
--
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep