Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. december 10. csütörtök, 6:41
Címkék:

„Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában”

Készségfejlesztő tréning Nemesócsán a térség pedagógusainak

A képzést Peer Krisztina és Hegedűs Ibolya vezette. A program célja a csoportban nevelés és az élménypedagógia eszköztárának bemutatása volt, nem utolsósorban azzal a céllal, hogy a több iskolából verbuválódott pedagógusok a közös problémamegoldás során maguk is feltöltődjenek, és így hazatérve sikeresen képviseljék a képzésen tanult és tapasztalt szemléletet kollégáik előtt.

Jegyzetfüzetre és írószerre volt a legkevésbé szükség

„Mindenki kivette a részét a játékos feladatok megoldásából”

A képzésről az egyik résztvevő tudósította a helyi lapot:

Facilitátorok Nemesócsán

A nemesócsai Móra Ferenc Alapiskola idén is kitárta kapuit az új pedagógiai módszerek iránt érdeklődő tanárok előtt. A november 24–26. között megrendezett pedagógia napokon belül a „Csoportban nevelés az élménypedagógia eszközeivel” című szakmai, gyakorlati foglalkozásra került sor. A tréning célja a pedagógusi és az osztályfőnöki munka módszertani tárházának bővítése volt saját élményeken és a tapasztalati tanuláson keresztül.

A rendezvény létrejöttének anyagi feltételeit a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége biztosította. Köszönjük, hogy lehetővé tették ennek a nem hagyományos továbbképzésnek a megvalósítását. Ugyancsak köszönet illet mindenkit, aki részt vett a szervezésben.

A háromnapos foglalkozásokat két budapesti pszichológus, élmény- és kalandpedagógiai facilitátor, Hegedűs Ibolya és Peer Krisztina vezették. A továbbképzésre a környező iskolákból is érkeztek érdeklődők (Tany, Lakszakállas, Nyárasd, Komárom /Eötvös u. AI, Jókai Móra AI), Ekel.

Többen jegyzetfüzetekkel, írószerekkel fölszerelkezve érkeztek. Ők kellemesen csalódtak. Ezekre volt a legkevésbé szükség. Az előadók játékos gyakorlatok keretében mutatták be a csoportok kialakulásának fázisait, a csoportképződés szabályait. Előttünk rajzolódott ki a vezető szerepe, s megismerkedhettünk a vezetői stílusokkal. A második nap az agresszió problémakörét ölelte föl. Részesei voltunk a konfliktusoknak, konfliktuskezelési stratégiákat állítottunk föl, szituációs vezetési technikákat alkalmaztunk. Problémamegoldó beszélgetőkört szerveztünk, kipróbáltuk a szemtől szembe konfliktuskezelő módszert. A harmadik nap a csoportalakítás alkotó fázisába léptünk. Észre sem vettük, hogy már igazi csapatot alkotunk. Mindenki kivette a részét a játékos feladatok megoldásából, amely sokkal több volt, mint játék. Saját bőrünkön tapasztaltuk, milyen folyamatokon megy végbe a csoportalakulás, hogyan jutunk el a sikeres csapat megalakulásához.

A résztvevőket a foglalkozások ötletek sokaságával vértezték föl, melyeket főleg az osztályfőnöki munkában, de a pedagógiai mindennapokban is hasznosíthatnak. A továbbképzés végén mindenki örült, hogy ezúttal nem elméleteket kellett hallgatni, előadásokat végigülni, hanem aktív résztvevői lehettünk a csoportfejlődésnek, mindent át kellett élnünk, élményekhez jutottunk. Hogy ki/mi a facilitátor? El kellett volna jönni Nemesócsára. Aki kimaradt, lemarad!

Angyal Péter
pedagógus, Móra Alapiskola – Nemesócsa

Jegyzetfüzetre és írószerre volt a legkevésbé szükség 2.

Egy üzenet

  1. jozsi szerint:

    je jo latni magukat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.10.16.
Lelki problémája van a gyereknek? Várhatja, hogy ellássák!
Jelenleg félelmetesen hosszú sorok kígyóznak a gyermekpszichológusokat foglalkoztató pedagógiai szakszolgálatok előtt, akárcsak a gyerekpszichiátriai ambulanciákon. Miközben az állami mellett...
(Forrás: index)
--
2021.10.16.
Mit tegyél, ha bántják és kiközösítik a gyerekedet?
Kevés szívfájdítóbb dolog létezik szülő számára, mint amikor azt tapasztalja, hogy a suliban bántják, kiközösítik a gyerekét. Az áldozat szégyenkezik, gyakran titkolja mindazt, amit...
(Forrás: családi net)
--
2021.10.16.
A pedagógusok szerint a kormány slendriánsága miatt fulladt kudarcba az első sztrájktárgyalásuk
A Pedagógus Szakszervezet (PSZ) felháborítónak tartja, hogy a közös sztrájkbizottságban nem volt nevesítve, csak a PDSZ. Így a levél Kisfaludy Lászlót csak a PDSZ-szel való tárgyalásra...
(Forrás: Mérce)
--
2021.10.16.
Minden francia iskolában megemlékeztek a meggyilkolt történelemtanárról
A pedagógust egy évvel ezelőtt egy csecsen terrorista azért ölt meg kegyetlenül, mert a szólásszabadságról tartott óráján Mohamed profétáról készült karikatúrákat is bemutatott. Az...
(Forrás: Infostart)
--
2021.10.16.
Tizenhat Pest megyei iskola fejlesztését gyorsította fel a kormány
Összesen tizenhat, a budapesti agglomerációhoz tartozó település iskolafejlesztési programját nyilvánították nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé csütörtökön. A kiadott...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.10.16.
Hol kezdődik az autonómia a pedagógiában?
A tapasztalatok azt igazolják, hogy temérdek probléma halmozódik fel az oktatás, még inkább a nevelés világában. Ám a legnagyobb gond éppen az, hogy a nevelés társadalmi tekintélye és...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep