Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. december 10. csütörtök, 6:41
Címkék:

„Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában”

Készségfejlesztő tréning Nemesócsán a térség pedagógusainak

A képzést Peer Krisztina és Hegedűs Ibolya vezette. A program célja a csoportban nevelés és az élménypedagógia eszköztárának bemutatása volt, nem utolsósorban azzal a céllal, hogy a több iskolából verbuválódott pedagógusok a közös problémamegoldás során maguk is feltöltődjenek, és így hazatérve sikeresen képviseljék a képzésen tanult és tapasztalt szemléletet kollégáik előtt.

Jegyzetfüzetre és írószerre volt a legkevésbé szükség

„Mindenki kivette a részét a játékos feladatok megoldásából”

A képzésről az egyik résztvevő tudósította a helyi lapot:

Facilitátorok Nemesócsán

A nemesócsai Móra Ferenc Alapiskola idén is kitárta kapuit az új pedagógiai módszerek iránt érdeklődő tanárok előtt. A november 24–26. között megrendezett pedagógia napokon belül a „Csoportban nevelés az élménypedagógia eszközeivel” című szakmai, gyakorlati foglalkozásra került sor. A tréning célja a pedagógusi és az osztályfőnöki munka módszertani tárházának bővítése volt saját élményeken és a tapasztalati tanuláson keresztül.

A rendezvény létrejöttének anyagi feltételeit a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége biztosította. Köszönjük, hogy lehetővé tették ennek a nem hagyományos továbbképzésnek a megvalósítását. Ugyancsak köszönet illet mindenkit, aki részt vett a szervezésben.

A háromnapos foglalkozásokat két budapesti pszichológus, élmény- és kalandpedagógiai facilitátor, Hegedűs Ibolya és Peer Krisztina vezették. A továbbképzésre a környező iskolákból is érkeztek érdeklődők (Tany, Lakszakállas, Nyárasd, Komárom /Eötvös u. AI, Jókai Móra AI), Ekel.

Többen jegyzetfüzetekkel, írószerekkel fölszerelkezve érkeztek. Ők kellemesen csalódtak. Ezekre volt a legkevésbé szükség. Az előadók játékos gyakorlatok keretében mutatták be a csoportok kialakulásának fázisait, a csoportképződés szabályait. Előttünk rajzolódott ki a vezető szerepe, s megismerkedhettünk a vezetői stílusokkal. A második nap az agresszió problémakörét ölelte föl. Részesei voltunk a konfliktusoknak, konfliktuskezelési stratégiákat állítottunk föl, szituációs vezetési technikákat alkalmaztunk. Problémamegoldó beszélgetőkört szerveztünk, kipróbáltuk a szemtől szembe konfliktuskezelő módszert. A harmadik nap a csoportalakítás alkotó fázisába léptünk. Észre sem vettük, hogy már igazi csapatot alkotunk. Mindenki kivette a részét a játékos feladatok megoldásából, amely sokkal több volt, mint játék. Saját bőrünkön tapasztaltuk, milyen folyamatokon megy végbe a csoportalakulás, hogyan jutunk el a sikeres csapat megalakulásához.

A résztvevőket a foglalkozások ötletek sokaságával vértezték föl, melyeket főleg az osztályfőnöki munkában, de a pedagógiai mindennapokban is hasznosíthatnak. A továbbképzés végén mindenki örült, hogy ezúttal nem elméleteket kellett hallgatni, előadásokat végigülni, hanem aktív résztvevői lehettünk a csoportfejlődésnek, mindent át kellett élnünk, élményekhez jutottunk. Hogy ki/mi a facilitátor? El kellett volna jönni Nemesócsára. Aki kimaradt, lemarad!

Angyal Péter
pedagógus, Móra Alapiskola – Nemesócsa

Jegyzetfüzetre és írószerre volt a legkevésbé szükség 2.

Egy üzenet

  1. jozsi szerint:

    je jo latni magukat

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.27.
Rétvári Bence a magyar oktatáspolitikáról dicsekedett, csak pár dolgot elfelejtett megemlíteni
Rétvári egy fontos dolgot elmulasztott megemlíteni: Magyarországon még így is igen keveset költ az állam az oktatásra. Ugyanebből az anyagból kiderül például, hogy az egy tanuló teljes (á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.09.26.
MIT TEHETSZ, HA A MUNKAHELYED NEM BIZTONSÁGOS?
Sajnos a kormány és a felelős minisztérium magukra hagyta a munkavállalóit. Csak abban bízhatunk, hogy a nagy focimeccs végeztével talán hajlandóak lesznek szembe nézni a valósággal, és...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.09.26.
Vajda Zsuzsanna: Az erő kultusza: gumibotos rendfenntartók az iskolában
Más országokban, ahol alacsonyabb a büntethetőségi korhatár (például Svájcban vagy Hollandiában) megfelelő infrastruktúra, a gyerekek és fiatalok korrekciós nevelését szolgáló intézetek...
(Forrás: mérce)
--
2020.09.26.
Ami az iskolákban történik, sokkal inkább emberkísérlet, mint a szuperkupadöntő
Mivel nem jelent meg egységes, minden iskolára kötelező előírás, zavaros helyzet alakult ki az oktatási intézményekben. Mindezt Totyik Tamás, a Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke egy...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.09.26.
Fellépnek a homoszexuális Hamupipőke ellen
Petíciót kezdeményezett a CitizenGO érdekvédelmi szervezet a Meseország mindenkié címmel a Labrisz Leszbikus Egyesület kiadásában megjelent mesekönyv terjesztése ellen. Alig két nap alatt...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.09.26.
Meggyógyultak, mégsem engedik vissza őket az iskolába
Miközben a kormány, az operatív törzs, illetve a népegészségügyi központ is többször hivatkozott arra, hogy a járvány kezelésénél a WHO protokoll szerint járnak el, a lapunk által megismert...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep