Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. január 11. hétfő, 5:59

„Osztályfőnöknek lenni a mai iskolában”

Komplex továbbképzés szlovákiai magyar pedagógusoknak

Az OFOE 2009 novemberében és decemberében komplex pedagógusképzési programot valósított meg felvidéki magyar pedagógusok számára. A Szlovákiai Magyar Pedagógus Szövetség felkérésére és a Szlovákiai Magyar Protestáns Oktatási és Közművelődési Egyesülettel együttműködve Rozsnyón és Nemesócsán tartottunk háromnapos készségfejlesztő tréningeket, valamint egyesületünk adta a XV. Nógrádi Pedagógustalálkozó szakmai programját. (A projekt a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.)

A változóban lévő osztályfőnöki szerep meghatározása, az iskolai nevelés kérdései erősen foglalkoztatják határon túl élő kollégáinkat. Ezt jelzi, hogy az elmúlt években több alkalommal érkezett felkérés a környező országok magyar iskoláitól az osztályfőnöki munkához szükséges készségeket fejlesztő programokra. Az elmúlt években Szlovákiában, Kárpátalján és Észak-Bácskában is tartottunk tanfolyamokat, tréningeket, és több alkalommal vettünk részt határon túli partnereink nyári akadémiáin. Ebbe a sorba illik szlovákiai projektünk is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep