|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Nem kétséges, hogy a két novella jó színvonalú, méltán lett díjazott. Óhatatlanul felvetődik azonban a kérdés: a fiatal szerzők valóban ennyire kilátástalannak és sivárnak látják a náluk lényegesen idősebb emberek életét? A Pezsgő című novella főszereplőjéből csak úgy süt a reménytelenség és a szeretetlenség. A középiskolás (!) Helyes Dani novellájának a hangulata alkoholgőzösen áporodott.
Minap a (szokásos) beszélgetést folytattam le az osztályomban: ki hogyan képzeli életét, jövőjét, ki mit vár tőle. (Még mindig) Megdöbbentő volt hallgatni, hogy a mai generációk teljesen kilátástalannak látják jövőjüket, de ennek ítélik meg szüleik múltját is. Beszélgettünk erről ép intellektusú gyerekekkel, fiatalokkal is és a kép hasonló volt. A novellákban is ezeket az életérzéseket olvastam – kivetítve a főszereplőkre.
Nem tudom, hogy mit kellene tennünk ahhoz, hogy legyen ezeknek a gyerekeknek jövőképük. Talán ha sokszor és sok helyről hallanák, hogy az életük értelme és szépsége rajtuk is múlik, hogy élhetnek egy szebb életet, ha megpróbálnak kiszállni a mókuskerékből, ha nem azt teszik fontossá életükben, amit a média és a többség közvetít feléjük, akkor esetleg… Ez a mi, szülők és pedagógusok, felelőssége is. Mindenképpen elgondokodtató.
Azt hiszem, nem csupán rossz modelleket nyújtunk, hanem egy határtalanul pesszimista életérzést is közvetítünk. Mintha azt sugallnánk a gyerekeinknek, hogy az egész mindenségnek itt körülöttünk a világon semmi értelme sincsen. Pedig ez azért nem igaz. És az sem igaz, hogy fiatalok valamennyien ilyen sötétnek látják az életet. Ez azért veszélyes, mert felerősíti az éljünk csak a jelennek hangulatot annak minden lesújtó kísérőjelenségével együtt.
Az én írásom is bekerült a műbe, amit csak azért érzek nagy szónak, mert szinte csak érettségi előtt állókkal találkoztam a könyvbemutatón, én pedig most vagyok elsős … =)
Egyébként az enyém is búskomor hangulatú, mert hozzám ez az érzés sokkal közelebb áll, és könnyebben "ki tudtam magamból" ezt írni, szebben meg tudtam fogalmazni. Illetve, ez nagyban tükrözi az akkori lélekvilágomat.
És egyébként valóban, abban is van igazság, amit ti írtok. Magyarországon egyszerűen nem látom a jövőm. Szeretnék mielőbb külföldre menni, akár egyetemre tanulni, de ha a diploma megszerzése csak itthon sikerül, akkor is, az első járattal kifele innen, menekülni! Viszont soha nem fogom elfelejteni, hogy honnan jöttem.
Kedves Kinga! Mindenek előtt gratulálok ahhoz, hogy bekerültél a kötetbe. Nem kötelező kincstári, illetve hurráoptimizmussal tekinteni a jövőbe, illetve kötelezően szépnek látni és láttatni, ami nem az. Nyilván azt írod/írjátok meg, amit gondoltok. ("És ez így van jól!")
Végső soron az is pozitívum, hogy kitárult előttetek, mai fiatalok előtt a világ. Bízzunk abban, hogy előbb-utóbb nálunk is kialakulnak majd a dolgok. A legjobbakat kívánom Neked a továbbiakhoz.
pont a pezsgő esetében nem tudom egyértelműen eldönteni, hogy megélt vagy látott/tanult jelenetről van-e szó. sokan megírták, sokan átélték. azért jó, mert hiteles. és ez valamilyen szinten kétségbeejtő.