|
Sajtófigyelő
2023.03.27. Asperger: a névadó mint szindróma. A náci örökség és a gyógypedagógia emlékezete. Ugrai János írása Különös módon alakul az Asperger-szindrómának mint elnevezésnek a sorsa. És az elnevezés körüli fordulatok mögött egy jóval súlyosabb dráma húzódik meg. Talán nem árt mindkét aspektusra... (Forrás: tani-tani online) --
2023.03.23. AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉNEK ÉS ÚJJÁVÁLASZTÁSÁNAK ANOMÁLIÁI Korábban beszámoltunk róla, hogy egy nyílt levéllel kerestük meg az Országos Köznevelési Tanács civil szervezeti képviselőit (OKNT), mivel mandátuma lejárt, de a pedagógus civil szervezeteket... (Forrás: ckpinfo) --
2023.03.23. Komoly kutatáson alapuló rövidfilmsorozat hívja fel a figyelmet az oktatás problémás területeire Március 5-én délután mutatták be azt az öt, egyenként nyolcperces kisfilmet, amit a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. (T-Tudok Zrt.) és a Kreatív Tanulás és Oktatá... (Forrás: Qubit) --
2023.03.23. Elliot Aronson szociálpszichológus: Kötelezővé tenném a kritikus gondolkodás oktatását – a HVG exkluzív interjúja Egy vezetőnek a politikai ellenfelei közül kellene válogatnia a munkatársait, hogy elkerülje az önbecsapás csapdáját – állítja Elliot Aronson, A társas lény című szociálpszichológiai... (Forrás: hvg.hu) --
2023.03.22. Ez a szakadék széle – új pályára kényszerült a Trefort vezetőtanára Sikeres szakember, népszerű tanár volt, aki rengeteget dolgozott a természettudományos pedagógushiány felszámolásáért. Szakmány Csaba, a Trefort vezetőtanára, akit a kémiaoktatás fejleszt... (Forrás: válasz online) --
2023.03.21. Ne játssz a pénzzel! Vagy mégis? Tizenötödik éve zászlóshajója a pénzügyi tudatosság oktatásának a Magyar Nemzeti Bank, a Diákhitel Központ és a Magyar Bankszövetség által közösen létrehozott Pénziránytű Alapí... (Forrás: Magyar Nemzet) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Nem kétséges, hogy a két novella jó színvonalú, méltán lett díjazott. Óhatatlanul felvetődik azonban a kérdés: a fiatal szerzők valóban ennyire kilátástalannak és sivárnak látják a náluk lényegesen idősebb emberek életét? A Pezsgő című novella főszereplőjéből csak úgy süt a reménytelenség és a szeretetlenség. A középiskolás (!) Helyes Dani novellájának a hangulata alkoholgőzösen áporodott.
Minap a (szokásos) beszélgetést folytattam le az osztályomban: ki hogyan képzeli életét, jövőjét, ki mit vár tőle. (Még mindig) Megdöbbentő volt hallgatni, hogy a mai generációk teljesen kilátástalannak látják jövőjüket, de ennek ítélik meg szüleik múltját is. Beszélgettünk erről ép intellektusú gyerekekkel, fiatalokkal is és a kép hasonló volt. A novellákban is ezeket az életérzéseket olvastam – kivetítve a főszereplőkre.
Nem tudom, hogy mit kellene tennünk ahhoz, hogy legyen ezeknek a gyerekeknek jövőképük. Talán ha sokszor és sok helyről hallanák, hogy az életük értelme és szépsége rajtuk is múlik, hogy élhetnek egy szebb életet, ha megpróbálnak kiszállni a mókuskerékből, ha nem azt teszik fontossá életükben, amit a média és a többség közvetít feléjük, akkor esetleg… Ez a mi, szülők és pedagógusok, felelőssége is. Mindenképpen elgondokodtató.
Azt hiszem, nem csupán rossz modelleket nyújtunk, hanem egy határtalanul pesszimista életérzést is közvetítünk. Mintha azt sugallnánk a gyerekeinknek, hogy az egész mindenségnek itt körülöttünk a világon semmi értelme sincsen. Pedig ez azért nem igaz. És az sem igaz, hogy fiatalok valamennyien ilyen sötétnek látják az életet. Ez azért veszélyes, mert felerősíti az éljünk csak a jelennek hangulatot annak minden lesújtó kísérőjelenségével együtt.
Az én írásom is bekerült a műbe, amit csak azért érzek nagy szónak, mert szinte csak érettségi előtt állókkal találkoztam a könyvbemutatón, én pedig most vagyok elsős … =)
Egyébként az enyém is búskomor hangulatú, mert hozzám ez az érzés sokkal közelebb áll, és könnyebben "ki tudtam magamból" ezt írni, szebben meg tudtam fogalmazni. Illetve, ez nagyban tükrözi az akkori lélekvilágomat.
És egyébként valóban, abban is van igazság, amit ti írtok. Magyarországon egyszerűen nem látom a jövőm. Szeretnék mielőbb külföldre menni, akár egyetemre tanulni, de ha a diploma megszerzése csak itthon sikerül, akkor is, az első járattal kifele innen, menekülni! Viszont soha nem fogom elfelejteni, hogy honnan jöttem.
Kedves Kinga! Mindenek előtt gratulálok ahhoz, hogy bekerültél a kötetbe. Nem kötelező kincstári, illetve hurráoptimizmussal tekinteni a jövőbe, illetve kötelezően szépnek látni és láttatni, ami nem az. Nyilván azt írod/írjátok meg, amit gondoltok. ("És ez így van jól!")
Végső soron az is pozitívum, hogy kitárult előttetek, mai fiatalok előtt a világ. Bízzunk abban, hogy előbb-utóbb nálunk is kialakulnak majd a dolgok. A legjobbakat kívánom Neked a továbbiakhoz.
pont a pezsgő esetében nem tudom egyértelműen eldönteni, hogy megélt vagy látott/tanult jelenetről van-e szó. sokan megírták, sokan átélték. azért jó, mert hiteles. és ez valamilyen szinten kétségbeejtő.