|
Sajtófigyelő
2023.05.27. DR. GYURKÓ SZILVIA: „AHOL ÉVEKIG TUD GYEREKEKET BÁNTALMAZNI VALAKI, OTT NEM ÁRTATLAN SENKI” A titkoknak az a természetük, hogy kiderülnek. Soha nem volt olyan erős a nyilvánosság, mint most. Joggal félhetnek azok, akik eddig bíztak a saját hatalmukban, és abban a képességükben,... (Forrás: WMN) --
2023.05.27. Nem hangsúlyos téma a társadalomban, hogy mi történik a gyermekvédelmi szakellátásban A társadalomban nagyon sokféle kép él a gyermekeltűnésekkel kapcsolatban. Amikor egy kisgyerek tűnik el egy családból valamilyen fatális véletlen folytán – eltéved, elkóborol, elsodró... (Forrás: Népszava) --
2023.05.27. Kiakadt a magyar apuka: a sporttagozatos suliban felmondtak a tesitanárok, az informatikai szakközépben nincs informatikatanár Korchma Zsombor beszámolója szerint a helyzet így a 2022/2023-as tanév vége felé a következő:Az informatikai szakközépiskolába járó fiának szeptemberben volt informatikatanára utoljára... (Forrás: rtl.hu) --
2023.05.27. Tiltakoznak a diákok, mert érettségi közben rúgták ki a történelemtanárukat A hivatalos indoklás szerint azért kellett elbocsátani M.-et, mert szakmai minősítése 2 százalékkal elmaradt a központilag előírt szinttől. Úgy tudjuk, hogy a szakmai elkötelezettséget é... (Forrás: 444.hu) --
2023.05.27. Hiánypótló egyetemi szakképzés indul a MOME-n Az itthon és külföldön egyaránt dinamikusan fejlődő szolgáltatástervezési szakmában egyre több vállalat és intézmény keres service designert, hogy segítségükkel tökéletesítsék szolg... (Forrás: portfolio.hu) --
2023.05.27. „Ne csak mi tudjuk, hogy baj van” – mindkét elsős osztály tanítónője elmegy a hosszúhetényi suliból Két elsős osztály is indulna ősszel, de mindkét kijelölt tanítónő elmegy a hosszúhetényi általános iskolából. A hír meglepte, elkeserítette a szülőket, akik dühösek és cselekedni... (Forrás: Telex) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Érdemes megnézni az ATV honlapján egy másik beszélgetést ugyanezekkel a kutatókkal Kik a digitális bennszülöttek? címmel.
E témával foglalkozott a III. Oktatásinformatikai Konferencia nyitóelőadása, aminek a videófelvétele megtalálható a neten.
(Köszönet a tájékoztatásért Fehér Péternek.)
Néhány perccel fejeztem be szadolgozatomat ebben a témában. A 10-11 éves korosztály internet-használati szokásit vizsgálatam. minta = 169 fő Tapaszztalatok:
90% felettiek a technikai lehetőséget; tömeges a közösségi oldalak használata és egyoldalú, mástartalmakat még kifejezésként is hibásan írank;
viszont még erős a szülői kontroll, a nagyobb létszámú családoknál csökkenő; tanulásra való használat alacsony, bár ez ebben a koroszályban elfogatható, de csak otthonra. Az ide vonatkozó teendők prevenciós szintűek. Szerencsére.
Nagyon tetszik az oldal!
Tisztelt Kolléga Úr! Nagyon örülünk, hogy tetszik az oldal. Ha van kedve egy beszámolót írni ide a kutatás legérdekesebb tapasztalatairól (legfeljebb 2-3 oldalban), nagyon szívesen közzé tesszük.
Kedves Júlia!
Nem emlékszem, hogy különösebben ingerült lettem volna az interjúban, szerintem érzelemmentesen mondtuk el a dolgokat. Egy ilyen rövid interjúban (és felkészületlen kérdezővel) nem könnyű a nyilatkozó dolga. Ő beszélt összevissza, mi pedig próbáltunk ebből valamit kibogozni. A téma iránt érdeklődőknek az ELTE Oktatási Infomratika konferencián elhangzott hosszú előadást, vagy a neten is fellelhető anyagainkat ajánlom.
Kedves Péter! Egy megvágott tévés anyagból valóban nem mindig jön le reális olvasat. Ismerem és természetesen minden érdeklődőnek nagyon ajánlom az említett konferencia, illetve a kutatás anyagait. Sőt nagy érdeklődéssel követem a Pedagógia Online-on folytatott vitákat is a témáról. Nagyon sajnálom, hogy ezeknek nincs szélesebb nyilvánosságuk, mert valóban lenne miről beszélni. Például azzal kapcsolatban, hogy ki milyennek látja a mai fiatalokat (netgeneráció, online generáció, y generáció stb.) Ugyanis mindezzel komoly pedagógiai (gyakorlati) teendők lennének.