|
Sajtófigyelő
2022.05.19. Pintér Sándor: A gazdasági helyzettől függ, lesz-e pedagógus-béremelés A pedagógusbéreken szerinte is javítani kell, ez viszont, úgy látja, ez az ország gazdasági helyzetétől függ. Ha az rosszabb lesz, akkor nem tud ígérni fizetésemelést. Viszont amit tud,... (Forrás: Magyar Hang) --
2022.05.19. Pintér Sándor: Továbbra is Maruzsa Zoltán felel a közoktatásért Pintér hangsúlyozta, hogy eddigi munkája is az együttműködésről szólt, több területtel működött együtt, továbbra is ezt szeretné folytatni. Majd bemutatta az oktatásért felelős seg... (Forrás: hvg.hu) --
2022.05.19. Fizetésemelés helyett elbocsátással fenyegetéssel motiválná a tanárokat a kormánypárt Miután Pintér Sándor belügyminiszter – aki immár atipikus belügyi tárcaként a közoktatásért is felelős – bejelentette, hogy nem fogadja el a polgári engedetlenséget, hovatovább jogi... (Forrás: Mérce) --
2022.05.19. Pintér Sándor: rend lesz az iskolákban, ellenőrizni akarják a tanárokat Pintér kijeentette, hogy a pedagógiai kérdésekben inkább a szakértőkre hagyatkozik, ő inkább arra helyezi a hangsúlyt, hogy rend legyen az oktatási intézményekben. Ehhez például kibőví... (Forrás: Népszava) --
2022.05.19. Pintér Sándor: Nem fogadom el a polgári engedetlenséget Pintér Rétvári Bence és Maruzsa Zoltán államtitkárok kíséretében jelent meg a meghallgatáson. A polgárokkal, az intézményekkel, a parlamenti bizottságokkal való együttműködés ígé... (Forrás: telex) --
2022.05.19. L. Ritók Nóra: Lehet, hogy rend lesz, de olyan veszteségek árán, amit nem tudunk kiheverni L. Ritók arra hívta fel a figyelmet a bejegyzésében, hogy „az oktatásnak és az egészségügynek az empátia az alapja. Abból az attitüdből táplálkozik, hogy megértem a másikat, empatikus... (Forrás: hvg.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
internet
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Érdemes megnézni az ATV honlapján egy másik beszélgetést ugyanezekkel a kutatókkal Kik a digitális bennszülöttek? címmel.
E témával foglalkozott a III. Oktatásinformatikai Konferencia nyitóelőadása, aminek a videófelvétele megtalálható a neten.
(Köszönet a tájékoztatásért Fehér Péternek.)
Néhány perccel fejeztem be szadolgozatomat ebben a témában. A 10-11 éves korosztály internet-használati szokásit vizsgálatam. minta = 169 fő Tapaszztalatok:
90% felettiek a technikai lehetőséget; tömeges a közösségi oldalak használata és egyoldalú, mástartalmakat még kifejezésként is hibásan írank;
viszont még erős a szülői kontroll, a nagyobb létszámú családoknál csökkenő; tanulásra való használat alacsony, bár ez ebben a koroszályban elfogatható, de csak otthonra. Az ide vonatkozó teendők prevenciós szintűek. Szerencsére.
Nagyon tetszik az oldal!
Tisztelt Kolléga Úr! Nagyon örülünk, hogy tetszik az oldal. Ha van kedve egy beszámolót írni ide a kutatás legérdekesebb tapasztalatairól (legfeljebb 2-3 oldalban), nagyon szívesen közzé tesszük.
Kedves Júlia!
Nem emlékszem, hogy különösebben ingerült lettem volna az interjúban, szerintem érzelemmentesen mondtuk el a dolgokat. Egy ilyen rövid interjúban (és felkészületlen kérdezővel) nem könnyű a nyilatkozó dolga. Ő beszélt összevissza, mi pedig próbáltunk ebből valamit kibogozni. A téma iránt érdeklődőknek az ELTE Oktatási Infomratika konferencián elhangzott hosszú előadást, vagy a neten is fellelhető anyagainkat ajánlom.
Kedves Péter! Egy megvágott tévés anyagból valóban nem mindig jön le reális olvasat. Ismerem és természetesen minden érdeklődőnek nagyon ajánlom az említett konferencia, illetve a kutatás anyagait. Sőt nagy érdeklődéssel követem a Pedagógia Online-on folytatott vitákat is a témáról. Nagyon sajnálom, hogy ezeknek nincs szélesebb nyilvánosságuk, mert valóban lenne miről beszélni. Például azzal kapcsolatban, hogy ki milyennek látja a mai fiatalokat (netgeneráció, online generáció, y generáció stb.) Ugyanis mindezzel komoly pedagógiai (gyakorlati) teendők lennének.