Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. május 18. szerda, 5:36

Iskolai (rém)mesék

Az iskolarendszer és a szociális ellátórendszer problémáit feszegetve, működési zavarait emlegetve talán éppen a gondok halmozódása miatt hajlamosak vagyunk elfeledkezni azokról, akik miatt ezeknek a rendszereknek működniük kellene: a gyerekekről és fiatalokról. Pedig a mostani iskolások, a jelenlegi tizenévesek elvesztése, kihullása a rendszerből nem csupán egyéni, családi tragédiákhoz vezethet, hanem az egész társadalom jövőjét veszélyezteti.

A következőkben olyan eseteket mutatunk be, amelyek az iskolarendszer mostohagyerekének számító szakiskolákban történtek meg. A szakiskolákban tanító tanárok egyre reménytelenebb helyzetekbe kerülnek, s számos ok miatt képtelenek boldogulni tanítványaik jelentős hányadával. Kutatási adatok igazolják például a bűnözés magas arányát ebben az iskolatípusban.

A sorozatot annak reményében indítjuk, hogy minél többen elgondolkodjanak/elgondolkodjunk azon: hogyan lehetne megelőzni, s ha már megtörtént, érdemben kezelni a hasonló gondokat. A probléma szinte minden esetben visszavezethető a teljes rendszer működésének letagadhatatlan zavaraira: az elszemélytelenedésre, az ellátórendszerek töredezettségére, a felelősségvállalás és a bizalom, no meg a szolidaritás hiányára és a sort még folytathatnám.

Egyesületünk a közelmúltban szervezte meg az Underground Kiadóval1 közösen azoknak a könyveknek a bemutatóját, amelyekben a legnehezebb terepen dolgozó pedagógusok írták le megrendítő történeteiket. A mezőtúri Teleki Blanka Gimnázium drámatagozatosai e kötetekből válogattak, s e részletekből állt össze az alábbiakban látható rövid színdarab, amelynek az elején megszületik a kisbaba, aki senkinek sem kell…

Úgy véljük, hogy az itt látott történet akár a következő (rém)mesék előzményének is tekinthető.

A kötetekről, illetve a bemutatóról tájékozódni lehet a honlapon.

SZJ

1A részletek Benedekné Fekete Hajnalka: A gyüttment mesél, Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa és L. Ritók Nóra: Bukdácsoló esélyegyenlőség című köteteiből valók. A diákokat a negyedik kötet (Csak azért is iskola) szerzője: Achs Károly készítette fel.

Egy üzenet

  1. ax szerint:

    Ó, ezt észre sem vettem akkor. Köszönöm! Látjátok, milyen jó, ha az ember őszi szünetekben portfóliókat ír, ilyenekre bukkan!

Hozzászólás a(z) ax bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.22.
Magyar ezüstérem az első Európai Lány Informatikai Diákolimpián
2021-ben első alkalommal rendezték meg az Európai Lány Informatikai Diákolimpiát (EGOI) Svájcban, amelyen a négyfős magyar csapatból Éles Júlia, a szatmárnémeti Kölcsey Ferenc Főgimná...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
TE ÉSZREVENNÉD A GYEREKEDEN, HA SZEXUÁLIS ERŐSZAK ÁLDOZATÁVÁ VÁLT? VAN TANÁR, AKI IGEN!
Idén a 13 éves kalocsai fiú esetének kapcsán merült fel az iskola és a tanárok szerepe a családon belüli erőszak felfedezésében, az áldozat segítésében. Hogy mi történt? A kamasz tan...
(Forrás: index)
--
2021.06.21.
Nem akar fizetni a tankerület, elbukta a zeneiskola az épületet, amiről lemondott a Freeszfe
Az ügy miatt a Freeszfe-sek lemondtak az épület bérleti jogáról, amit egy új pályázat keretében már a zeneiskola fenntartója, a Belső-Pesti Tankerületi Központ nyert meg. Bár az önkorm...
(Forrás: telex)
--
2021.06.21.
Nem, a gyermek szexuális nevelése nem kizárólag a szülőre tartozik
Mert nem az az elsődleges, hogy mi volt a szülő elgondolása a gyermeke „helyes szexuális neveléséről”, hanem a rá bízott kiskorú fizikai és mentális jólléte. A magyar társadalom tö...
(Forrás: Mérce)
--
2021.06.21.
„Hát jöjjenek rám a rendőrök, ha én beszélgetek a tanítványaimmal arról, hogy szabad egymást szeretni”
A múlt kedden elfogadott törvény többek közt megtiltja, hogy a 18 év alattiak számára „népszerűsítsék” és megjelenítsék a homoszexualitást és a transzneműséget, és az iskolai szexu...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.21.
Ilyen körülmények között csak a legelszántabbak mennek kémiatanárnak
Fontos szót ejteni arról is, hogy a diploma kézhez kapása után a pályakezdő tanárok nagyon változatos körülmények között kezdik meg a munkát. Egy részük elitiskolákba, vagy legalábbis...
(Forrás: 24.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep