Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. május 18. szerda, 5:36

Iskolai (rém)mesék

Az iskolarendszer és a szociális ellátórendszer problémáit feszegetve, működési zavarait emlegetve talán éppen a gondok halmozódása miatt hajlamosak vagyunk elfeledkezni azokról, akik miatt ezeknek a rendszereknek működniük kellene: a gyerekekről és fiatalokról. Pedig a mostani iskolások, a jelenlegi tizenévesek elvesztése, kihullása a rendszerből nem csupán egyéni, családi tragédiákhoz vezethet, hanem az egész társadalom jövőjét veszélyezteti.

A következőkben olyan eseteket mutatunk be, amelyek az iskolarendszer mostohagyerekének számító szakiskolákban történtek meg. A szakiskolákban tanító tanárok egyre reménytelenebb helyzetekbe kerülnek, s számos ok miatt képtelenek boldogulni tanítványaik jelentős hányadával. Kutatási adatok igazolják például a bűnözés magas arányát ebben az iskolatípusban.

A sorozatot annak reményében indítjuk, hogy minél többen elgondolkodjanak/elgondolkodjunk azon: hogyan lehetne megelőzni, s ha már megtörtént, érdemben kezelni a hasonló gondokat. A probléma szinte minden esetben visszavezethető a teljes rendszer működésének letagadhatatlan zavaraira: az elszemélytelenedésre, az ellátórendszerek töredezettségére, a felelősségvállalás és a bizalom, no meg a szolidaritás hiányára és a sort még folytathatnám.

Egyesületünk a közelmúltban szervezte meg az Underground Kiadóval1 közösen azoknak a könyveknek a bemutatóját, amelyekben a legnehezebb terepen dolgozó pedagógusok írták le megrendítő történeteiket. A mezőtúri Teleki Blanka Gimnázium drámatagozatosai e kötetekből válogattak, s e részletekből állt össze az alábbiakban látható rövid színdarab, amelynek az elején megszületik a kisbaba, aki senkinek sem kell…

Úgy véljük, hogy az itt látott történet akár a következő (rém)mesék előzményének is tekinthető.

A kötetekről, illetve a bemutatóról tájékozódni lehet a honlapon.

SZJ

1A részletek Benedekné Fekete Hajnalka: A gyüttment mesél, Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa és L. Ritók Nóra: Bukdácsoló esélyegyenlőség című köteteiből valók. A diákokat a negyedik kötet (Csak azért is iskola) szerzője: Achs Károly készítette fel.

Egy üzenet

  1. ax szerint:

    Ó, ezt észre sem vettem akkor. Köszönöm! Látjátok, milyen jó, ha az ember őszi szünetekben portfóliókat ír, ilyenekre bukkan!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.28.
A digitális oktatásra való átállástól nem a gyerekek és a szülők félnek, hanem a politika
Abban, hogy a teljes magyar oktatási rendszer a súlyosbodó járványhelyzet ellenére, a tavaszihoz hasonlóan nem állt át digitális oktatásra nem a pedagógiai, hanem a politikai és gazdasági...
(Forrás: hírklikk)
--
2020.11.28.
Mától él az ingyenes hozzáférés a főbb oktatási oldalakhoz a Telenornál
November 27-étől lép érvénybe a Telenor hálózatán a főbb oktatási weboldalak ingyenes, adatforgalmi díj nélküli látogathatósága, és ezt egészen 2021. február 8-ig biztosítja a mobilt...
(Forrás: 24.hu)
--
2020.11.28.
Koren Balázs: a digitális tanrendben sem ülhet nyolc órát a diák a monitor előtt
Nagyon fontos, hogy meg tudjuk mutatni a diákjainknak, hogy nem tantárgyak vannak, hanem tudomány van, és ebben a tudományban ők fürödjenek – mondta Koren Balázs matematikatanár az InfoRá...
(Forrás: Infostart)
--
2020.11.28.
Vidnyánszkyék érvénytelenítik az SZFE idei első félévét a friss kormányrendeletre hivatkozva
A továbbra is fennálló rendkívüli helyzetre tekintettel a tanulmányi kötelezettségek jogszerű teljesítésének feltételei az Egyetemen nem állnak fenn – jelentette ki a Színház- és Filmm...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.28.
Az oktatási ombudsman szerint jogsértő, hogy az SZFE hallgatóit a tanév felfüggesztésével fenyegetik
Aáry-Tamás Lajos vizsgálata szerint az egyetem polgársága igazolta, hogy az oktatás az intézmény falain belül rendben zajlik, így a fenntartónak semmilyen alapja nincsen a tanév akadályoztat...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.28.
Nádudvari Gergely: Digitális oktatás újra: a birodalom visszavág
Ez a különleges helyzet, ahol az évek óta halálba centralizált közoktatást, amiben még a WC-papír vásárlásról sem dönthetett az iskola, nem hogy arról, hogy például melyik könyvből...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep