Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2022. szeptember 19. hétfő, 16:21

Milyennek szeretnéd látni a Földet 50 év múlva?

Rendkívül változatos alkotásokat díjaztak az Apor Vilmos Katolikus Főiskola gyerekeknek szóló országos környezetvédelmi pályázatán

Kihirdették az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Hogy érzi magát a Föld? című országos kreatív alkotói pályázat eredményeit. A pályázatra kisfilmmel, verssel és különféle installációkkal lehetett nevezni. Összesen 253 pályamű közül választották ki a legjobbakat, és a hazai alkotásokon kívül Szerbiából és Szlovákiából beküldött munkákat is díjazott a zsűri. A nyertesek teljes névsorát a főiskola honlapján és Facebook-oldalán lehet megtekinteni.  

A Hogy érzi magát a Föld? elnevezésű nyílt, díjmentes alkotói pályázatot a Föld napjához kapcsolódóan hirdette meg az Apor Vilmos Katolikus Főiskola. A főiskola kiemelten fontos témaként kezeli a fenntarthatóság kérdését, valamint a környezet- és teremtésvédelmet a pedagógusképzés területén is. A pályázatra óvodás korosztálytól a felsőoktatásban tanuló diákok is küldhettek be pályaműveket a következő témákban: „Lakóhelyünk, a Föld”; „A Föld – élet”; „Milyennek szeretnéd látni a Földet 50 év múlva?”.

A zsűri az értékelés során figyelembe vette, hogy az adott pályázó mennyire tartotta a téma kereteit, illetve, hogy környezetbarát technikával valósította-e meg a pályamunka kivitelezését. Korcsoportonként az első három helyezettet díjazták, de olyan nagyszámú kreatív pályamű érkezett be, hogy végül egyéni és intézményi különdíjak átadására is sor került. A középiskolás és a felsőoktatás korcsoportból valamivel kevesebben jelentkeztek, így e két kategória értékelését a zsűri összevonta. A helyezést elért pályázók alkotásaiból, valamint további kiválasztott művekből az Apor Vilmos Katolikus Főiskola kiállítást szervez, amelyet 2022. október 11-én nyitnak meg a VII. Kisgyermeknevelési Konferencia keretén belül.

Az óvodás korosztály díjazottjai:

  1. helyezés: Mezőkeresztesi Harmatcsepp Óvoda és BölcsődeA hátamon is elviszlek! c. pályamunka
  2. helyezés: Simon Johanna, Eisenberger Olivia, István Natália Mirabell, Tőke Róza Sára, Puzsér Dániel, Végh Levente, Rákosmenti Százszorszép Óvoda – Zöldóvoda bázisintézmény, Budapest – A Jövő energiái c. pályamunka
  3. helyezés: Ábel Szofi és Dobos Lorena, Názáret Római Katolikus Óvoda, Nagykőrös – A Föld szépségei c. pályamunka 

Különdíjban részesültek:

Egyéni:

Rábai Anna, Vésztő – Föld-élet: Evolúció c. pályamunka

 Intézményi különdíj/dicsérő oklevél:

Martonvásári Brunszvik Teréz Óvoda térbeli pályamunkák beküldői – Boldog méhek, boldog Föld; a Méhek élete; Így érzi magát a földünk c. pályamunkák

MC Manóház, 4-9 évesek pályamunkái, Nagymegyer, Szlovákia – 50 év múlva; Vidám utazás a Föld körül… c. pályamunka

Az alsó tagozatos korosztály díjazottjai (általános iskola):

  1. helyezés: Álmos Vezér Gimnázium, Pedagógiai Szakgimnázium és Általános Iskola 1. a osztálya, Budapest – Bicajra fel! c. kisfilm (saját rajzokkal ábrázolva)
  2. helyezés: Vámosmikolai Általános Iskola – Kárpáti Mónika pedagógus vezetésével 10 pályázat került beküldésre – A varázslatos erdő; Erdő; Éled a természet; Esős napok; Tavasz; Káosz; A szeretet; Csodaszarvas; Fa a virágok között; Szarvas az erdő szélén c. pályamunka
  3. helyezés: Torvaji Nimród, Tahitótfalu – Védjük meg bolygónkat! c. pályamunka

Különdíjban részesültek:

Egyéni:
Gulyás Panna Ilona
, Budapest – Védd a Földet! c. pályamunka

Szatori Barnabás, Pécs – „Tanyasi világ – ilyen tanyán és környezetben szeretnék élni, majd ha felnőtt leszek” c. kisfilm

Intézményi különdíj/dicsérő oklevél:

Petőfi Sándor Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium 3. b

osztálya, Vecsés – Lakóhelyünk a Föld c. pályamunka

„Igazgyöngy” Alapfokú Művészeti Iskola, Berettyóújfalu – 16 alkotással jelentkeztek – L. Ritók Nóra igazgató vezetésével

A felső tagozatos korosztály díjazottjai (általános iskola):

  1. helyezés: Tusjak Zora, Szarvas – Föld-élet c. pályamunka
  2. helyezés: Mohácsi Panna, Zápori Regenhart Katalin, Marianum Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Gimnázium, Érd – Recept a tökéletes Földhöz c. pályamunka
  3. helyezés: Gável Petra Tímea, Nyékládháza – Öko-lábnyom c. pályamunka

Különdíjban részesültek:

Egyéni:

Lesó Lujza Márta, Tiszaújvárosi Szent István Katolikus Általános Iskola – Földanya c. pályamunka

Bogár Enikő, Budapest – A Föld a tét c. kisfilm (legó szereplőkkel)

Oliver Rozália, Törökugrató Általános Iskola, Budapest – Kávézó a jövőben c. pályamunka

Intézményi különdíj/dicsérő oklevél:

Prohászka Ottokár Orsolyita Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda, Győr – 11 pályamunkát küldtek be – Élő bolygó; Legnagyobb kincsünk; Pompázatos Föld; Óvjuk a Földet, mint a szemünk világát; Tisztának látom a Földet; Gyönyörűséges Föld; Tenyerünkön hordozunk!; Életteli Föld; Dobogó szívünk a Föld; A Föld a mentőhajónk!; A Föld is szeret minket c. pályamunka

A középiskolás+felsőoktatás korosztály díjazottjai:

  1. helyezés: Peresztegi Hanna – Ezt akarjuk? Ezt akarjuk! c. kisfilm
  2. helyezés: Dénes Attila NorbertÉletközösség c. vers
  3. helyezés: Körtési AndrásFöldek c. kisfilm

Különdíjban részesültek:

Egyéni:
Bakos Orsolya, Temerin, Szerbia – Föld-élet c. pályamunka

Intézményi különdíj/dicsérő oklevél:

Bácsborsódi „Őszi Napfény” Integrált Szociális Intézmény Bácsborsód Garai Részlege – 12 pályamunka érkezett be

Az eredményhirdetés az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Facebook-oldalán tekinthető meg:

https://www.facebook.com/avkfvac/videos/501579091825036

Egy üzenet

  1. somagyarkaszino szerint:

    Milyen érdekes verseny. Szerintem ezek a dolgok nagyon fontosak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep