Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2018.08.31.
Rossz hír az érettségizőknek: reagáltak a történelemtanárok is
Hiába indítottak petíciót a "régi" atlaszok használatáért 11. évfolyamos középiskolások, hiába tiltakozott a szigorú szabályozás ellen az egyik tanári szervezet, a 2018-as őszi és a 2019-es tavaszi érettségin kizárólag az állami fejlesztésű, kronológiát nem tartalmazó történelematlaszt lehet majd használni.A Történelemtanárok Egyletének Bizottmánya szerint fontos lenne a szabad atlasz- és tankönyvválasztás, de "további probléma, hogy a kötelezővé tett atlasz olyan korábbi változatai is használhatóak maradtak, amelyek szakmailag súlyosan kifogásolhatóak".
(Forrás: Eduline)
 
2018.08.31.
Sorsdöntő bírósági tárgyalások előtt állnak a magán tankönyvkiadók
A kormány nem csak a tankönyvjegyzék kemény megvágásával szorítaná ki a magánkiadókat, hanem a nemzeti alaptanterv késleltetése is alkalmas erre. Amennyiben az alaptantervet valóban bemutatják a szeptemberi tanévnyitón – ami alaposan felforgathatja az oktatást –, akkor a kiadóknak év végéig kellene elkészülni az új tankönyvekkel, ha egyáltalán születik rá miniszteri pályázat.
(Forrás: ugytudjuk.hu)
 
2018.08.24.
Alpár Vera: Meg kell tanítani a gyerekeket a média értelmes használatára
Alpár Vera szerint a televízióknak az adásidejük 8-10 százalékában a gyerekeknek szóló, tartalmas, frissen gyártott műsorokat kellene sugározniuk. Az egykori Gyermekmédia Egyesület egyik alapítója két egyetemen tanít, és bízik benne, hogy van jövője a médiaalapú oktatásnak. A KamaraOnline-nak adott interjúban arról is beszélt, miként szippantja be a virtuális világ a gyerekeket, és mit tehet ellene a szülő, az iskola és a média.
(Forrás: Kamara Online)
 
2018.08.22.
Szomorú eredményeket publikált a magyar oktatásról az MTA
A tanári kar elöregedésével kapcsolatban is rátenyerelnek a vészcsengőre a szerzők. Mint írják 2003 és 2016 között átlagosan egyre idősebb pedagógusokat foglalkoztatott a közoktatási rendszer. Ebben az időszakban 15-ről 6 százalékra zuhant a 30 évesnél fiatalabb, azaz pályakezdő tanárok aránya, a 30-39 éves korcsoportba tartozóké pedig 28-ról 21-re. Jelentősen, 20-ról 34 százalékra emelkedett ugyanakkor az 50-59 év közöttiek, illetve 3-ról 7-re a 60 év fölöttiek aránya.Pályakezdők szinte már nem is mennek tanítani a középiskolákba: arányuk a 2003-as 2 százalékról tavalyelőttig fél százalék alá csökkent.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.22.
Mamahotelben élnek még a dolgozó fiatalok is
A fiatalok több mint fele még a szüleivel él, még az aktív keresők 43 százaléka is a mamahotel vendégszeretetét élvezi – derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait vizsgálja. A 300 fiatalt többek között a lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, egészséggel, családdal kapcsolatban kérdezték az idén márciusban. Az eredmények alapján a fiatalok alig negyede számolt be családalapítási helyzetüket illetően kedvező változásról, 37 százalékuk szerint pedig rosszabbak lettek a körülmények. Talán nem függetlenül attól, hogy 53 százalékuk még együtt él a szüleivel: ez főleg a 19-25 éves korosztályra és a kisvárosokban élőkre jellemző. A diákok döntő többsége szintén nem hagyta még el a családi fészket: 78 százalékuk él a szülőkkel, míg az aktív keresők közel fele, 43 százalék élvezi a szülői ház kényelmét.
(Forrás: Népszava)
 
2018.08.22.
Nincs pedagógushiány, de nem mindenhol lesz tanár
Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szervezetének elnöke nemrég arra figyelmeztetett, hogy a tanárok 50 százaléka 50 évesnél idősebb, így 2025-től nagy gond lesz a pedagógushiány. A Klik elnöke szerint azonban az elkövetkező hét évben biztosan nem várható, hogy a nyugdíjba vonulás miatt magasabb létszámban lenne szükség utánpótlásra. Idén már hatvan olyan frissen végzett pedagógus helyezkedett el, akik a tanári hivatást vonzóbbá tevő Klebelsberg-ösztöndíjjal tanulhattak az egyetemen. Ők 3-3 megyét jelölhettek meg, ahol el szeretnének helyezkedni (az ösztöndíjért cserébe vállalniuk kell ezt). A következő években a számuk évi 200-300 főre emelkedik, mondta Hajnal Gabriella.
(Forrás: index)
 
2018.08.22.
Az oktatási államtitkár szerint harminc éve nem volt olyan iskolafejlesztés, mint most
Bódis József a fejlesztések között említette, hogy az elmúlt években 26 milliárd forintot fordított a kormány európai uniós és költségvetési forrásokból a szélessávú internet kiépítésére az iskolákban. A Klebelsberg Központ pedig az idén 45 ezer laptopot és 24 ezer tabletet szerzett be, valamint vásárolnak ötezer projektor és háromezer interaktív táblát is.Több mint 500 iskolában tartanak jelenleg felújítások, bővítések, épülnek tornatermek és tanuszodák, a fejlesztések pedig csaknem 200 ezer általános és középiskolás diákot érintenek - tette hozzá az államtitkár.
(Forrás: Eduline)
 
2018.08.22.
Most akkor jön a gyermekek után járó szavazati jog?
Szent István-rendet adományozott Áder az Amerikában élő Demény Pál demográfusnak. A legmagasabb állami kitüntetést azok kaphatják, akik kimagasló életművet tudnak felmutatni, vagy Magyarország érdekében tettek le az asztalra valami figyelemre méltót. Demény kitüntetésével a kormány felhívhatja ugyanis a figyelmet egy olyan régi tervre, amely Demény nevéhez kötődik, és elnyerte a Fidesz vezetőinek, sőt személyesen Orbán Viktornak is a tetszését. Demény ugyanis évtizedek óta favorizálja azt az elképzelést, hogy a gyermekeknek is legyen szavazati joguk, azt helyettük – a nagykorúság betöltéséig – a szülők gyakorolhatnak.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.22.
"Ablakon kidobott pénz" a kölcsöntankönyvekre szánt 5-6 milliárd forint?
A 9. évfolyamig nem kell fizetni a tankönyvekért, a harmadik osztálytól ez azonban valójában azt jelenti, hogy a diákok csak egy tanévre kapják kölcsön a könyveket, azokat a tanév végén vissza kell adniuk. Vannak szülők, akik inkább úgy döntenek, megveszik a könyveket. „A visszajelzések alapján a szülők többsége úgy látja, hogy a kölcsön tankönyvrendszer hátráltatja a gyerekeket a tanulásban. Nagyon sokszor előfordul, hogy a kölcsöntankönyv, amit a gyerek kap, az már rossz állapotú” – mondta az ATV-nek Miklós György, a Szülői Hang Közösség képviselője.
(Forrás: Eduline)
 
2018.08.20.
Ősztől országos kampányban népszerűsíti az Emmi a nevelőszülői hivatást
Ősztől országos kampány népszerűsíti a nevelőszülői hivatást - mondta Fülöp Attila, az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán hétfőn. A nevelőszülők átmenetileg nyújtanak segítséget azoknak a gyereknek, akiknek a családja bajba került, befogadják a gyerekeket arra az időre, amíg visszatérhetnek családjukhoz. A nevelőszülőség több mint egy munka, nevelőszülőnek lenni hivatás, társadalmi felelősségvállalás, a családok megerősítése, ami a nemzet megerősítése is egyúttal - mondta Fülöp Attila.
(Forrás: Magyar Hírlap)
 
2018.08.20.
Működőképes modell az állami iskolafenntartás
Az egységesítés, a hasonló feltételek megteremtése és gyakorlatok kialakítása elengedhetetlen a rendszer stabilitása, az esélyegyenlőség és kiszámíthatóság biztosítása érdekében, de értelemszerűen külső beavatkozással jár az önálló tankerületi központok életében – magyarázta. Véleménye szerint ennek az egyensúlynak a megteremtése a Klebelsberg Központ mint középszintű irányító szerv legnagyobb kihívása. Az államtitkár elmondta azt is, a tankerületi központok igazgatói igényelték a minisztériummal való közvetlenebb kommunikációt, ezért lehetőséget biztosítanak nekik, hogy a jogszabályok előkészítésében, véleményezésében részt vehessenek. Hozzátette: a 60 tankerületi központ 92 ezer pedagógust foglalkoztat, munkájukat 10 ezer ember segíti közvetlenül, a technikai személyzet létszáma 13 ezer, vagyis összesen 115 ezren biztosítják a 715 ezer diák zavartalan iskolakezdését.
(Forrás: Magyar Idők)
 
2018.08.20.
Fóti Péter: Van másik társadalmi modell, és lehet más iskola
Az iskola ártalmaira nem reagál mindenki egyformán. A többség elfogadja, és elhiszi, hogy az iskola betölti feladatát, megtanítja a gyereket írni, olvasni, számolni, megtanítja neki a tudomány alapelemeit, és még arra is jut ideje, hogy erkölcsös embert faragjon a gyerekből. A szülők is tudják, hogy mindehhez persze jó tanárokra, jó iskolaépületekre, elég helyre és időre van szükség. Jó lenne, ha mindezt az állam biztosítaná is a gyerekeknek. Ha valaki azonban szülőként körülnéz, akkor a valóság sokszor nagyon eltér ettől az idealizált képtől. Az eszközök nem adottak a célokhoz, és a célok maguk is bizonytalanná és homályossá válnak, ha azt nézzük, hogy milyen eszközökkel igyekeznek azokat megvalósítani.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.18.
Az új alaptantervvel végezhetik ki a nem állami tankönyveket
Bár már javában tart az új nemzeti alaptanterv előkészítése, az államtól független tankönyvírókhoz és kiadókhoz a várható változásokról minimális, többnyire csak a sajtóban megjelenő információk jutnak el, míg az új állami tankönyvek előkészítői ennél lényegesen kedvezőbb helyzetben vannak. A szakma attól tart, hogy olyan szűk határidői lesznek a tantervi követelményeknek megfelelő új tankönyvek elkészítésére, amilyen kockázatot már nem tudnak majd vállalni, ezért több sikeres közismereti tankönyvsorozat is kiszorulhat az iskolákból, ezzel tovább szürkülhet az állam által eluralt tankönyvpiac.
(Forrás: ugytudjuk.hu)
 
2018.08.18.
Gender aktivisták romboló túlkapásai
A nők helyzetének javításához nincs szükség a gender képzések falain belül megtelepedő radikális feminizmusra, illetve a homoszexuá­lis, transznemű, LMBTQI lobbira sem – érvel az államilag támogatott társadalmi nemek mesterszak megszüntetése mellett a CitizenGo. Támogatjuk, hogy az állam mint fenntartó megszüntesse a magyar nyelven folyó gender képzéseket, mivel a gender szakok annak a tudatos szemléletformálásnak a részei, amely célja elmosni a nemek közti határokat, így lerombolva az egyén identitását – így kezdődik a CitizenGo újabb petíciója, amelyet már több mint tízezren írtak alá. Az élet, a család és a szabadság védelmében rendszeresen fellépő online keresztény közösség által indított friss kezdeményezés a társadalmi nemek mesterszak megszüntetésére irányuló kormányzati döntést veszi védelmébe. A petíció indoklása szerint „a gender szak megléte kártékony, annak egyes elemei kifejezetten romboló hatásúak. A nők helyzetének javításához nincs szükség a gender képzések falain belül megtelepedő radikális feminizmusra, illetve a homoszexuális, transznemű, LMBTQI lobbira sem.”
(Forrás: Magyar Hírlap)
 
2018.08.18.
Nem alternatív X-faktort akarunk
Megszállott önkéntesek és egy újító szellemű általános iskolai tanár karolták fel Ózdon azokat a hátrányos helyzetű roma gyerekeket, akik egy valamiben biztosan bárkivel felveszik a versenyt: a zenélésben. Így született meg egy éve a Várkonyi Csibészek nevű együttes. Azóta többször léptek fel nyári fesztiválokon, és zenéltek együtt a Budapest Bárral is. A zenekar mégis többről szól, mint a koncertezés: a közös zenélés révén a gyerekek megtanulhatják, mit jelent a felelősségvállalás és a másokra való figyelés. Velük tartottunk útjukon az Ördögkatlan Fesztiválra, és végigkísértük, hogyan készülnek a fellépésre.
(Forrás: abcug.hu)
 
2018.08.18.
Az fogad örökbe, aki tudja, hogy a fogyatékkal élő is csak egy gyerek
Egy család négy gyereke mellé fogadott örökbe egy Down-szindrómás kisfiút, mert ez mindig is vágyuk volt. Egy másik családnak azután derült ki, hogy súlyos izomsorvadásban szenved a lányuk, miután hazavitték. Tavaly mindössze hét fogyatékkal élőt fogadtak örökbe az országban. A két család szerint ezek a gyerekek is épp olyanok, mintha a sajátjaik lennének, semmiféle csoda nincs abban, amit tettek.
(Forrás: abcug.hu)
 
2018.08.18.
A lakást bérlő diákok tízszer annyit fizetnek, mint a kollégisták
Akik albérletbe kényszerülnek, akár tízszer annyit is fizethetnek a lakhatásért, mint a kollégiumi elhelyezést elnyerő társaik. Az utóbbi ugyanis mindössze 15-16 ezer forint havi kiadást jelent, az átlagos budapesti albérlet pedig az Ingatlan.com adatai szerint havi 150 ezer forintjába kerül a diáknak. Az eltérések azonban igen jelentősek, hiszen amíg a legdrágább V. kerületben a 120 négyzetméternél kisebb lakások átlagos bérleti díja 248 ezer forint, addig a XXIII. és a XVII. kerületben már 105–110 ezer forintért is lakáshoz juthat a bérlő. A vidéki egyetemi városokban kedvezőbb a helyzet, de ott sem igazán rózsás, hiszen a bérbeadók a kisebb lakásokért 75–80 ezer, a nagyobbakért pedig 100–106 ezer forintot számolnak föl havonta.
(Forrás: Magyar Hang)
 
2018.08.18.
Hiába a kormányzati reklám, ha nem fizetik meg a nevelőszülőket
A kormány legutóbb 2013-ban indított nevelőszülő-toborzó kampányt, hogy felkészüljön a 2014. januárjában hatályba lépett szabályozásra, miszerint 12 év alatti gyermekek már nem kerülhetnek gyermekotthonba, csak nevelőszülőkhöz. A nevelőszülői hivatás foglalkoztatotti jogviszonnyá alakítására is 2014-ben került sor, így biztosított lett a hivatásos nevelőszülők nyugdíjjogosultsága és társadalombiztosítási ellátása, azonban megszűnt az a lehetőség, hogy a nevelőszülők gyest és gyedet vegyenek fel. Az elmúlt években a nevelőszülők főként a kormány által kötelezővé tett tanfolyam nehézségét, a szakma erkölcsi- és anyagi mellőzöttségérzetet, valamint a béren kívüli juttatások (étkezési hozzájárulás, iskolakezdési támogatás, üdülési-sportolási lehetőségek) hiányát sérelmezték.
(Forrás: mérce)
 
2018.08.18.
A gyerekek túl korán neteznek, a szülők pedig túl lazák
Az NMHH gyermekvédelmi és edukációs tevékenységének támogatása érdekében kétezer, 7 és 16 év közötti gyermekkel és szüleikkel készíttetett nagymintás, reprezentatív kérdőíves kutatást a médiafogyasztásról és az új médiához kapcsolódó családi attitűdökről. A kutatásból kiderül, hogy a 7-8 évesek 14 százalékának van mobiltelefonja, a 9-10 éves korosztályban pedig már a gyerekek felének. A teljes korosztály 88 százalékának okoseszköze, vagyis netezésre alkalmas készüléke van.A magyar gyerekek is hamar csatlakoznak a közösségi médiához: 19 százalékuknak már 9-10 éves korában van profilja, regisztrációjuk pillanatában pedig átlagosan 11,5 évesek, vagyis másfél évvel fiatalabbak a hivatalos regisztrációs korhatárnál. A közösségi médiában a gyerekek itthon is keresik a privát, az ellenőrző felnőtt tekintettől távolibb teret, hiszen a szülők mintegy 17 százaléka egyáltalán nincs jelen ezeken a felületeken, negyedük pedig nincs olyan oldalon, ahol ismerőse lenne a gyermekének.
(Forrás: Infostart)
 
2018.08.18.
Gender-ügy: közzétette a CEU a Magyar Rektori Konferenciának írt válaszát
A Társadalmi Nemek Tudománya képzést következetlenül, több irányból támadja a kormánykommunikáció - ezek egyike, hogy a Fidesz képzeletében létező gazdaságban ez nem egy "hasznos" tudás. Semjén Zsolt például még hétfőn nyilatkozta: "senki nem akar genderológust foglalkoztatni, következésképpen képezni sem kell". A CEU a levélben hangsúlyozza, hogy ez egyszerűen nem igaz. Mint írják: "A társadalmilag hasznos, a gazdaság és a tudományos világ által egyaránt megbecsült tudást adó programok ellehetetlenítése károkat okozna Magyarországnak és korlátozná a tanszabadságot".
(Forrás: Népszava)
 
2018.08.18.
Kásler Miklós: Nem teljes az ember, ha identitása csorba
Például az ógörög vagy a latin elengedhetetlen a történelem feldolgozásához, az ókori és középkori forrásmunkák olvasásához. A XIX. század ­közepéig a hivatalos nyelv a latin volt hazánkban, még sincs elég történészünk, régészünk és folytathatnám, aki érdemben tanulmányozni tudná az 1844 előtti történelmünket, jogalkotásunkat, aki feldolgozná a múltunkra vonatkozó írásokat, a Vatikánban összegyűjteni a forrásanyagot, az isztambuli könyvtárakról vagy az örmény kolostorokról nem beszélve. Sokat tudunk a magyarság régmúltjáról, hogy hol alakult, de hol vannak a tanszékek, ahol a komplex kutatások különböző tudományágai szükséges számú szakembert képeznek? Háttérbe szorult a szlavisztika, a szomszédos nyelvek, a horvát, a román oktatása. A legkorszerűbb, gyorsan fejlődő tudományokra is kiemelten figyelünk. Ezek olyan szükségletek, amelyekhez igyekszünk tehát a képzéseket igazítani.
(Forrás: Magyar Idők)
 
2018.08.18.
Független Diákparlament: arra kérik a kormányt, vonják vissza a döntést a genderszak-ügyben
Ha megnézzük a döntéshozók környezetéből - írják - szellemi hátországából, illetve a hozzájuk közel álló sajtótermékekből érkező, a társadalmi nemek oktatását bíráló kritikákat, láthatjuk, hogy az ezeket megfogalmazója többsége nincs is tisztában azzal, mit is tanítanak ott. Nagyon nem szeretnénk egy olyan Magyarországon élni, ahol a tudatlanságból és félreinformáltságból megszülető megalapozatlan félelmek eltaposhatnak megalapozott és magas szakmai nívón működő egyetemi szakokat.Arra kérik a kormányt, vonják vissza a döntést, az egyetemek és civil szervezetek részvételével tárgyalják újra, valamint határidejét ne határozzák meg a tanév kezdete előtti időpontra.
(Forrás: Eduline)
 
2018.08.18.
Üzenet egykori iskolámba
Debrecen kis város, gyorsan mennek a hírek, és azok is fel vannak háborodva, akiket személyesen nem érint a döntés. Erről beszél a város, sőt, országos botránnyá nőtt ki az eset. A polgármester, a kiszemelt igazgató és a tankerület vezetője felháborodva azt nyilatkozza, hogy nem lett volna szabad ebből politikai ügyet csinálni. Késő bánat. Nem lett volna szabad felülbírálni a tantestület, a diákok és a szülők akaratát. Mert pontosabban abban a pillanatban lett politikai ügy belőle, amikor a szakmaiságot felülírta a lojalitás és az önkény. Az érintetteket sarokba szorították, és nem tehették meg, hogy hallgatnak.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.18.
Mindenkinek ingyen adná a tankönyveket a köznevelési államtitkár
Kezdeményezni fogják a teljes tankönyvellátás ingyenessé tételét – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős helyettes államtitkára az M1-en pénteken. Maruzsa Zoltán azt mondta, jelenleg az 1-9. osztályban mindenki, a többi évfolyamon pedig minden rászoruló diák ingyen tankönyvekhez jut.Mint mondta, a kormány több mint egymillió gyermek tankönyvét biztosítja díjmentesen, a kedvezményben nem részesülő rászoruló – hátrányos helyzetű, nagycsaládban élő – diákok az iskolákban igényelhetnek díjmentes tankönyvcsomagot.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.12.
Az Oktatói Hálózat is tiltakozik a genderszak tervezett megszüntetése ellen
Az Emmi és az Igazságügyi Minisztérium rendeletmódosító tervezete, a társadalmi nemek tanulmánya mesterszak megszüntetéséről durván sérti az egyetemi tanszabadságnak még az Alaptörvényben található, leszűkített értelmezését is, amennyiben mondvacsinált indokok alapján, valós szakmai érvek nélkül szüntetne meg egy képzést – írja közleményében az Oktatói Hálózat. Emlékeztetnek arra, hogy a társadalmi nemek tanulmányozása világszerte elismert tudományos tevékenység, több száz egyetemen létezik ún. „gender studies” szak, amely többek között a nemek közötti társadalmi és munkaerőpiaci egyenlőtlenségeket, a társadalmilag változó nemi szerepeket, a nemekhez kapcsolódó kulturális sztereotípiákat kutatja.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.12.
Már árnyaltabb az ELTE álláspontja a gender szak tervezett megszüntetéséről
Az ELTE a rendelkezésre álló véleményezési határidőn – azaz 24 órán – belül megfogalmazta a tervezettel kapcsolatos észrevételeit az MRK részére. Ebben az Egyetem határozottan és egyértelműen kifejtette egyet nem értését a társadalmi nemek tanulmánya mesterszak rendeleti megszüntetésével kapcsolatban – írják a közleményükben.Az ELTE többek között kifogásolta, hogy az előterjesztés nem tartalmaz indokolást a társadalmi nemek tanulmánya mesterszak megszüntetésére, és az észrevételeiben szakmai egyeztetést kezdeményezett a megszüntetni tervezett szak tartalmáról.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.10.
Tájékoztatás a Társadalmi nemek tanulmánya mesterszak megszüntetésének tervével kapcsolatban
A Kar vezetése nevében ezúton kívánom röviden tájékoztatni kollégáinkat, barátainkat és a szak iránt érdeklődőket a társadalmi nemek tanulmánya mesterszak felmenő rendszerben rendeleti úton történő megszüntetését célzó EMMI előterjesztéssel kapcsolatos észrevételeinkről, és aggályainkról, amelyek tudomásunk szerint az ELTE-nek a Magyar Rektori Konferencia felé eljuttatott szakmai véleményében is megfogalmazódtak.
(Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar)
 
2018.08.10.
Politikai hecckampány tört ki az Ady Endre Gimnáziumban
Politikai hecckampányt emlegetett a debreceni Ady Endre Gimnázium iskolaigazgatói pályázata kapcsán Pósán László, az Ország­gyűlés kulturális bizottságának elnöke egy tegnapi sajtótájékoztatón. Kiemelte, hogy szakmai döntés született, mert egyrészt Rózsavölgyi Gábor, az előző igazgató életkorából adódóan nem tudja kitölteni az ötéves intézményvezetői ciklust, másrészt a Debreceni Tankerület nem támogatta a pályázatát, mert a tavalyi és az idei tanévben a fenntartói törvényességi ellenőrzés során komoly hiányosságokat tapasztaltak. Igen nagy arányú például az elmaradt tanórák száma, ami fölött az igazgató nem hunyhat szemet.
(Forrás: Magyar Idők)
 
2018.08.10.
„Ez egyszerűen sértés”: kormányközeli kiállás a társadalmi nemek képzése mellett
Egészen váratlan helyről érkezett határozott kiállás a társadalmi nemek tudománya mellett. Bencsik Gábor, az erőteljesen kormányközeli Magyar Krónika főszerkesztője (aki egyébként időnként erősen kormánykritikus megszólalásokkal is jelentkezik) hosszú nyilvános posztot tett közzé a Facebookon, amelyben többek közt azt írja: „Ha igaz a hír, akkor most eljött a pillanat, hogy a kormány politikáját támogató nemzeti keresztény konzervatív értelmiségiek megvédjék a kormányt saját rossz döntésétől.”Bencsik szerint különösen problematikus, hogy mindössze 24 órát kaptak az intézmények a rendelet véleményezésre. „…egy egyetemmel, különösen húsba vágó kérdésekben nem szokás huszonnégy órás határidővel levelezni. Ez egyszerűen sértés, vagy ami még rosszabb, hatalmi arrogancia.”
(Forrás: mérce)
 
2018.08.10.
Magyar Idők: Még nincs döntés genderszak-ügyben
Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára azt írta a Facebookon, hogy ha csak a tudomány és a munkaerőpiac irányából nézzük, a gender szak valószínűleg sose jött volna létre. Ebben egyébként nem feltétlenül van igaza, elvégre épp Rétvári épp annak a kormánynak a tagja, ami éven óta az arcán pörög, amiért nem szülnek eleget a magyar nők, és hát melyik szak tananyagában szerepel kiemelt helyen ez a kérdés? Bizony, a társadalmi nemek tanulmánya mesterszakon. A Magyar Idők tovább is megy, szerintük ez nem is tudomány, hanem ideológia, épp úgy, mint ahogyan a marxizmus-leninizmus. A kormány és a Magyar Idők üzenete nagyjából ennyi: „még nincs döntés a genderszakok bezárásáról, de nagyon utáljuk a genderszakokat és hülyeségnek tartjuk őket”. Na, vajon mi fog történni?
(Forrás: 444.hu)
 
2018.08.10.
Az ELTE genderoktatója elkeserítőnek tartja, hogy az egyetem nem emelt szót a genderszak bezárása ellen
„Az ELTE-s társadalmi nemek mesterszak egyik oktatójaként az ELTE tegnapi sajtónyilatkozatát elkeserítőnek tartom. Az egyébként érvényesen működő, tudományos jóváhagyással bíró szak mögüli, még a végleges kormánydöntés megszületése előtti kihátrálással nem értek egyet. Az intézményes és anyagi függés felülírta az oktatási önállóságot. Mivel a rendelettervezet semmilyen indoklást nem tartalmazott, a nyilatkozatban szereplő mondataival az ELTE gyakorlatilag jóváhagyja, hogy előzetes hatástanulmány, a tudományos engedélyt kiadó és a felsőoktatás szakmaiságáért felelő Magyar Akkreditációs Bizottság és a Felsőoktatási Tervezési Testület megkérdezése, szakmai vita nélkül, indokot nem is említve lehessen bármilyen, érvényes tudományos működési engedéllyel bíró szakot megszüntetni. A sajtóban és csakis a sajtóban megjelenő, a rendelettervezetben egyáltalán nem szereplő “gazdasági érv” is inkább elkendőzésnek tűnik, és leginkább azt eredményezi, hogy egymás ellen hangol szakokat, intézményeket, a felsőoktatás alulfinanszírozottsága miatt a szűk forrásokért versenyeztesse azokat és roncsolja köztük a szolidaritást.”
(Forrás: Qubit)
 
2018.08.10.
Megszólalt a leváltott debreceni igazgató
Rózsavölgyi azt is megjegyzi, hogy 2014-ben országos kitüntetésben, Eötvös-díjban részesült, ami a közoktatás egyik legmagasabb elismerése (évente mindössze négyen kaphatják), és a díjra a tankerület terjesztette fel. Azt viszont elfelejtették, hogy ezzel az igazgatónak fizetési fokozatot kellett volna lépnie, amit ugyan a törvény garantál, de a tankerület figyelmen kívül hagyott. Az a tankerület, aminek vezetője nem érti, miért lett politikai botrány abból az ügyből, amiben szerepel egy 32 éves tapasztalattal bíró szakember és a helyére kinevezett, tapasztalatlan, igazgatóhelyettes, aki lényegében csak annyit tud felmutatni, hogy fideszes önkormányzati képviselő. Tényleg érthetetlen.
(Forrás: index)
 
2018.08.10.
Beleszól a hatalom, ki legyen a debreceni gimi igazgatója?
Az egyik legfontosabb helyi iskola igazgatói székére a nyolcvanas évek óta ott tevékenykedő Rózsavölgyi mellett Türk aspirált, aki idáig csak általános iskoláknál dolgozott. Előbbi 62 éves, tehát veteránnak számít széles oktatási-művészeti kapcsolatokkal. Utóbbi 36 esztendős, vagyis elég fiatal a vezetéshez, ugyanakkor élvezi a politika hátszelét. Rózsavölgyi kegyvesztettsége egyértelmű: pályázatát az oktatásért felelős államtitkár, Bódis József nem támogatta.Az igazgató iránti bizalom azonban korábban megrendült. Ezt mutatja, hogy már 2017-ben is hiába pályázott az 5 éves igazgatói ciklusra, a regnáló államtitkár akkor sem támogatta, de egy évre még mandátumot adtak neki az elsősorban művészeti képzéséről, kreativitásáról ismert debreceni gimnázium élére. Több mint valószínű, hogy Rózsavölgyi a 2016-os „kockás inges” akció miatt ásta el magát a hatalom előtt, ugyanis nem tudta azt megakadályozni az iskolájában.
(Forrás: Civishír)
 
2018.08.10.
Tüntettek Debrecenben az iskolaigazgató maradásáért
Mintegy százötvenen vettek részt szombaton délelőtt Debrecenben az Ady Endre Gimnáziumnál szervezett demonstráción, amelynek élére egy fideszes önkormányzati képviselőt neveztek ki, holott a tantestület, a diákönkormányzat és a szülők is az intézményt 16 éve vezető Rózsavölgyi Gábor maradására szavaztak.A helyi Cívishír azt írja, a szombati csendes demonstráció résztvevői Rózsahegyi munkássága előtt tisztelegtek, és kihirdették: nem akarják, hogy a politika áldozatává váljon mindaz, amit az elmúlt évtizedekben elért az iskola. A résztvevők közt ellenzéki politikusok is feltűntek, akik szerint Türknek azonnal vissza kell vonni jelentkezését, ha még valaha tükörbe akar nézni. A demonstráción senki nem szólalt fel, de tapssal köszönték meg az igazgató eddigi munkáját, és virágot helyeztek el Ady Endre szobránál. Volt és jelenlegi diákok pedig Facebook-csoportot hoztak létre, amelynek tagjai csütörtökön 18 órától újabb demonstrációt tartanak a gimnázium előtt.
(Forrás: 24.hu)
 
2018.08.10.
Most már biztos: újra működhet a marosvásárhelyi katolikus gimnázium
Csütörtökön az RMDSZ közleményben tudatta, hogy hamarosan újra kinyithat a hatóságok által tavaly felszámolt marosvásárhelyi magyar nyelvű katolikus gimnázium. A párt szerint az erről szóló miniszteri rendeletet már csütörtökön kibocsátották, de az csak pénteken jelent meg hivatalosan. A dokumentum szerint az iskola ideiglenes akkreditációt kap, amit három éven belül véglegesíteni kell. Az iskola az 1948-ban államosított jogelődje által használt "II. Rákóczi Ferenc Római Katolikus Gimnázium" nevet veszi fel, és önálló jogi intézményként működik majd.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.09.
Tévutak a nyelvtanulásban: miért szerezzük meg nehezen a nyelvvizsgát?
Szekeres Gyula szerint főleg a tanulásmódszertannál kell keresni a problémát. „Zárt rendszerekben működtetjük a nyelvet. Például egy nyelvtanfeladatot lehet, hogy sokan hibátlanul megcsinálnak, miközben a nyelvvizsgán valós helyzetekben, teljesen életszagú feladatokban kell bizonyítani a nyelvtudást, folyékonyan kell beszélni, szókincset mutatni, és a hallott szöveget is érteni kell”. Szerinte az okok már egészen kisgyerekkorra visszavezethetők, amikor az első élmény megszületik az idegennyelv-tanulásról, legfőképp az általános iskolában.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.09.
Klebelsberg Központ: a partnerközpontúság és az esélyegyenlőség megteremtése a cél
Hajnal Gabriella a hivatalba lépése alkalmából tartott csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón azt mondta: a központ szeretné tovább mélyíteni és még szakmaibbá tenni a tankerületi igazgatókkal az elmúlt másfél évben kialakított partnerkapcsolatot. Ugyanakkor „tőlük is azt várjuk el, hogy ne hivatalként, hanem szolgáltatásként” segítsék az oktatási intézmények és az intézményvezetők munkáját. A központ a jövőben is az esélyegyenlőség megteremtését tartja a legfontosabb feladatának.
(Forrás: Magyar Idők)
 
2018.08.09.
A Klebelsberg új vezetője szerint a kompetenciákat kell fejleszteni, de a túlterheltségről a szülők is tehetnek
A Magyar Időknek adott interjút Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ új elnöke. Az elmúlt két évben alaposan átszervezett – immár nem „intézményfenntartó” – központ vezetője sikeresnek ítéli az átszervezést, elmondta, hogy a jó iskolát még a gyerekek is szeretik. Beszélt arról, hogy a diákok túlterheltségéről a szülők is tehetnek, de több kérdésben a kormány oktatáspolitikájának liberális kritikája köszönt vissza szavaiban. Az oktatás színvonalát és infrastrukturáját jellemző egyenlőtlenségekkel kapcsolatban – melyre a központosítás eredetileg választ kívánt adni – az új elnök azt mondta, „ezen még dolgozni kell”. Szerinte „[j]obban kell segíteni a hátrányosabb helyzetben lévő köznevelési intézményeket. Minden gyermeknek meg kell kapnia a képességeit fejlesztő, személyre szabott, színvonalas oktatást, bárhol is éljen az országban.”
(Forrás: mérce)
 
2018.08.09.
„Listákat nem érdemes tanítani” – van-e hely az orosz irodalomnak az iskolában?
Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke elmondta, téves az a megközelítés, hogy a rendszerváltás hatására eltűnt az orosz irodalom oktatása az iskolákból, „már a hetvenes-nyolcvanas években is inkább a klasszikus oroszokat tanították, a szovjet irodalomnak nem volt olyan nagy szerepe. Később kiestek olyan szerzők a tankönyvekből, mint, Gorkij, Majakovszkij, Solohov, Csingiz Ajtmatov, akik a nyolcvanas években még előfordulhattak. Az iskolai kánonban helye volt, és helye van Puskinnak, Gogolnak, Tolsztojnak, Dosztojevszkijnek, Csehov egyik drámájának, és a XX. századi irodalomból Bulgakov A Mester és Margaritájának. Ezek tantárgyi súlya nem csökkent jobban az eltelt években, mint más világirodalmi alkotásoké. Azonban mivel a kulturális változások miatt minden klasszikus tanítása időigényesebb lett, az orosz klasszikusok közül is mind kevesebbre kerül sor.” Szolzsenyicin pedig alig, hogy bekerült a tantervbe, ki is került.
(Forrás: Népszava)
 
2018.08.09.
Fideszes képviselőt erőltetnek egy váci gimnáziumra is
Lehet, hogy az ütött vissza, amikor a váci Madách Imre Gimnázium nem tett eleget a felhívásnak, és nem küldött a 2015-ös állami március 15-i ünnepségre 10 diákot, sőt levelet is írtak az iskola tanárai, hogy „nem támogatják és nem is szervezik meg a diákok politikai színezetű rendezvényeken való részvételét, elfogadhatatlannak tartják, hogy ezt a diákok számára bárki is kötelezővé tegye”. Mindenesetre az intézményt eddig vezető Horváth Edit - hiába támogatta a tantestület, az alkalmazottak, a szülők és a diákok - elbukott a mostani igazgatói pályázaton. Az új igazgató - akárcsak Debrecenben - egy helyi fideszes képviselő lett.
(Forrás: 444.hu)
 
2018.08.09.
Az Emmi szerint a gender szak gazdaságilag nem racionális, ezért megszüntetnék
Az Emmi mostani válaszában viszont azt írja, hogy a szakon végzettekre nincs szükség a munkaerőpiacon. Azt is írják:„ képzés más szakoktól vesz el erőforrásokat, rontja az egyetemek gazdasági stabilitását. Az állami közfinanszírozású egyetemeknek mindezt figyelembe kell vennie, mivel ezen felsőoktatási intézmények célja a társadalmi és munkaerőpiaci valós igényeknek való megfelelés. Akkreditált hazai genderképzés csak az ELTE-n és a CEU-n zajlik, így a lépés ezt a két intézményt érintené, felmenő rendben, tehát az idén felvettek még befejezhetik a tanulmányaikat. A CEU amerikai genderképzésének hallgatóit a változás nem érintené.
(Forrás: index)
 
2018.08.09.
Diktátum jellegű rendelettel tiltják be a gender szakot Magyarországon
A módosítás két egyetemet érint Magyarországon, ilyen szakon ugyanis mesterképzés csak az ELTE-n, illetve a CEU-n van. Utóbbinál a rendelet a magyar diplomát adó képzésre vonatkozik, az amerikaira nyilvánvalóan nem. Ez tehát azt jelenti, hogy amennyiben végső formát nyer és hivatalosssá válik a rendelet, úgy Magyarországon magyarul nem lehet részt venni ilyen képzésen, illetve magyar diplomát nem lehet szerezni a társadalmi nemek tudományából. Úgy tudjuk, a rendeletnek nem voltak előzményei, ráadásul akkreditált szakokról van szó, amelyeket egy tollvonással gyakorlatilag betiltanak. Az ELTE-n egyébként idén is vettek fel hallgatókat a mesterképzésre. A jogszabályok alapján ők, illetve azok, akik már hallgatók, befejezhetik a képzést, ám jövőre az egyetem a képzést már nem hirdetheti meg, ha a rendelet hatályba lép.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.09.
Csúszhat az új NAT, félkész terv alapján készülnek a tankönyvek
Az új NAT-nak megfelelő tankönyvek sem állnak még rendelkezésre, azokat a közeljövőben kezdik el kidolgozni – a félkész koncepció alapján. Noha a NAT nem szabályozza a tankönyveket, az abban megfogalmazottak irányt mutatnak a tankönyvíróknak és szerkesztőknek, a tanítási segédletek, eszközök készítőinek. Forrásaink úgy tudják, a kormány elképzelésében kétféle tankönyv szerepel: egy állami és egy egyházi, keresztény szemléletű, ezekből lehet majd „válogatni”. Ezzel kapcsolatban szerettük volna megismerni az Emmi álláspontját. Kérdéseinkre küldött válaszukban nem cáfolták értesüléseinket, csak annyit közöltek: vegyük figyelembe hétfői közleményüket. Ebben mindössze arról adtak tájékoztatást, a koncepcióról a minisztériumi véleményezést követően indul széles körű társadalmi és szakmai egyeztetés, majd annak lezárultát követően kerül a kormány elé a tervezet.
(Forrás: Népszava)
 
2018.08.07.
Hiába támogatta szinte az összes tanár, szülő és diák a debreceni iskolaigazgató pályázatát, a minisztérium elutasította
A nevelőtestület tagjai közül 62-ből 61-en támogatják Rózsavölgyi vezetői programját. Türk elképzeléseit viszont 56/6 arányban leszavazták.A Szülői Választmány Rózsavölgyi pályázatát nyílt szavazással, ellenszavazat és tartózkodás nélkül támogatja. Türkét 3 igen, 27 nem és 1 tartózkodással nem támogatja. A Diákönkormányzat szintén egyhangúlag, 40 igen szavazattal támogatja Rózsavölgyit, míg Türk tőlük egyetlen igent sem kapott, a 38 nemre jutott 2 tartózkodás. Az igazgatói kinevezésekről a minisztérium dönt, de korábban többször hangsúlyozták, hogy figyelembe veszik a szülők, a diákok és a tantestület véleményét. Most nem ez történt: az oktatási államtitkár mindenféle indoklás nélkül utasította el Rózsavölgyi pályázatát.
(Forrás: 444.hu)
 
2018.08.06.
Nem nemzeti nevelés kell az óvodákba, hanem vécépapír, gyümölcs és nyitott légkör
Arról, hogy mindez kerüljön be az óvodai alapprogramba, egyáltalán, semmilyen szakmai egyeztetés sem folyt. Így aztán néhány mondaton túl azt sem lehet tudni, hogy ez pontosan mit is jelent. Zömmel csak annyit tudunk, hogy mostantól az óvoda a „gyermek nyitottságára épít, és ahhoz segíti a gyermeket, hogy megismerje szűkebb és tágabb környezetét, amely a nemzeti identitástudat, a keresztény kulturális értékek, a hazaszeretet, a szülőföldhöz és családhoz való kötődés alapja.”
(Forrás: Magyar Narancs)
 
2018.08.06.
Levelet írtak Káslernek a csalódott és dühös óvodapedagógusok
"Aktívan dolgozó óvodapedagógusként felháborít bennünket az a tény, hogy Önnek miniszterként milyen kevés ismerete van arról, hogy egy óvodában mi is zajlik. El sem tudja képzeli, hogy az országban milyen erőveszítéseket teszünk annak érdekében, hogy a gyermekek mindent megkaphassanak, annak ellenére, hogy jelenleg is több száz óvodapedagógus hiányzik a rendszerből" - írták a petícióban. A szakemberek Káslernek és a kormánynak "nem (már meglévő) törvények és rendeletek írásával kellene foglalkozni, hanem a rendszer működését kellene segíteni". Az óvodapedagógusoknak erre több javaslatuk is van.
(Forrás: hvg.hu)
 
2018.08.06.
Iskolai diákcsínynek indult, szövevényes bűnügyet kreáltak belőle
A bíróság végzésével Ákos bűnösségét a videó elkészítésében semmi sem igazota, így az sem volt megindokolható, hogy miért kellett elhagynia az iskoláját, a Dr. Bubós képeket leszámítva. De ekkor meglepő folyamatok indultak el. Ákos e-naplójába három héttel távozása után október 27-én, utólag rögzítve lett nagyon sok órai hiányzás. Ezek a hiányzások október 9-13 és október 16 -20 közötti időszakra, a diák utolsó Garay János Gimnáziumban töltött hetére, illetve a rákövetkező hétre, amikor Ákos már a másik iskolába járt, lettek beírva a naplóba. A közoktatási törvény szerint a nagy számú mulasztás szankciókat von maga után. Ezek a szankciók nagyon súlyosak lehetnek, akár arra is jogalapot adhatnak, hogy az iskola a tanulói jogviszonyt megszüntesse. Ákos e-naplójába bevezetett hiányzásokkal kapcsolatban szülei feljelentést tettek a rendőrségen, mert közokirat-hamisításra gyanakodnak. Ugyanis állításuk szerint Ákos mindkét héten iskolában volt.
(Forrás: 444.hu)
 
2018.08.05.
Nemzeti nevelés lesz már az óvodákban is
A módosításokról semmit nem tudunk, velünk sem, és tudtommal, másokkal sem egyeztettek – nyilatkozta lapunknak Bakonyi Anna, a Magyar Pedagógiai Társaság Kisgyermeknevelési Szakosztályának elnökségi tagja. Úgy véli, a módosítások nem igazán indokoltak, hiszen a nemzettudat kérdésköre eddig is jelen volt az óvodákban, ahogy a népmesék, népdalok is fontos szerepet kaptak a pedagógiai programokban. – Ettől függetlenül nem vagyok túl optimista, mert nem értjük a változtatás okát. Nem tudjuk, kicsoda, milyen megrendelésre, pontosan milyen okból kérte a módosításokat. Félő, hogy egyes intézményekben túlkapásokra használhatják. A hangsúlyokat lehet jól is értelmezni, és lehet hivatkozni a szövegre úgy is, hogy a gyerekek nem az életkoruknak megfelelő módon tanulnak – fogalmazott a szakértő. Hozzátette: sajnálja, hogy például a Digitális Oktatási Stratégia óvodai vonatkozásából semmi nem jelent meg a módosításokban, pedig az óvodai nevelés korszerűsítése szempontjából annak valóban lett volna értelme.
(Forrás: Népszava)
 
2018.08.05.
Tovább csúszik a Nemzeti alaptanterv Juhász Dániel Pub
Noha Kásler Miklós emberi erőforrás miniszter ígérete szerint augusztus 6-ra elkészül az új Nemzeti alaptanterv (Nat) koncepciójának legújabb változata, az biztos, hogy a szakmai szervezetek még nem kapják meg, sőt a korábban augusztus végére tervezett szakmai konferencia is csúszik. Miután a szaktárca készhez kapta a koncepciót, véleményezik és javaslatokat tesznek a változtatásokra, amelyeket a Csépe Valéria miniszteri biztos által vezetett – a nyilvánosság számára mindmáig ismeretlen tagokból álló – szakértői csoport vagy elfogad, vagy nem. Utóbbi esetben további csúszásra lehet számítani.
(Forrás: Népszava)
 
2018.08.05.
Száz javaslattal ment a minisztériumhoz a Független Diákparlament
Az idei tanév szakmai érdekképviseleti munkájának eredményeként száz pontból álló javaslatcsomagot dolgozott ki a Független Diákparlament (FDP), amelyet szerda délelőtt az Emberi Erőforrások Minisztériumába (Emmi) is eljuttattak. A pontok között több korábbi, illetve újabb javaslatok is megtalálhatóak. A minisztérium Szalay utcai épülete előtt tartott sajtótájékoztatón Kormos Krisztián, az FDP szóvivője elmondta: remélik, hogy az új oktatásirányítástól – a korábbival ellentétben – kapnak válaszokat a javaslataikra, és érdemi, sajtónyilvános egyeztetéseken vitathatják meg azokat.
(Forrás: Népszava)
 
2018.08.05.
Már úton vannak az idei tankönyvek: ma indul a kiszállítás az iskolákba
Ma indul a 2018-19-es tanév tankönyveinek kiszállítása az iskolákba. Az alaprendelések 12,5 millió tankönyve augusztus végéig érkezik meg az intézményekbe - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára kedden a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. (Kello) üllői raktárában tartott sajtótájékoztatón.
(Forrás: Eduline)
 
Sajtófigyelő
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep