Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2022.07.31.
Rédai Dorottya: Az iskolai és családi erőszaktól egyetlen gyereket sem véd meg a kormány által gyermekvédelminek mondott törvény
De mi köze a gyermekvédelemnek a homoszexualitáshoz? Hogyan vált mumussá a nemi szerepekről való kritikai gondolkodás? Hogy függ össze a konzervatív ideológia által megalkotott idealizált családkép, az egyház védelme a gyerekekre leselkedő valós veszélyek bagatellizálásával? Mi köze a politikának a gyerekek szexuális neveléséhez? Hogy lett a szexuális nevelésből családi életre nevelés, és hogyan veszélyeztetheti a kamaszok testi és lelki épségét, ha a szexualitásról csak mint a családalapítás eszközéről hallanak? Rédai Dorottya, a CEU genderkutatója a negyedik Qubit Live-on elmondta, hogy miközben a gyerekek szexuális életre nevelését Magyarországon évtizedek óta nem sikerült megoldani, a gyermekvédelminek nevezett törvény miatt most már a meglévő és hatékonyan működő programokat sem merik az iskolákba meghívni. Az átlagostól eltérő identitású gyerekek pedig az eddig elérhető segítséget sem kapják meg.
(Forrás: Qubit)
 
2022.07.31.
Kifogyunk a tanárokból a felsőoktatási felvételi eredmények szerint, jelentkezők híján sok szakpárt el sem indítanak
Nem tolonganak a tanárnak vágyó fiatalok az egyetemeken, sok szakpárt el sem tudnak indítani az alacsony jelentkezői létszám miatt. Nem képeznek például biológia- és fizikatanárokat az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen és a Pécsi Tumoányegyetemen, földrajz-és kémiatanárokat a Szegedi Tudományegyetemen, illetve magyar nyelv és irodalom-német nyelv és kultúra tanárt a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen. A sor még hosszan folytatható, az Eduline szerint a Felvi statisztikáit átnézve feltűnő, hogy több, tanárképzést is kínáló vidéki és fővárosi egyetemen vannak olyan szakpárok, ahol a fent említettekhez hasonlóan a ponthatárok mellett csak annyi szerepel, hogy „n.i.”, azaz nem indul.Az idei szakos statisztikákból pedig az is kiderül, hogy több vidéki és fővárosi intézményben is akadnak olyan szakpárok – jellemzően természettudományi képzésekkel -, ahová idén senki nem jelentkezett.
(Forrás: Mérce)
 
2022.07.31.
A nyelvvizsga-kötelezettség eltörlésével nem oldanak meg semmit, csak parancsszóra megfordultak a lovon
Salusinszky András, a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének alelnöke a közösségi oldalán fakadt ki a kormánydöntés kapcsán, szerinte ugyanis annak súlyos társadalmi üzenete van: nem fontos idegen nyelvet tanulni. A szakértő szerint a XXI. században legalább angolul kell tudnia egy diplomásnak, a magyar nyelvoktatással pedig az a legnagyobb probléma, hogy nincs egy határozott stratégia, amely leírná, milyen célokat kellene elérni a magyar lakosság idegennyelv-ismeretében. Az Oktatási Hivatal néhány éve felmérte az iskolai nyelvoktatás és nyelvtanulás helyzetét, a 2018-ban publikált eredmények pedig nem voltak túl fényesek. A nyelvi csoportlétszámok magasak, az iskolák többségének nincs se gyakornok, se mesterpedagógus, se kutatótanár fokozatú nyelvtanára, a tanórai nyelvtanulás hatékonysága alacsony, a módszerek elavultak, az egyéb nyelvtanulási lehetőségek - szakkörök, különórák - korlátozottan elérhetőek. A kormány ezt követően idegennyelvi stratégia kidolgozásába kezdett, ami viszont azóta sem nyilvános. A Nyelvtudásért Egyesület elnöke szerint ez valójában azt jelenti, hogy nincs is.
(Forrás: Népszava)
 
2022.07.31.
Saját döntésével megy szembe, és a nyelvoktatásnak is ad egy pofont a kormány a nyelvvizsgaszabályok átírásával
Még nehezebb helyzetbe kerülhet a nyelvoktatási piac az egyetemi-főiskolai nyelvvizsgaszabályok felpuhítása miatt, pedig a járvány, a 2020-as és 2021-es nyelvvizsga-amnesztia és a katatörvény miatt eddig sem volt könnyű dolguk a vizsgaközpontoknak és a nyelviskoláknak. A döntés ráadásul rossz hatással lesz a társadalomra, az ország gazdaságára és a munkaerőpiacra is.
(Forrás: Eduline)
 
2022.07.31.
Megszünteti az egyetemi nyelvvizsga-kötelezettséget a kormány
Átalakítja a felvételi rendszerét a kormány – jelentette be Csák János kulturális és innovációs miniszter csütörtökön. A miniszter nemrég a Facebookon is közzétette egy videót, amelyben a módosításokról beszél. Ebben elmondja, hogy a kormány kivezeti a kötelező nyelvvizsgarendszert. A jövőben a kötelező nyelvvizsga-kötelezettség helyett, a képzés során kell az egyetemeknek biztosítania a megfelelő nyelvi kompetenciákat. A változás következtében a nyelvvizsgáztatás és nyelvoktatás területén is nő a felsőoktatási intézmények autonómiája, ugyanakkor gondoskodniuk kell arról, hogy hallgatóik rendelkezzenek az adott szakon szerezhető szakképzettség gyakorlásához szükséges idegennyelvi ismeretekkel. A változtatások közös célja az egyetemi autonómia és a hallgatói felelősségvállalás növelése.
(Forrás: rtl.hu)
 
2022.07.31.
Gulyás: Kazánokat vesz az állam az iskoláknak
Nem történt jelentős létszámleépítés a Miniszterelnökségen – cáfolta az erről szóló híreket Gulyás Gergely. A jövőben azonban megszüntetik a párhuzamosságokat azzal, hogy összevonják a különböző irányítóhatóságokat a Miniszterelnökség alatt. Gulyás arról is beszélt, hogy a kormány azt méri fel első körben, hogy egyáltalán hány iskolában lehet áttérni fatüzelésre. A kisebb iskolákban lesz erre lehetőség, és azt is vizsgálják, hogy tudják-e segíteni a folyamatot állami kazángyártással. Ahány kazánt venni kell, arra az állam biztosani fogja a forrásokat – erősítette meg a miniszter. Az iskoláknak és a fenntartóknak biztosan nincs rá külön forrása.
(Forrás: telex)
 
2022.07.21.
Radó Péter: Folytatódik az önsorsrontó oktatáspolitika
A helyzet ma más, mint közel 10 évvel ezelőtt: a béremelésnek nem a nyugdíjba vonuló pedagógusok pótlását kell csupán szolgálnia, hanem vissza kellene fordítania a pályaelhagyás mára tömegessé vált folyamatát. A kérdés tehát az, hogy a várható béremelés képes lehet-e enyhíteni a pedagógushiányt? E tekintetben nem lehetünk optimisták; akár egy egyszeri jelentősebb béremelés sem fog nagy számban visszacsábítani már máshol dolgozó volt pedagógusokat, a pálya vonzóvá tétele pedig nem csupán bérkérdés.
(Forrás: portfolio.hu)
 
2022.07.21.
Van olyan iskola, ahová öt-hat tanárt keresnek egyszerre az álláshirdető oldalakon
Nem példa nélküli, hogy az óvodák és iskolák egyszerre négy-öt, sőt akár hét-nyolc pedagógust keresnek, annyian távoztak - nyugdíjba, más iskolába/óvodába vagy más szakmába - a tanév végén. A közigállás.gov.hu-n is akadnak olyan intézmények, amelyek több álláshirdetést is feladtak, az egyik Pest megyei óvodában például nyolc szabad álláshely van, az egyik II. kerületi általános iskola is több tanárt - köztük matematika és informatika szakost - keres. A „tanár” kulcsszóra legutóbbi keresésünkkor egyébként már 3069 meghirdetett állást listázott a közszféra állásportálja. A tömeges felmondások hátterében legtöbbször a rendkívül alacsony fizetés és a magas munkateher áll, ami mellett nagyon nehéz még mellékállást is vállalni - mondta az Eduline-nak Nagy Erzsébet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) országos választmányának tagja. Olyan esetet is hallott, hogy egy egykori fizikatanár, doktori címmel rendelkező egyetemi adjunktus kitanulta a villanyszerelő szakmát, később példáját több ismerőse is követte.
(Forrás: Eduline)
 
2022.07.21.
Pintér válasza a tanárok béremelésére: baloldal
“A sztrájktárgyalások természetesen folytatódnak a szakszervezetekkel. Az, hogy a már beígért 3x10 százalékos béremelésen felül tud-e a Kormány magasabb béremelést biztosítani, a gazdaság teljesítményétől függ“ - válaszolta az atv.hu-nak a Belügyminisztérium arra a kérdésre, hogy a kormány részéről tárgyalnak-e a pedagógus szakszervezetekkel béremelésről, és hogy mitől függ, hogy a kormány a már bejelentett háromszor 10 százalékos emelésen felül megemeli-e a pedagógusok bérét. “Sokkal könnyebb lenne megegyezésre jutni, ha a magyar baloldal nem tenne meg mindent azért, hogy Magyarország ne kaphassa meg a nekünk járó, pedagógus-béremelésre is fordítható uniós forrásokat Brüsszelből”
(Forrás: 444.hu)
 
2022.07.21.
MIT ÁRUL EL EGY DIÁKRÓL AZ EGYETEMI FELVÉTELI PONTSZÁMA?
Évről évre diákok tízezreinek életpályáját dönti el, hogy felveszik-e őket a megcélzott egyetemi szakra. De vajon igazságos-e a felvételi rendszer? A felvételi pontszám akkor működik, ha megbízhatóan előre jelzi a későbbi egyetemi teljesítményt – két kutató most azt vizsgálta, mennyire működik ez a mérőszám Magyarországon.
(Forrás: Qubit)
 
2022.07.21.
Ötből négy pedagógus vakáció helyett nyáron is dolgozik, derül ki a PDSZ felméréséből
A hazai oktatási intézményekben dolgozók egyáltalán nem tudják pihenésre kihasználni évi rendes szabadságukat. Sokakat zsarolással vesznek rá a pluszmunkák elvállalására, mások megélhetési problémák miatt kénytelenek a nyáron is dolgozni – derül ki a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének 1400 fős felméréséből, amely a pedagógusok nyári munkaterheire volt kíváncsi. A szakszervezet felmérése alapján a megkérdezettek közül öt főből több mint négy dolgozik a nyári szünet hetei alatt.Ez azt jelenti, hogy a kitöltők 82,8%-a jelezte, hogy végez majd valamilyen fizetéssel járó, vagy fizetés nélküli munkát a nyári hónapokban. A megkérdezettek több mint fele (51,8%) táboroztatással tölti a vakáció egy részét, 25%-uk pedig ezen felül valamilyen önkéntes, vagy fizetett munkát is ellát majd.
(Forrás: Mérce)
 
2022.07.19.
Mamutok vagyunk és itt az olvadás! – egy mezei tanár válasza Nényei Pál elitpozíciós cikkére
Igenis be kell vetni új módszereket és akár el is kell engedni ókori szövegeket cserébe azért, hogy a diákok olvassanak és gondolkodjanak, az előrehozott érettségi műfajával nincs gond, az érettségi pedig úgy látszik, korrektebben zajlik egy átlagos gimnáziumban, mint az elit egyházi intézményekben – fogalmazza meg Horváthné Vass Ildikó. A gimnáziumi tanár Nényei Pál egyes közoktatással kapcsolatos állításait vitatja, s amellett érvel: a tanároknak alkalmazkodniuk kell a világhoz, máskülönben nem lesz rájuk szükség. Vita.
(Forrás: válasz online)
 
2022.07.18.
Pintér Sándor tárcája indoklás nélkül utasított el több pályázót, igazgató nélkül indul a tanév hat iskolában
Hét iskolában írtak ki idén intézményvezetői pályázatokat Budapest XXI. és XXIII. kerületében, de csak egy esetben született eredményes pályázat, a többi hat intézményben minden pályázót indoklás nélkül elutasított a minisztérium – értesült a Népszava. Így a csepeli Széchenyi István Általános Iskolában, a Herman Ottó Általános Iskolában, a Lajtha László Általános Iskolában, valamint a soroksári Fekete István Általános Iskolában, a Grassalkovich Antal Általános Iskolában és a Páneurópai Általános Iskolában kinevezett intézményvezető nélkül kell majd elkezdeni szeptemberben a tanévet.
(Forrás: Népszava)
 
2022.07.18.
Mémekkel és kendőzetlen őszinteséggel keres tanárokat egy XVIII. kerületi általános iskola Vajk-sziget Általános Iskola nem árul zsákbamacskát.
Mint írják, „Téged keresünk, ha… érdekel a versenyképes jövedelem, a három hónapos nyári szünet, a társadalmi megbecsülés, de le tudsz róluk mondani.” A betöltendő állások között szerepel: tanító, technika – „bármely” szakos tanár, technika – fizika szakos tanár, rajz – „bármely” szakos tanár, „akármilyen” – „bármely” szakos tanár.
(Forrás: Népszava)
 
2022.07.18.
L. Ritók NóraVélemények, viszonyulások
Nagyon érdekes és megosztó szerep ennek az egész problémának, munkának a kommunikálása. Ugyanis az ember óhatatlanul elvárások kereszttüzében találja magát. Mindenki a saját véleménye, viszonyulása, tapasztalása alapján alakítja ki az álláspontját erről a munkáról, majd ki-ki vérmérséklete, elköteleződése, saját státusza szerint szeretné befolyásolni azt is, ahogy csinálom, és azt is, ahogy kommunikálom. Bár az igazság az, hogy ahogy csinálom, azzal keveseknek van gondja… és kevesen vannak akik a nagy “megmondó” szerep mellé tényleges terepi munkát társítanának, akár itt, ahol mi dolgozunk, akár máshol, sajnos lenne helyszín rá bőven.
(Forrás: nyomor széle/hvg blog)
 
2022.07.16.
Alternatív pedagógiai szótár. Feljegyezte Bessenyei István veterán oktatáskutató. Továbbfejlesztésre felajánlva!
Két szócikk: T Tankönyv A tanulók által többnyire unott és hanyagolt, lineáris szekvenciákra tagolt, papíralapú olvasásra szánt nyomdaipari termék. Tanuló Kísérleti alany, akin azt próbálják ki, hogy hogyan lehet a tudásvágyát úgy lecsökkenteni, hogy lázadni már ne lázadozzon, de még el tudjon olvasni mindenfajta használati utasítást.
(Forrás: tani-tani online)
 
2022.07.16.
„Épp most omlik össze az oktatás, maga alá fogja temetni főleg a mi diákjainkat”
Kritikus a roma tanulók helyzete az iskolákban: a szegregáció nem csökken, és már csak fél százalékuk jut el egyetemig. A Romaversitas alapítvány 9. osztálytól egészen a diplomáig segít nekik az előrehaladásban. De egyre kevesebben jelentkeznek hozzájuk. A diákjaikat igyekeznek aktivista szemlélettel felvértezni és „kihangosítani”, hogy kialakulhasson egy erős érdekérvényesítő képességgel rendelkező, értelmiségi roma réteg. Idén új ügyvezető igazgatója lett a szervezetnek, az irányításával vezetőképzővé kezdték alakítani az egyetemistáknak szóló programjukat, és erősítik a gyakornoki programjukat is.
(Forrás: 444.hu)
 
2022.07.15.
A tanítás alkotó értelmiségi munka (Interjú Fenyő D. Györggyel)
Rég nem látott átfogó módszertani munka született az irodalomtanításról, Az irodalomtanítás módszertana – Éthosz és praktikák címmel. Miért ilyen vastag, kinek szól, mit kínál a két kötet – ezekről kérdeztük a szerzőt, Fenyő D. Györgyöt, aki nem fukarkodott a válaszaival, így bőséges információval szolgál azoknak, akik már birtokolják a könyvet, ahogy azoknak is, akik csak most szereztek róla tudomást.
(Forrás: Kölöknet)
 
2022.07.15.
A minisztérium szerint \"nálunk nőttek a legjobban a pedagógusbérek\"
A kormány mindig prioritásként kezelte, hogy egységes alapon működő, a pedagógustevékenységet elismerő, értékálló és egyre több pedagógusra kiterjedő bérezési rendszert teremtsen - kezdte írásbeli kérdésre adott válaszát Rétvári Bence, a Belügyminisztérium államtitkára. Mindezt Kanász-Nagy Máté LMP-s országgyűlési képviselő kérdésére válaszolta, aki arra volt kíváncsi: \"mire lesz elég a 9%-kal megemelt oktatásfinanszírozás\"? Az államtitkár szerint a fenti állítást bizonyítja az is, hogy elsőként a tanároknál indítottak többlépcsős béremelést. \"Ennek jegyében 2013-tól 2017-ig négy lépcsőben átlagosan 50%-kal emelkedtek a pedagógusbérek. Az OECD adatok alapján 2013 és 2017 között nálunk nőttek a legjobban a pedagógusbérek\" - tette hozzá.
(Forrás: Eduline)
 
2022.07.15.
Nényei Pál: Fejétől bűzlik a magyar közoktatás, az éhbér csak következmény
A magyar iskolarendszer semmit sem tud kezdeni a klasszikus tanár-diák viszony felborulásával, a köznevetségbe fulladt középszintű érettségivel, az iskolai koncentrált mentális és fizikai jelenlét válságával, ezért ebben a formában fenntarthatatlan – írja a Válasz Online-nak küldött esszéjében Nényei Pál. A gimnáziumi magyartanár szerint a megalázó pedagógusi fizetés az oktatásügy igen súlyos krízisének egyik tünete csupán, és már ma is olyanok az állapotok, hogy elég lenne tíz gimnázium. Az egész országban.
(Forrás: válasz online)
 
2022.07.13.
Még komolyabb tanárhiánnyal küzdenek majd a nyelviskolák a kata szabályainak átírása miatt
„Sok olyan tanár lesz, aki nem tud majd legálisan órát vállalni”– mondta a kedd délután elfogadott katatörvény hatásairól a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke az Eduline-nak. A kata szabályainak szigorítása miatt ugyanis a nyelvtanárok egy része is patthelyzetbe került, pedig a nyelviskolák eddig is komoly pedagógushiánnyal küzdöttek. Ráadásul a tanfolyamok ára is magasabb lehet. Több tízezer tanárt érinthet a katatörvény, ők eddig mellékállásban egészítették ki \"nyomorbérüket\" A Pedagógusok Demokratikus Szervezete (PDSZ) közleményben reagált a kisvállalkozókat hátrányosan érintő törvényjavaslatra.
(Forrás: Eduline)
 
2022.07.13.
Drágul a diákhitel és az albérlet, sok hallgatónak évekre csak a mamahotel marad
A Diákhitel Központ az emelés után azzal érvelt, hogy még az új kamat is alacsonyabb a jegybanki irányadó rátánál, így továbbra is ez a legkedvezőbb szabad felhasználású hitel. A kamatemelésnél sokkal közvetlenebbül és jóval érzékenyebben érintheti – és így éppen a hitelfelvétel felé lökheti – a diákságot a lakásbérleti díjak robbanásszerű emelkedése. Ezek jelenleg 20-25 százalékkal magasabbak, mint egy évvel korábban,
(Forrás: hvg.hu)
 
2022.07.13.
A nyári művészeti táborok talán legnagyobb erénye, hogy lehetőséget nyújtanak a nem eredményorientált, szabad alkotásban való részvételre
Ha a korcsoporthoz való igazodásnál tartunk, felmerül a kérdés: másképp viszonyul a művészeti táborhoz egy túltechnicizált világban élő mai tinédzser? A koncentráció hiánya talán a legszembetűnőbb a fiataloknál, de a jelenséget ne szűkítsük le erre a korosztályra, hiszen akár magamon is észreveszem vagy a kollégáimon, hogy a hatalmas információáradat miatt nehezünkre esik összpontosítani. Az egyfelé figyelésre nyújt lehetőséget az Összpróba Tábor, annak ellenére, hogy egy extrovertált közeg a nyári táboré, ez az időszak valamiképp az elcsendesedésé, hiszen a hétköznapokat legtöbbször a zaj teszi ki.
(Forrás: Népszava)
 
2022.07.12.
AMÍG TÖKÉLETES VAGY, ADDIG SZERETÜNK!
„Merje hazavinni, merjen hazamenni!” – júniusban ezzel a mondattal hívta fel a magyar rendőrség a figyelmet arra, hogy a bizonyítványosztás komoly lelki megterhelést, megzuhanást okozhat a gyermek számára. „Előfordulhat, hogy az érdemjegyek nincsnek összhangban a szülői, vagy a saját magával szemben támasztott elvárásokkal, emiatt a gyermek szoronghat, félelmet érezhet” – írták, és kiemelték azt is, hogy ennek következtében sok gyerek nem mer hazamenni, mert fél a szülői felelősségre vonástól, dorgálástól – inkább világgá megy, elkóborol, hogy elkerülje a családi kritikát, perpatvart.
(Forrás: Szemlélek)
 
2022.07.11.
Kütyüfüggő a gyerekem, mit csináljak?
A gyerekek 80 százaléka fölteszi a kezét, ha megkérdezik tőlük, kik közülük az okostelefon-függők. Lehet, hogy még ennél is több szülő figyeli aggódva a saját gyerekét, de a használat önmagában nem jelent addikciót. Van ugyanakkor olyan szakértő, aki súlyosabbnak látja ezt a problémát, mint a droghelyzetet. De honnantól számít klinikai értelemben vett függőnek egy gyerek? Mit tehet a szülő, hogy megakadályozza ezt, és mit azért, hogy bele se csússzon? Remélhető, hogy kinövi? Szakértőket kérdeztünk.
(Forrás: hvg.hu)
 
2022.07.11.
Gulyás Gergely szerint „a baloldal” azon dolgozik, hogy ne legyen egészségügyi és pedagógus-béremelés
A helyreállítási alapról való megegyezés már csak az Európai Bizottságon múlik, miután a kormány elfogadta a bizottság álláspontját a vitás kérdésekben - mondta el a Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában. Gulyás Gergely az MTI szerint közölte, a bizottságnak elküldött válaszban mind a négy olyan területen, ahol a testület előrelépést várt, elfogadták a bizottság álláspontját. Függetlenül attól, hogy egyetértünk-e vagy sem az Európai Bizottság felvetésével - mondta a miniszter. Szerinte ezeknek a kérdéseknek a jelentősége lényegesen kisebb mint annak, hogy Magyarország végre megkapja azokat a pénzeket, amelyek „az uniós szabályok szerint nekünk járnak”.
(Forrás: Népszava)
 
2022.07.09.
IDEA: a magyarok több mint fele jogosnak tartja a tanárok követeléseit
Az óvodapedagógusok, tanítók és tanárok követelései, mert a fizetésük alacsony, és a pedagógusok túlterheltek is – derül ki az IDEA Intézet kutatásából, amelynek eredményeit elküldték a 24.hu-nak. Mint a kérdésben emlékeztettek: az országgyűlési választás előtt a pedagógusok egy része sztrájkolt, illetve polgári engedetlenségi mozgalmat indított a helyzetük javítása érdekében. 28 százalék szerint a követelések részben jogosak, mert „a fizetésük tényleg alacsony, de délután korábban hazamehetnek, és egyébként az egész nyarat jelentősebb munkakötelezettség nélkül tölthetik” a tanárok. Míg a kormánypárti szavazók mindössze 19 százaléka, az ellenzék szimpatizánsainak 91 százaléka tartja jogosnak a pedagógusok követeléseit. A Fidesz-KDNP szavazóinak 38 százaléka úgy véli, egyáltalán nem jogosak a pedagógusok elvárásai,
(Forrás: 24.hu)
 
2022.07.09.
Románia – Jók az új szelek a közoktatásban, ám a gyakorlatban dől el, mennyit használnak a tanévszerkezet-módosítást is hozó változások(Ezt a cikket a Krónikáról másolták: https://kronikaonline.ro/belfold/kezdetnek-jok-az-uj-szelek-a
Nagyon sokat várnak a kezdeményezők az oktatás megszervezésére és működésére vonatkozó szabályzat módosításától, melynek egyik legfontosabb eleme a félévek megszüntetése. Mindeközben tiltják a tanulók kicsapását, szigorítják a diákok áthelyezésére vonatkozó szabályzatot, illetve véget próbálnak vetni a tanárok megajándékozásának. A Krónika által megszólaltatott érintettek nagy vonalakban üdvözlik a változtatásokat, ugyanakkor egyfajta jó kezdetként tekintenek a tervezett reformokra.(Ezt a cikket a Krónikáról másolták: https://kronikaonline.ro/belfold/kezdetnek-jok-az-uj-szelek-a-kozoktatasban-gyakorlatban-dol-el-mennyit-hasznalnak-a-tanevszerkezet-modositast-is-hozo-valtozas?
(Forrás: kronika online )
 
2022.07.09.
Mit tehetünk szülőként, ha az óvodában vagy az iskolában bántják a gyerekünket?
Abban, hogy egy gyerek ne váljon áldozattá, ne legyen bántalmazó, és ne is nézze tétlenül, amikor valakit bántanak, kiemelten fontos szerepe van a megelőzésnek és a szemléletformálásnak, egészen óvodáskortól. És bármilyen súlyúnak tűnik is szemünkben a gyereket ért bullying, szülőként nagy felelősségünk van abban, hogyan kezeljük a helyzetet. Ehhez Peer Krisztina pszichológus ad most tanácsot.
(Forrás: telex)
 
2022.07.09.
Nyáry Krisztián: A kötelező olvasmányok listájánál sokkal mélyebb a probléma az irodalomoktatásban
Az egyetlen terület, ahol az államilag forszírozott kultuszépítés működik az irodalom belül, az az oktatás, véli Nyáry. Az iskolai kánon vagy kultusz ugyanis megjelenik a kimeneti követelményekben, például az érettségiben, és egy jó tanár sem tud mást csinálni, minthogy azt tanítja meg, amit előírnak. És ha Ottlik Géza nincs, de Herczeg Ferenc van, akkor azt fogja elolvasni a diák, mert nem fér már bele Ottlik, mondja az irodalmár. A kötelezőkkel sincs minden rendben, a szövegek például 60 százalékban ugyanazok, mint 1940-ben voltak. Ám amik akkor kortárs szövegnek számítottak, vagy félkortársnak, egy-két generációval azelőttieknek, azokat ma már nem érzik kortársnak a mai diákok. „Az érettségi követelményekben a legfiatalabb, akit el kell olvasni, akinek az életművét ismerni kell, az a száz éve született Pilinszky János”, mondta.
(Forrás: telex)
 
2022.07.09.
JOGUNK VAN SZÜLŐVÉ VÁLNI?
Általában úgy gondoljuk, hogy a döntés, hogy szülővé válunk-e, a legszemélyesebb döntések közé tartozik. Senkit nem szabad arra kényszeríteni, hogy szülő legyen, és szélsőséges kivételektől eltekintve megtiltani sem lehet senkinek, hogy szülővé váljon, ha szeretne. Ha szülővé szeretnénk válni, jogunk van szülővé válni: szabadságunkban áll. Nem kell figyelembe vennünk sem a jövendőbeli nagyszülők, sem az állam, sem a gyerekes és gyerektelen barátok elvárásait, és ha ezek közül bárki bele akarna szólni a döntésbe, azt súlyos jogtalanságnak éreznénk. Ez az elképzelés igen elterjedt, például a gyermekvállaláshoz, családalapításhoz való jogot számos emberjogi alapdokumentum, köztük az Emberi jogok európai egyezménye is elismeri.
(Forrás: Qubit)
 
2022.07.09.
Gyerekek zúdítottak kőzáport az autósokra az M3-ason
Kőzápor hullott az autósokra az M3-as autópályán, Nemesbikk térségében. A helyszínre érkező tiszaújvárosi rendőrök hét gyermeket találtak autópályát átívelő mezőgazdasági felüljárón. A gyerekek közül két helyi, 10 és 12 éves fiú a rendőröknek azt mondta, hogy egy személygépkocsi szélvédőjét, és egy teherautó pótkocsiját találták el a kavicsokkal. A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a járőrök hazavitték a gyerekeket, és tájékoztatták a szüleiket a történtekről, majd később értesítették az illetékes hatóságot is.
(Forrás: 24.hu)
 
2022.07.09.
Drámai eredményt hozott egy UNICEF-felmérés a magyar fiatalok körében
Az UNICEF Magyarország friss, reprezentatív felmérése szerint a 13-25 éves korosztály túlnyomó többségét napi szinten foglalkoztatják a klímaváltozás kérdései, 90 százalékuk állítja, hogy kifejezetten szorongást él meg a témával kapcsolatban. Lényeges visszajelzés, hogy a magyar fiatalok háromnegyede személyesen, áldozatok árán is kész tenni azért, hogy elkerülhessük a természeti katasztrófát – nekik szól a gyermekvédelmi szervezet ősszel induló „Klímahősök” programja, aminek célja, hogy a szorongást valódi tudással, generációk közötti párbeszéddel és cselekvéssel váltsa fel.
(Forrás: Infostart)
 
2022.07.09.
Napelemgomba, bogárszedő robot és inkluzív társasjáték a MOME pályázatának idei győztesei
A MOME 2022-ben is meghirdette kreatív pályázatát a 7–10. osztályos korosztály számára, arra biztatva őket, hogy alakítsanak két-öt fős csapatokat, képzeljék el, milyen lesz a jövő, és tervezzenek együtt tárgyat, tevékenységeket, szolgáltatásokat.Harmadik helyezést ért el a Wetess csapat (Sándor Enikő, Soós Gabriella, Szögedi Tamara, Szofi Williams és Zsíros Anna Réka – Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Gyakorló Általános, Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézet, Eger) egy inkluzív és kooperatív társasjátékkal, amelynek alapfogalmai az elfogadás és a klímaválság. A játékosok egy várost védenek meg közösen a természeti katasztrófáktól. A játék az interaktív tábla és az intelligens kiegészítők révén segíti a fogyatékossággal élő, elsősorban látássérült emberek részvételét.
(Forrás: Magyar Nemzet)
 
2022.07.09.
Két diák bejutott a Yale-re, tizenketten Oxfordban vagy Cambridge-ben kezdenek a Milestone végzősei közül
Tizenketten kaptak felvételi ajánlatot Oxfordból vagy Cambridge-ből, ketten bejutottak a Yale-re, egy diák a Harvardon, egy a pennsylvaniai egyetemen kezdheti a következő szemesztert – ilyen felvételi eredményekkel zárta a tanévet a Milestone Intézet. A brit egyetemekre jelentkezők száma a brexit miatt náluk is a felére esett vissza, sokan inkább Hollandiát, Írországot vagy Ausztriát választják – igaz, a Bécsbe pályázó milestone-osok jellemzően a CEU alapszakjai közül válogatnak.
(Forrás: Eduline)
 
2022.07.09.
A kormányon belül is feszültséget okozhat Pintér Sándor terve a kisiskolák bezárására
A közoktatás összes baja között csak marginális problémát jelentenek az ország településeinek már csak kevesebb mint felében működő kisiskolák. Ezek bezárása spórolást nemigen jelent, a tanárhiányt nem oldja meg, az oktatás minőségét sem fogja javítani, ám súlyosbíthatja a rendszer társadalmi problémáit. A differenciált megközelítés azt is feltételezné, hogy a helyi közösséget is bevonják a döntésbe. Ez azonban nem a Fidesz erőssége – lásd az iskolák államosítását. Márpedig a szülők és az önkormányzat véleményének kikérése nélkül nem lenne értelme nekifutni az átszervezésnek, hiszen az ő ellenállásuk esetén komoly helyi politikai csatározásba fulladhat a váltás.
(Forrás: hvg.hu)
 
2022.07.08.
A tanárhiány első áldozatai: kik fognak tanítani tíz év múlva?
Az általános tanárhiány országszerte megfigyelhető, a pedagógusok fokozatos elöregedése pedig már most komoly problémákat okoz, különösen a leginkább veszélyeztetett szakirányok esetében. Nemrég bejárta a sajtót a hír, hogy idén fizikatanárnak mindösszesen 22-en, míg kémiatanárnak 25-en jelentkeztek. A Telex megkereste az Oktatási Hivatalt, ami ennél valamivel magasabb számokat közölt (tájékoztatásuk szerint első helyen 28-an jelentkeztek osztatlan kétszakos tanári képzés olyan szakpárjára, amelynek egyik tagja a fizikatanár szak, 30-an pedig olyan szakpárra, ahol az egyik kémia), ám ez az arányokon nem sokat változtat.
(Forrás: Átlátszó oktatás)
 
2022.07.06.
„Sokan még nem látják, milyen katasztrófa felé rohanunk” – a szülők nélkül nem lehet megmenteni a közoktatást
Bár a Fővárosi Ítélőtábla korábban jogellenesnek ítélte a pedagógus-szakszervezet által meghirdetett januári, kétórás figyelmeztető sztrájkot, a Kúria hétfőn megállapította: a munkabeszüntetés jogszerű volt. A régi-új kormány megalakulása azonban nem hozott érdemi változást a közoktatás helyzetében, a kormányzati kijelentések továbbra is a társadalmi vélemények tükörképének foghatók fel. A társadalom támogatása nélkül tehát nem lesz változás, anélkül a sztrájk sem hatékony eszköz. Miklós György, a Szülői Hang Közösség társalapítójának írása.
(Forrás: válasz online)
 
2022.07.06.
Az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt?
A belügyminiszter terveire az az egyik lehetséges magyarázat, hogy az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt. Ha nem kell a falusi kisiskolákba szaktanárt szerezni, nem lesz olyan égető az utánpótlás hiánya, így a súlyos probléma megoldásán sem kell tovább gyötrődni. Ez azonban végtelenül cinikus megközelítés. Az persze tény, hogy a kisiskolák nagy részével gondok vannak, ezt azonban differenciáltan kellene felülvizsgálni, nem egy kaptafára felhúzva bezárni őket.Az ország településeinek már több mint felében egyáltalán nincs iskola, az olyan, jellemzően kistelepülésekből álló dunántúli megyékben pedig, mint Baranya, Vas, Zala vagy Veszprém, már a háromnegyedet is eléri ez az arány.
(Forrás: hvg.hu)
 
2022.07.06.
Az Orbán-kormány célja, hogy az összes iskolában az állami egyentankönyveket használják, akkor is, ha azok nem a legjobbak
Jelentősen lecsökkent a magánkiadós tankönyvek elérhetősége az iskolák számára: míg 2020-ban a tankönyvrendelések 14 százalékát tették ki a magánkiadók kötetei, 2021-re 12 százalékra esett vissza az arányuk - közölte a Népszava érdeklődésére a Tankönyvesek Országos Szakmai Egyesületének (TANOSZ) alelnöke. Romankovics András azt is elmondta, ezek legnagyobb részét nyelvkönyves (angol, német) magánkiadók teszik ki, illetve ebbe a körbe tartoznak a hit- és vallásoktatás tankönyveit előállító, a kormány által erősen támogatott egyházak kiadói is.
(Forrás: Népszava)
 
2022.07.06.
Rétvári Bence: Újfajta továbbképzéseket kínál a pedagógusoknak a Makovecz Campus Alapítvány Képzési Intézete
Újszerű, a pedagógusok igényeire szabott, ingyenes továbbképzéseket kínál ősztől a Makovecz Campus Alapítvány (MCA) Képzési Intézete - jelentette be a Belügyminisztérium (BM) parlamenti államtitkára Budapesten. Rétvári Bence sajtótájékoztatón az Országgyűlés által tavaly létrehozott MCA céljának nevezte, hogy teljesen újfajta, exkluzív, a tanárok igényeire még inkább reagáló és az iskolai mindennapokban legnagyobb segítséget nyújtó képzéseket hozzon létre minden pedagógus számára. Felsorolása szerint a többi között ősztől indulnak a pedagógia újfajta módszereit, az élményszerű tanulást és a gondolkodásfejlesztést bemutató, illetve a matematikatanulás legmodernebb módszereit ismertető, az új komplex természettudományi tárgyra (science) fókuszáló képzések.
(Forrás: vasarnap.hu)
 
2022.07.06.
3 OK, AMIÉRT NEM ÍRUNK AZ ERDÉLYI VISSZAÉLÉSEKRŐL
. Nincs plusz, amit hozzátehetnénk Amennyiben olyan értesülés kerülne a birtokunkba, amit helyesnek tartanánk megosztani a nyilvánossággal, meg fogjuk tenni, de jelenleg mindent elmondtak, leírtak, megkérdeztek, felvetettek számosan a nyilvánosság terepein. Kétségkívül maradtak bizonytalan részletek, de ezek felderítése a hatóságok feladata. Nem szeretnénk egy ilyen ügy hullámait meglovagolva további botrányt, szenzációt, kattintásvadászatot generálni. Akiknek feladatuk, bizonnyal dolgoznak a sebek gyógyításán, akiknek meg az a dolguk, nyilván számonkérik, akiket kell, az elkövető felelősségre vonása pedig közismerten megtörtént. Hosszabb távon mindenképp tanulságokat és következményeket kell eredményeznie a folytatólagosan elkövetett visszaélésnek, de ennek méltó és igazságos megfogalmazásához idő és közelség kell.
(Forrás: Szemlélek)
 
2022.07.06.
A közoktatás racionalizálása a NER-ben
Először is szögezzük le: a jelenlegi szisztémában nem lehet jól racionalizálni. Ehhez szükséges volna az iskolák és az igazgatók jogköreinek visszaszolgáltatása, a KK szolgálató, segítő szerevezetté alakítására, hogy valóban a helyi érdekek mentén történjenek a változások. Nem csupán munkáltatói jogkörökről van itt szó, ennél mélyebb problémát jelent az igazgatók kiválasztásának a rendszere is, valamint az önálló gazdálkodás lehetetlensége is. Azonban az iskolaközpontok létrehozása jó elgondolás. Az iskolabusz-rendszer nem ördögtől való, mindannak ellenére, hogy pont a napokban rémséges híreket lehetett olvasni ebben a témában. A rendszer máshol jól működik, és a fenntartása is megoldható lenne, ha az iskolákat összevonnák. (Pukli István)
(Forrás: Azonnali)
 
2022.07.06.
Az oktatási államtitkár nem fél a pályaelhagyó tanároktól, hiszen úgyis egyre kevesebben fognak tudni elhelyezkedni
Nem volt érdemi előrelépés a pedagógusok szakszervezetei és a kormány két júniusi tárgyalásán – derült ki az RTL Híradójának keddi riportjából. Komjáthy Anna, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének országos választmányi tagja azonban azt mondta, Maruzsa Zoltán oktatási államtitkárnak akadt egy igen pikírt mondata az egyeztetésen: „a legutóbbi tárgyaláson az államtitkár úr, Maruzsa Zoltán, azt mondta, hogy most, hogy ilyen rosszul megy a gazdaság, nehezebben fognak tudni elhelyezkedni azok a pedagógusok, akik fel akarnak mondani. Ezért aztán majd meggondolják, hogy felmondanak-e”
(Forrás: hvg.hu)
 
2022.07.06.
Az oktatási államtitkár nem fél a pályaelhagyó tanároktól, hiszen úgyis egyre kevesebben fognak tudni elhelyezkedni
Nem volt érdemi előrelépés a pedagógusok szakszervezetei és a kormány két júniusi tárgyalásán – derült ki az RTL Híradójának keddi riportjából. Komjáthy Anna, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének országos választmányi tagja azonban azt mondta, Maruzsa Zoltán oktatási államtitkárnak akadt egy igen pikírt mondata az egyeztetésen: „a legutóbbi tárgyaláson az államtitkár úr, Maruzsa Zoltán, azt mondta, hogy most, hogy ilyen rosszul megy a gazdaság, nehezebben fognak tudni elhelyezkedni azok a pedagógusok, akik fel akarnak mondani. Ezért aztán majd meggondolják, hogy felmondanak-e”.
(Forrás: hvg.hu)
 
2022.07.06.
Matematika: a vizsgák után. Németh Anna írása
Amikor egy bemutatkozásnál arra kerül a sor, hogy meg kell mondanom, mivel foglalkozom, és meghallják a matematika szót, általában egy lépést hátrálnak újdonsült ismerőseim, a bátrabbak csak szégyenlősen szabadkozni kezdenek, hogy nekik miért nem ment… Ahogy telik az idő, kezdek egyre büszkébb lenni arra, hogy kitartok és szeretem a matematikát, ráadásul szeretem tanítani is
(Forrás: tani-tani online)
 
2022.07.06.
A kormány \"tiszteletben tartja\" a bíróság döntését a tanársztrájk ügyében
A Belügyminisztérium - mint minden más esetben – tiszteletben tartja a bíróság jogerős döntését - szűkszavúan ennyit írt a Népszava kérdésére a közoktatásért is felelős tárca, miután a Kúria kimondta, hogy a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) által szervezett január 31-ei, kétórás figyelmeztető sztrájk nem volt törvénysértő, ahogy azt a kormány képviselői korábban állították.
(Forrás: Népszava)
 
2022.07.05.
A Kúria szerint sem volt jogellenes a januári tanársztrájk
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete bejelentette, hogy a Kúria a helyt adott a szakszervezet ügyvédje által benyújtott felülvizsgálati kérelemnek, vagyis a januári 2 órás figyelmeztető sztrájk nem sértette a sztrájktörvény még elégséges szolgáltatásra vonatkozó pontjait. „A figyelmeztető sztrájk alatti még elégséges szolgáltatás kérdésében a bíróság nemperes eljárásban a szakszervezeteknek adott igazat, a másodfok a még elégséges szolgáltatás kérdésében nem ítélkezett másképpen, viszont, mivel 2022. január 31-éig nem született meg a másodfokú végzés a figyelmeztető sztrájkot jogsértőnek ítélte meg. Ezt az ítéletet változtatta meg a Kúria, kimondva, hogy a figyelmeztető sztrájk a szakszervezetek által ajánlott még elégséges szolgáltatásokkal együtt – amely nem tartalmazta a sztrájk alatti tanítást – jogszerű volt” – áll a közleményben.
(Forrás: 444.hu)
 
2022.07.04.
Karikó Katalin Budapesten: A félelmet a tudatlanság okozza, ezért mindenkinek tájékoztatnia kell. Nekem is.
Csütörtökön adatta be magának a negyedik koronavírus elleni oltást Karikó Katalin, akit pénteken az ELTE díszdoktorává avattak. A tiszteletére rendezett szimpóziumon a világhírű magyar biokémikus azt is elmesélte, miért volt hasznos a munkájában, hogy gyerekként disznóvágásra járt, és miként vélekedik az oltással kapcsolatos tévhitekről. Riporterünk és videós stábunk is ott volt, meghallgattuk és kicsit faggathattuk is.
(Forrás: hvg.hu)
 
2022.07.03.
Itthon is terjed a csoportmunkán alapuló nevelés
Egyre több hátrányos helyzetű, tanulási és magatartási problémával küzdő gyermek lemorzsolódását sikerült elkerülni a csoportmunkán alapuló nevelési módszerrel. A Komplex instrukciós program (KIP) a különböző társadalmi helyzetű, eltérő képességű és teljesítményű gyermekek hatékony együttnevelését teszi lehetővé. Nagy Gabriella, a KIP-módszer hazai elterjedését érdemben segítő Rotary Club Budapest–Margitsziget alelnöke a Magyar Nemzetnek elmondta: egy most záruló nemzetközi pályázatnak köszönhetően újabb közel ezer tanulót ér el a módszer, várhatóan év végén pedig újabb pályázati lehetőség nyílik a további bővítésre.
(Forrás: Magyar Nemzet)
 
2022.07.03.
A tanárok, kérem, készülnek! Szeptemberben valami elkezdődik, de nem biztos, hogy a tanítás
Bár a pedagógusok bérköveteléseit, munkafeltételeikkel kapcsolatos igényeit egyre szélesebb körben ismeri el a társadalom, a kormány eddig csak egyet lépett: hozott egy rendeletet, amely gyakorlatilag lehetetlenné teszi a sztrájkot. Egyetlen eszköz marad, a polgári engedetlenség. Vajon el tudnak-e indítani egy nyomásgyakorló megmozdulást? Erről is beszélgettünk Törley Katalinnal, a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium tanárával, a Tanítanék Mozgalom alapító tagjával és Tollner Józseffel, a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium matematika tanárával, akik évek óta aktívak a pedagógusok létfenntartásinak is nevezhető küzdelmében.
(Forrás: Népszava)
 
2022.07.01.
Első körben magukért kellene kiállni a tanároknak
Egy tanár feladatai között szerepel az is, hogy példát mutasson a diákok számára. Nyilván idehaza ez már egy egyre ritkábban előforduló dolog, de nem szabad elfelejteni, hogy egy normális társadalomban ez így működne. Ha pedig a tanárok nem képesek példát mutatni, akkor sajnos nem is biztos, hogy túl sok keresnivalójuk van ott, ahol most vannak. Aki tehette, az elhagyta a szakmáját, nem csak a kormány viselkedése miatt, hanem tanártásai miatt is, hiszen egy ilyen közegben képtelenség megfelelően dolgozni. Itt kiégett, munkájukat robotként végző tanárokkal találkozhat az ember, nem pedig friss, oktatni szerető emberekkel, akik számára mindennél fontosabb az, hogy a gyerekek megkapják a lehető legjobb tudást.
(Forrás: Kolozsvári Szalonna - és hír-telen beszólunk)
 
2022.07.01.
Mindenki félrenézett: egy nevelő tíz éven keresztül bántalmazta a gyerekeket Böjte Csaba intézményeiben
A nem jogerős bírósági ítélet szerint egy nevelő (K. Sz.) tíz éven át szexuálisan bántalmazta a gyermekeket az erdélyi Dévai Szent Ferenc Alapítvány gyermekotthonaiban – adják hírül az Átlátszó Erdély, az Azonnali, és a Transtelex tényfeltáró cikkei. A nevelőt 30 év letöltendő börtönbüntetésre ítélte a bíróság gyermekek ellen elkövetett nemi erőszak, szexuális agresszió, megrontás, verés, fizikai bántalmazás miatt, mindegyik bűncselekmény többrendbeli és több, mint egy tucat gyereket érint. K. Sz. esete átható problémákra mutat rá Böjte Csaba ferences rendi szerzetes gyermekotthonaiban, arra, hogy bizonyos nevelők rendkívül durva abúzust követhettek el, sokáig büntetlenül, az alapítvány vezetése pedig inkább szemet hunyt.
(Forrás: Mérce)
 
2022.07.01.
A FEJLETT ÁLLAMOK KÖZÜL MAGYARORSZÁGON TÁTONG A LEGNAGYOBB SZAKADÉK ISKOLÁZOTTAK ÉS ISKOLÁZATLANOK KÖZÖTT
„Egyre kevesebb igény lesz arra, hogy a rutinszerű kognitív és manuális feladatokat emberek végezzék el, viszont egyre nagyobb szükség lesz a kreatív, jól kommunikáló és fejlett szociális készségekkel rendelkező munkaerőre” – áll a Hazai jelentés A PIAAC eredményeiből című jelentésben, amit Lannert Judit és Holb Éva, a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ kutatói készítettek és amiben azt elemezték, hogy miként képes boldogulni a magyar felnőtt lakosság a 21. századi munkaerőpiacon, vajon milyenek a szövegértési, a számolási és a számítógépes környezetben mutatott problémamegoldó készségei.
(Forrás: Qubit)
 
2022.07.01.
\"Rendes körülmények között eszembe sem jutna távozni\" – elege lett a pilisborosjenői iskola igazgatóhelyettesének
Június 30-ával lemondott közalkalmazotti jogviszonyáról Jávor Csaba, a Pilisborosjenői Német Nemzetiségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatóhelyettese,26 évig tanított az iskolában, amelyet a környék egyik legjobbjának tart, kiváló tantestülettel és az egyik legkiválóbb intézményvezetővel, akit ismer. \"Rendes körülmények között eszembe sem jutna távozni\" – fogalmaz, majd hozzáteszi: lemondásának oka a tiltakozás. Ezt követően pontokba szedve sorolja, hogy mi ellen tiltakozik. A többi között kifogásolja, hogy \"az állami közoktatás jelenlegi rendszere indokolatlanul túlterheli a diákokat és a pedagógusokat, káros mentális és testi egészségükre\",\"a közoktatás jelenlegi rendszere ellentmond a korszerű és hatékony pedagógiai elveknek és mindannak, amit 26 éves pedagógiai gyakorlatom alatt az oktatás-nevelésről megtanultam\".
(Forrás: hvg.hu)
 
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep