Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Ágnes szerint:

    Azt szeretném megkérdezni,hogy én 56 éves közalkalmazott vagyok és közel 38 éves munkaviszonnyal rendelkezem.Előnyugdíjig alig 3 évem van.Úgy tünik a munkahelyem átszervezés miatt megszünik.Igénybe tudom-e venni a Prémium Éveket vagy az csak csoportos leépítés esetén működik?Előre is köszönöm a választ.

  2. Laura szerint:

    Tisztelt Tanácsadó!

    Édesanyám 2009.12.31-én elhunyt. 35 évig közalkalmazottként dolgozott, mint iskolatitkár!
    Azt szeretném megtudni, mint a gyermeke, kérhetem-e
    a jubileumi juttatást és hogy kötelesek -e kifizetni
    részemre?
    Előre is köszönöm segítségüket,
    Üdvözlettel: N L

  3. A szerk. szerint:

    Kedves Laura, Ágnes, Cs.e. és Erzsébet! Sajnálattal közöljük, hogy munkajogi kérdéseikre nem tudunk megbízható választ adni. Mivel a szükséges feltételek nem állnak rendelkezésre, Tanácsadó szolgáltatásunkat határozatlan ideig kénytelenek vagyunk szüneteltetni. Reméljük, sikerül megoldást találniuk a problémáikra.

  4. Erzsébet szerint:

    Kedves Szerkesztő!

    Köszönöm és akkor Kedves Kollégáimat kérdezném, hátha tud valaki segíteni!

    Erzsébet

  5. bernáthné szerint:

    Tisztelt Szerkesztőség azt szeretném kérdezni 1952 be születtem 1969 óta dolgzom 40-év munka viszonyom mikor mehetek nyugdijba köszönöm jutka

  6. Pásztor Gergely szerint:

    Tisztelt Szerkesztőség!

    Amennyiben negyvenöt perces tanórák helyett negyven perces órákat tart a pedagógus, hogyan kell elszámolni a munkaidejét. Egy negyven perces tanóra úgyanúgy egy kötelező órának számít, mint egy negyvenöt perces? A fenntartó által finanszírozott heti óraszám negyvenöt perces órára vonatkozik vagy hatvan percesre is akár?

    válaszukat köszönöm: Pásztor Gergely

  7. Decsi Ibolya szerint:

    T. Szerkesztőség!

    Szerettem volna megrendelni az osztályfőnöki kézikönyvet, de visszajött a megrendelő.

    Milyen más módon lehetne még?

  8. Cs.Zsuzsa szerint:

    Tisztelt Szerkesztő! Szeretném megkérdezni, hogy integráltan nevelő általános iskolában mennyi a gyógypedagógus kötelező óraszáma, aki habilitációt-rehabilitációt végez teljes munkaidőben? Válaszát köszönöm! Cs. Zsuzsa

  9. A szerk. szerint:

    Kedves Ibolya! Valami technikai gond lehetett. Az osztalyfonokok@gmail.com címre ment a rendelés? Mindenképpen küldd el újra. Ha megint visszapattanna, írd be az Üzenőbe, és intézkedünk.

  10. A szerk. szerint:

    Kedves Látogatóink! Ha valaki autentikus választ tud adni az Üzenőben megjelent kérdések valamelyikére, vagy tudja, hogy az érdeklődő hol tud a dolognak utánanézni, kérjük, segítsen. Előre is köszönünk minden közreműködést.

  11. V.A. szerint:

    Kedves Ibolya és szerk!

    Azért pattan vissza a mail-es Osztályfőnöki kézikönyv-megrendelő, mert a megrendelőoldalon, itt: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=61 – rosszul van megadva a mailcím: „gmail.hu” szerepel „gmail.com” helyett!

    A megadott címben cserélje ki a „.hu” sorvégződést „.com”-ra, és úgy valszleg működni fog.

    Üdv: V.A.

  12. A szerk. szerint:

    Kedves V.A.! Köszönjük a jelzést, javítottuk a hibás címet. Elnézést kérünk, hogy figyelmetlenek voltunk.

  13. galiga szerint:

    Még 9 tanítási nap.
    Február 1-jétől máshol dolgozom.
    10 évet húztam le a suliban, de elég volt, nem megy tovább a szekér. A két gyerekemet fel kell nevelnem valamiből és valahogyan. Ebből és így nem megy! Pedig én már kisgyerekkorom óta ezt akartam csinálni. Tanultam, és csináltam is. Talán jól. Úgy akartam!
    De vége. Egy időre biztosan.
    Szomorúan élem meg azt, ami történik velünk.
    Kívánom, hogy legyen jobb egyszer!
    Minden jót azoknak, akik maradnak. Nem lesz könnyű nekik.

  14. Pali szerint:

    Kedves Kollégák!

    Szomorú, hogy itt tartunk, ahol Kedves Galiga is.
    Tegnap voltunk kint egy családnál, mert gyermeküknek már hét beírás van az ellenőrzőjében és szeretnénk kitenni a napköziből. Társait molesztálja, verekszik és a kollégáimat ronda szavakkal illeti, pedig még csak 7 éves. A család még csak le hellyel sem kínált minket. 7 gyermekük van, új családi házban laknak, mert szocpolból felépítették nekik. Amikor beléptünk olyan cigarettafüst felhőben voltak, hogy ki kellett mennem, mert nem bírtam. Mindkét szülő kezében ott volt a cigi és az „anyuka” másik kezében még a 3 hónapos kisbaba is. Azt mondták, hogy gyereküknek megjár a napközi, meg az ingyenesség, mert nekik sok gyerekük van és szegények. Az apuka tök részegen, cigivel a kezében hadonászott, és pár perc múlva elzavartak minket és azt mondták, hogy azért mer ők cigányok nekik ez megjár. Több segélyt kapnak, mint én és a feleségem (pedig ő is pedagógus).
    A mi adónkból fizetjük a cigarettájukat, az alkoholt és az integrációt. Osztályomban a 32 gyermekből 24 ilyen gyermek. Tegnap az egyik neves pszichológus a tévében azt mondta, hogy le kell ülni az ilyen gyerekekkel és családokkal közösen és megbeszélni a problémákat. Ez az ember még soha nem volt olyan iskolában, ahol a gyerekek többsége roma és az első osztály végén még mindig probléma a 10-es számkörön belüli számolás, ahol a gyerek 8 évesen már cigizik és verekszik. Elhiszem, hogy budapesti elit iskolákban nincs ilyen, de jönne le egyszer vidékre és ott osztaná az észt. Szememben szakmailag nulla, még akkor is ha elismert a szakmájában. Miért akar mindenki vak lenni és mindig csak a szuper iskolákról példálózni, ahol pár roma gyerek van, ahol lehet tanítani. Nálunk a 45 percből 40 perc csak a fegyelmezéssel megy el. Minden kollégám ki van bukva és sokszor sírnak. Kell ez nekünk?
    Tévében is mindig a pedagógus a hibás a pszichológusok szerint és nem a „hülye” gyerek és a szülője, akinek „jogai” vannak. Nekünk miért nincsenek jogaink, miért nem lehet egy hatalmas pofont lekeverni a társait zaklató, molesztáló és szemtelen gyereknek?
    Sajnálom, de ezt le kellett írnom…

  15. márta szerint:

    Nagyon egyet értek Palival! Kedvenc mondásom: mielőtt valaki döntéshozó pozícióba kerül ott fenn a magas létrán, kötelezővé tennék közvetlenül előtte egy év pedagógiai szakmai gyakorlatot, de nem egy budapesti elit gimnáziumban, hanem valamelyik átlagos vidéki iskolában. Meggyőződésem, hogy egész másféle döntések és nyilatkozatok születnének. Csak sajnos, minket soha senki nem kérdez meg…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 101 102 103 104 105 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep