Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. A szerk. szerint:

    Kedves Katalin! Az Ön leírása szerint valóban túlzottnak és elhamarkodottnak tűnik a pedagógus reagálása, de a megalapozott véleményhez sokkal jobban kellene ismerni a konkrét körülményeket. Javasoljuk, hogy keresse fel a büntetést kezdeményező tanárnőt, illetve az igazgatót, és tisztázzák a helyzetet,mielőtt elindulna a fegyelmi eljárás. Kérje az osztályfőnök segítségét. Az érintett diák már legalább 18 éves, lényeges szempont az is, hogy ő hogyan látja a dolgot, mi a véleménye az ügyről. Reméljük, sikerül a lehető legmegnyugtatóbban lezárni a problémát.

  2. Zsuzsi szerint:

    Szervusztok!
    Még új vagyok az oldalon, és lehet, a tájékozatlanságomból fakad a megjegyzésem. Ha ez így van, elnézést kérek. Szóval én hiányolom a délutáni programok leírását (pl. versenyek, vetélkedők forgatókönyve, ajándékozási ötletek stb.) Vagy ezeknek nem itt van a helyük? Mert szerintem érdemes lenne kiépíteni egy ilyen adatbázist is, biztos sokan segítenének benne, és mi magunk is megújíthatnánk a „repertoárunkat”.

  3. A szerk. szerint:

    Kedves Zsuzsi! Szeretettel üdvözlünk, és jónak tartjuk az ötletet, pláne, hogy segítséget is ajánlasz. Hogyan kezdenél hozzá egy ilyen adatbázis kiépítéséhez? Van már valami anyagod hozzá? Ünnepekhez adtunk már közre forgatókönyveket, de a tanítási órán kivüli ügyek közül még kevés volt az étlapunkon, az igényed tehát jogos. Várjuk a konkrét javaslatokat!

  4. Zsuzsi szerint:

    Én magyartanár vagyok, úgyhogy a gondolkodásom az irodalmi és nyelvi játékokra terjed ki, de van pl. egy, „Amit egy falusi gyereknek tudni kell” c. összeállításom, amit a tanítványaim nagyon szeretnek, és van egy, „A fele sem igaz” vetélkedőm, meg hasonlók.
    Ezen a lapon nagyon szép rend van, könnyű tájékozódni, úgy gondolom, Versenyek, vetélkedők címmel új fejezetet lehetne nyitni, és mindenki számára lehetővé tenni az anyagok fel- és letöltését. Ha ez megvan, vállalom, hogy kezdem a sort, remélhetőleg lesznek követőim, mert új ötletekre vevő vagyok én is. Ha gondolod, küldök egy anyagot, aztán majd a honlap szerkesztőivel eldöntitek, érdemes-e foglalkozni vele.
    Üdvözlettel: Zsuzsi

  5. A szerk szerint:

    Kedves Zsuzsi! Most fog éppen új arculatot kapni az oldal, és lesz mód a fel- és letöltésre. Feltétlenül élünk majd a felajánlásoddal, amit előre is nagyon köszönünk.

  6. sz katalin szerint:

    T szerkesztő! Köszönöm válaszát ,remélem a tantestület tagjai akik a gyermekem sorsáról dönteni fognak ők is így látják ezt az esetet. Sajnos az osztályfőnőkel hiába vettem fel a kapcsolatot ő azt mondta nem tud segíteni mivel az igazgatónő már pénteken kitűzte a fegyelmi időpontját ,és mivel ők igen jóba vannak egymással nem folyik bele ebbe az ügybe .Még a fegyelmin sem vesz részt,volt a válasz . Számomra hihetetlen ez a dolog ,másik gyermekem is ebbe az iskolába jár ,az egyetemista fiam szerint ezután az eset után el kel gondolkodni azon ,hogy át vigyem másik iskolába!! Ön szerint mit tegyek !! Köszönöm válaszát!!!

  7. A szerk. szerint:

    Kedves Katalin! Mint már az előző üzenetben is említettem, nagyon nehéz ennyi információ alapján és a konkrét helyzet pontosabb ismerete nélkül megalapozott véleményt alkotni.
    Nagyon különös, hogy az osztályfőnök kívülálló marad, mégiscsak az ő osztályában történt a dolog. Mi köze ennek ő és az igazgatónő kapcsolatához? Miért ragaszkodik az iskolavezető ennyire a fegyelmihez? Nehezen tudom elképzelni, hogy nem voltak előzmények. Vagy ilyen általános gyakorlat ebben az iskolában a fegyelmik ndítása? Mit gondol erről a gyerek? És az osztálytársai? Ő maga vétkesnek tartja magát? Jó lenne tudni, hogy mi lehet a célja ezzel az eljárással egy pedagógiai intézménynek.
    Ha mégis sor kerül a fegyelmi eljárásra, arra kell figyelni, hogy az jogszerű legyen. Fegyelmi eljárás esetében kötelező az elfogulatlanság, törekvés az objektivitásra, az indulatmentességre.
    Ha a döntést igazságtalannak tartják, tovább lehet lépni felsőbb szervekhez, felülvizsgáltatni a jogszerűséget.
    Hogy elvigye-e ezután fiút az iskolából? Ha olyan tarthatatlan a helyzete, akkor meggondolandó, de jobb lenne inkább helyben tisztázni az ügyet, hiszen végzősként nehezen talál majd másik iskolát, és az is aggályos, hogy ott miként fogadják a tanárok és a jövendő osztálytársak.
    És még egy utolsó próbálkozás: Lehetetlen egy emberi hangú, kölcsönös tiszteleten alapuló párbeszéd Ön és az igazgatónő között?

  8. sz katalin szerint:

    T Szerkesző!Sajnos ez egy alapitványi iskola ,és egy hihetetlenül régimodi ,zsarnok ,igazgatónő vezeti féltőle tanár diák egyaránt,csak egy pár dolog amit nem lehet ebbe, az iskolába.Tilos térdnadrágot hordani ujatlan pólót,papucsot,térdfölé érö szoknyát na meg sokminden más hihetetlen szabályok vanak.Menekülnek a diákok a folyosóról ha megtudják hogy arra tart .Kitalálta például hogy minden osztályfönöknek lekel jelenteni hogy összesen hányórát hiányoztak a gyerekek és szombatonként büntiböl tanitást akkar elrendelni,hogy megtanulják a rendet.Ebben az iskolába ha az igazgatónő azt mondja fehér az fehér akkor is ha fekete!! Hát ez van.

  9. A szerk. szerint:

    Kedves Katalin!
    Tehát, megvalósul az annyira áhított „rend”, az abszolút tekintély. De valami előnye azért van az iskolának, gondolom, azért választották ezt. Mérlegelni kellene, hogy ezek az előnyök ellensúlyozzák-e a hierarchikus légkört, a napjainkban oly ritka következetes szigort. (A levele szerint túlhajtott, merev szigort.) Ha a pozitívumok serpenyőjében több olyan pozitívum van, ami a gyerekek (és szülők) számára vonzóvá teszi az iskolát, akkor el kell fogadni az aktuális eseményeket. Ha azonban úgy látják (Ön és a gyerekei), hogy ezek a körülmények megnyomorítják, agyonnyomják őket, nem kapnak annyit az intézménytől, hogy mindezt ép lélekkel elviseljék, akkor mégiscsak tanácsos változtatni. De ez nagyon komoly döntés, csak az érintett gyerekekkel közösen és higgadtan érdemes meghozni. És újra ismétlem: a véleményemet hiányos információk birtokában mondom el, lehet, hogy ha a teljes valóságot ismerném egyértelműbben mernék nyilatkozni.
    Teljesen reménytelen beszélni az igazgatónővel? Az osztályfőnöknek az egészhez egy szava sincsen?

  10. Tanbá szerint:

    Kedves Osztályfőnök.hu!

    Érdeklődni szeretnék, van-e kockázata, hátránya ha egyházi iskolába megyek el dolgozni? Hol tudok ennek utánanézni? Előre is köszönöm a segítséget.

  11. Zsuzsi szerint:

    Kedves Ismeretlen!
    Bocs, hogy beleszólok, tudom, nem engem kérdeztél, de én egyházi iskolában tanítok, ami szerintem nagyszerű dolog. Ha elfogadod tőlem a kérdéseidre a válaszokat, kérlek, jelezd! Természetesen a Szerkesztő válaszait is várjuk!
    Zsuzsi

  12. A szerk. szerint:

    Kedves Zsuzsi! Nyugodtan válaszolj, hiszen Neked közvetlenebb tapasztalataid vannak. A mieink esetlegesek: van közöttük nagyon jó és kevésbé jó is. Mindenképpen pozitívumként értékelhető, hogy az egyházi iskolákban gondot fordítanak arra, hogy legyen lehetőség a gyerekekkel folytatott beszélgetésre, komolyabban veszik az erkölcsi problémákat, és ami a mi egyesületi profilunkat illeti: a osztályfőnöki tevékenység presztízse is magasabb mint általában. Nyilván megvannak ennek az iskolafajtának is a hátulütői, dehát melyiknek nem?

  13. Zsuzsi szerint:

    Az egyházi iskolák nagyszerűségéről nem kívánok vitát nyitni (25 évig tanítottam állami iskolában, tehát van összehasonlítási alapom), ezért itt, a nyilvánosság előtt csak néhány dolgot mondanék. Tudvalévő, hogy iskolarendszerünkben ma az oktatást a nevelés fölé helyezik, ami rengeteg magatartási problémát generál, és ez az oktatás rovására megy. Az egyházi iskolákban a nevelésen van a fő hangsúly, amin keresztül az oktatás színvonala javul (ez az én véleményem és tapasztalatom). A tantestület nincs egyedül ebben a munkában, mert a lelkészek átvállalják ennek oroszlánrészét, és a mai, kaotikus világunkban fix pontot adnak a gyereknek is, nekünk is: a hitet. A gyerekek sokkal nyugodtabbak, a szülők is segítőkészebbek, közvetlenebb velük a kapcsolatunk, a családlátogatás rendszerének megtartása pedig hihetelen információkkal segíti a munkánkat. De már kezdek a részletekbe merülni, és ez itt nem célom. Vannak persze olyan szabályok is, amiket a kívülállók bírálnak, de ezek a szabályok nem ésszerűtlenek és nem betarthatatlanok, hanem azért vannak, hogy a közösséghez tartozást és az erkölcsi tartást erősítsék.

  14. Juli szerint:

    Az egyházi iskoláknak nagy előnye, hogy van egy határozott érték- és normarendszerük, amit képviselnek, és a szülő, aki odaíratja a gyerekét ezt elfogadja, vállalja, támogatja, és saját csemetéjét is ebbe az irányba törekszik befolyásolni. Nagyobb tehát az esély arra, hogy pedagógus és szülő együttműködik.
    A nevelés és az oktatás szerintem nem különválasztható fogalmak. Az iskola minden tevékenységgel „nevel” tudatosan megtervezett és/vagy „rejtett tantervén” keresztül. A legjobban a személyesség hiánya sújtja különösen a nem egyházi iskolákat. Kutatási eredmények igazolják, hogy főként a középiskolák pedagógusai egyre inkább elsáncolják magukat a tantárgyuk bástyái mögé, és hárítják a „nevelői” szerepet. Ez a tendencia az egyházi iskolákban talán nem ennyire erős.

  15. TanBá szerint:

    Köszönöm a véleményeket, bárkiét szívesen fogadom. Összességében szerintem is jobban járnék egy egyházi gimivel, mint azzal az összevont intézménnyel ahol most dolgozok. Ahogy eddig érdeklődtem, az egyházi iskolánál nem közalkalmazott lennék, bár minden feltétel ugyanaz, mint egy államinál./fizetés, kategóriák, juttatások/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 103 104 105 106 107 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep