2 610 üzenetHozzászólás a(z) Doroginé Kiss Ildikó bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
A „bár minden feltétel ugyanaz” megállapításod csak az általad zárójelben felsoroltakra igaz, de ha tudsz azonosulni az egyházi szemlélettel, és a vele járó kötelezettségekkel, valóban jobban jársz.
Kedves Kollégák!
Mivel sorra érkeznek még az érdekesebbnél érdekesebb esettanulmányok, szeretnénk folytatni ezek fogadását és megjelentését. Ezért meghosszabbítjuk „Pedagógiai esettanulmány” pályázatunk határidejét május 31-ig. Továbbra is várjuk az írásokat!
(Részletek a következő webhelyen:
http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=730)
A politikai apátia veszélyeiről szóló vitairat ugyan már lecsúszott a főoldalról, de érdemes ismét ránézni (Schüttler T., http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=745) Egyrészt azért, mert már két izgalmas komment is érkezett hozzá, amire lehetne reflektálni. Másrészt pedig azért, mert a gondolatkört folytatja, bővíti és mélyíti a szintén életbevágó problémákat felvető, a tanárképzésről szóló levélváltás. Ez még fenn van a főoldalunkon. Várjuk a közoktatás kérdéseiről együttgondolkodni kész kollégáink hozzászólásait. Van (lenne!) miről eszmét cserélnünk.
Nem értem ezt az „erkölcs”, „normarendszer” elméletet, miért láttatják sokan az egyházi iskola előnyének, amikor nyílt titok, hogy az egyházi iskolák tanulói élen járnak az ambulanciákon az alkohol mérgezési és abortusz statisztikában.
Egy tanár kollégámat pont azért küldték el egy egyházi iskolából, mert a gyerekeknek szexuális felvilágosításhoz szakértőt akart hívni egy különóra keretében, miután a legtöbb lánykának már volt legalább egy abortusza.
Azt pedig, hogy a „nevelői” szerep melyik iskolában milyen minőségű, találgatással és egyéni véleménnyel felmérés hiányában vajmi keveset mond. Ellenkező véleményű anekdotákat magam is tudnék mesélni.
Kedves Emme!
Mélységes felháborodást, haragot és támadást érzek ki az írásodból, amin azért nem lepődök meg, mert biztos, hogy a Te helyedben én is így reagáltam volna. Számomra ugyanis első a gyerek, a maga képességeivel, örömeivel és problémáival, és csak ezután jöhet a tananyag. És ez így van, mióta a pályára kerültem. A megnyilvánulásodból úgy vélem, tanárként Neked is ez az alapelved, és ha az iskolátokban mindenki így gondolkodik és cselekszik, akkor csak gratulálni tudok! Ám lehet, hogy a múltkori írásainkban valamit félreértettél. Mi az egyházi iskolákat nem akartuk a többi fölé emelni, mindössze annyit mondtunk, hogy a jellegükből következően nyújtanak olyan pluszt, ami egy önkormányzati iskolában nincs meg. Ez nem a másik intézmény lebecsmérlését jelenti, hanem egyszerűen csak egy különbség a kettő között. Ezen az alapon így felháborodtál volna azon is, ha valaki a Waldorf- vagy Montessori iskolák előnyeiről ír?! És még valami: a Te állításaidról hol találom a felmérések eredményeit?
Elnézést – beleszólnék a vitába. El kell mondjam, az iskola egyáltalán nem nevel. Már az általános iskola sem. Gimnáziumokról jobb nem beszélni. 15 éves gyerekem osztályfőnökéhez mentem beszélgetni (saját akaratból) ahol a 30 év körüli férfi tanár ült velem szemben,az 50 éves anyával, és ilyeneket fröcsögött a szemembe: a maga fia nem is szar, hanem híg fos. Közben folytak a könnyeim. Segítségért mentem. Valószínűleg el sem hiszik ezt nekem. Pedig igaz.
Nem jutok szóhoz. És ehhez mit szólt az igazgató?!
A történet valóban megdöbbentő, de nem hiszem, hogy széles körben általános lenne ez a tanári viselkedés. A konkrét ügyben azt javaslom, hogy a kedves szülő higgadjon le, és tegyen bejelentést az igazgatónak, ahol az érintett tanár részvételével tisztázzák a kérdést. Ha nem sikerül, tovább lehet persze lépni. E szavak alapján az így nyilatkozó tanár egyszerűen alkalmatlan a pályára, és rossz hírbe keveri az iskoláját, azokat a kollégáit is, akik sohasem ragadtatnák magukat ilyen kijelentésekre.
Kedves Kollégák!
Most, hogy mindenki benn van a „sűrűjében”, egy nagy kéréssel fordulnék Hozzátok! Igaz, az idén ez engem nem érint iskolai szinten, de szeretnék új anyák napi dalokat gyűjteni. Nem a neten találhatókat, mert azzal tele van a padlás, hanem valami gyönyörűségesen szép, az íróasztalok fiókjaiban heverő egyedi darabokra gondolok. Ha valakinek van ilyen, kérem, küldje el nekem!!!
Kedves osztályfőnökök!
Remélem, nem veszik tolakodásnak, ha ezt az üzenőfalat használom arra, hogy felhívjam a figyelmüket egy ingyenes képzési lehetőségre 14-18 éves fiatalok számára. A NANE Egyesülettel preventív foglalkozásokat tartunk a párkapcsolati erőszak témájában 4 órában, osztályoknak vagy bármilyen ifjúsági csoportnak. Ha érdeklődik, kérem, küldjön egy e-mailt a szigetivera@yahoo.com
címre, hogy részletesen tájékoztathassam.
Kedves Kollégák! A Vendég a háznál című műsor május 26-i és június 3-i adásában Peer Kriszti (az egyesület elnökségi tagja és honlapunk egyik állandó szerzője) válaszol betelefonáló szülők kérdéseire. Ha a 11.30-kor induló adást élőben nem sikerül elérni, meghallgathatjátok utólag a neten (http://www.mr1-kossuth.hu/musoraink/vendeg-a-haznal.html#meghallgatom) Ne hagyjátok ki!!!
T.Cím !
Mivel csak ezt a felületet találtam , kérném ha tud valaki friss információt a Prémium Évek programról
tájékoztasson.
Létezik e még ez a lehetőség,-bővebb infót hol lehet találni
Üdvözlettel : P.I.
Előre is kösz !
iipetrik@citromail.hu
is megfelelne
http://www.ddrmk.hu/documents/ddrmk_premiumevek.pdf
Kedves Petrik Imre! Mi nem foglalkozunk munkajogi tanácsadással, de a Fővárosi Pedagógiai Intézetnek van ilyen szolgáltatása: http://www.fppti.hu/intezmenyiranyitas. Reméljük, sikerül választ kapni a kérdésére.
Kedves OFOE!
Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudnám az iskolában pedagógiai módszerekkel „javítani” a tanulóim önértékelését/önismeretét?