Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. Juli szerint:

    Kedves Laci! Persze, hogy érdekel bennünket az említett kutatási eredmény. Köszönjük, hogy elérhetővé tetted.
    A Történetek és módszerek című születésnapi kötetünk az utolsó darabig elfogyott, újra fogják nyomni.
    Benne vagyok a Pál utcai fiúkról szóló további vitában.

  2. Kovácsné szerint:

    Kíváncsi vagyok a véleményükre, ha lehet.
    Fiam szakközépiskolai tanuló. Osztályfőnöke felterjesztette fegyelmi tárgyalásra. Indokok között szerepelt: az egyik tanár előző év májusában elkapta dohányzás miatt (cigarettát nem látott a kezében, Wc-ben történt), majd kétszer a wc előterében tartózkodott, míg többen beljebb dohányoztak, a tanár szerint fiam jelzett nekik, egy köhintéssal, vagy szóval. Bizonyítani nem tudta, de a fegyelmi tárgyaláson azzal érvelt, hogy elegük van a macska-egér játékból, szerintem a döntéssel példát akarnak statuálni. Hozzáteszem az iskola 3 szintes, minden wc-ben dohányoznak, fiam már nem meri a dolgát elvégezni, mert attól tart, hogy megint belekeveredik ebbe a helyzetbe. A döntés 6 hónap felfüggesztett, ha ezidő alatt a tanár (aki mellesleg az osztályfőnöke) megint valamit feltételez, fiamat áthelyezik másik iskolába. Kérdésem: etikus eljárás volt ez? Megfellebbezhetem? Mindent csak a feltételezésekre alapoztak, bizonyítani nem tudtak semmit, nem is akartak. Még megjegyzem, ami szerintem nagyon szomorú dolog. Azt várják el, hogy egyik gyerek árulja el a másikat? Így akarnak rendet tenni az iskolában? A fegyelmi tárgyaláson elhangzott még az is, hogy fiam mindig ott van, ahol a wc-ben dohányfüst van. Menjen egy másik emelettel feljebb, vagy lejjebb. Végig jártam az összes wc-t a tárgyalás után, az összesben volt csikk.
    Mellesleg megjegyzem, én is pedagógus vagyok, nekem sem a szívem csücske az összes gyermek, de ilyet nem szabadna csinálni. Az ilyen ember menjen el erről a pályáról, ugyanis szavaiból semmi más nem tükröződött, csak az unszimpátia.
    Várom hozzászólásukat, előre is köszönöm!

  3. Juli szerint:

    Kedves Kolléganő! Megértem a felháborodását, nem éppen pedagógushoz méltó az eljárás. De nagyon nehéz a konkrét helyzet pontos ismerete nélkül megalapozott véleményt mondani az ügyről. Én is mélységesen helytelenítem, hogy a gyerekeket az egymás iránti szolidaritás feladására akarják rászorítani. A fegyelmi döntés megszületett már, ennek ellenére javaslom, hogy próbáljon szót érteni az osztályfőnökkel, s ha ez nem megy, akkor az igazgatóval. Végső soron elképzelhető a fellebbezés, de ennek a kimenete kétséges. Hiszen a törvény valóban tiltja az iskolai dohányzást. Mit gondol a helyzetről a fiú? Elképzelhetetlen a békés rendezés? Miért most vették elő a múlt májusban történt ügyet? Történt valami egyéb is?

  4. Sándor István szerint:

    Tisztelt Osztályfőnök!

    A legsikeresebb kalandtúrák és osztálykirándulás programokról készült kisfilmjeink mától megtekinthetők a videa-n

    http://videa.hu/videok/sport/kalandtura-csapatepites-kirandulas-osztalykirandulas-JG49T8FgE2pZKd0k

    Tisztelettel: Sándor István
    http://www.nyikom.hu

  5. Juli szerint:

    „Lassan nem bírom követni a Nemzet Tanárát, Hoffmann Rózsát. Azt értem én, hogy minőséget akar, de vajon felmérte azt, hogy ez mennyire jelentős mennyiségi csökkenéshez vezet? És ha igen, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a kevesebb több?” Figyelmetekbe ajánlom az Agyzaj elnevezésű tanárblog bejegyzését.

  6. OFOE szerint:

    Látom, nem csak én kóborlok karácsony másnapján mindenféle szakmai oldalakon. Kösz, Terepmunkás! A hónap végéig kértek tőlünk visszajelzést a törvénytervezetről. Jött néhány javaslat, persze nem sok. Hátha a Hajni által javasolt blog beindítja a gondolkodást. szóljunk, amíg tehetjük…

  7. L. Ritók Nóra szerint:

    Csak kérdés, meghallgatja e valaki…Attól tartok, nem szakmai szempontok döntetenek majd.Legalábbis ez az érzésem.

  8. Juli szerint:

    Nóri! Kovácsolgatjuk a terveket a kihangosítás ügyében…

  9. L, Ritók Nóra szerint:

    OK. Úgy legyen….Rajtam nem (sem) múlik…

  10. OFOE szerint:

    Újabb lehetőség szakmai diskurzusra: Nahalka István blogbejegyzése az iskolarendszer bebetonozásáról.

  11. Juli szerint:

    „Amit látok – nem feltétlen azonos azzal, amire nézek.”
    Vessetek egy pillantást a Gyüttmentre! Megéri!

  12. OFOE szerint:

    Az oktatás tartalmi szabályozásának centralizációjáról szól Nahalka István újabb blogbejegyzése. Már el is indult róla a virtuális vita.

  13. ax szerint:

    Olvasom a Köznevelésben: „A megengedő iskolát kevés szülő igényeli.”
    Mit jelent a „megengedő iskola” jelzős szerkezet?

  14. Juli szerint:

    A megengedő iskola ebben az értelmezésben olyan hely, ahol a gyerek azt teheti, amit akar, nem kell tisztelnie a felnőtteket esetenként a tanárt is elnáspángolhatja sb., stb. De most egy új korszak következik: rend, szigor, fegyelem, tanároknak hatósági védelem. Nézzünk bizakodva a jövőbe!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 110 111 112 113 114 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep