Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
|
Kedves Kolléganő! Sajnos mi nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával. Ha látogatóink közül valaki jogi szempontból megalapozott választ tud adni a felvetett problémára, a kérdező nevében is megköszönjük.
Kedves Eleonóra,
ajánlom a neten működő Jogi fórumot!
http://www.jogiforum.hu/forum#axzz1BVRrPaMh
Gyorsan és többnyire lelkesen válaszolgatnak.
Eleonóra!
Valóban keresd fel a jogi fórumot, mert ma a munkáltató gyakorlatilag mindent megtehet, amit akar. Az általad leírt problémára a környékünkön is volt már példa, és a tanárok teljesen védtelenek voltak, de!!! Biztos akad köztetek, aki fel meri hívni a tisztelt képviselők figyelmét arra, hogy ez esetben pl. a szülői értekezletek, fogadóórák, tanulmányi kirándulások és minden, ami tovább tart délután 4 óránál, azok kifizetendő túlórának számítsanak!
Én nem szeretem a fölösleges adminisztrációt, de ebből a szempontból nem volt rossz, amikor dokumentálni kellett a munkaóráinkat, mert abból pl. láthatták, hogy hetente mennyi időt töltünk munkával, még akkor is, ha délben hazaugrottunk egy kávéra. Nekem pl. 50 óra alatt soha nem jött ki, akármilyen szűkösen számoltam. Tudom, nem ez az üdvözítő út, de mégiscsak egy megoldási lehetőség lehet.
Jelenleg a sulinet.hu ad otthont a közoktatás sürgető kérdéseivel foglalkozó „Jó iskolát!” elnevezésű internetes oldalnak. Az osztályfőnököknek (is) nagy segítség, hogy a honlapról egyszerű regisztráció után a szociális kompetenciák fejlesztésére szolgáló tananyagok is letölthetők.
Kerekasztal-beszélgetés az osztályfőnök mai szerepéről az OFOE szervezésében január 31-én este 18 órától az ELTÉ-n (Bp. Kazinczy u.23-27), és ehhez kapcsolódóan két héten át online fórum a témáról. Tájékozódni és regisztrálni lehet itt.
Olvassátok el a „Kell-e osztályfőnök, illetve osztályfőnök kell-e?” című blogbejegyzésemet a Pedagógia Online portálon, és szóljatok hozzá minél többen!
Új blogbejegyzés az osztályfőnökség anomáliáiról a mi Terepmunkásunktól, Benedekné Fekete Hajnalkától. Vajon miért ragad bele az osztályfőnök a mindenes szerepkörbe? Valami itt nem egészen világos. Elgondolkodtató a bejegyzés címe: Félreértések kicsiny tárháza. Ti mit gondoltok minderről?
Új blogbejegyzés a Pedagógia Online-on: „Hiányozna-e valakinek az osztályfőnöki funkció ha hivatalosan megszűntetnék?”
„Partner, rivális vagy ellenség-e a média?”
Új blogbejegyzés a Pedagógia Online-on.
Befogadás-e az integráció? címmel hétfő este kerekasztal-beszélgetés lesz a Pedagógia Online-on. 17.30-kor kezdődik, de felvételről is megnézhető.
Aki az élő adást elmulasztotta, megtekintheti a Befogadás-e az integráció? című kerekasztal-beszélgetést a Pedagógiai online-on. A témáról természetesen tovább folyik az online diskurzus.
Homoszexualitás és iskola: mit keres a „melegtéma” az iskolában? Ez az új téma a Pedagógia Online-on. Február 28-án 18 órától erről rendezik a kerekasztal-beszélgetést. (Akinek az időpont nem megfelelő, később is megnézheti a neten, s kérdezhet, hozzászólhat.)
A következő héten még folytatódik az integrációról szóló online fórum, amely egyre érdekesebb. Csatlakozzatok, kísérjétek figyelemmel az ott folyó szakmai eseményeket!
Az együttműködés és a versengés természetesen nem zárják ki egymást, mi több: nincsenek is meg egymás nélkül. Nézzétek meg Fülöp Márta fantasztikusan érdekes előadását az együttműködő versengésről!
Az Underground Kiadóról nyilatkozik a főszerkesztő, Hanczár Gergő a Népszabadságban. A kiadó filozófiája leginkább a YouTube-ra emlékeztet. Hogy miért? A válaszhoz olvassátok el a cikket itt!
olvastam, és dagadt a keblem a büszkeségtől 🙂