Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

2 610 üzenet

  1. A szerk. szerint:

    Kedves Kolléganő! Sajnos mi nem foglalkozunk munkajogi kérdések megválaszolásával. Ha látogatóink közül valaki jogi szempontból megalapozott választ tud adni a felvetett problémára, a kérdező nevében is megköszönjük.

  2. ... szerint:

    Kedves Eleonóra,
    ajánlom a neten működő Jogi fórumot!
    http://www.jogiforum.hu/forum#axzz1BVRrPaMh
    Gyorsan és többnyire lelkesen válaszolgatnak.

  3. Zsuzsi szerint:

    Eleonóra!
    Valóban keresd fel a jogi fórumot, mert ma a munkáltató gyakorlatilag mindent megtehet, amit akar. Az általad leírt problémára a környékünkön is volt már példa, és a tanárok teljesen védtelenek voltak, de!!! Biztos akad köztetek, aki fel meri hívni a tisztelt képviselők figyelmét arra, hogy ez esetben pl. a szülői értekezletek, fogadóórák, tanulmányi kirándulások és minden, ami tovább tart délután 4 óránál, azok kifizetendő túlórának számítsanak!
    Én nem szeretem a fölösleges adminisztrációt, de ebből a szempontból nem volt rossz, amikor dokumentálni kellett a munkaóráinkat, mert abból pl. láthatták, hogy hetente mennyi időt töltünk munkával, még akkor is, ha délben hazaugrottunk egy kávéra. Nekem pl. 50 óra alatt soha nem jött ki, akármilyen szűkösen számoltam. Tudom, nem ez az üdvözítő út, de mégiscsak egy megoldási lehetőség lehet.

  4. A szerk. szerint:

    Jelenleg a sulinet.hu ad otthont a közoktatás sürgető kérdéseivel foglalkozó „Jó iskolát!” elnevezésű internetes oldalnak. Az osztályfőnököknek (is) nagy segítség, hogy a honlapról egyszerű regisztráció után a szociális kompetenciák fejlesztésére szolgáló tananyagok is letölthetők.

  5. Ofoe szerint:

    Kerekasztal-beszélgetés az osztályfőnök mai szerepéről az OFOE szervezésében január 31-én este 18 órától az ELTÉ-n (Bp. Kazinczy u.23-27), és ehhez kapcsolódóan két héten át online fórum a témáról. Tájékozódni és regisztrálni lehet itt.

  6. Szekszárdi Juli szerint:

    Olvassátok el a „Kell-e osztályfőnök, illetve osztályfőnök kell-e?” című blogbejegyzésemet a Pedagógia Online portálon, és szóljatok hozzá minél többen!

  7. Ofoe szerint:

    Új blogbejegyzés az osztályfőnökség anomáliáiról a mi Terepmunkásunktól, Benedekné Fekete Hajnalkától. Vajon miért ragad bele az osztályfőnök a mindenes szerepkörbe? Valami itt nem egészen világos. Elgondolkodtató a bejegyzés címe: Félreértések kicsiny tárháza. Ti mit gondoltok minderről?

  8. Juli szerint:

    Új blogbejegyzés a Pedagógia Online-on: „Hiányozna-e valakinek az osztályfőnöki funkció ha hivatalosan megszűntetnék?”

  9. Ofoe szerint:

    „Partner, rivális vagy ellenség-e a média?”
    Új blogbejegyzés a Pedagógia Online-on.

  10. Ofoe szerint:

    Befogadás-e az integráció? címmel hétfő este kerekasztal-beszélgetés lesz a Pedagógia Online-on. 17.30-kor kezdődik, de felvételről is megnézhető.

  11. OFOE szerint:

    Aki az élő adást elmulasztotta, megtekintheti a Befogadás-e az integráció? című kerekasztal-beszélgetést a Pedagógiai online-on. A témáról természetesen tovább folyik az online diskurzus.

  12. Ofoe szerint:

    Homoszexualitás és iskola: mit keres a „melegtéma” az iskolában? Ez az új téma a Pedagógia Online-on. Február 28-án 18 órától erről rendezik a kerekasztal-beszélgetést. (Akinek az időpont nem megfelelő, később is megnézheti a neten, s kérdezhet, hozzászólhat.)
    A következő héten még folytatódik az integrációról szóló online fórum, amely egyre érdekesebb. Csatlakozzatok, kísérjétek figyelemmel az ott folyó szakmai eseményeket!

  13. Juli szerint:

    Az együttműködés és a versengés természetesen nem zárják ki egymást, mi több: nincsenek is meg egymás nélkül. Nézzétek meg Fülöp Márta fantasztikusan érdekes előadását az együttműködő versengésről!

  14. OFOE szerint:

    Az Underground Kiadóról nyilatkozik a főszerkesztő, Hanczár Gergő a Népszabadságban. A kiadó filozófiája leginkább a YouTube-ra emlékeztet. Hogy miért? A válaszhoz olvassátok el a cikket itt!

  15. kati tanító néni szerint:

    olvastam, és dagadt a keblem a büszkeségtől 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 112 113 114 115 116 174
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep