2 610 üzenetHozzászólás a(z) Gyimesi Krisztina bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Ez igazán…egészen…izé..!
Az ontológiai optimizmus szerint azért vagyunk a világon, hogy mindent megmagyarázzunk benne.
Adott egy kidolgozott tétel, mely szerint Akakij Akakijevics folyton másol. Ezt az osztálylétszámnak megfelelő példányszámban fénymásolták, s kissé összemosódtak a dolgok.
Ami még valószínűbb: ez már a színpadra alkalmazás stádiuma, amikor is egy abszurd dráma formálódik a fejekben. A.A. nem egyszerűen a kezelője, hanem maga a fénymásoló.Izgalmasan indul.
Karcsi! Folytasd! Kitűnő abszurd darab indul. A fénymásolóvá átlényegült A.A. vajon most mit, pontosabban kit sokszorosít? Egyre kíváncsibb leszek…
Csak arra akartam utalni Ax-nak, talán kissé körülményesen, hogy nem érdemes egy jó tanárnak átértékelnie Tamási Áron gondolatát, csak mert egy diák ennyire üstökön ragadta Gogolt. Megfelelő ásványi anyag bevitelével és önbizalommal lehet még belőle bármi. És még mindig fennáll a lehetősége, hogy tényleg csak ennyire indiszponált volt.
Nem jöttem rá magamtól, hogy az imént egy diákbaki(?) dúlta fel annyira Axot. Karcsi, remélem, már túl vagy a fénymásolóvá lett AA. kiváltotta megrázkódtatáson, annyira nem vészes az ügy, tudok ennél megrázóbbat is. Nem is keveset.
Jaj, hát persze, hogy nem volt megrázkódtatás, feldúlás, egyéb, sőt… valami élet úgy szerda késő délután két bizottság között cikázva. Speciel pont az egyik kedvencem mondta (volt több tucat – mármint kedvenc), ismerhetitek is a hullámzó Duna tetejéről, ráadásul talán öt-tíz centinyi eltéréssel attól a helytől, ahol éppen magam is Gogolból érettségiztem ugyanebben a teremben 74-ben… szóval szerettem az ügyet. A sorrend is fordított volt: Tamási Áron szövege már réges régen átértékelődött, amikor ez a kis baki elviselhetőbbé tette az egészet.
A napi rendszerességgel frissülő sajtófigyelő mától a
Modern Iskola honlapján található. Az eddig összegyűlt adatbázis továbbra is elérhető az aula.info.hu portálon. A hírek – korábbiakhoz hasonlóan – s közeljövőben az OFOE honlapján is folyamatosan olvashatók lesznek.
Elindult az OFOE blog! Szeretettel várok minden érdeklődőt! Szekszárdi Juli
Képzési felhívás: Az iskola mint az aktív állampolgárságra nevelés gyakorlati terepe
Akkreditált továbbképzés pedagógusoknak
Időpont: 2011. augusztus 29-31. (+ egy közösen egyeztetett képzési nap októberben)
Helyszín: Budapest
Az Aktív Állampolgárság Alapítvány 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzést hirdet az aktív állampolgárságra nevelés iskolai megvalósításának témájában, az alapítvány által kifejlesztett Álompolgár elnevezésű program és a hozzá kapcsolódó kézikönyv alkalmazásával.
További információk: http://www.aktivpolgar.hu/?p=hirek&id=18
Olvassátok el Achs Karcsi Vakbélműtét konzultációval című cikkét! Egy kedvcsináló részlet: „Az iskolaügy bizony igazi konzultációt érdemel. Egy konzultációban érvek sora hangzik el, amelyre ellenérveket lehet felhozni, aztán vitatkozni, esetleg megállapodásra jutni. És szükséges valamiféle alapismeret is. A sebészorvos nyilván szakmai érvekre építi döntését a vakbélműtétről, nem pedig a sok-sok laikus szavazatának összeszámlálásából.” (Népszabadság,2011.07.13.)
Kedves Osztályfőnökök!
Július 1-én megnyílt Magyarország első ártéri kalandparkja a tiszafüredi Császlód-szigeten!
22 hektár, 20 élményelem.
15 méteres kültéri mászófal, 300, ill. 400 méteres drótkötél csúszda, 140 elemből álló felnőtt- és gyermek kötélpálya, lomkorona tanösvény, erdei tornapálya 1800 méteren, zorb..
Várunk minden kalandra vágyó diákot, és persze pedagógust, akár már az első osztályosokat is!Rengeteg fénykép, látogatói vélemények és további információ itt: http://www.facebook.com/RobinKalandSziget
Üdvözlettel,
Robin Hód
2011. augusztus 1-jén megjelent a Pedagógia-Online Hungarian Educational Research Journal (PO-HERJ), a Nevelés- és Oktatáskutatók Szövetségének (HERA) kétnyelvű online tudományos folyóirata. Megtalálható itt.
Nóri, nagyon jó a Nyomor széle, és tényleg csak megerősítésként, a fogamzásgátlás nagyon drága ma magyar honban, főleg ott, ahol már a meglévő terhesség megszakítása nagyon drága, bár még mindig olcsóbb, mint a fogamzásgátlás: az abortuszért is háromszor kell utazni a védőnői szolgálathoz,(Nálunk negyven kilóméterre) és szociális rászorultság okán is közel tíz ezer forint az abortusz. Így összesen közel húsz ezer.
a gyermeknevelési támogatás összege több mint húsz ezer, a rendszeres bérpótló juttatás összege több mint húsz ezer, ám ezek havonkénti juttatások, hogy fizet belőle a teherbe esett nő húsz ezer forintot. át kellene gondolni. harminc év alatt ingyen nem kötik el a nő pete vezetékét sem. ki segíti generálni a nyomort? csak nem a szociális juttatások mértéke?
Igen, pontosan értjük egymást. De mások miért nem értik ezt? A fél(vagy még több rész) ország a kényszeres születésszabályozást sürgeti, miközben meg lehetne oldani másképp, ha a valós helyzetet valakik végre értékelnék, és hosszú távú stratégiába kezdenének. Akik döntési helyzetben vannak….
Aki még nem tette volna, szavazzon a Goldenblog szakértői kategóriájában az OktpolCaféra!
Kedves Csilla!
A Szilágyi Gyula Potyautasok című írása (két izgalmas esettanulmánnyal) az Élet és Irodalomban valóban döbbenetes. Két rendkívül tehetséges, ámde hhh-s fiatalról szól, akik kiszorulnak a rendszerből, és hiába mutatnak bizonyos területeken rendkívüli képességeket, jövőjük nem ígérkezik biztatónak, sőt… Az írást elolvashatjátok itt.