2 610 üzenetHozzászólás a(z) Tóth Zoltán bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
A TABU sorozat november 15-re tervezett bemutatója a Puskin moziban elmarad. Reméljük, egy másik időpontban sor kerülhet majd rá.
Tisztelt OFOE!
Két kérdésem lenne. Ha osztályfőnök vagyok, akkor jár egy elméleti óra(kedvezmény) Abban az esetben, ha szünet miatt csak 2 napot tanítunk egy héten, akkor ez az órakedvezmény csak 0,4 óra?
Másik: 1 diplomával 2 szakos tanárként jár-e a szakpótlék, vagy csak abban az esetben, ha két diplomám van?
Az lenne az ideális, ha törvényt is tudna valaki mutatni.
Kjt. 66. §-t olvastam, de mi számít szakképesítésnek?
Tisztelt Kiss László! Nem tudjuk eligazítani a jogszabályok folyamatosan változó rengetegében. Viszont javasoljuk, hogy látogasson el az EMMI jogszabálykeresőjébe, ahol remélhetőleg választ talál a kérdéseire. Sok sikert!
Tisztelt OFOE!
Őszintén megvallva kicsit többre számítottam, lévén osztályfőnököknek szól az oldal. Sajnos amerre én keresgéltem sehol nem találtam semmit.
A mellékelt linkkel sem mentem sokra, mert ilyenek nincsenek bent!
A szakképesítéses részre kaptam választ (jár az 5%-os bérpótlék)
Tisztelt Kiss László! Sajnáljuk, hogy nem tudtunk megfelelni az elvárásainak. Sajnos a munkajogi kérdésekhez nincs szakemberünk, ráadásul a jogszabályok folyamatosan változnak,és a helyi feltételek is különbözők. Az említett link az egyetlen, amit ajánlani tudunk, hiszen ez tartalmazza a leghitelesebben a hatályos rendelkezéseket. Reméljük, talál olyan fórumot, ahol valamennyi kérdésére megbízható választ kap. Üdvözlettel az OFOE
Érdeklödnék!!!!
Valaki el magyarázná nekem azt hogy miért kell a gyerekeknek a dec 24-31 napot le dolgozniuk ??
Mert nem nagyon értem mivel ugy tudom hogy a téli szünet az ugy mond „alanyi jogon jár” nekik és nem is kell nekik akkor tanulniuk .
Köszönöm a választ
Kedves Kriszta!
Ne tarts cinikusnak, de a”választ csak a szél tudja”: Ez Bob Dylan dala, ezen a felvételen Marlene Dietrich énekli.
Rövid válasz a kérdésedre: fogalmunk sincs, hogy miért.
Lenne egy kérdésem Önökhöz. Az unokám már utál iskolába járni, ahol a tanárok állandó megaláztatásának van kitéve az osztály előtt, legalábbis ő úgy érzi, mikor mindenki előtt a tanár ilyeneket mond, hogy „innen fogsz gyesre menni” mert megbuktatlak. Ő azt is megaláztatásnak veszi, ha mindenki előtt bukással fenyegetik. Már ott tartunk, hogy az állandó stresszelés miatt orvoshoz kell hordani. Megjegyzem nem a legjobb tanuló, de magaviselete jó. Végülis nem kell mindenkinek atomfizikusnak lenni, kell itthon a szakmunkás is. Nem lehetne itthon is mint tapasztaltam külföldön élő unokáimnál, hogy ott még a padtárs sem tudja, hogy milyen lett a felelet vagy a dolgozat. Ha a tanár elégedetlen akkor szünetbe félre hivja a gyereket és elmondja mit vár el tőle. Igaz ott van idő az ilyen beszélgetésekre mert a tanár is 8-16 óráig az iskolába van mint a diák. Válaszukat köszönöm egy nagyi
Kedves „Nagymama”! Gyereket megalázni megbocsáthatatlan. Ennél többet az adott helyzet konkrét ismerete nélkül nem tudunk mondani. Persze a részletek nem tartoznak a nyilvánosságra, de szeretnénk segíteni. Amennyiben igényli ezt, kérjük írjon e-mailt a honlap Kapcsolat rovatába. Üdvözlettel az OFOE szerkesztősége
Segítségért fordulok Önökhöz. Gyermekem 16 évet betöltötte. Az általános iskola után (átlagosan 4-es tanuló volt) sikeres felvételivel elkezdett egy szakközépiskolát. Sajnos kudarccal végződött, aminek oka leginkább a szülők elhúzódó, és elég kegyetlen válása volt. A 14 éves kislányom elég szörnyű traumákat élt át, személyisége szinte szétesett, eléggé kezelhetetlenné vált. A középiskola első osztályát 10 tantárgyas bukással végezte be, ezek után átírattam egy gimnáziumba, ahol az igazgató nagyon humánus volt, és befogadta. Ám itt sem tudott beilleszkedni, tanulási és magatartási gondok miatt. Ráadásul ebben az iskolában van egy tanár, aki szinte minden óráján súlyosan megalázza, lelkileg terrorizálja, nevetségessé teszi az osztály előtt. Mindenképp szeretném őt innen elvinni. Félek, hogy az előrehozott tankötelezettségi kor miatt lányom úgy éri el a felnőtt kort, hogy sem szakmája, sem végzettsége nincs. Ráadásul kudarc, kudarc hátán. Miközben egy átlagos képességű, jó kézügyességű, kreatív gyermek. Mit tudok tenni? Hová forduljak segítségért? Tényleg kitehetik az iskolából csak azért, mert már 16 éves, és gondok vannak vele? Hogy tudnék rajta segíteni? Én felnőtt vagyok, de ennyi kudarc, ennyi megalázás és bántás után biztosan összetörnék. Az illető tanárnál már voltam fogadó órán is, ott elmagyarázta nekem, hogy gimnáziumban nincs idő nevelésre, ez a család feladata. Én mindent megértek, de a lányomnak segíteni szeretnék. Biztosan van Budapesten iskola, ahol elfogadják a kissé problémás, és nem feltétlenül kiváló képességű gyerekeket is. Ebben várnék segítséget, köszönettel! (elnézést, de az e-mail nem valós, mert nem szeretném, ha beazonosítana bárki is.)
Segitségért fordulok Önökhöz..lányom 12.-es gimnazista…sajnos voltak családi problémák, de talán ezen túl jutott….történt egy incidens a gimnáziumban..lányon elküldött emailben egy házi feladatot a tanárnak, amit nem vettünk észre, hogy nem ment át..szólt a lányom, le is fényképezte az oldalt, hogy kétszer is elküldte,…ezt a tanárnő nem fogadta el, és az egész osztly elött hazugnak, becstelennek nevezte..olyan rendkivüli modon megalázta a gyermekem,hogy orvoshoz kellett vinnem…szeretném megkérdezni..van ehhez joga egy pedagógusnak?????nagyon csúny a dolgokat vágott a fejéhez…Szeretném tudni, hogy ezt 6 szemközt/osztályfönök-tanár-gyerek-/ nem lehetett volna elintézni???a gyermekem ugy megszégyenült az osztálytársai előtt, hogy azt mondja inkább világgá megy, mint iskolába…köszönom segitségüket….
érdésem lenne?lehet-e egy ötödikes gyermeket 2-töl4.ig dolgoztatni a konyhán,mert rosszul viselkedett az órán??Sajnos az osztályfönöknő igy gondolja ami felháboritó!!!3kerületi Iskoláról van szó,kérem válaszukat köszönnettel
Kedves Kérdezőink! (Két „anyuka” jelentkezett és egy „georginaproháczyk”). Nagyon szeretnénk segíteni, ezt azonban teljes felelősséggel csak a konkrét tények ismeretében tehetjük. Így a leírtak alapján csupán felháborodhatunk, de ezzel senki nem megy semmire. A konkrét adatok és tények azonban nyilván nem tartoznak a nyilvánosságra, ezért kérjük, hogy a honlap Kapcsolat rovatán keresztük lépjenek kapcsolatba velünk.
Osztályfőnöki órán ért bennünket a meglepetés, magyar irodalomból a gyerekek egyáltalán nem használhatják az év elején nem is olcsón megvásárolt könyvet. Az osztályfőnök szerint nincs rá szükség, mert ő tananyagot tanít, a tankönyv egyenesen tiltott. Így követni sem tudjuk hol tart a gyerek, hova kellene eljutnia 1-2 hónap múlva, azt meg végképp nem tudjuk eldönteni, hogy a megszerzett ismeretek valóban elegendőek lesznek-e a felvételin. Mit tehetünk, hova fordulhatunk, hogy mi is tisztán lássunk és ellenőrizni tudjuk, időarányosan hol tart a gyermekünk a követelményszint teljesítésében?
Kedves Laura! Leveléből nem derül ki, hogy a tankönyv pontosan miért tiltott. Az új közoktatáspolitika változtatott a tankönyvhasználaton, nem tudni, hogy ez már ennek a következménye-e. Az sem mindegy, hogy hányadikos gyerekekről van szó.
Mindenek előtt az érintett pedagógussal kellene erről beszélni, hiszen az órán alkalmazott módszereit ő határozza meg. Javaslom, hogy vele tisztázzák a pontos okokat. A szempontjait megismerve persze lehet vitatkozni, érvelni egyik vagy másik vélemény mellett, de a döntés joga a a szakemberé. Amennyiben úgy vélik, hogy gyerekeik előmenetele ilyen módon nem biztosított, meg lehet keresni a szakmai munkaközösség vezetőjét, az igazgatót, de csak azután, hogy az érintett tanárral beszéltek. Ha pontosabban ismernék a szándékait, követelményeit, jobban tudnának együttműködni, szükség szerint a gyereküknek segíteni, és talán a bizalom is helyre állna.